Gå til innhold
Hundesonen.no

anklaget for tyveri


meika
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg spør om dette her på forumet fordi jeg vet at det er inne som har peiling på lover, iallefall mer en det jeg har :)

Jeg står nå midt oppi en sak hvor en anklager meg for å ha stjålet hesteutstyr. H*n som anklager meg for det ga dette til meg for noen mnd tilbake fordi h*n hadde solgt hesten og ikke trengte det mer. Nå har h*n skaffet seg ny hest og vil ha dette tilbake.

Tingen er at det tydelig var en missforståelse da det var en tredjepart innvolvert fordi tredje person hadde fått beskjed om at jeg kunne ta med meg det jeg ville ha og viste meg det som lå i stallen,

jeg tok da med meg et dekken fordi både jeg og tredje person trodde h*n mente det og, så dro jeg og tredjepart hjem til personen som ga meg utstyret hvor jeg så fikk litt mer, h*n overrakk det presonlig og jeg har tredjeperson som vitne på det.

Så fikk jeg en melding her om dagen hvor h*n sa at h*n ville ha tilbake dekkenet sitt og anklaget meg for å ha stjålet det. Jeg svarte da at h*n godt kunne få tilbake dekkenet siden det tydelig hadde vært en missforståelse og at jeg kunne ordne det engang jeg var i oslo (dekkenet ligge rder og jeg bor fortiden et annet sted). Så sa hun at siden jeg var så frekk som hadde stjålet dette dekkenet, jeg svarte da at nei det får du ikke for det ga du til meg personlig (jeg blir lite sammarbeidsvillig når folk er frekke mot meg og kaller meg en tyv).

da fikk jeg beskjed om at h*n kom til å anmelde meg til politiet dersom h*n ikke fikk igjen alt, i samme melding skrev h*n og at h*n hadde vært så snill å gi meg utstyret.

Selv om jeg sier h*n gjerne må dra å hente dekkenet der det er nå (h*n skrev selv at hun var villig til å dra til Oslo for å hente det), skriver h*n fortsatt daglig meldinger til meg og kaller meg en tyv og sier h*n skal anmelde fordi jeg bare tok det (og jeg presiserer igjen at det var pga. en missforståelse).

jeg er helt ærlig ikke så redd for å bli anmeldt for dette siden jeg mener jeg har loven på min side mtp. at jeg har et vitne til at h*n personlig ga meg alt utstyret utenom dekkenet og jeg har vært sammarbeidsvillig til å gi tilbake dekkenet. Eller tar jeg feil nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo som den personen er litt på bærtur. Så lenge du er sikker på at tredjeperson vil holde med deg på at h*n gav deg tingene, og du tar vare på meldingene denne personen sender til deg så trur jeg ikke du har noe å bekymre deg for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en meget formell mail hvor du viser til tidligere samtaler/mail/tekstmelding, hvor du også skriftelig beskriver hendelsesløpet (din side av saken) atter en gang, og presiserer til slutt avtalen dere har - tilbakelevering av dekken med sted og dato. Skriv så at du ikke ønsker mer av daglige meldinger og feilaktige påstander framover.

Ikke gi noen respons på meldinger med disse beskyldningene fra denne personen. Jeg anbefaler total ignoring. Ta vare på alt på telefon (sms) og mail som tikker inn.

Jeg regner med at dekkenet blir tilbakelevert innen rimelig tid. Hold avtalen, og se til at du har en tredjeperson som kan bekrefte at vedkommende får tilbake dekkenet personlig.

Fortsetter meldingene og det foregår en sjikane mot deg fra denne personen, så rådfør deg med politiet om hva du bør gjøre videre. (Det er på et slikt tidspunkt alle overdrevne mailer, meldinger og telefonliste fra den andre personen er til din hjelp.)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo som den personen er litt på bærtur. Så lenge du er sikker på at tredjeperson vil holde med deg på at h*n gav deg tingene, og du tar vare på meldingene denne personen sender til deg så trur jeg ikke du har noe å bekymre deg for

Jeg har egentlig ikke lyst til å sette tredje personne i den situasjonen da h*n er god venn med både meg og den som anklager meg for å stjele, men hvis det går langt nok at h*n må vitene vil h*n nok si sannheten. Personen som anklager meg ha rjo selv skrevet at h*n ga tingene til meg.

