Gå til innhold
Hundesonen.no

50 tusen for en valp!


Papillon
 Share

Recommended Posts

Vet det er noen som er villig til å betale dyrt for gode hunder. En hundekjører dro vist til Alaska for å kjøpe hunder, ene kosta 60. 000 og den andre kostet 50. 000 også kjøpte han vist noen andre til 7000 og no sånt. Det har jo litt med hvor stor interesse man har, i dette tilfellet ville han nok ha et ganske godt spann og det fikk han nok også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er noen som er villig til å betale dyrt for gode hunder. En hundekjører dro vist til Alaska for å kjøpe hunder, ene kosta 60. 000 og den andre kostet 50. 000 også kjøpte han vist noen andre til 7000 og no sånt. Det har jo litt med hvor stor interesse man har, i dette tilfellet ville han nok ha et ganske godt spann og det fikk han nok også ;)

Det er jo snakk om ferdig trente voksne hunder, ikke valper.

Vil jo si det er litt ille å betale 100.000 kr for en fuglehund også jeg da.. Til tross for at den er premiert og slikt, så er det litt stiv pris..

Vi la ut hun ene vår for 50.000. Det var under hva hun var "verdt" med tanke på premiering ol. Vi bestemte oss for å beholde henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo snakk om ferdig trente voksne hunder, ikke valper.

Vi la ut hun ene vår for 50.000. Det var under hva hun var "verdt" med tanke på premiering ol. Vi bestemte oss for å beholde henne!

Og det var folk som seriøst var interessert i å betale 50' for en hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Det overasker ikke meg at folk er villig til å betale så mye for en hund som er godt premiert innenfor jakt. Hundens gener for den jakta må være god og den som selger hunden må ha lagt mye tid i hunden for å få den der den er i dag.

Det å være aktiv med en jakthind i trening og konkuransser er gjerne tidkrevende og dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det overasker ikke meg at folk er villig til å betale så mye for en hund som er godt premiert innenfor jakt. Hundens gener for den jakta må være god og den som selger hunden må ha lagt mye tid i hunden for å få den der den er i dag.

Det å være aktiv med en jakthind i trening og konkuransser er gjerne tidkrevende og dyrt.

Siterer! Jeg tror ikke det er mange som vet hvor mye tid en jeger bruker på å trene opp hunden sin til jaktchampionat.. Dette ble jo veldig OT., da det egentlig handlet om valper, menmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpers marked, og er noen villige til å betale 50 lapper for en pomme så for all del. Det forundrer meg vel mer at noen velger å betale 15 lapper for en blandingshund.

Selv ville jeg nå ikke kjøpt noen av delene, men forstår jo at ferdigtrente og meriterte bruks/jakthunder kommer opp i pris. Ligger ute en til 40 (vorsteh) og en til 100 (irsk setter) nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo snakk om ferdig trente voksne hunder, ikke valper.

Det var jo ikke det som var poenget da, noen betaler mye for de hundene de vil ha, andre ikke...i mine øyer er det for eksempel helt teit at en liten Pomeranian valp skal koste 20. 000, men andre vil jo disse hundene og vil betale den prisen for å få den hunden de vil ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 000 for en unbrukelig pomme (brukelig til utstilling, men det er jo strengt tatt ikke å "bruke" en hund til noe nyttig...) er forkastelig!

En godkjent BC som også er en god arbeidshund koster normalt 30-40 tusen. Det er ikke så dyrt ift antall arbeistimer som er lagt ned + fôr og veterinærutgifter i de årene den er trent. De beste konkurransehundene i gjeting går for over 120 000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 000 for en unbrukelig pomme (brukelig til utstilling, men det er jo strengt tatt ikke å "bruke" en hund til noe nyttig...) er forkastelig!

En godkjent BC som også er en god arbeidshund koster normalt 30-40 tusen. Det er ikke så dyrt ift antall arbeistimer som er lagt ned + fôr og veterinærutgifter i de årene den er trent. De beste konkurransehundene i gjeting går for over 120 000...

Markedet for småhunder er jo helt bananas for tiden!

En av naboene her avler på to Pomme-tisper, og her snakker vi inntekter altså! INGEN utstillinger, HD-fotografering el.l.... Hun betalte 30.000 for hver tispe, og har ikke utgifter på dem (eller, de spiser sikkert for 50 kroner hver i mnd) og i fjor hadde hun tilsammen 7 valper på disse to: 7 x 30.000 =210.000,- Helt sykt!! Folk betaler 30-35.000 for en valp UTEN papirer, uten kjent helsestatus, og gudene må vite hvilket eksteriør de egentlig har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...