Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i bur?


Chevy

Recommended Posts

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Jeg snakket da ikke bare om inneutstilling??

Og er det bedre at hunden ligger å peser på gulvet hjemme alene, enn å sove rolig i et bur?

Vel..JEG snakket om inneutstilling, og der er det LITEN plass...

Og jeg aner ikke om hundene mine ligger og peser hjemme på gulvet hvis de er alene, for de er aldri alene; de er enten med meg eller andre i familien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..JEG snakket om inneutstilling, og der er det LITEN plass...

Og jeg aner ikke om hundene mine ligger og peser hjemme på gulvet hvis de er alene, for de er aldri alene; de er enten med meg eller andre i familien ;)

Jamen jeg snakker ikke ombare deg og ditt hundehold, men generelt. Er det ikke bedre at hunder slapper av i et bur hvis de ikke klarer det løs? HVIS dine hunder måtte ha vært alene hjemme, ville du ikke ha foretrukket at de fikk slappe av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen jeg snakker ikke ombare deg og ditt hundehold, men generelt. Er det ikke bedre at hunder slapper av i et bur hvis de ikke klarer det løs? HVIS dine hunder måtte ha vært alene hjemme, ville du ikke ha foretrukket at de fikk slappe av?

Hehe, tror vi snakker forbi hverandre...jeg er IKKE imot burbruk, sålenge den er fornuftig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er det bedre at hunden ligger å peser på gulvet hjemme alene, enn å sove rolig i et bur?

Hvis du har et hjemmemiljø som ligner utstilling, så burde bikkja være i bur, ja. Hvis du har en hund som ikke takler å være løs om natta eller når man er på jobb i et normalt hjemmemiljø, bør man kanskje vurdere hvordan livskvalitet den hunden har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvis du har et hjemmemiljø som ligner utstilling, så burde bikkja være i bur, ja. Hvis du har en hund som ikke takler å være løs om natta eller når man er på jobb i et normalt hjemmemiljø, bør man kanskje vurdere hvordan livskvalitet den hunden har?

Det var da voldsomt til svar fra en som selv har brukt bur på bikkja si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se.. Jeg bruker bur (enten hundene ligger i bilen, eller jeg har med tøybur og har de der jeg sitter) når jeg er på stevner - og med stevner mener jeg LP, bruks og utstilling - og jeg deltar på sånt sånn ca 5-10 ganger i året. Det er mulig dere syns det er sammenlignbart med noen timer i bur 5-10 ganger i året kontra HVER natt eller HVER dag eller begge deler, for dette med perspektiv kan være kompliserte og vanskelige greier, det.

Hvorfor sammenligner du ikke med de som bruker 0 bur. Da har du altså mye mer tid for din hund i bur kun for at du velger det selv - ikke for at det er nødvendig.

UTSTILLINGSTELT på en inneutstilling!? *lol* Man er heldig om hunden har plass til å legge seg ned...og om man HAR fått en plass, er det bare å tviholde på den! Men selvfølgelig; det er bedre at hunden ligger og peser på gulvet, enn å sove i et bur...

Selv når du vet det er slik, eller merker det når du kommer, så snur du altså ikke. Du kan selv velge å ikke stille når forholdene er slik, noen må sette ned foten for seg selv OG hundene. Møt kun opp på utstillinger der forholdene er lagt til rette og gi tilbakemelding til de som ikke tilfredsstiller disse kriteriene. Så valget er IKKE gulv eller bur. Det er delta eller ikke delta - utstilling kan man dra på likevel. MÅ man på en slik utstilling, så ha med en som ringer og DA kan man gå inn for å stille og rett ut igjen - hverken gulv eller bur alternativ her heller. Hva tror du er best for hunden? ... for det var vel derfor du baller med et tungt bur .... som du egentlig slipper - hunden og du vinner på det :devilbanana:

Nå er jeg ikke anti-bur, bare så det er sagt. 'Fornuftig' bruk og der det er hensiktsmessig ser jeg ikke som et problem for hunden - det er hvor lenge en hund er i bur som kan være kritikkverdig hos endel.

