Drømme valpen Skrevet 4. September 2011 Rapporter Share Skrevet 4. September 2011 Er dere flinke til det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElleBelle Skrevet 4. September 2011 Rapporter Share Skrevet 4. September 2011 Jeg pusser aldri tennene til Bella.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 4. September 2011 Rapporter Share Skrevet 4. September 2011 Nei. Jeg fikser det ikke. Istedet bruker jeg PlaqueOff i maten hennes daglig, forebyggende mot tannstein. Begynte med PlaqueOff da hun så ut til å være ferdig med fellingen av melketenner og fikk sine voksne, permanente tenner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ceccy Skrevet 4. September 2011 Rapporter Share Skrevet 4. September 2011 Her pusses det minst en gang i uken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 4. September 2011 Rapporter Share Skrevet 4. September 2011 Nei har aldri gjort det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 4. September 2011 Rapporter Share Skrevet 4. September 2011 Nei, ikke hittil. Men ved forrige dyrlegebesøk ble jeg introdusert til en slags liten klut man trer på fingeren. Lille frøkna har litt tannstein på høyre side, så så snart jeg får penger skal jeg investere i noen slike. Kommer nok ikke til å gjøre det fast, kun når jeg ser at det trengs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleZara Skrevet 4. September 2011 Rapporter Share Skrevet 4. September 2011 Her pusses det minst en gang i uken Her også,helst oftere,men ikke alltid lett å huske på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pippin Skrevet 4. September 2011 Rapporter Share Skrevet 4. September 2011 Må nok innrømme at jeg ikke gjør det.. Begynte på den forrige tispa mi, men jeg gidder ikke å prøve når det eneste hunden gjør er å tulle, bite på tannbørste, dytte deg vekk osv.. Da får det bare være! Får heller forebygge og sjekke tenner ofte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 4. September 2011 Rapporter Share Skrevet 4. September 2011 Aldri gjort på Foxi og Amiga fordi vi har aldri trengt. Issi derimot har jeg skrapet, pusset, puttet plaqueoff i, gel, tannfor etc. Nå som hun er blitt fin bare fortsetter jegmed plaqueoff og pusser litt i ny og ne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KayKs Skrevet 4. September 2011 Rapporter Share Skrevet 4. September 2011 Pusser ikke tennene til Rim...men må innrømme at hun kunne trengt det, stinker av ånden hennes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[email protected] Skrevet 5. September 2011 Rapporter Share Skrevet 5. September 2011 Jepp, prøver å pusse så ofte som mulig, Leo elsker det nemlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 5. September 2011 Rapporter Share Skrevet 5. September 2011 Har aldri gjort det. Dyrlegen lurte på hvor ofte vi gjorde det siden dem hadde så fine og hvite tenner, når hu fikk høre at vi ikke gjorde det men ga dem endel bein så fikk a nesten bakoversveis og prøvde å få meg til å skjønne at bein er fali det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zitka Skrevet 5. September 2011 Rapporter Share Skrevet 5. September 2011 aldri gjort det og kjem nok ikke til å gjøre det før jeg er heeeelt nødt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gullulven Skrevet 5. September 2011 Rapporter Share Skrevet 5. September 2011 Nei. Jeg fikser det ikke. Istedet bruker jeg PlaqueOff i maten hennes daglig, forebyggende mot tannstein. Begynte med PlaqueOff da hun så ut til å være ferdig med fellingen av melketenner og fikk sine voksne, permanente tenner. Jeg prøvde å venne GG på det da han var valp, men endte opp med å gjøre det samme som MiO, ble så mye styr. Eneste positivet som kom ut av det er at ALLE får lov å se og plukke på tenna hans Nei, ikke hittil. Men ved forrige dyrlegebesøk ble jeg introdusert til en slags liten klut man trer på fingeren. Lille frøkna har litt tannstein på høyre side, så så snart jeg får penger skal jeg investere i noen slike. Kommer nok ikke til å gjøre det fast, kun når jeg ser at det trengs I prinsippet trengs det etter hvert måltid, det er matrester og normalt plakk (som vi og kjenner på tenna våre om vi glemte å pusse tenna i går) som gir grobunn for tannstein. Klart dte kan hjelpe å pusse 2-3gang i uka, men gjør man det ikke daglig glemmer man det fort (ehh jeg glemmeihvertfall slikt fort..