Gå til innhold
Hundesonen.no

Flexibånd


Guest tuski
 Share

Recommended Posts

jeg har nå flexibånd selvom jeg har et stygt arr rundt ankelen som minner meg på at ei venninne med sin hund ikke vet hvor brems knappen er ;)

I det siste får issi gå løs og Amiga i flexi fordi hun finnes ikke det spor lydig om hun finner på noe, mye lettere enn langline. smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, hvorfor ikke kaste hele flexin? Damdidam. Tre meter skinnbånd er helt fantastisk. Skal hunden gå løs, kneppes båndet av, hvis ikke har den mer enn nok lengde til å gjøre fra seg langt uti buskas o

= feil bruk

Jeg går normalt sett med hunden min i bånd med én finger - dvs. at hun kan gå meget fint i bånd, ikke trekker og ellers er veldig ukomplisert å gå tur med. Men hun er en ganske bedagelig type som gjer

Jeg har aldri brukt flexibånd, så jeg aner egentlig ikke noe om hvordan de virker...men vil tro at alt som kan brukes også kan misbrukes - men det kommer jo an på hvem som holder i enden på båndet ;)

Mine er stort sett løs på tur, fordi jeg kun går i skog og mark, men om jeg hadde behov for å lufte dem i bånd, kan det godt være at jeg hadde kjøpt en flexi...

Det virker litt "enkelt" å si at definisjonen på flexiline er en "gal" hund i ene enden og en "idiot-eier" i andre enden!? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker flexibånd på Nora siden hun ikke kan gå så mye løs. Det synes jeg er supert! Jeg tar selvfølgelig båndet inn når vi skal passere noen/noe. Nå blir det derimot pause på det siden vi skal trene på passeringer, og jeg dermed vil bruke vanlig bånd, for da trenger jeg ikke langbånd.

Jeg synes flexi er flott for hunder som ikke kan gå løs. Det gir dem forsatt litt mer tumleplass enn et vanlig 1-2meter langt vanlig bånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo ikke bruke langbånd bare for at man har muligheten heller da Anebergen ;)

Selv har vi en slik veske festet på selve flexi enheten. Så realt å ha mange poser mm liggende der hele tiden og vi har blant annet gitt poser til folk med vanlig bånd som enten hadde 'glemt' at posene lå i jakka de ikke har på, eller "de trodde 3 poser var nok". Da har vi 'ille' flexi brukere kommet til unnsetning - for vi har alltid med nok poser og vi glemmer de aldri igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett utenfor døra mi har jeg et flexibånd hengende. Når bikkja vil ut en tur, utenom gå/sykleturer altså, så kneppes den bare på og kan sose rundt. Jeg har selvfølgelig flyttet alt som den kan feste seg i utenfor rekkevidde.

På tur bruker jeg ikke flexi på Yaris fordi han går løs, og jeg kobler han heller på når jeg vil ha han inntil. Ellers har jeg tidligere på Tinka brukt flexi, og da på samme måte som om hun hadde vært løs, hun var "fri" når omgivelsene tillott det, og jeg ba henne gå fot når det behøvdes, som krysning av vei, møte med noen, gå langs vei osv. Det er også kjekt å lære hunden å gå tilbake rundt lyktestolper så de ikke surrer seg fast.

Og ikke alle hunder og eiere egner seg til flexi, på lik linje som at noen hunder ikke kan gå løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bruker man et fleksibånd riktig?

Når jeg sier "å bruke flexibånd riktig" mener jeg at man ruller hunden inn til seg i møte med andre, både folk, hunder osv osv. For det er gjerne det flexibåndmotstandere reagerer på, at hundene surer seg inn i båndene til andre hunder, eller rundt beina til folk.

