Kaja Skrevet 21. November 2011 Rapporter Share Skrevet 21. November 2011 Tesh gulper ofte på morgenen, sjelden resten av dagen. Hun har også innimellom stått opp og kastet opp med en gang. Kan dette komme av at det er for lenge mellom måltider? Hun spiser 100% Vom og hundemat og får 1 kg morgen og 1 kg kveld. Ikke faste tider, men når vi står opp etter morgenluftings 9-10 ish og på kvelden før kveldslufting 21-22 ish så det går ca 12 timer mellom hvert måltid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 21. November 2011 Rapporter Share Skrevet 21. November 2011 Hadde litt problem med det på tispa mi da hun var yngre og konkluderte med at det var pga for lenge mellom mat/drikke. Gikk seg til når hun ble eldre da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 21. November 2011 Rapporter Share Skrevet 21. November 2011 Tesh gulper ofte på morgenen, sjelden resten av dagen. Hun har også innimellom stått opp og kastet opp med en gang. Dette har også skjedd med Hermes før (det siste), flere ganger. Har vel trodd at han har fått i seg noe han ikke skulle, og ikke tenkt mer over det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
:)Kine Skrevet 21. November 2011 Rapporter Share Skrevet 21. November 2011 Det har skjedd med begge mine. Med Boris skjedde det så ofte at vi begynte å mate 3 ganger om dagen, og da slutta det. Kuma har det skjedd så sjeldent med at jeg ikke har giddet å forandre på noe, men jeg regner med at det er pga lang tid mellom måltidene der og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 21. November 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. November 2011 Da får jeg prøve å fordele måltidene på dagen å se om det hjelper, får liksom ikke stått opp på natta og gitt mat med midre jeg MÅ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
:)Kine Skrevet 21. November 2011 Rapporter Share Skrevet 21. November 2011 Da får jeg prøve å fordele måltidene på dagen å se om det hjelper, får liksom ikke stått opp på natta og gitt mat med midre jeg MÅ Hehe.. Nei, det skjønner jeg. Men tar det lang tid før hun får mat om morgenen? Hva hvis du gir hun frokost med en gang du står opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaja Skrevet 21. November 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. November 2011 Tar ihvertfall en time, men kan jo begynne å gi med en gang i stedet 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hampus Skrevet 21. November 2011 Rapporter Share Skrevet 21. November 2011 Hampus gulper også på morran om det går for lenge mellom måltidene. Det er en av grunnene til at jeg forer 3 gang daglig. I helgene, når man gjerne vil sove litt lengre enn til halv syv, da forskyver jeg måltidene litt, vips ingen gulping. Det kan jo rett og slett virke som om han får for mye magesyre ved ujevne måltider. Har nevnt det for veterinæren, men fikk beskjed om at så lenge det lar seg regulere med hyppige / jevnlige måltider, så var det ikke en ting man trenger å utrede. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 21. November 2011 Rapporter Share Skrevet 21. November 2011 Jeg ville gitt frokost med en gang du står opp om morran, og en bitteliten smakebit rett før du går og legger deg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 21. November 2011 Rapporter Share Skrevet 21. November 2011 Signerer Tulip. Det er vanlig med morgenoppkast dersom det er lenge siden de har spist. Syreinnholdet i magesekken blir litt for stort og kroppens respons på dette er oppkast. Om du mater med en gang du står opp bør problemet forsvinne :-) 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts