Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor får jeg kjøpt chaps i ustandard str? Hestefolket?


simira
 Share

Recommended Posts

Kortbent som jeg er (leggvidde 40, innside 26) har jeg ikke sjans til å få på meg standard størrelse chaps. Ridestøvler er også tidvis et problem, selv om jeg ikke har hatt noen på lenge. Nå skal jeg imidlertid på rideferie, og de foretrekker at folk har ridestøvler eller chaps/gaiters. Jeg har lave ridesko, og par for store chaps (passe i vidden, men for lange), men ønsker meg noe som passer...

Hvor får jeg kjøpt slikt? Må jeg ut med en formue? Finnes det evt. modeller av ridestøvler med litt lavere skaft til en ikke urimelig pris? Det er grenser for hvor mye jeg gidder å bruke på utstyr til en ukes rideferie når jeg ikke rir på fast basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kan man velge lengde på skaft, altså en kort og en lenger modell, med det samme i bredde rundt leggen!

Nå er det lenge jeg har kjøpt hesteutstyr, men dra på en hestebutikk og spør hvilke leverandører de bruker og spør om å få se i permene dems! Der står det lengde og bredde, pluss de forskjellige modellene av samme støvelen eller chapsene :)

Eller så kan du gjøre som meg å bruke helchaps :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppe chaps og kjøpe Jodphur bukse? Må kanskje modifisere buksa litt i og med de pleier å være laaaange i bena. Jeg stortrive i hvert fall med min :)

Jeg har denne fra hööks:

100510_01.jpg

http://www.hooks.no/...&sortOrder=DESC

Jeg måtte klippa av omtrent 10cm av buksa og sy på nedre delen igjen(er en strikk sydd fast i nedre del av benet som du legger under skoene slik at buksen ikke glir opp.) da jeg er litt kort i bena :P

Denne typen ridebukser er veldig ofte brukt i islandshestmiljøet såvidt meg bekjent. :)

Edit: her er en rimeligere type, men den er kneforsterket istedenfor helforsterket. http://www.hooks.no/product.aspx?productid=100540&deptid=27&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipte av chapsen min så de passet i lengden jeg. Ellers så kan man kjøpe leggskinn (gaiters) det er en rimelig investering ca 300kr og de finnes i flere modeller ang lengde og vidde.

Hvor? Det er det jeg sliter med å finne, etter å ha sjekket en håndfull nettbutikker for hesteutstyr, deriblant Hööks.

Ofte kan man velge lengde på skaft, altså en kort og en lenger modell, med det samme i bredde rundt leggen!

Nå er det lenge jeg har kjøpt hesteutstyr, men dra på en hestebutikk og spør hvilke leverandører de bruker og spør om å få se i permene dems! Der står det lengde og bredde, pluss de forskjellige modellene av samme støvelen eller chapsene :)

Eller så kan du gjøre som meg å bruke helchaps :wub:

Helchaps er et alternativ forsåvidt, men mye dyrere. ;) Og igjen, hvor? Jeg har ikke greid å finne noe i nettkataloger...

Ordentlige jodpuhrs har jeg fra da jeg red regelmessig, chaps går jo utenpå det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...