Gå til innhold
Hundesonen.no

Varmedekken under magen og litt på beina


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter varmedekken som kan brukes til vinteren.

Det må dekke under magen og helst litt nedover beina også. Dekkene skal brukes av Toya som er 10 år og hun får masse snøballer i pelsen på vintern.

Har sett litt på Katahdin dekken, men dette dekker ikke beina noe særlig. Noen som vet om noen dekken som kunne passe? Evt om noen syr dekken på bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Hutta Pro feeceoverall. Men det krever jo at det er vinter og ikke regn.

Bruker det til mine om de er helt nedrøytet og evt når gradestokken vipper -20. Mest for å holde varmen og at det ikke skal bli for stor forsjell på muskelmuskelatur og luft.

De klarer veldig fint å bevege seg i det. Har også sydd på en ekstra "flapp" bak ettersom det er tilpasset hannhund også, så besytter jeg de bakerste jurene hvis de har melk.

Den røde er en eldre model og ikke fullt så god passform som den nye svarte jeg har. Mine kan iallefall hoppe og herje i de uten nor problem. Det kan komme noe snø ned i kraven, men det er ett større problem med den røde enn den svarte som sitter bedre på.

156665_10150343873320072_834435071_16192187_496019_n.jpg

156849_10150343874175072_834435071_16192210_5309760_n.jpg

74603_10150343873420072_834435071_16192189_7201704_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk JeanetteH.

Man kan kanskje sy/stramme inn den rundt nakken selv. Sitter den godt rundt beina, sånn at det ikke kommer mye snø opp der?

Toya løper mer i løssnøen enn på stien, så det blir mye basing.

Fryser snøen seg mye fast i foret?

(det opplever jeg på vanlig varmedekken, at snøen kommer inn foran og legger seg om et islag mot huden til hunden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Hurtta sin vantette fleeceoverall. Jeg har ikke denne selv, men skal bestille den til vinteren. Men jeg har akkurat denne bare i vantett fleecejakke. samme bare uten bein. Snøen fester seg ikke til stoffet, og det er vann-og vindtett :)

http://www.divinedog.se/vattentat-fleeceoverall--p-301-c-176.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk JeanetteH.

Man kan kanskje sy/stramme inn den rundt nakken selv. Sitter den godt rundt beina, sånn at det ikke kommer mye snø opp der?

Toya løper mer i løssnøen enn på stien, så det blir mye basing.

Fryser snøen seg mye fast i foret?

(det opplever jeg på vanlig varmedekken, at snøen kommer inn foran og legger seg om et islag mot huden til hunden).

Det fins en nyere (og dyrere) model enn den jeg har som kan strammes inn i nakken og jeg tror den generellt er litt bedre. Vet en valpekjøper av meg bruker den når hun er på fjellet og mellom lavine trening øktene.

Jeg har ikke opplevd at de har frysset enda, men så har ikke mine vært ute mer enn 1-2 timer av gangen og liker å holde seg på veien for det meste *late dyr evt smarte dyr* :P

Men i forhold til dekken så har jeg ikke sett at det kommer inn å legger seg på brystet. Men jeg har sett det med dogman dekkenet mitt. Det er derfor jeg har disse istedet for dekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen

Skal sjekke de ut mer. Liker den som RTL linker til. Noen tips om hvor man kan prøve sånne ?

du mener kanskje rottmaneier? :whistle:

Hundebutikken bak specrtum hadde en dle hurtta dresser. Sliter selv litt med å finne butikker å prøve det i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen

Skal sjekke de ut mer. Liker den som RTL linker til. Noen tips om hvor man kan prøve sånne ?

Det er vel den nyeste av den jeg bruker, bare dyrere.

Jeg har ofte sett de selge det på NKK Hamar o.l. Ellers er det vel bare å google rundt etter Huttra.

Lurer på om jeg kanskje har sett den på dyrebutikken på Kløfta (og da har de muligens den på Jessheim også, den ved Esso stasjonen). De pleier være behjelpelig med å bestille om de har det i sitt sortiment, skal sikkert ha inn slike ting til vinteren uansett om den ikke passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du mener kanskje rottmaneier? :whistle:

Hundebutikken bak specrtum hadde en dle hurtta dresser. Sliter selv litt med å finne butikker å prøve det i :P

Bare å komme til Eiksmarka det ;)

Edit: jeg har den vanntette fleecejakken til mine, og den er helt super. Overallen er jo lik på alle områder bortsett fra at den har ben i tillegg, så den kan nok være et godt alternativ for TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dekken som dekker godt under magen er varmedekkenet til Jeger og hund, det har en ekstra "flapp" som går rundt magen i tillegg til den mellom forbeina. Har brukt det i flere år på mine hunder og er veldig fornøyd. Ellers vet jeg at man kan få tak i leggings også, men jeg husker ikke hvem som har dem. De vil jo hjelpe mot snøen som setter seg i fanene på beina.. De har også lange hundesokker i fleece som skal sitte godt, det er jo også et alternativ.

http://jegeroghund.n...svarmedekk.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen

Da skal jeg sjekke dyrebutikkene på jessheim og kløfta. Greit å prøve passformen før man bestiller.

De har ikke Buddy på kløfta-senteret, men på Jessheim og strømmen :) De har ikke noe Hurtta produkter på kløfta (så slipper du å ta en bomtur :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...