Men dette gjelder jo for langline også! Og en annen ting jeg mener når jeg sier '"å bruke flexibånd riktig" er å passe på så hunden ikke får nakkesleng, når den løper frem og snella tar slutt. Det gjør jeg veldig enkelt ved å ta arma bakover og demper stoppen. Veldig lett...for de som har litt iq :innocent:

Så grunnen til at jeg bruker flexi er jo fordi da kan hunden vimse rundt, løpe i sikksakk, opp og ned og frem og tilbake -slik som hun vil. Jeg ville aldri ha brukt flexi i byen, eller når jeg skal et bestemt sted, nei jeg bruker det bare på "Selma sine egne turer". Når vi går koseturer i nabolaget osv. Så hun får bestemme mest mulig selv.

Selma går fint i vanlig bånd også, men får ikke samme friheten føler jeg. Det aller beste hadde jo vært om Selma kunne løpe fritt på hver eneste tur, men det er ikke over alt det går an her i verden.

Jeg skjønner ikke helt denne motstander greia av flexibånd. Prinsippet er jo det samme, bortsett fra at man slipper metervis med tau som floker seg.

Når folk bruker flexibånd på uvettig vis blir jeg selvfølgelig irritert jeg også, og tenker at de burde bruke annet bånd istedet, men da er det mer folka som er teite, ikke flexibåndet liksom.

Endret av SaraS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg så "riktig" bruk av flexi her nå nettopp når jeg var ute en tur. Disse nordlendingene kan det! De fester flexibåndet i selen, deretter gir de klossen til hunden, som da bærer den på tur, dermed er det ingen som surrer seg inn i den, ingen rykk og napp heller :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg så "riktig" bruk av flexi her nå nettopp når jeg var ute en tur. Disse nordlendingene kan det! De fester flexibåndet i selen, deretter gir de klossen til hunden, som da bærer den på tur, dermed er det ingen som surrer seg inn i den, ingen rykk og napp heller

Ser det er en her som 'liker' slik bruk. Så hvis hunden slipper boks og løper, så kan man vel 'like' slik uvettig bruk, men riktig bruk liker ikke denne personen. Samme motsigelse som at man er imot burbruk, men er for å begrense hundens bevegelsesfrihet i et vanlig bånd istedet for et flexi.

Joda, morsomt med at hunder bærer både flexi og bånd, men å feste det i halsbåndet først er heller lite gjennomtenkt. "Riktig" bruk her er å ikke feste det fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en her som 'liker' slik bruk. Så hvis hunden slipper boks og løper, så kan man vel 'like' slik uvettig bruk, men riktig bruk liker ikke denne personen. Samme motsigelse som at man er imot burbruk, men er for å begrense hundens bevegelsesfrihet i et vanlig bånd istedet for et flexi.

Joda, morsomt med at hunder bærer både flexi og bånd, men å feste det i halsbåndet først er heller lite gjennomtenkt. "Riktig" bruk her er å ikke feste det fast.

Er det meg du prøver å disse?

Flexibånd er helt idiotisk på alle måter og jeg kommer aldri til å bruke det. Klumpen du holder i, gir deg ingen kontakt med hunden via båndet. Glipper du klumpen, er det et helvetes spetakkel og fare for liv og helse for både den ene og den andre. Å stå der og fiske inn bikkja, er totalt meningsløst og medfører at de som passerer må stå og se på en total mangel på samspill mellom hund og fører (selvfølgelig må ingen her noensinne fiske inn sin hund, men jeg ser det nå stadig vekk der jeg ferdes). Nylonlina er en potensiell brannfare for bare legger og knehaser når den fyker ut og inn. Ved hilsing på andre hunder er det alltid den med vanlig kobbel som må avsnurre båndene for flexiklumpen gjør all filtrering permanent, hvis du ikke kan koble av båndet. Skal hunden kobles av, må man gå med klumpen i neven likevel, for det er ingen logisk måte å feste den til kroppen, slik at man får begge hendene fri.

Mine hunder er enten løse eller i bånd. Er de i bånd, er det ikke nødvendig eller ønskelig at de henger etter fem meter bak meg for å snuse, eller pisse. Er de på snusetissetur, har jeg tid til å vente ved deres side, bli med litt ned i grøften og la hunden bruke hele båndets lengde for å finne den best egnete bæsjeplassen. Jeg kveiler inn tre meter skinnbånd, når hunden går framover og den har slett ikke noe mer utbytte av turen ved å virre flere meter unna meg.