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 5. September 2011 Rapporter Share Skrevet 5. September 2011 Jeg pusser (og skraper om det skulle være noe tannstein på gang). Det er forsåvidt bare frøkna som foreløpig har tendenser til å få tannstein og som derfor blir mest skrapet. Prøver å gjøre det jevntlig, men det går litt i glemmeboken nå og da. Har Plaqueoff i maten siden så mange har vært så fornøyd med det. Jeg merker spesielt på Villa at det blir litt mindre tannsteintendenser. Jeg startet med tannpuss fra Marvin var liten, så han er vant til det. Og Villa synes omtrent alt i hele verden er greit (bortsett fra å klippe klørne), så det er ikke noe problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 5. September 2011 Rapporter Share Skrevet 5. September 2011 Nå som hun er blitt fin bare fortsetter jegmed plaqueoff og pusser litt i ny og ne. Funker Plaqueoff godt? Vurderer å kjøpe til Noris er eldre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krelise Skrevet 5. September 2011 Rapporter Share Skrevet 5. September 2011 Nei pusser ikke tennene hans. Gir dentastix (aner ikke om de funker, men bikkja elsker dem) og gir endel bein. Sjekker tennene ofte for å følge med. Hvite og fine så langt, men så er han jo ung ennå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krilo Skrevet 5. September 2011 Rapporter Share Skrevet 5. September 2011 Funker Plaqueoff godt? Vurderer å kjøpe til Noris er eldre Jeg fikk beskjed av dyrlegen at det produktet der egentlig bare var tull og en måte produsentene tenkte de kunne tjene penger på..hun anbefalte ikke det.. Brukte det i maten på katten vår og merket overhode ingen ting til at det hjalp noe.. Men hadde jo hvert kjekt om det hjalp egentlig da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 5. September 2011 Rapporter Share Skrevet 5. September 2011 Jeg prøvde en periode da Chess var liten, men da andre i familien ikke bryr seg og fordi jeg ikke kan følge det opp, gidder jeg rett og slett ikke. Hun har veldig pene tenner og nesten ikke tannstein tross 6,5 år. Hun spiser V&H, noe jeg tror er bra for tennene. Og hun får mye tyggepinner fra Antos, som jeg tar med fra jobben. Så nei - ingen tannpuss her i gården! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 5. September 2011 Rapporter Share Skrevet 5. September 2011 Funker Plaqueoff godt? Vurderer å kjøpe til Noris er eldre fungerer VELDIG bra på ånde, merker om jeg glemmer det en uke liksom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 5. September 2011 Rapporter Share Skrevet 5. September 2011 fungerer VELDIG bra på ånde, merker om jeg glemmer det en uke liksom Nora har fiske ånde! Skjønner det ikke.. Ekkelt! haha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 5. September 2011 Rapporter Share Skrevet 5. September 2011 Ikke flink til å pusse overhode. Men har begynt å skrape vekk plakk og tannstein med gjevne mellomrom - og er jeg riktig flink pusser jeg over de i samma slengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chira&Shandy Skrevet 5. September 2011 Rapporter Share Skrevet 5. September 2011 Nei, jeg er ikke flink. Lover meg selv "hvert" år etter tannsteinfjerning at NÅ skal jeg begynne å pusse, så jeg har noe tannpusseutstyr (et eller annet sted). Chira hadde ikke antydning til tannstein ved fjorårets kontroll, og har bare fjernet to ganger før (eller er det en?). Så det er ikke så stress med henne. Shandy kunne absolutt trengt tannpuss i ny og ne, men... Nå er det snart klart for årets kontroll hos vetten igjen, så.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 6. September 2011 Rapporter Share Skrevet 6. September 2011 jeg prøver å huske det, men må ærlig innrømme at det blir ikke oftere enn 1 gang i måneden... tenkte jeg sku kjøpe meg sånn klut på fingen og skrape istedenfor, for dette tannbørstegreiene er bare vanskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 6. September 2011 Rapporter Share Skrevet 6. September 2011 Jeg holder på å lære valpen nå å godta børsting av tenner Har aldri gjort det. Dyrlegen lurte på hvor ofte vi gjorde det siden dem hadde så fine og hvite tenner, når hu fikk høre at vi ikke gjorde det men ga dem endel bein så fikk a nesten bakoversveis og prøvde å få meg til å skjønne at bein er fali det Nei, ikke hittil. Men ved forrige dyrlegebesøk ble jeg introdusert til en slags liten klut man trer på fingeren. Lille frøkna har litt tannstein på høyre side, så så snart jeg får penger skal jeg investere i noen slike. Kommer nok ikke til å gjøre det fast, kun når jeg ser at det trengs Min veterinær fortalte meg at jeg måtte pusse (minst) annenhver dag om det skulle hjelpe mot plakk. Grunnen er at det som lager plakk, bruker 2 døgn på å bli til plakk (ufattelig teit forklart av meg, men du skjønner kanskje?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts