Gå til innhold
Hundesonen.no

Guilty dog


LilleZara
 Share

Recommended Posts

Uff. Den videoen er ikke morsom. Ikke for å være noen gledesdreper altså, men den bikkja har det virkelig ikke noe morsomt!

Hunden er jo pisseredd! Ørene langflat bakover, øynene plirer og kniper, halen logrer stivt og unaturlig, og stakkaren gjør sitt beste for ikke å se fyren i øynene (gjelder forsåvidt den andre bikkja også). Demping all the way, og når han på slutten løfter leppa sånn, er vi over fra demping til trusler. Bare se hvordan han roer seg så snart fyren drar seg litt unna. Øynene åpner seg litt, og leppa faller på plass.

Nei, dette er IKKE morsomt! Sjansen for at disse hundene får tilfeldig grisebank er stor, og det skremmer meg at folk synes dette er "søtt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Den videoen er ikke morsom. Ikke for å være noen gledesdreper altså, men den bikkja har det virkelig ikke noe morsomt!

Hunden er jo pisseredd! Ørene langflat bakover, øynene plirer og kniper, halen logrer stivt og unaturlig, og stakkaren gjør sitt beste for ikke å se fyren i øynene (gjelder forsåvidt den andre bikkja også). Demping all the way, og når han på slutten løfter leppa sånn, er vi over fra demping til trusler. Bare se hvordan han roer seg så snart fyren drar seg litt unna. Øynene åpner seg litt, og leppa faller på plass.

Nei, dette er IKKE morsomt! Sjansen for at disse hundene får tilfeldig grisebank er stor, og det skremmer meg at folk synes dette er "søtt".

Jeg tror ikke denne hunden har det vondt. Den synes nok ikke at det er så gøy der og da,men jeg får en følelse av at hunden har det godt. (Sett bort fra overvekt) Mange hunder "smiler" sånn som det der uten at det betyr trussel i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hunder smiler fordi de har sett mennesker gjør det.

For meg ser det ut som han sier med språket sitt; Det lukta jo så godt,å jeg klarte ikke lavære. Jeg vet det ikke var lov,men se hvor søt jeg er da :D *smil* ,du kan ikke bli sint på meg vel? :D

Zara smiler ikke,men hun logrer raskt med tuppen av halen,og ser ut som hun skal dø av skam,og legger seg på rygg bare vi ser hennes vei-det trenger ikke bety at hun har fæøe eiere,jeg har aldri vært stygg med henne når hun har gjort noe galt,det er bare hennes måte.å si unnskyld på,og at hun er klar over feilen.

Kanskje jeg menneskliggjør veldig nå,men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De signalene den hunden på videoen sendte ut, skulle ikke være nødvendig for en trygg, selvsikker og godt behandlet hund å måtte dra fram i forhold til sin egen eier.

Vi kan si det slik, at hunder forstår ikke rett og galt slik vi gjør. Det de derimot er veldig dyktige på, er å lære seg å lese mennesker, og å ty til det språket de har til rådighet for å komme lengst mulig på best mulig måte. Når vi tror hunden "forstår" at den har gjort noe "galt", er det kun fordi den har lært at handling = konsekvens eller eiers atferd = en eller annen konsekvens. Er hunden riktig "heldig", har den kun lært at ved eiers atferd av sånn eller slik art, kan det komme til å skje nesten hva som helst, man er uforutsigbar og i enkelte tilfeller har eier en tendens til å bli voldelig, enten psykisk eller fysisk (worst case..).

Når en hund må dempe slik, og ikke vil se fyren i øynene overhodet, er den høyst sannsynlig svært ukomfortabel og utrygg på situasjonen, og det i seg selv er ikke en situasjon en ansvarsfull og bevisst hundeeier bør presse sin hund opp i.

Menneskeliggjøring er vel greit det i grunnen, under den forutsetning at det har rot i virkeligheten. På enkelte måter er ikke mennesket og hunden så fordømt ulike se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...