Dette er mitt synspunkt på flexi og jeg forstår ikke at det stadig vekk er noen som prøver å "latterliggjøre" flexiaversjonen eller trekke meningsløse sammenlikninger (seriøst, hva har bur med dette å gjøre. Nå venter jeg bare på en tåpelig mobilsammenlikning), for å understreke hvor håpløst det er å ikke bruke flexibånd. Flexibruk blir ikke smartere av det, slik jeg ser det og jeg forbeholder meg retten til å la være å bruke det.

EDIT: Jeg hadde virkelig ikke tenkt å komme med hele regla i denne tråden, men jeg er litt lei av at min aktivitet her inne skal trigge andres behov for å komme med billige poeng.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi nå se.... altså - FØR man begynner å bruke denne flexiboksen riktig, så må man altså

1) Lære hunden å gå pent i bånd

2) Lære hunden innkalling

.... og da har man vel brått ikke behov for denne flexisaken? :innocent:

Jo, du har f.eks muligheten til å gi hunden litt større frihet i båndtvangsperioden - uten å begå lovbrudd (eller slite med en langline) :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meg du prøver å disse?

Om du disser eller ikke har jeg vel ikke noe med ;)

Var vel mer at 'liker' var litt feilplassert når flexi brukes feil jeg kommenterte.

Flexibånd er helt idiotisk på alle måter og jeg kommer aldri til å bruke det. Klumpen du holder i, gir deg ingen kontakt med hunden via båndet. Glipper du klumpen, er det et helvetes spetakkel og fare for liv og helse for både den ene og den andre.

Hva du vil gjøre er selvfølgelig opp til deg - likt det er for alle andre. At det er idiotisk er vel det samme som at jeg sier det er idiotisk at du vil kravle ned i grøfta etter hunden. JEG ser ikke poenget i å gjøre det, da jeg bruker heller flexi til å la hunden få gå i grøfta selv. Kan ikke du få velge å gå ned i grøfta uten at andre skal kalle det idioti, eller at båndet ditt er idiotisk av den grunn?

Forøvrig har hunden vår lært at hvis bånd(boks) er på bakken, så skal han fryse/stå stille. Han rører seg ikke når boksen er på bakken han - så mye til spetakkel er det.

Å stå der og fiske inn bikkja, er totalt meningsløst og medfører at de som passerer må stå og se på en total mangel på samspill mellom hund og fører (selvfølgelig må ingen her noensinne fiske inn sin hund, men jeg ser det nå stadig vekk der jeg ferdes). Nylonlina er en potensiell brannfare for bare legger og knehaser når den fyker ut og inn. Ved hilsing på andre hunder er det alltid den med vanlig kobbel som må avsnurre båndene for flexiklumpen gjør all filtrering permanent, hvis du ikke kan koble av båndet. Skal hunden kobles av, må man gå med klumpen i neven likevel, for det er ingen logisk måte å feste den til kroppen, slik at man får begge hendene fri.

Vi har full kontroll på hunden vår i flexi vi. Kommer bånd bak/under fot til hunden, så står han i frys og vi må rette opp før han beveger seg. SVÆRT sjeldent dette skjer og tror det er over 1 år siden sist det skjedde. Han har heller ikke filtrert seg inn i andres bånd, da VI har kontroll på vår hund og det vi gjør. Joda, han HAR vært filtrert inne i andres bånd, men det er for at DE ikke har kontroll på sin hund - uavhengig av om de bruker flexi eller bånd.

Mine hunder er enten løse eller i bånd. Er de i bånd, er det ikke nødvendig eller ønskelig at de henger etter fem meter bak meg for å snuse, eller pisse. Er de på snusetissetur, har jeg tid til å vente ved deres side, bli med litt ned i grøften og la hunden bruke hele båndets lengde for å finne den best egnete bæsjeplassen. Jeg kveiler inn tre meter skinnbånd, når hunden går framover og den har slett ikke noe mer utbytte av turen ved å virre flere meter unna meg.

