Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp meg litt?


hundefrelst
 Share

Recommended Posts

Synes jo selv det lukter ugler i mosen lang vei da :rolleyes2: Ble forresten ikke noe bedre når jeg fikk kopi av dyrlegeregningene:

Den ene er fra 29/9-11. Her står det at det er munnsår. Regningen er på 1817,-, og er betalt.

Den andre er fra 30/9-11. Her står det at det er bittskade. Regningen er på 1817,-, og er ikke betalt.

Alt er det samme på begge regningene - bortsett fra at den ene ikke er betalt.

Så jeg mistenker han for å ha fått endra dyrlegekvitteringen etter dette behovet (det er ikke første gang det har skjedd vet jeg), og jeg mangler derfor en regning. Han hevder jo at han har betalt to regninger, og her er jo bare en betalt. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes jo bare helt sprøtt ut alt sammen :o

Hadde så absolutt fått min dyrlege til å kontakte hans - veldig spesielt med to mer eller mindre identiske regninger på samme sum altså..! Jeg tror jeg har vært hos dyrlegen med min hund 20 ganger, og fremdeles har jeg ikke klart den bragden :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde så absolutt fått min dyrlege til å kontakte hans - veldig spesielt med to mer eller mindre identiske regninger på samme sum altså..! Jeg tror jeg har vært hos dyrlegen med min hund 20 ganger, og fremdeles har jeg ikke klart den bragden :rolleyes2:

Det har jeg klart! Flere ganger faktisk! Bandasjeskift! Haha.

Han kan uansett ikke tvinge deg til å betale noe. Men dette høres virkelig muffins ut. Håper du får svar fra veterinæren din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få se originalen - og ta en prat med veterinæren.

For dem som har sett filmen "Catch me if you can" så er alt mulig for den utspekulerte mht forfalskning...

Selvfølgelig kan det hende at man er litt drøyt mistenksom ,men det hele virker merkelig om din hund "bumpa" på den med labbene...Jeg aner jo ikke,men be som sagt om originalen - og ring gjerne veterinæren - dersom det er lov å spør om saker og få en avklaring.Forklar bare situasjonen på kort og ryddig vis og se hva vetten sier om saken.

En annen sak er at når han hadde hunden sin løs så kan man tillate seg å tro at hunden er sosial og at eier ikke har problemer med at hunden går fritt og leker med andre hunder som kommer deres vei.Om da hunden en dag møter en Settervalp eller en toskete feks Boxer med lekeglede på nivå 1000 og får en liten skade så kan man da ikke kreve dekning.

Hvis jeg går løs med mine små eller store og de under lek blir skadet,enten det er lek som er godt igangsatt - eller lek som er under innledning - så kunne jeg aldri krevd å få dekket veterinærregning,mener jeg selv da.

Jeg må selv velge å ha mine små under kontroll så de ikke løper til farer.

Hadde kun krevd dekning om jeg og annen eier var enig om frislipp og den hunden som andre eier sa var sosial og normal,og som i starten virket normal - plutselig ble evil killing machine og filleristet min hund med røde øyne og rabieskjeft...DA hadde jeg vært mer WTF?!

Går man løs med hunden så åpner man for sosial omgang med andre med løse hunder dersom hunden er en sånn eventyrlyssten streifer som ikke går ved fot og kommer på innkalling/er nært eier.

Urimelig at han skal suge deg for penger når han selv har hunden løs og byr på "frislipp".

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charpi: Ja, det skal jeg nok gjøre :D Får kanskje et mye bedre svar hvis min veterinær kontakter hans. Håper veterinæren min er med på det da :)

Inustaff: Tusen takk for et langt og innholdsrikt svar :) Hjelper meg mye med å høre andres tanker, erfaringer og meninger rundt dette :) Er forhåndsvis veldig enig med det du snakker om frislipp her. Eier hadde tydelig ingen kontroll på hunden sin (var jo tross alt over 100 meter unna den). Dette er også en vei som det er populært å kjøre meget raskt på, så jeg tørr ikke engang å se for meg hva som hadde skjedd om det hadde kommet en bil rundt svingen rett oppom her.

Kanskje hunden har bitt seg i tungen (indre skader, siden det er INNI munnen) !? :D

Hahaha, ja, denne passet bra med tanke på at det stod munnhulesår elns på regninga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en hund som lekehopper (på alle mennesker og alle hunder). Hun ville aldri klart å skade noen med disse valpehoppene sine, så dette høres i det hele tatt meget spesielt ut.

Håper det løser seg, spennende å følge med! :)

Samme oppfatning har jeg. Mener at man skal virkelig komme i god fart, tempo og treffe SKIKKELIG riktig for at en skal bli skada såppas av å bli "bumpet" på med framlabbene av en liten valp :ahappy:

Skal oppdatere så snart jeg vet noe, har snakka med veterinæren vår nå som skal prøve å få kontakt med hans veterinær :D

Edit: Da har jeg fått telefon fra vår veterinær som har snakket med deres vetrinær. Må si jeg blir meget oppgitt her jeg sitter akkurat nå :ahappy:

Veterinæren til JRT'en vil ikke gi ut informasjon pga taushetsplikten - uavhengig av hvem som tok kontakt eller ei. Så da sa veterinæren vår at de fikk få tak i eierne av JRT'en, spørre om de kunne gi ut informasjonen og ringe han tilbake så snart de visste noe.

Om dette ikke går så sitter jeg her med kvitteringene som jeg har fått beskjed om å betale, og får faktisk ikke vite hva jeg må betale for :huh: Og da blir ihvertfall ingenting betalt.. Mener man har krav på å vite hva man "kjøper" og "selger".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...