Hele poenget mitt var at VI bestemmer utifra oss selv. Snakker om normale tilfeller når det gjelder hund nå. Man kan vri og vende på det, men det er som oftest slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et hjemmemiljø som ligner utstilling, så burde bikkja være i bur, ja. Hvis du har en hund som ikke takler å være løs om natta eller når man er på jobb i et normalt hjemmemiljø, bør man kanskje vurdere hvordan livskvalitet den hunden har?

Hva hvis hunden bare trenger tid på å takle å være alene da? Tid på å modne nok i huet før den roer seg hjemme? Skal man bare avlive da mener du, hvis det ikke fungerer etter en mnd eller mer? Hvor lenge er det greit å bruke bur i en tilvennings/modningsprosess/kall det hva du vil? 2 uker? 2 mnd? 1 år?

Jeg vet om flere huskye for eksempel som har slitt med å være alene hjemme.. Med en gang de bikker året eller mer så klarer de det uten problemer. Skulle man ha avlivet unghundene da?

Og det GÅR FINT an å ha en hund løs på utstilling! Det handler om hva man er villig til å tilrettelegge for HUNDEN. Man klarer det fint hvis man gidder å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det GÅR FINT an å ha en hund løs på utstilling! Det handler om hva man er villig til å tilrettelegge for HUNDEN. Man klarer det fint hvis man gidder å prøve.

Du har vært på mange utstillinger i ditt liv, ser jeg :lol:

(Og sånn for ordens skyld - det er faktisk ikke lov å ha hunden LØS på utstillinger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sammenligner du ikke med de som bruker 0 bur. Da har du altså mye mer tid for din hund i bur kun for at du velger det selv - ikke for at det er nødvendig.

Selv når du vet det er slik, eller merker det når du kommer, så snur du altså ikke. Du kan selv velge å ikke stille når forholdene er slik, noen må sette ned foten for seg selv OG hundene. Møt kun opp på utstillinger der forholdene er lagt til rette og gi tilbakemelding til de som ikke tilfredsstiller disse kriteriene. Så valget er IKKE gulv eller bur. Det er delta eller ikke delta - utstilling kan man dra på likevel. MÅ man på en slik utstilling, så ha med en som ringer og DA kan man gå inn for å stille og rett ut igjen - hverken gulv eller bur alternativ her heller. Hva tror du er best for hunden? ... for det var vel derfor du baller med et tungt bur .... som du egentlig slipper - hunden og du vinner på det :devilbanana:

Nå er jeg ikke anti-bur, bare så det er sagt. 'Fornuftig' bruk og der det er hensiktsmessig ser jeg ikke som et problem for hunden - det er hvor lenge en hund er i bur som kan være kritikkverdig hos endel.

Hele poenget mitt var at VI bestemmer utifra oss selv. Snakker om normale tilfeller når det gjelder hund nå. Man kan vri og vende på det, men det er som oftest slik.

Synes vel egentlig at du er herlig naiv ;)

Mine hunder er ALDRI alene, de får lange turer i skog/mark hver dag, de er på trening (som de elsker) 2-3 kvelder i uken, de får høykvalitetsfôr, veterinærtilsyn og massasje ved behov...og de er lykkelige, harmoniske hunder, på tross av at de må ligge i et bur 1-2 timer 2-3 ganger i året på utstilling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi burtråder alltid utvikler seg sånn at jeg faktisk tviler på om mange burtilhengere har sunn fornuft *dukker*

La oss ta et lite regnestykke da, og nå skal jeg være snill!

Gudrun og Kari har begge en hund som lever i ti år.

Kari driver ikke aktivt med hund, vi kan faktisk være så greie og late som om hun aldri - noensinne - reiser med hund i bil, handler uten hund etc, hun bare jobber. 8 timer hver dag er hun borte (hun jobber ikke fullt, eventuelt bor hun rett ved jobb). Hunden sover løs om natta (nå er vi snille), men er i bur når hun jobber. Hele livet. Men jeg skal være supersnill og trekke ut 3 ukers ferie. Ikke 4, for jeg tviler helt ærlig på at Kari aldri er utenfor døren uten hund ellers.

Kari fikk hunden når den var to måneder og den levde i akkurat 10 år og to måneder, sånn for enkelthets skyld. Det samme med Gudruns.

1 uke har 5 arbeidsdager og hunden er i bur 8 timer per dag. Det blir 40 timer i uka.

Det er 52 uker i året, og så trekker vi fra 3 uker, da blir det 49 uker gange 40 timer =1960t per år.

Også lever jo hunden i 10 år. 10x 1690 = 19 600 timer. Dette er altså antall timer hunden til Kari ligger i bur. Minst..

Og så har du Gudrun. Hun bruker ikke bur annet enn i bil. Bortsett fra ca 6 mnd av hundens liv, da den var litt uoppdragen. Da lå den også 8 timer i bur hver dag. Men i tillegg trener Gudrun hund 1 dag i uka og stiller ut 1 dag i måneden. Vi kan jo late som om hunden blir BIR hver måned og at Gudrun er av typen som plasserer hunden ved ringen kl 09 og knapt henter den igjen før etter BIG. (tror ikke jeg vet om noen som gjør det??)

Altså først: 1 uke er lik 5 dager x 8 timer. Igjen får vi 40. Så ganger vi det med 25 uker (Gudrun tar bare ut en ukes ferie..) og da får vi 1000 timer.

Og så en halvtimes kjøring til og fra trening en gang i uka hele hundens liv + til sammen en halvtimes pause for hunden i buret.

Det blir 1,5 t i uka x 52 x 10 = 780.

Og så var det utstilling..

La oss si at det er en halvtimes kjøring til og fra utstilling, det er sikkert ofte mye mer, men oddsa for å damen stiller 12 ganger i året og er der hele dagen med hunden i bur er så svinnende små at vi sier det går opp i opp for enkelhetens skyld.

La oss si at hun er der 8 timer av gangen + reisevei = 780 x 10 = 7800.

Så da ender vi med dette resultatet. Kari som bare har hunden i bur når hun jobber og aldri aldri ellers er utenfor døren uten hund eller reiser med hund i bil, har en hund som tilbringer 19600 timer i bur fra den blir født til den dør.

Gudrun - som er utstilleren fra *******, hadde hunden sin i bur i 6 mnd når hun var på jobb og trener hunden 1 dag i uka, har en hund som er i bur 9580 timer av sitt liv.

Dette er i tillegg et helt usannsynlig regnestykke, som man skjønner hvis man bruker sunn fornuft. Kari er sannsynligvis borte fra hunden langt mer enn 19 600 timer av dens liv. De aller fleste hunder kjører bil i løpet av sin tid og vi må alle til tannlege, lege, matbutikker, jobbe overtid, møter med banken, verksted etc endel ganger i løpet av 10 år. Noen av oss har tilmed et liv utenom hund.

I tillegg tror jeg ikke den hunden finnes som har vært stilt en gang i måneden i ti år, og jeg tror aldri jeg har sett eiere som parkerer bikkja foran ringen i 8 timer og bare lar den ligge der...

Så faktum er - hvordan man enn snur og venner på det - at veldig mange hunder tilbringer langt mer tid i bur enn hunden til Kari, og de aller fleste hunder av aktive eiere som ikke bruker bur tilbringer mye mindre tid i bur en hunden til Gudrun gjør.

Hvis man i tillegg er en aktiv hundeier, med hund i bur på dagtid, natterstid eller begge deler (de fleste har faktisk begge deler..) så blir det så stygge tall at det er rart om ikke hunden får leddproblemer.

Dette er hva man diskuterer, ikke om en hund har vært i bur når eieren handlet under oppveksten, eller ligger og slapper av noen timer i bur ved ringen når den er på utstilling. Det MÅ være mulig å bruke hodet littegrann ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis hunden bare trenger tid på å takle å være alene da? Tid på å modne nok i huet før den roer seg hjemme? Skal man bare avlive da mener du, hvis det ikke fungerer etter en mnd eller mer? Hvor lenge er det greit å bruke bur i en tilvennings/modningsprosess/kall det hva du vil? 2 uker? 2 mnd? 1 år?

Jeg vet om flere huskye for eksempel som har slitt med å være alene hjemme.. Med en gang de bikker året eller mer så klarer de det uten problemer. Skulle man ha avlivet unghundene da?

Og det GÅR FINT an å ha en hund løs på utstilling! Det handler om hva man er villig til å tilrettelegge for HUNDEN. Man klarer det fint hvis man gidder å prøve.