Om man 'kveiler' selv eller om man har automatikk på dette har vel ingenting å si for hunden. Virker som du tror at flexi automatisk tilsier at hunden da skal få virre mer og da plutselig 'magisk' skal få/må gå 5 meter bak. Det er du/vi som eiere og fører som bestemmer dette (som alt annet) (billig poeng?)

Dette er mitt synspunkt på flexi og jeg forstår ikke at det stadig vekk er noen som prøver å "latterliggjøre" flexiaversjonen eller trekke meningsløse sammenlikninger (seriøst, hva har bur med dette å gjøre. Nå venter jeg bare på en tåpelig mobilsammenlikning), for å understreke hvor håpløst det er å ikke bruke flexibånd. Flexibruk blir ikke smartere av det, slik jeg ser det og jeg forbeholder meg retten til å la være å bruke det.

EDIT: Jeg hadde virkelig ikke tenkt å komme med hele regla i denne tråden, men jeg er litt lei av at min aktivitet her inne skal trigge andres behov for å komme med billige poeng.

Du poengterer at andre kommer med tåpelige og billige poeng, men ser ikke at du akkurat kommer med mye annet her. Det er ingen som poengtere at du bruker 3 meters bånd og da 'automatisk' lar hunden virre og gå 3 meter bak, eller gå ned i grøfter som at det er en negativ ting.

Jeg ser ikke et eneste godt poeng du har imot flexi holder mål hvis man er bevist valget om flexi og bruker det riktig.

Selvfølgelig velger man selv, men når enkelte ikke forstår at ting kan brukes rett, selv om dette krever litt mer av eier og hund, så blir det det samme som at man ikke kan kreve mer enn 'sitt' av hunden, for det krever mer av hund og eier å videreføre dette til å sitte mer enn 2 sekunder.

Bare for at mange (og du) ikke klarer å bruke det riktig og får hunden akkurat til å gå som du vil, så tilsier det ikke at andre skal klare det. Du klarer det med ditt bånd, jeg klarer det med mitt flexi - ingen av båndene er det noe feil med.

Skal vi nå se.... altså - FØR man begynner å bruke denne flexiboksen riktig, så må man altså

1) Lære hunden å gå pent i bånd

2) Lære hunden innkalling

.... og da har man vel brått ikke behov for denne flexisaken? :innocent:

1. Nei

2. Nei

Jeg brukte flexi med en gang og hunden(e) er mye flinkere i bånd/flexi enn de fleste hunder vi møter og har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han rører seg ikke når boksen er på bakken han - så mye til spetakkel er det.

Det er da vel ikke hunden som forårsaker spetakkelet, men klumpedeisen når den hoppesnurresneller seg ukontrollert, mens den slenger borti alt på sin vei og ikke minst hunden som har enden på spetakkelet festet til nakken.

Ja, jeg syns fremdeles flexibånd er håpløst, uavhengig av dine synspunkter på min argumentasjon. Du kan godt prøve å plukke fra hverandrer det jeg sier, eller sette mine argumenter opp mot dine, men det gjør ikke flexibåndet smartere. Du trenger ikke fortelle meg hvordan man skal bruke det riktig (jepp, det er nemlig slik i flexiverdenen). Jeg vet jo hvordan min fremferd med hundene, uansett bånd, skal foregå for å unngå å irritere eller forstyrre omgivelsene. Det er jo flexifolket med hund i andre enden (og den enden er alltid nærmest meg og mine hunder) som er til irritasjon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da vel ikke hunden som forårsaker spetakkelet, men klumpedeisen når den hoppesnurresneller seg ukontrollert, mens den slenger borti alt på sin vei og ikke minst hunden som har enden på spetakkelet festet til nakken.

Slipper jeg ned 'klumpen', så er det så vidt den klarer å dra seg selv fram til hunden. Men jeg også mener dette er en av de gode grunnene til ikke å bruke flexi, da det ER en ulempe med flexi hvis så skjer og hunden løper ivei ... DA er det ikke helt bra.

