Gå til innhold
Hundesonen.no

Shibagutten Kuma


MaritaS
 Share

Recommended Posts

Slenger på en tråd om Kuma, så kan jeg skrive her hvis det skjer noe spennende (eller morsomt) i livet hans :)

Kuma, Kumaluma, Kumerten, F**** dritt-Bikkje, Kjekken, Gossemossen.. kjært barn har mange navn. På Stamtavlen er han registrert som Shibatrolls Darwin.

Den 16. April 2010 ble han og fire brødre født. Faren er Honto-No Zz-Top og er en nydelig sesamfarget fyr, moren er en nydelig rød frøken med navn Honto-No Uchiko. Fram til han var hele ti uker gammel bodde han på Kennel Shibatroll i Bergen, da kom jeg hjem til Oslo og fikk verdens beste gutt i hus.

Tida flyr og han har nå rukket å bli ett og et halvt år gammel. Behagelig ung mann som vet hva han vil, og er ganske flink til å få det akkurat sånn.

DSC_0146-1.jpg

DSC02934.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Diagnosebrev AD fra NKK i morges. Kuma har AD: A! Så nå kan jeg si at han er fin og frisk på albuer, hofter og kne. Det er gutten sin, det.

Kom, kom! Jeg er så uendelig stolt av gutten min. Jeg har en katt som er litt sky av seg, hun ble født ute og har hatt en ganske tøff start på livet og er dermed ikke helt trygg på nye ting. Hun er

I dag fyller gutten min TO år! Ikke så mye forskjell å snakke om.. han er fortsatt like deilig.

Flott gutt!

Det er helbroren til Shibatrolls Darren vel?

For han kjenner jeg godt.

Også en veldig flott gutt!

Ja det er det :D Har alltid håpet å se han når jeg har vært i Tromsø, men er ikke helt sikker på hvor i nord det er han holder til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonso ( Darren ) bor på Senja med sine eiere Maria og Are, og en shibajente.

Vi ser de ofte på utstilling.

Bonso har en attityde i utstillingsringen som er helt utrolig.

I tillegg er han trivelig å omgåes.

Men langt mer livlig enn min Linus. :D

Gullborg har jo flotte hunder da, ingen tvil om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også truffet Bonso og lillesøsteren hans, og han er utrolig flott. Regner ikke med at Kuma står noe tilbake for broren sin når det gjelder utstråling og lynne. :) Håper du får kreka deg til Japanspesialen på et tidspunkt så jeg får hilst på dere. :ahappy:

PS: Imouto sier at hun veldig gjerne vil vise Kuma hvor fine rompefinter hun har. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også truffet Bonso og lillesøsteren hans, og han er utrolig flott. Regner ikke med at Kuma står noe tilbake for broren sin når det gjelder utstråling og lynne. :) Håper du får kreka deg til Japanspesialen på et tidspunkt så jeg får hilst på dere. :ahappy:

PS: Imouto sier at hun veldig gjerne vil vise Kuma hvor fine rompefinter hun har. :wub:

Tenkte meg på spesialen nå til våren om Norwegian skulle finne på å legge ut billetter som ikke ruinerer en stakkar student. :jump: Synes det høres helt utrulig ut med så mange japanere på ett sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte meg på spesialen nå til våren om Norwegian skulle finne på å legge ut billetter som ikke ruinerer en stakkar student. :jump: Synes det høres helt utrulig ut med så mange japanere på ett sted!

Ja, det er fantastisk syn faktisk. :) Kom kom! :flowers: (Og så vil jeg gjerne snakke mer med deg om Kuma...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag og i morgen er det fagdager på skolen, dvs at ANSA arrangerer det slik at norske forelesere kan komme hit for å lære oss forskjellige ting. Det er kjempedeilig å ha forelesninger på norsk. :D

Tradisjonen tro var det nesten like mange hunder som mennesker der. Et og annet bjeff var det jo, men stort sett satt de også å fulgte med på hva som ble sagt.. de kan jo ikke være noe dårligere enn eierne sine!

Det var en tispe der som luktet veldig godt, så mot slutten ble Kuma rimelig lei av å leke snill gutt, men han var flink mesteparten av dagen. Er så deilig med en slik hund <3

tumblr_lt4727BuNs1qiipzjo1_500.jpg

tumblr_lt476kX9El1qiipzjo1_500.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har lært at 1.5-2 timers "fjell"tur ("fjell" fordi det egentlig er mer som en stor, men ganske bratt ås) hver dag gjør hunden min mye bedre å ta og grafse på.. kalles det muskler kanskje?

Crappy mobilkamera er crappy, men må bare vise verden at selv om han kler alle årstider, så er det høsten og gule løv på bakken som kler han best!

tumblr_ltrmpkQMHA1qiipzjo1_500-1.jpg

tumblr_ltrmru7kd41qiipzjo1_500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin han er :) Han ser så god ut på bildene, sindig og bestemt.

Og ja, er helt enig, det er høsten som kler shibaer best.

Sindig og bestemt, ja.. det kan stemme. Legger svart skrift på bestemt, så er vi ganske nær en god karakterbeskrivelse av guttetassen. :queen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur i parken. Temperaturene her sørøst er endelig på et nivå Kuma liker - rundt null grader på mårrakvisten. Han har blitt såpass flink å holde seg til meg at jeg tør å ha han en del mer løs. Noe jeg og han trives godt med.. han får brukt seg litt mer når han får løpe raptus i skauen. :)

ass.jpg

I dag møtte vi en kjenning, en ungarsk vizsla hanne. Han og Kuma er alltid veldig forsiktige når de nærmer seg hverandre, og fram til de har fått hilset. Da blir de enige om en gjensidig ignorering og fortsetter med sine ting. Om jeg noensinne skal begynne å skyte fugl så skal jeg ha meg en ungarsk vizsla, de er så nydelige:

PB020349.jpg

Og på veien hjem står det en mann som selger hot-wine (gløgg uten de gode nøttene i), så da blir matmor også glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag var en ganske så stor dag, jeg klarte nemlig å få et bilde av meg og Kuma sammen hvor jeg ser såpass fornuftig ut at jeg ikke kommer til å benekte at det er meg! Faktisk.

PB120800.jpg

Dere skjønner, jeg har vanskelig for å holde kjeft lenge nok til at noen får tatt bilde. Jeg er ikke så veldig pratsom av meg egentlig, men plutselig når noen tar fram kamera... "blablablablabla".

PB120799.jpg

Det har vært fantastisk høstvær den siste uka og det er ingenting Kuma liker bedre enn å snuse i løvet. Mopsevennene hans er ganske enige om at det er kjempegøy.

PB120695.jpg

Litt uklart bilde, men følte for å legge det ut uansett siden det er Kumas favorittlek - "fang rødtoppen":

PB120649.jpg

Nå er det under to uker til vi skal til Norge, gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekkassen har fått seg halsbånd fra Kifani hundeutsyr. Nå slipper jeg å svare på to spørsmål jeg får hele tiden.. "hva heter han?" og "hvor kommer dere fra?" også står det tlf bakpå i tilfelle han skulle finne på å forsvinne.. både på ungark og norsk slik at halsbåndet kan brukes i flere land ;) Beste kjøpet noensinne (om vi ser bort ifra kjøpet av Kuma da)

PB130992.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Kuma som er "veckans bild" på shibainfo? Jeg synes det ligner sånn på han! :)

Forøvrig har jeg slutta å handle halsbånd fra Kifani etter at de drepte valper uten ridge i sitt siste kull, og kjøper heller fra "konkurrentene"... :whistle:

Så flink du er :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...