Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbiter (trenger tips!)


Guest tuski
 Share

Recommended Posts

Hunden min er utrolig kresen, og vil ikke ha noen av de godbitene jeg har kjøpt til han i dyrebutikken... det eneste som fungerer som treningsgodbiter, er pølse. Ikke helt bra valg, men... Til ekstra kos, liker han Pedigrees Markies (får en hver kveld). Også er han veldig glad i hvit ost.

Er ute etter tips til hva jeg kan prøve ut som godbiter:)

- Hva fungerer best til deres hunder når dere trener, og hva er favoritten til litt ekstra kos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiskepudding kan tørkes i ovn bl.annet.

Jeg bruker ofte pølser til mine, ostebiter og kjøttboller.

Jeg tok frem mange forskjellige ting, tørre, ostebiter, kjøttboller (svenske er best :P ), pølsebiter og leverbiter, og handlers myke godbiter og så hvor giret hunden ble av de forskjelige. Jeg trener til vanlig med handlers myke godbiter, men vet at pølser og kjøttboller er PRIMA DET BESTE hundene mine vet om.

Finn frem ting og test? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ikke tenkt på den muligheten nei... steker du da bare koteletten da, uten krydder, og tørker den på benken eller i ovnen?

Fersk, ikkje kryddra eller røkt. Kutt den opp i passlege bitar, steik dei i steikepanne til dei er gjennomstekte, tørk det verste feittet av dei og hiv dei i ovnen ein times tid til dei er tørre og sprø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anser ikke mine hunder som kresne, men de går ikke bra på godbiter fra butikken. Hvorfor ikke gi pølse som belønning under trening? Mine fungerer utmerket på det. Lager ofte en blanding av kuttede pølser, smårettskinke, og kuttede kjøttboller som jeg legger i fryseren i "posjonspakninger" til treninger, og tar med meg en hver gang jeg skal på hundetrening. Mulighetene til godbiter er mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse er super treninsgodbit, det. Det same er kvitost. Elles kan du prøve karbonade, pålegg, kjøtdeig, kylling osvosv. Alt dette er enkelt, billig og stort sett supergodt for hunden :) .

Det at han ikkje vil jobbe for godbitar du kjøper i dyrebutikken, er ikkje det same som at han er kresen. Sjølv min berner sennen, som er ein rase som et alt dei kjem over, vil heller leike med andre hundar enn å gjere noko for slike godbitar. Med "ekte mat" (altså det eg nemnte over) er andre hundar mindre interessante :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten her i huset er kokt lever. Jeg koker leveren og deler den opp i passe store biter og legger i fryseren. Når vi drar på trening tar jeg ut det jeg trenger og lar bitene tine på vei dit. Jeg har også brukt rå gulrot noe mine hunder er veldig glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min hund var på det mest kresne gikk det i:

- Pølse

- Kylling (stekte opp kyllingfilet og delte i terninger)

- Koteletter (som nevnt over)

- Skinke (kjøpte sånne bokser med bogskinke å delte i terninger)

- Fiskepudding

- Kjøttboller

Jeg ga også vom og np, men det er grisete å jobbe med så det brukte jeg bare når vi trente inne.

ps, jeg gir aldri hunden min mat FØR vi skal trene, hun får alltid mat på kvelden og da tilpasses mengden etter hvor mye hun har fått på trening i løpet av dagen. Jeg merket stor forskjell i hvor mye hun ville jobbe for en godbit når hun var mett vs sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritten her i huset er kokt lever. Jeg koker leveren og deler den opp i passe store biter og legger i fryseren. Når vi drar på trening tar jeg ut det jeg trenger og lar bitene tine på vei dit. Jeg har også brukt rå gulrot noe mine hunder er veldig glad i.

Dette er den absolutte favoritten her også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...