Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Er vel ikke akkurat noen fotohjemmeside, men en blogg med diverse uhøytidig info. samt bilder.

Har dog ikke vært særlig flink til å oppdatere denne bloggen, da jeg funderer på og lage meg en ny blogg med nytt design.

Men her er vertfall bloggen:

http://www.bjerknez.no

• Like 1
Skrevet

Har både blogg og bildegalleri på min hj.side, men er absolutt ikke noe å skryte av da jeg er en amatør i å knipse bilder :P

Jeg elsker å ta bilder, men får ikke til hverken instillinger på kamera eller å redigere de til det bedre etterpå, så de er spyttet rett fra kamera og ut på nettet :P

Her er den ihvertfall: www.snuter.com

• 2 months later...
Skrevet

Har et lite "galleri" på hjemmesiden pluss en konto på Flickr, men ingen eller få hundebilder på noen av dem :)

Skrevet

Har et lite "galleri" på hjemmesiden pluss en konto på Flickr, men ingen eller få hundebilder på noen av dem :)

Vil gjerne se likevel :)

Når jeg spurte etter fotosider det var det helst uten hund (vanlige hjemmesider), men mer rettet mot foto/bilder

Skrevet

Med inspirasjon fra linken Bjerknez sende, så laget jeg en ny fotoside:

www.wix.com/charlotteflygansvaer/photo

Har ikke kjøpt domenet ennå, så derfor er linken som den er.

Her var det mange flotte bilder :)

Men et tips til deg:

Forminsk bildene dine før du legger dem ut. Siden din var fryktelig tung og laste.

En annen grunn til å forminske bildene dine er for at ikke andre skal få kloa i dine høyoppløselige blinkskudd.

En beskjæring på 800px i lengste ende holder i massevis og kompeimeringen kan du fint sette til 80% (jpeg) uten at man kan se noen foringelse. Dett vil redusere mange av bildefilene dine med opp til 90% med tanke på filstørrelse og det merkes godt når man har en del bilder på siden sin :)

Skrevet

Her var det mange flotte bilder :)

Men et tips til deg:

Forminsk bildene dine før du legger dem ut. Siden din var fryktelig tung og laste.

En annen grunn til å forminske bildene dine er for at ikke andre skal få kloa i dine høyoppløselige blinkskudd.

En beskjæring på 800px i lengste ende holder i massevis og kompeimeringen kan du fint sette til 80% (jpeg) uten at man kan se noen foringelse. Dett vil redusere mange av bildefilene dine med opp til 90% med tanke på filstørrelse og det merkes godt når man har en del bilder på siden sin :)

Takk for det! :)

...Og jeg som har forminsket dem før jeg la dem ut :whistle:

Jeg får forminske dem enda mer... :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Du har ingen som vil passe hundene litt? Om du har en hund hjemme (lederen, om en av dem tydelig er det) og de andre ute, så er det antakelig mye lettere å få til, over tid. Det hender folk tilbyr gratis hundepass på Finn, bare fordi de elsker hunder, men ikke har lyst til å forplikte seg på fulltid. Om du ikke finner en annonse, så lag en. Sjansen for napp fra dyrevenner som ikke kan ha dyr selv er høy.  Jeg anskaffet en hund nr 2 fordi den første ikke var interessert i sønnen min, og han var så såret av alle avvisningene, han måtte få sin "egen" i en alder av fire år. "Itte'no problem," tenkte jeg, som hadde sett andre med flere hunder. Eldste hundens umiddelbare respons på det nusselige lille nøstet av samme art var aggressiv knurring. Hadde heldigvis en god hundepasser som hunden kjente og trivdes hos, som tillot oss en smooth tilvenningsperiode med passende mengder samvær og alenetid, og innen noen uker hadde eldste adoptert den yngre som sin egen. Den fikk henge fra ørene og jage ham bort fra matskålen sin, og han hadde ikke hjerte til å nekte den noe. Han hadde en grenseløs kjærlighet til den nye lille vennen sin. ..etter en stund, men det startet altså med høy nakkebust, stiv hale og et virkelig aggressivt knurr, og kunne potensielt blitt stygt om vi ikke hadde kunnet pæmpre den eldste med masse one on one time, favorittaktivitene hans og koblet den lille med noe positivt. Jeg antar du har servert hundene det beste de vet som belønning for ethvert tilløp til ro og avslapning ifbm kattene? 
    • Det bør nok helst foregå i et annet rom, om ikke utenfor huset eller ihvertfall på god avstand. Om du gjør det rett foran de andre hundene i bur så er du like langt.
    • Jeg har forresten prøvd å ha en kattunge i litt lukka kattebur. Ikke sånt hundebur med gitter. Men så at kattungen da ble stressa når hunden gikk på utsiden. Men skal prøve flere ganger.
    • Takk. Ja har prøvd med en hund avgangen. Men da blir det konsert ved siden av på de andre hundene. Men prøvd flere ganger. Har dog ikke prøvd å ha kattungene i bur med hund løse. Men er redd kattungene da blir utrygge hvis de ikke kan klatre høyt eller gjemme seg. Og at hunden da skal bjeffe på kattungene utenfra.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...