Men ting kan skje når man slipper hunden løs også ... skal man la være å slippe hunden for at ting kan skje?

Ja, jeg syns fremdeles flexibånd er håpløst, uavhengig av dine synspunkter på min argumentasjon. Du kan godt prøve å plukke fra hverandrer det jeg sier, eller sette mine argumenter opp mot dine, men det gjør ikke flexibåndet smartere. Du trenger ikke fortelle meg hvordan man skal bruke det riktig (jepp, det er nemlig slik i flexiverdenen). Jeg vet jo hvordan min fremferd med hundene, uansett bånd, skal foregå for å unngå å irritere eller forstyrre omgivelsene. Det er jo flexifolket med hund i andre enden (og den enden er alltid nærmest meg og mine hunder) som er til irritasjon.

Det gjør heller ikke flexi dumt bare for at du mener det. Du irriterer deg tydeligvis på flexifolket og der kan jeg være til dels enig i at det fins mange raringer som bruker det. Men rare folk er det overalt, også med 'ditt' bånd.

Forøvrig er det et billig poeng med "(jepp, det er nemlig slik i flexiverdenen)" - riktig bruk at ting som bur, kloklipping, trene ditt og datt osv .... må man få forklart når man ikke kan det, eller ikke forstår.

Du mener altså at din(e) hunder er flinkere i bånd enn min?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vet jeg da ingenting om. Jeg vet bare at mine ikke går med flexiline

Å min gjør det. Ettersom du ikke vet(eller tror) dette, så bekrefter du vel med det samme at det ikke er utstyret som nødvendigvis er det idiotiske og som gjør til at hunden(e) går slik man vil i bånd/flexi. Det er vel heller brukerne av utstyret det står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flexifolket med hund i andre enden (og den enden er alltid nærmest meg og mine hunder) som er til irritasjon.

Flexifolket, er det en homogen gruppe mennesker som alltid oppfører seg likt? Og man blir automatisk sånn når man setter en flexiline på hunden sin? Da forsvinner alt hunden har lært tidligere samtidig med eierens vett, empati og praktisk sans? Og alt sammen kommer tilbake igjen når man setter på et vanlig bånd?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Dette er virkelig en av de barnsligste diskusjonene jeg har sett på lenge.

Skal vi nå se.... altså - FØR man begynner å bruke denne flexiboksen riktig, så må man altså

1) Lære hunden å gå pent i bånd

2) Lære hunden innkalling

.... og da har man vel brått ikke behov for denne flexisaken? :innocent:

Nei, men det hender andre mennesker har behov for å se at du har bånd på hunden... uavhengig av om den er lydig eller ikke. Jeg bruker ikke flexi hvis jeg ikke har kontroll på hunden gjennom lydighet, men jeg ser selvfølgelig mange andre som ikke tenker likt. Akkurat som mange har hunden løs uten kontroll og folk som ikke klarer å holde igjen hunden sin uansett hvor kort båndet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flexifolket, er det en homogen gruppe mennesker som alltid oppfører seg likt? Og man blir automatisk sånn når man setter en flexiline på hunden sin? Da forsvinner alt hunden har lært tidligere samtidig med eierens vett, empati og praktisk sans? Og alt sammen kommer tilbake igjen når man setter på et vanlig bånd?

Så da. Jeg er ikke interessert i noen tøysekrangel, jeg. Du får tenke selv om du virkelig tror det er det jeg mener, eller om du bare har lyst til å kverulere og gjøre flexitilhengerne her inne enda mindre troverdige i mine øyne (altså som ambassadører for flexien, Ikke noe annet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi nå se.... altså - FØR man begynner å bruke denne flexiboksen riktig, så må man altså

1) Lære hunden å gå pent i bånd

2) Lære hunden innkalling

.... og da har man vel brått ikke behov for denne flexisaken? :innocent:

Så lenge det er 4.5 mnd med ordinær båndtvang, og innimellom noen ekstra månder med ekstraordinær båndtvang, så er det vel greit å ha en hund som kan gå tur i flexibånd, syns jeg. Det er også sabla kjekt på joggerjaktende dronninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi nå se.... altså - FØR man begynner å bruke denne flexiboksen riktig, så må man altså

1) Lære hunden å gå pent i bånd

2) Lære hunden innkalling

.... og da har man vel brått ikke behov for denne flexisaken? :innocent:

For meg er det faktisk utrolig betryggende å ha hunden i bånd "i tilfelle" noe skjer. Jeg stoler ikke 100% på hunden. Det KAN komme situasjoner hvor jeg trenger bånd - og jammen vinner ikke både hunden og meg på at vi har den fine balansegangen.... :) Hunden får gå "fritt", jeg tar ansvar og holder kontroll.

Synes det er det samme som rasisme å påstå flexiline er ondskap. Prøv å se verdien i alt, og ikke døm noe på bakgrunn av at NOEN gjør feil og bruker det feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da. Jeg er ikke interessert i noen tøysekrangel, jeg. Du får tenke selv om du virkelig tror det er det jeg mener, eller om du bare har lyst til å kverulere og gjøre flexitilhengerne her inne enda mindre troverdige i mine øyne (altså som ambassadører for flexien, Ikke noe annet)

Troverdige? - Du har laget deg selv et syn på flexi som ikke har rot i virkeligheten og du mangler saklige argumenter for det, annet enn å lage billige poenger(ja, dine ord gjenbrukt) som ikke holder mål. Det er et diskusjonsforum - hva er forskjellen på å diskutere flexi kontra andre ting?

Man kan vel få ha en mening og diskutere denne uten at du skal lage kallenavn på alt hele tiden - ambassadører og idioti, billige poeng osv ... At du ser deg blind og må komme med slike utsagt i mangel på saklige argumenter sier vel hvor gode grunner du har til å mene det du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg er totalt usaklig...men finner frem popcornet :D

Sålenge folk har kontroll på hunden sin, må de gå med hva de vil for meg...hilsen hun som gikk på tur med 45 KG boxer i fingerheklet rosa glitterbånd for å glede datteren sin :D

Edit for (haha) føye til kg...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er det samme som rasisme å påstå flexiline er ondskap. Prøv å se verdien i alt, og ikke døm noe på bakgrunn av at NOEN gjør feil og bruker det feil.

Er det virkelig noen som påstår at flexi er ondskap? :|:o

Jeg vet jeg er totalt usaklig...men finner frem popcornet :D

*knis*

Jeg vet vel ikke hvorfor folk blir så sinte. Jeg hater flexibånd, har alltid gjort det og har alltid fått masse tyn når jeg forteller hvorfor, uten at jeg syns flexien blir noe bedre lufteredskap for mine hunder, eller hunder vi møter av den grunn :ermm: .

45 boksere i rosa glitterbånd. Skulle gjerne sett det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet vel ikke hvorfor folk blir så sinte. Jeg hater flexibånd, har alltid gjort det og har alltid fått masse tyn når jeg forteller hvorfor, uten at jeg syns flexien blir noe bedre lufteredskap for mine hunder, eller hunder vi møter av den grunn.

Noen som er sinte?

Blir vel ganske så likt hvis noen er for burbruk ganske mye og de kaller dine argumenter for det samme som du gjør i denne diskusjonen. Så at noen sier at å la hunden være fri i huset er idioti, du kommer bare med billige poeng osv er helt greit hvis du diskuterer burbruk altså - Så du eller andre som er imot mye burbruk skal ikke få si hva de mener for at de som er for mye burbruk ikke skal få 'tyn' som du selv kategoriserer det som?

Flexien er ikke noe dårligere lufteverktøy for dine hunder uansett, ei heller for hunder du møter. At du ikke klarer å bruke det rett er ikke flexien sin skyld uansett om du mener det eller ikke. Jeg har brukt begge deler og vet at det ikke er noen forskjell for oss - unntatt at hunden får mindre bevegelsesfrihet med bånd og at vi må følge etter hvis vi skal tillate at han skal lenge ut enn båndets lengde. (gjelder vel også flexi for så vidt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...