Det er ikke lov å ha hunden løs på utstilling. Og har du vært på utstilling med fler enn en hund alene? Hva gjør du da når du skal inn i ringen? :)

(ja for dere kverulantene så kan man selvsakt be andre holde de osv, men jeg foretrekker valpegrind)

Jeg bruker bur på utstilling til den minste, og valpegrind til den store. Når man er på utstilling en hel dag, og eventuelt kommer til gruppefinalen så er det fryktelig lenge å vente, hunder blir slitene av å være på utstilling og for deres skyld syns jeg det er greit at de kan sove litt, noe begge mine gjør i bur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp bra innlegg*

Dette er hva man diskuterer, ikke om en hund har vært i bur når eieren handlet under oppveksten, eller ligger og slapper av noen timer i bur ved ringen når den er på utstilling. Det MÅ være mulig å bruke hodet littegrann ...

Veldig bra Loke! veldig bra! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vel egentlig at du er herlig naiv ;)

Mine hunder er ALDRI alene, de får lange turer i skog/mark hver dag, de er på trening (som de elsker) 2-3 kvelder i uken, de får høykvalitetsfôr, veterinærtilsyn og massasje ved behov...og de er lykkelige, harmoniske hunder, på tross av at de må ligge i et bur 1-2 timer 2-3 ganger i året på utstilling

Herlig naiv er vel å tro at det er for hunden og ikke for deg du gjør det - de 2 timene 2-3 gangene i året. DET som var poenget mitt helt i fra starten. Det er vi som velger pga det er bekvemmelig for oss selv. Om det er som i ditt tilfelle, eller om det er natt, dag, mye, lite ... (nei, jeg syns ikke det er ille for hunden å ligge litt i bur)

Men, joda trulte, jeg tror dine hunder har det helt utmerket med deg som eier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært på mange utstillinger i ditt liv, ser jeg :lol:

(Og sånn for ordens skyld - det er faktisk ikke lov å ha hunden LØS på utstillinger...)

Slutt å spille dum da, jeg trodde du var smartere enn så. Du SKJØNNER at jeg mener at det går an å ha en hund UTENFOR buret, på utstilling!

Det er ikke lov å ha hunden løs på utstilling. Og har du vært på utstilling med fler enn en hund alene? Hva gjør du da når du skal inn i ringen? :)

(ja for dere kverulantene så kan man selvsakt be andre holde de osv, men jeg foretrekker valpegrind)

Jeg bruker bur på utstilling til den minste, og valpegrind til den store. Når man er på utstilling en hel dag, og eventuelt kommer til gruppefinalen så er det fryktelig lenge å vente, hunder blir slitene av å være på utstilling og for deres skyld syns jeg det er greit at de kan sove litt, noe begge mine gjør i bur.

Igjen, ikke løs bokstavelig talt, men utenfor bur. Og det er ikke slik at man MÅ sitte på samme plass en hel dag på utstilling. Man kan fint flytte seg eller gå vekk fra ringen når man ikke selv skal inn. Man er ikke inni ringen hele dagen. Man kan flytte seg for hundens skyld, siden den blir så sliten av alt rundt seg. Da kan man trekke seg tilbake.

Og vi er ikke de eneste kverulantene.... Jeg synes folk får gjøre hva de vil, men når man synes det er galt å bruke bur på alt utenom det man driver med selv "på grunn av hundens sikkerhet" (den kan jo ikke skade seg alene hjemme se...), så er jo det utrolig selvmotsigende...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig naiv er vel å tro at det er for hunden og ikke for deg du gjør det - de 2 timene 2-3 gangene i året. DET som var poenget mitt helt i fra starten. Det er vi som velger pga det er bekvemmelig for oss selv. Om det er som i ditt tilfelle, eller om det er natt, dag, mye, lite ... (nei, jeg syns ikke det er ille for hunden å ligge litt i bur)

Men, joda trulte, jeg tror dine hunder har det helt utmerket med deg som eier :)

Jeg tror at vi får være enige om at vi er uenige :D

For min del, hadde det enkleste vært å ta med hunden og vaksinasjonskortet (siden vi nå engang har forpliktet oss overfor oppdretter å vise frem gremlinsen innimellom), men han stresser når han ikke får fred fra andre hunder, unger osv. I buret får han ha sin "intimsone" i fred, og sover glatt helt til han skal i ringen ;)

