Gå til innhold
Hundesonen.no

stor hobby/brukshund


LinL
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dalmatineren røyter sinnsykt, det er ikke til å stikke under en stol... eller jo, hårene fester seg der og. Men vilje får du iallefall i dalmatineren, kommer an på hva slags vilje du mener. Jeg for mi

Det samme gjelder for tolleren. Jeg syns ikke det er vanskelig å finne gode kull, men jeg har vært i miljøet ganske lenge og vet hvor jeg vil ha valp fra. Dog må man ha tålmodighet (det sliter jeg

Jeg tenkte langhårsbelger med en gang jeg. Rett størrelse, liker å jobbe, lite pelsstell og de er allroundere så det holder. Ser at de ikke er på listen din da, vet ikke om det er fordi du har slått d

Du har jo nevnt begge mine raser i startinnlegget (Welsh springer og Kelpie).

Jeg startet med welshen og syntes den dekker kriteriene dine. Det skal være en arbeidsglad hund som er mulig å trene konkurrere med på det nivået du skisserer. Min har dessverre noen brister så hun mangler litt for å kunne bli en god konkurransehund. Uten de tror jeg hun hadde vært en knallhund.

Men du har nok rett i at det er litt vimsing her og der på noen linjer også, så det er kanskje ikke den letteste rasen å få en god hund på uten mye bakgrunnsjekking. Mulig det er lettere på den Engelske varianten.

På Kelpien er det lettere å finne et bra individ, de har også enda bedre arbeidskapasitet og utholdenhet enn welshen. Men de ER mer krevende ja, det syntes jeg. Ting skjer mye fortere både positivt og negativt. :)

Han er også den som blir urolig inne om han ikke har fått sitt, men ellers ligger han bare å sover.

(Tur holder, det må ikke være trening.)

Også er han ikke voksen enda og unghunder vil jo alltid kreve mer uansett rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...