Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode veterinærer i Oslo


tm100008
 Share

Recommended Posts

Veterinærhøgskolen har mye kompetanse og god tilgjengelighet. Ellers er Grorud dyreklinikk og Sinsen dyreklinikk både gode og ikke urimelig priset.

Ellers kan du jo sjekke ut de tre tidligere trådene om emnet:

http://hundesonen.no/forum/topic/882-veterincr-i-oslo/

http://hundesonen.no/forum/topic/32032-dyktig-veterincr-i-oslo-omegn

http://hundesonen.no/forum/topic/51387-billig-veterincr-i-osloomegn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for erfaringer og linker. Jeg kommer fra en mye mindre by hvor jeg har full oversikt over veterinærene som finnes. Å flytte til Oslo ser ut til å gi et stort utvalg på det aller meste, også dyreklinikker, jeg blir nesten helt matt over alle alternativene ;) Jeg håper jeg slipper å bruke flere år før jeg finner en kompetent og faglig bra smådyrsveterinær. Storbyen skremmer meg litt, jeg må innrømme det :|

Derfor: flott å få noen meninger her slik at jeg har en plass å begynne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av flere som har opplevd å ikke få spesielt god service på Oslo dyreklinikk. Jeg har inntrykk av at faste kunder, og/eller de som er heldige med dyrlegen, får god hjelp. Da vi var der med vannhale på Odin fikk jeg følelsen av å være uønsket.

sånn føler jeg det ikke overhodet og jeg er ingen fast kunde. Jeg har derimot prøvd 3 andre klinikker og kom til Oslo Dyreklinikk og ble tatt på alvor og de fant fort ut hva som var galt og booket operasjonen. SÅ glad jeg dro til de. De fikset jo hofta til Opsis også :)

Har vært der flere ganger i etterkant på oppfølging og telefoner etc og jeg har aldri vært uønsket. Er ikke alltid alle har en like bra dag heller. Og for referanse har jeg vært hos 8 forskjellige personer der over tiden Amiga var syk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av flere som har opplevd å ikke få spesielt god service på Oslo dyreklinikk. Jeg har inntrykk av at faste kunder, og/eller de som er heldige med dyrlegen, får god hjelp. Da vi var der med vannhale på Odin fikk jeg følelsen av å være uønsket.

Jeg har heller ikke god erfaring med Oslo Dyreklinikk. Men det er flere år siden nå, det er jo viktig å presisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn føler jeg det ikke overhodet og jeg er ingen fast kunde. Jeg har derimot prøvd 3 andre klinikker og kom til Oslo Dyreklinikk og ble tatt på alvor og de fant fort ut hva som var galt og booket operasjonen. SÅ glad jeg dro til de. De fikset jo hofta til Opsis også :)

Har vært der flere ganger i etterkant på oppfølging og telefoner etc og jeg har aldri vært uønsket. Er ikke alltid alle har en like bra dag heller. Og for referanse har jeg vært hos 8 forskjellige personer der over tiden Amiga var syk :P

Jeg har heller ikke god erfaring med Oslo Dyreklinikk. Men det er flere år siden nå, det er jo viktig å presisere.

Ja, samme her. Så man kan jo håpe at de har lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svært dårlig erfaring med Oslo dyreklinikk.

Noe så enkelt som en rutinemessig vaksinasjon av Pan ble et mareritt for meg, jeg følte meg svært lite velkommen, og jeg følte at jeg ble rakket ned på som følge av mitt rasevalg.

Jeg kommer aldri til å sette min fot der med mindre det er eneste mulige alternativ.

Jeg har siden dette benyttet meg av Groruddalen Dyreklinikk sine tjenester, og jeg må si jeg er svært fornøyd med alt jeg har opplevd der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal flytte til Oslo, og ønsker å få en oversikt over gode veterinærer. Jeg ønsker meg en veterinær som er langt over gjennomsnittet faginteressert, oppdatert og nøye. Klinikken bør enten ha gode kontakter til - eller være godt utstyrt.

Anbefalinger?

Oslo Veterinærhøgskole.

Mer oppdaterte går det vel ikke an å bli?

De har i tillegg noe lavere priser enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo Veterinærhøgskole.

Mer oppdaterte går det vel ikke an å bli?

De har i tillegg noe lavere priser enn andre.

Takk for at du sa det :) Jeg har jo tenkt veldig på å bruke disse i en spesiell sammenheng, og kunne gjerne ha tenkt meg å bruke klinikken permanent hvis ikke det skulle være noen spesielle opplevelser som gjør det uaktuelt.

Vet du eller noen andre hvordan klinikken deres drives? Er det hovedsakelig studenter, med støtte fra resten av deres kompetanse og ressurser, eller er det en egen drevet klinikk? Noen som har noen linker? Jeg skal nok klare å finne de med google også altså..hehe.. Jeg bare er så tidlig ute med å spørre her på forumet vedrørende dette, at jeg ikke selv har begynt å søke noe særlig enda. Ikke latskap, jeg lover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Veths og vært fornøyd jeg:-) Ulempen må være at man ikke får personlig oppfølging av èn veterinær på samme måte som mindre klinikker, det jobber tross alt veldig mange der - både studenter og veterinærer med LANG erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.veths.no/...madyrklinikken/

Klinikken er ikke en del av skolen som sådan. Det er ofte veterinærstudenter som har praksis der, og de driver en del med forskning i samarbeid med universitetet, men det er erfarne dyrleger med stort sett god kompetanse på klinikken. Og de har såklart tilgang til det meste av utstyr og undersøkelser.

Vi brukte de da vi bodde på Bislett, og var fornøyd med det. De er ikke spesielt billige, men ikke dyrere enn de fleste andre heller.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i NVH, de har reddet livet til Indiana mer enn en gang. Hun har gått på rundgang hos de forskjellige vettene med forskjellig spesialfelt og jeg har fått full oppfølging av hver og en av dem hver gang. Jeg opplever dem som særdeles dyktige, de har et bredt tverrfaglig team som de bruker fullt ut og de ansatte er hyggelige og imøtekommende. Mine hunder har blitt tatt godt vare på enten de har vært der bare over natten eller flere dager.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har for det meste vært på Groruddalen Dyreklinikk, men også noe på Oslo Dyreklinikk og Sinsen Dyreklinikk. Av disse tre er jeg mest fornøyd med Groruddalen, med Sinsen som en god nummer to.

Veterinærhøyskolen har jeg aldri vært innom selv, men jeg vet om mange som er fornøyde med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke NVH fast, da jeg ikke er bosatt i Oslo. Men ved et par akutte anledninger har vi brukt dem, og jeg er alltid like fornøyd med kompetansen der. De kan masse og jeg føler meg trygg når jeg lar dem ta hånd om lille gull. Så å bruke NVH tror jeg du fint kan gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...