Gå til innhold
Hundesonen.no

SterlingDen Apollo of AnFarra — Belgisk fårehund, tervuren


H P
 Share

Recommended Posts

Rampen har visst allerede vært i hus en måned, og det uten at han har fått egen tråd! :huh:

SterlingDen Apollo of AnFarra, eller Apollo som han heter til vanlig, kommer fra SterlingDen i Ontario, Canada. Han kom til verden 25 mai 2011, sammen med seks andre valper. Han ble igjen hos oppdretter en måned ekstra, før han endelig kom til meg et par dager etter at jeg ankom Canada.

Som førstegangseier prøver jeg å ikke være altfor ambisiøs :rolleyes2:, men håpet er at vi skal få satset litt på lydighet og spor/søk. Litt avhengig av hvordan han utvikler seg kan det hende vi drister oss innom utstilling, men det får tiden vise.

Da han først kom hit var han en smule nervøs i nærheten av andre hunder, men etter å ha jobbet mye med sosialisering og miljøtrening er dette blitt nesten helt bra. Han er overraskende rolig, men har jammen på-knapp også... men nok om det, her er valpebildespam!

IMG_0670.jpg

Et par dager etter hjemkomst

IMG_0705.jpg

:wub:

IMG_0778.jpg

Gjørmevann smaker godt...

IMG_0776.jpg

... og er bra for huden!

IMG_0777.jpg

Komme på land? Nja, kan vente litt til

IMG_0781.jpg

Ser noe spennende bortover stien...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Hepp, her var det visst lenge siden sist ja. Takker for fine ord :D

Det har altså vært en begivenhetsrik høst, med valpekos (og litt oppdragelse) innimellom oppgaveskriving, Lånekassenkaos, legevaktbesøk (man skal visstnok være forsiktig med store skarpe kjøkkenkniver), og ymse annet. Sist jeg prøvde å oppdatere skulle Picasa bare være vanskelig, så denne gangen satser jeg på bedre hell.

Klumpen har blitt stor nå, en uke før han fyller syv måneder. Nærmer seg 18kg, og meget uvitenskapelig målt er han ca 57cm høy. Han har supert humør, elsker alt og alle, og skal være med på alt (selv om han har sluttet å insistere på å være med på badet hver eneste gang). Det som mangler på lydighetsfronten er klart min feil, men vi gjør fremskritt. Han kan sit, down, stand, off, take it, upstairs, downstairs, inside, paw, high five, settle down, go pee, og dig in, med håndsignaler til en del av dem. Vi jobber fortsatt med innkalling, og ellers litt småting småting. Han har lært seg at når døren åpner seg, venter man på lov til å gå inn/ut. Maten venter man også på lov til å gå til angrep på, selv om matmor snur ryggen til eller forlater rommet. :wub:

Nå blir det gjerne litt mye bilder på en gang, men sånn går det når en er så lenge borte. Neste oppdatering skal ikke være så veldig på etterskudd…

IMG_0961t.jpg

Første møte med Atlanterhavet, for ca. to måneder siden

IMG_1035t.jpg

Bølger er noe nytt og rart

IMG_1056t.jpg

Å samarbeide med fotograf er forøvrig helt unødvendig…

IMG_1110t.jpg

Til min store overraskelse dukket dette opp blant mange (mange!) andre heller uskarpe bilder. Egentlig glad for at det ikke ble skarpere, litt stilig ble det uansett.

IMG_1192t.jpg

Litt ut i november har guttungen begynt å få skikkelig manke…

IMG_1219t.jpg

…og prøver å se bredskuldret og tøff ut

IMG_1231t.jpg

Mot slutten av måneden er han på sitt første besøk på stelleavdelingen i hundebutikken borti gaten, ettersom badekaret hjemme er helt uegnet. Ikke så lett å se tøff ut nå lenger :D

IMG_1239t.jpg

Rundt samme tid kommer snøen, og det blir måkt opp en diger snø- og grushaug rett utenfor. Den er det ustyrtelig artig å sprinte opp og ned og langsetter, men innimellom kan man også posere

IMG_1264t.jpg

:heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så vakker han er :wub:

Wow så pen :heart:

Takk, jeg er så klart helt enig :wub:

Nå i februar er det utstilling jeg vurderer å melde ham på for å vise frem godgutten — da er han i klassen juniorvalp (6-9 måneder). Men jeg har aldri vært på utstilling før, og er redd for at jeg kommer til å rote det til (og å ikke få til å lære ham å trave fint) og og og… Men så er det valpeklasse, og da tenker jeg at det kanskje ikke er så sjokkerende om han er litt unghund… Nei, nå skal jeg sitte og høre på Apollo som ligger og hikker ved siden av meg og tenke på noe annet :pinch:

Bilder! Over nyttår var vi på hyttetur uti skogen på vestkysten av Newfoundland, og der fikk Apollo løpe rundt i snø som rakk ham til magen. Deretter sov han i ca. to dager.

IMG_1329h.jpg

Her ute av bilen for en liten tissepause

IMG_1328h.jpg

:wub:

IMG_1339h.jpg

Her etter å ha brøytet og snøftet seg gjennom "litt" snø

IMG_1380h.jpg

IMG_1351h.jpg

Og mellom all løpingen har man selvsagt tid til å stå og se pen ut

IMG_1359h.jpg

IMG_1361h.jpg

Denne posituren sees faktisk svært sjelden til vanlig. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Han virker veldig kraftig og velproposjonert til å være så ung :)

På det tredjesiste bildet var han jammen snarlik rødreven :lol:

Sant, jeg ble helt forbløffet da jeg så det bildet. Gode, lille store reven min :ahappy:

Morsomt at du sier han virker kraftig, jeg syns han er så spinkel at jeg ikke skjønner at han fungerer. Rundt midjen er han bitteliten, men nå tror jeg jammen brystkassen hans har begynt å bli bredere i det siste. Jammen godt også, for hoftene hans så ut som om de skulle vokse fra ham…

Kjempefin belgervalp. Han ser ut som en herlig valp :)

Det tenkte jeg også når jeg så akkurat det bildet.

Takk :D

IMG_1266.jpg

Gammelt bilde, men sjarmere kan han fortsatt :heart:

Nå er jeg kjempenervøs, for om en time skal vi hente leiebil og om to timer starter registrering/insjekk for hans første utstilling! Han skal i ringen for tre ulike dommere de neste tre dagene, så det blir en travel helg. Nå håper jeg bare at vi har trent nok på stå, og at han traver fint uten aaaalt for mye raptus. Godt at han er i juniorvalpeklasse, så blir det ikke for ille om han begynner å tulle. Få belgere er det også, så vi kan i hvert fall ikke sammenlignes med mange eksemplariske hunder i samme klasse. Huff, nå må jeg i dusjen, og så må jeg se hva jeg har å ha på meg, og så må vi øyeblikk avgårde! :w00t::huh::|:frantics:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...