Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor skal vi dra?


Yodel

Recommended Posts

Vi har vært så heldige å vinne en ferietur til et av følgende land. Vi kan selv velge tidspunkt:

Thailand, Kenya, Italia, Kreta, kanariøyene, portugal, Spania, Madrid, Cypros, Hellas og Malta.

Ferien har varighet på en uke og skal innebefatte uspesifisert hotell med minimum 4 stjerner.

Vi skal reise med to små barn. Dermed utgår dessverre Thailand og Kenya. Lang flytur er tortur!

Så, hvor vil dere anbefale oss å dra? Ønsker varmt klima, barnevennlig og trygt, kultur, strand og shopping. Gjerne dyrepark/ aquarium eller andre morsomme aktiviteter for ungene.

Helst vil vi dra i påskeferien, men vi ønsker å ha det varmt. Hvor er det vamest da av de aktuelle stedene?

Kanskje best å vente til sommeren?

Tips og slikt mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt, GRATTIS!

Deretter vil jeg anbefale Andalucia regionen i Spania, gjerne med Cadiz som base. Det er lett, nært og billig å ha leiebil, det er varmt og godt i påska, barnevennlig, god mat, masse kultur og best av alt: LITE turister! (Nåja, dess lenger sør dess mer turister..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært så heldige å vinne en ferietur til et av følgende land. Vi kan selv velge tidspunkt:

Thailand, Kenya, Italia, Kreta, kanariøyene, portugal, Spania, Madrid, Cypros, Hellas og Malta.

Ferien har varighet på en uke og skal innebefatte uspesifisert hotell med minimum 4 stjerner.

Vi skal reise med to små barn. Dermed utgår dessverre Thailand og Kenya. Lang flytur er tortur!

Så, hvor vil dere anbefale oss å dra? Ønsker varmt klima, barnevennlig og trygt, kultur, strand og shopping. Gjerne dyrepark/ aquarium eller andre morsomme aktiviteter for ungene.

Helst vil vi dra i påskeferien, men vi ønsker å ha det varmt. Hvor er det vamest da av de aktuelle stedene?

Kanskje best å vente til sommeren?

Tips og slikt mottas med takk.

Med barn står Kypros og Kanariøyene høyt opp på min liste. Selv drømmer jeg om Hellas, og elsket Portugal og skal snart til Italia igjen, men ingen av de er ferier jeg ville tatt med barn. Men her kommer det jo an på sted og type ferie da. Man får helt sikkert bra barneferier i de nevnte landene også. Hellas er jo veldig billig nå. :) Kanaria er som nevnt et relativt trygt sted rundt påsketider, men såppas sent er det nok greit i de fleste sydeuropeiske land. Om man vil ha sol og badevær er nok Kanaria det tryggeste valget, dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Vant den i fjor sommer, men har ikke hatt anledning til å benytte den før nå grunnnet graviditet, fødsel og små barn :)

Vi kan ikke spesifisere HVOR i de respektive stedene vi ønsker å dra. Jeg antar vi blir innkvartert der de har ledig i perioden vi ønsker?

Kanariøyene er jo ganske stort. Kan jo bli spennende HVOR på kanariøyene vi event. havner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lett hoppet på et fly til Thailand med engang :lol: Men har ikke noe tips. Ville bare gratulere dere så mye, så utroolig fin premie!

Thailand bare for en uke ville jeg ikke gjort. 14 timers flyreise blir jo over ett helt døgn, og da er det plutselig bare 6 dager igjen. Pluss den dagen man ankommer kan det være man kommer så seint at man bare legger seg, og den dagen man drar kan det være man drar så tidlig. Så plutselig var det bare 4 dager igjen.

Ellers vil jeg anbefale kanariøyene. De er varme i påsken, barnevennlige, mange strender, shopping og det er trygt. Kulturen er vel ikke så spennende, siden noen av øyene faktisk er fulle av skandinaviske personer. Også var det en av få plasser jeg hadde vært på av de du nevnte dere kunne velge mellom :P Du kan jo gi bort reisen til meg, så drar jeg til Italia da :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gevinsten!

Min søster, samboer og sønn var på Malta i sommer, og stortrivdes. Det er for meg et ubeskrevet blad, jeg kan veldig lite om landets historie, geografi, kultur og i det hele tatt, så for meg hadde det vært spennende å dra dit og oppleve noe ukjent i Europa.

Nå er min nevø riktignok ti år, men han hadde i hvert fall storkost seg. De bodde på et luksushotell (billig for oss) med all inclusive, med ulike basseng og slike tilbud.

Malta er såpass lite at det er kort vei til ulike aktiviteter - de hadde for eksempel vært på delfinshow på andre siden av øya, forsto jeg det som.

Jeg kan jo høre med henne om de ville dratt med barn på alderen til Magnus og Sindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror med kone og 3 barn (minste var nok da bare 3-4 år tror jeg, var på Malta for noen år siden, og jeg mener de også hadde storkost seg der nede. Kan jo sjekke opp hvordan det var for dem om det er interessant :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan svare for Tenerife (kanariøyene)

Der har jeg vært...3 ganger. Veldig barnevennlig, kjempetrivelig. Det er flere store parker. Du havner syd eller nord. I syd hra vi bodd i los cristianos, der er det en fuglepark, og en badepark (6 år siden) + vi dro på midnattsridnign hvor vi red en tur (alle etter nivå + noen i bil) ogås grillet man på ranch etterpå. Kan leie bil og kjøre også. Strendene er barnevennlige.

Skal definitivt tilbake :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med Kanariøyene er at det er stort sett greit å komme seg rundt på og mellom øyene. Så kan man ta en dagsutflukt til Tenerife til fugleparken og badeland (veldig bra begge deler), og en utflukt til Gran Canaria og Las Palmas (storby-ish) for eksempel. Ellers er det jevnt over ganske barnevennlige hoteller og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Portugal... Var selv der i en ukes tid for en del år siden og har bare positive opplevelser. Godt og varmt, hyggelige og gjestfrie mennesker :)

Hvordan det er å ha barn med dit, vet jeg ikke desverre. Men vi hadde det i hvert fall veldig kjekt når vi var der og en vakker dag skal jeg tilbake til Portugal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk gjerne videre om Malta!

Vi har nå blitt enige om å dra på sommeren- vi vil ha det varmt, og ungene skal ha lyst til ¨å bade og slikt uten å fryse.

Vurderer nå mellom:

- Malta. Har hørt at småbarnstilbudet er bra her. Hvordan er strendene? Klimaet?

- Cypros. Her har jeg v'rt før- trivelig sted, behagelig og varmt. Men husker naturlig nok ikke småbarnstilbudet.

- Portugal. Need more information!

_Spania. Noen med info om småbarnsliv her? Morsomme parker og slikt?

-Kanariøyene. Hva er tempen her om sommeren?

Edit: Noen som har vært på kanariøyene i April forresten? Er visst ikke sikkert vi har klart å bestemme oss. Hvordan var temp. da? I vann og land . Er det slik at små barn (og voksne) får lyst på en dukkert? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk gjerne videre om Malta!

Vi har nå blitt enige om å dra på sommeren- vi vil ha det varmt, og ungene skal ha lyst til ¨å bade og slikt uten å fryse.

Vurderer nå mellom:

- Malta. Har hørt at småbarnstilbudet er bra her. Hvordan er strendene? Klimaet?

- Cypros. Her har jeg v'rt før- trivelig sted, behagelig og varmt. Men husker naturlig nok ikke småbarnstilbudet.

- Portugal. Need more information!

_Spania. Noen med info om småbarnsliv her? Morsomme parker og slikt?

-Kanariøyene. Hva er tempen her om sommeren?

Edit: Noen som har vært på kanariøyene i April forresten? Er visst ikke sikkert vi har klart å bestemme oss. Hvordan var temp. da? I vann og land . Er det slik at små barn (og voksne) får lyst på en dukkert? Eller?

Kanariøyene i april er antageligvis perfekt. Mammas syklubb har sin årlige tur sent i mars, tidlig april (og det er for sol og bading, stort sett). Alle de landene der ville jeg unngått midtsommers pga. varmen, FOR varmt er ikke behagelig for noen. Malta er kanskje unntaket, siden det ligger ganske åpent til og har mye kyst og litt vind, men jeg ville heller dratt til samtlige av disse stedene i april. På yr.no (de fleste værsider egentlig) kan du finne værstatistikk med snitt-temp, regn osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært i Malta, men har ei venninne derfra. Vi studerte sammen i England. Hun fortalte meg så mange rare historier om det landet. Som at de kan gå fra den ene siden til den andre på noen timer, det finnes melontrær på den ene siden av øya hvor de pleide å dra på melonslang og spise "fangsten" på stranda etc.. Også har de en litt outrert måte å feire fotball seiere på *flir*

Bussene de hadde var vrakgods fra England (og det sier endel..) og de kaller skandinaver for "jaaaaa, ju haw faiiier" (altså, har du fyr).

Dette var sånn ca *kremt* 18 år siden (herregud, jeg er gammel!) men etter det har jeg alltid hatt lyst til å dra.

Grattis forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gevinsten, så trivelig da :D

Jeg var på Tenerife et år i begynnelsen av april, og da var det kaldt. Rundt 20 grader på dagtid, sterk vind fra Atlanteren og for kaldt til å bade i havet. Så det kan være variabelt hvordan temperaturen er på den tiden av året, med vind fra Sahara får man en mye mer behagelig temperatur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Kenya!

Men ja, av de (få) stedene jeg har vært i typiske sydområder, likte jeg Portugal veldig godt, altså. Vi var i Faro, som er en del av Algarve, som egentlig er et veldig turistbefengt sted. Det var faktisk ikke smekkfullt med turister der på den tiden (mars-april-måned), men jeg vet ikke hva de har å tilby barna der. Men det er sikkert ikke så viktig, siden dere ikke får bestemme hvor dere skal dra innenfor landene (så derfor sier jeg bare - Portugal). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...