Jeg bruker ikke bur om natten (ikke til valpen engang), og på dagtid er de med meg på jobb (driver stall/gård) og når de blir sliten går de selv til bilen og ber om å få legge seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det er fordi burtråder alltid utvikler seg sånn at jeg faktisk tviler på om mange burtilhengere har sunn fornuft *dukker*

Dette er hva man diskuterer, ikke om en hund har vært i bur når eieren handlet under oppveksten, eller ligger og slapper av noen timer i bur ved ringen når den er på utstilling. Det MÅ være mulig å bruke hodet littegrann ...

Nei, det er jo avhengig av øynene som ser det.. Jeg for min del syns jo at burmotstandere ofte har en så svart /hvit framstilling av verden, at jeg syns jo de har litt begrenset med kapasitet. Akkurat som ditt såkalte snille regnestykke.. Det er faktisk ikke så innmari mange som har hunden i bur hver dag hele hundens liv. De fleste jeg vet om (og det er ganske mange) bruker bur i perioder. Og man bruker det kanskje heller ikke 8 timer pr dag. Selv om jeg har bikkjer i bur, så er de ikke burhøns!

Akkurat som mange som er skikkelig burmotstandere antageligvis har bikkja si flere timer i bur i løpet av ett år enn de er villig til å vedkjenne seg. Jeg vet at det er flere som har uttalt seg meget skarpt om burbruk, men som selv lar hunden sitte i buret i bilen en arbeidsdag.. For meg er det ett fett om buret er i bilen eller hjemme, det begrenser hunden uansett. Og det er faktisk for meg en del av poenget med å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo avhengig av øynene som ser det.. Jeg for min del syns jo at burmotstandere ofte har en så svart /hvit framstilling av verden, at jeg syns jo de har litt begrenset med kapasitet. Akkurat som ditt såkalte snille regnestykke.. Det er faktisk ikke så innmari mange som har hunden i bur hver dag hele hundens liv. De fleste jeg vet om (og det er ganske mange) bruker bur i perioder. Og man bruker det kanskje heller ikke 8 timer pr dag. Selv om jeg har bikkjer i bur, så er de ikke burhøns!

Akkurat som mange som er skikkelig burmotstandere antageligvis har bikkja si flere timer i bur i løpet av ett år enn de er villig til å vedkjenne seg. Jeg vet at det er flere som har uttalt seg meget skarpt om burbruk, men som selv lar hunden sitte i buret i bilen en arbeidsdag.. For meg er det ett fett om buret er i bilen eller hjemme, det begrenser hunden uansett. Og det er faktisk for meg en del av poenget med å bruke det.

Jeg håper du har rett i at det ikke er mange som har hundene i bur hver arbeidsdag, men jeg tror ikke det. Hadde en diskusjon i kantina på jobb for noen år siden, og flertallet der brukte bur både natt og dag. Anbefalt av oppdrettere visstnok..Og hunden elsker jo buret må vite. De aller fleste jobber fullt og de aller fleste endrer ikke hundeholdet sitt hvis de føler det fungerer. Med mindre noen tupper de i ræva.

Hvis du går inn i en lekebutikk vil du se at de små hundebamsene vi hadde når vi var små nå selges med plastbur. I kid you not. Selv ikke plysjhunder slipper unna burliv :huh: Det sier meg veldig mye...

Edit: sånn for å poengtere igjen, jeg har ingen problemer med at folk bruker bur i perioder eller som det beste av to onder i en treningsituasjon. Har man en hund som virkelig trenger bur for å slappe av, så synes jeg forsåvidt at bikkja er ræva mentalt, men at det er et bra hjelpemiddel til den hunden. Det er når man bestemmer seg for å bruke bur før valpen er i hus, ikke gidder rydde og hundesikre, e.l piggene mine kommer ut. Og sånt finnes det faktisk mye av der ute. Derfor er det viktig med litt opplysningsvirksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo avhengig av øynene som ser det.. Jeg for min del syns jo at burmotstandere ofte har en så svart /hvit framstilling av verden, at jeg syns jo de har litt begrenset med kapasitet. Akkurat som ditt såkalte snille regnestykke.. Det er faktisk ikke så innmari mange som har hunden i bur hver dag hele hundens liv. De fleste jeg vet om (og det er ganske mange) bruker bur i perioder. Og man bruker det kanskje heller ikke 8 timer pr dag. Selv om jeg har bikkjer i bur, så er de ikke burhøns!

