Gå til innhold
Hundesonen.no

Fikk krypdyrsjokk av hundegodtet


LilleZara
 Share

Recommended Posts

Jeg har faktisk ofte sett insekter på hundegodis i butikken. Men da er det på varer som ligger løst og uten poser eller noe. Vet ikke hva reglene for sånt er. Men jeg dropper ihvertfall alltid å kjøpe når jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjda.. Rart at det er lov å sende slikt da fra Australia. Der er de jo veldig strenge på dette med import/eksport også. Er det insekter fra Australia er det jo en MEGAglipp og en stor risiko for andre land som har mottatt denne importen. Og så kenguruhaler da.. Er det ikke bra nok med oksehud og grisehaler lengre?

Jeg legger alt jeg kjøper i frysern jeg i noen dager.. Har hatt dyr på bein osv her også, men de kostes av og så legges alt i frysern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg kjøpte en pose Provit-godbiter. Åpnet den og hele innholdet levde :barfy: Insekter buktet og boltret seg i godbit-restene..

Fikk tilbake penger og fikk ny pose, men er ikke like ivrig på å kjøpe slike godbiter etter den opplevelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte hvorfor man skal bli så forbannet eksotisk at man på død og liv skal gi bikkja kenguru jeg da... Altså - bikkja klarer seg fint på norsk kylling, lam, fisk osv. Hvis kontrollen av slike varer er så dårlig som den åpenbart må ha vært her, har ikke slike produkter noe i Norge å gjøre etter mitt syn.

Vi er nøye på å pakke tørkede ting som griseører, muskler etc. fra nettingposer i plast og å selge dem fort avgårde. Blir det liggende lenge kan en få møll og larver på produktene, og det er selvsagt udigg. Men det som lever på norske produkter er ikke ført inn fra fjerne land og utgjør dermed ikke noen risiko på samme måte. Det er bare dritekkelt!

Aldri hatt dårlige erfaringer med produkter kjøpt fra Norsk dyremat forøvrig, men kan hende jeg har vært heldig. De eies av Nortura, som også eier Gilde og Prior. Dermed forventer jeg god kvalitet fra dem.

Denne kenguruhalen var bare nasty. Og igjen - jeg skjønner meg ikke på butikker som tar inn sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Eukanuba som importerer disse varene, bare så det er avklart at det ikke er hver enkelt butikk. Eukanuba, eller Premium Pet Products Norge som igjen importerer Eukanuba har et kjempe sortiment av gnageting fra Australia, bla annet hudbein av kenguru, haler, ører +++

Jeg skjønner at de tar inn eksotisk kjøttprodukter til hund, det er jo tusenvis av hunder som ikke tåler kylling, okse og svin. Beklageligvis har jeg ikke kommet over en butikk som har inne disse varene så har ikke fått prøvd de... Alle her inne som jobber ikke i dyrebutikk har tilgang til oversikten fra PPP ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg var en NKK utstilling en gang, tror det var Lillestrøm og Ida begynte å gnafse på en sånn kengeruhale et ubevoktet øyeblikk på en av de standene.. Så den kjøpte jeg og hun syntes den var veeldig god! Lukta jo pyton da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...