Alle meldinger er lagret i tilfelle rottefelle.

Virker jo som den personen er litt på bærtur. Så lenge du er sikker på at tredjeperson vil holde med deg på at h*n gav deg tingene, og du tar vare på meldingene denne personen sender til deg så trur jeg ikke du har noe å bekymre deg for

Send en meget formell mail hvor du viser til tidligere samtaler/mail/tekstmelding, hvor du også skriftelig beskriver hendelsesløpet (din side av saken) atter en gang, og presiserer til slutt avtalen dere har - tilbakelevering av dekken med sted og dato. Skriv så at du ikke ønsker mer av daglige meldinger og feilaktige påstander framover.

Ikke gi noen respons på meldinger med disse beskyldningene fra denne personen. Jeg anbefaler total ignoring. Ta vare på alt på telefon (sms) og mail som tikker inn.

Jeg regner med at dekkenet blir tilbakelevert innen rimelig tid. Hold avtalen, og se til at du har en tredjeperson som kan bekrefte at vedkommende får tilbake dekkenet personlig. Fortsetter meldingene fra denne personen, så rådfør deg med politiet.

Lykke til! :)

Da skal jeg gjøre dette! Takk for råd! Avtalen nå er at h*n selv skal hente i oslo, det foreslo h*n selv. jeg har fått ordnet så det ligger klart til levering når h*n står på døra hos mine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen krise dersom jeg ikke husker eksakt dato jeg fikk tingene? Har regna meg frem til at det var i april/mai engang..

Overhodet ikke. Du kan bruke ord som "omtrent", "cirka", våren 2011 osv ;) Historien rundt i startinnleggeet ditt synes jeg virket bra, det med at personen selv ikke hadde hesten sin lenger og den tredjepersonen. Dette forklarer jo godt din side av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. Du kan bruke ord som "omtrent", "cirka", våren 2011 osv ;) Historien rundt i startinnleggeet ditt synes jeg virket bra, det med at personen selv ikke hadde hesten sin lenger og den tredjepersonen. Dette forklarer jo godt din side av saken.

Flotters, sitter å prøver å skrive det nå, men merker at jeg ikke er særlig dreven på å skrive formelle brev! Må nok google meg en mal gitt! Håper virkelig at h*n gir seg snart, det begynner å tære på å få inn alle disse meldingene hele tiden, slutter helt å svare når jeg har fått til å skrive mailen og fått sendt den avgårde, tar gjerne imot tips om hvordan jeg kan skrive det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg om vedkommede fortsetter å trakassere og true deg på meldinger så får du svare (gjerne skriftlig på e-post) at enten får vedkommede anmelde deg å bli ferdig med det, eller så kan du anmelde vedkommede for trakassering. Høres ut som det går mer i kjeften her ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg om vedkommede fortsetter å trakassere og true deg på meldinger så får du svare (gjerne skriftlig på e-post) at enten får vedkommede anmelde deg å bli ferdig med det, eller så kan du anmelde vedkommede for trakassering. Høres ut som det går mer i kjeften her ja.

Det er det det gjør, men nå har jeg sagt til h*n på en ordentlig måte at jeg ikke kommer til å svar enoe mer på meldingene jeg får fra h*n, Jeg sa h*n kunne ta kontakt når h*n vil ha adresse til å hente dekkenet. jeg skal inrømme at jeg ikke har klart å holde meg saklig gjennom all meldingsvekslingen men jeg vil tro jeg har holdt meg mer på spor en vedkommene, skal også rådføre med en som er lærer i rettslære i morgen dersom jeg får huket tak i han og han har tid.

Det var veldig deilig å få postet det her og fått andres meniger på saken (selv om det kun er skrevet fra min synsvinkel) så har gjort at jeg har klart å sette det vedkommene skriver til meg litt på avstand, jeg syntes det er fryktelig ubehagelig å være i en san situasjon men dette hjalp veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...