Akkurat som mange som er skikkelig burmotstandere antageligvis har bikkja si flere timer i bur i løpet av ett år enn de er villig til å vedkjenne seg. Jeg vet at det er flere som har uttalt seg meget skarpt om burbruk, men som selv lar hunden sitte i buret i bilen en arbeidsdag.. For meg er det ett fett om buret er i bilen eller hjemme, det begrenser hunden uansett. Og det er faktisk for meg en del av poenget med å bruke det.

Jeg kjenner flere som har hunden i bur når de er på jobb, når de er på fotballtrening med barna, og når de er borte ol. De hundene blir stuet vekk når de ikke trenger den.

Jeg er imot den typen burbruk! Men jeg har fortsatt en av mine egne hunder i bur alene et par timer hver dag når jeg er på skolen, men det er jo en ganske stor forskjell mellom de to.

Jeg kan la mine to gå sammen, men da leker og herjer de dagen lang og det ønsker jeg ikke for da drikker de mye mer, og må kanskje på do og uhell kan skje. Jeg har latt de være sammen et par ganger og fulgt med på hva de gjør via vindu samt webcam og innsett at jeg heller vil dele de opp :P

Issi går enten løs på soverommet eller ligger i buret, i det siste ofte med døra til buret åpen.

Altså, det er så stor forskjell på de familiene hvor hunden faktisk blir stuet bort, hvor den lever nærmest i bur, dagtid, natt, og når de må bort vs hunder som får gå løse i huset ol.

Selv bruker jeg bur i bilen fordi det er sikkert, og en skjelden gang på utstilling/stevner, som regel har jeg de bare med meg i bånd og de ligger i fanget ol.

Men jeg er fortsatt en burmotstander for de stakkars hundene som tilbringer dag,natt og deler av kvelden i bur! Jeg er imot at bur skal selges med valpen, og at oppdrettere krever at valpekjøpere må ha bur inne til hunden om natta ol.

Det er ikke svart/hvitt. Og det vil aldri bli det, men det er et himmelhav fra bur i ny og ne til bur hver natt,dag og litt om kvelden! Da kaller jeg dem burugler når de faktisk er mer av døgnet inni buret enn utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det GÅR FINT an å ha en hund løs på utstilling! Det handler om hva man er villig til å tilrettelegge for HUNDEN. Man klarer det fint hvis man gidder å prøve.

Jeg bare vet at jeg ikke gidder å prøve...

Det vil bli for slitsomt for både hund og eier, særlig om man har med flere enn én

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

AnetteH: Hvordan kan du kalle deg burmotstander når du selv velger å bruke bur av bekvemmelighets årsaker?

De aller fleste er i mot uvettig burbruk. Man kan fint være burtilhenger av den grunn.

De aller fleste bruker ikke bur 10-18 timer i døgnet.

De aller fleste slutter å bruke bur til hunden på ett eller annet tidspunkt.

De aller fleste som jeg snakker om her er representert av de hundeeiere jeg har hatt på kurs de siste 15 årene, noe som tilsvarer ca 3000-4000 hundeeiere, ikke tanta til mora til hepstars liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare vet at jeg ikke gidder å prøve...

Det vil bli for slitsomt for både hund og eier, særlig om man har med flere enn én

Bare for å vise:

IMAG0149.jpg

Der lå Amiga mesteparten av leto midt oppi soniscampen og jeg gikk fra henne der sålenge noen så etter hun. Men jeg ser helt det er slitsomt, vanligvis har jeg hatt med meg Thorstein og da har han en på fanget og jeg har en, men jeg har fint klart å ha med meg begge og ha bare en stol og sekk med meg. Enten får jeg noen til å holde overskuddshunden når jeg skal inn, eller så binder jeg hun i stolen og ber hun bli. stolen står jo uansett så jeg ser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...