Gå til innhold
Hundesonen.no

BSBK, 24-25. september


Benedicte

Recommended Posts

BSBK arrangerer sitt årlige arrangement med utstilling, valpeshow og lydighet. Hvem kommer?

Jeg lurer på om jeg skal melde på!

Link til annonsen:

http://www.bsbk.org/bilder/bsbk_uts_11.pdf

Jeg tror jeg skal melde på Ikke for Paula Heikkinen Lehkonen og lurer på om noen har erfaring med henne fra før?

Min bror sin rottweilertispe debuterer også i ringen, og det kan hende jeg trenger en veldig flink handler (Kathriiiine? :whistle: ).

Cita skal gå elite, Tia skal muligens gå LP3 og Ikke muligens LP2 :ahappy:

Alt dette er lørdagen, og så er det rett hjem og arrangere sonenmesterskapet i Oslo :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Tror at jeg melder på LP3 (om neseprøven er i orden), også må jeg opp for å kikke, siden det er belgerspesial søndagen :ahappy: Om Rina ser ut til å få pelsen tilbake innen den tid, melder jeg kanskje på utstilling begge dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSBK arrangerer sitt årlige arrangement med utstilling, valpeshow og lydighet. Hvem kommer?

Jeg lurer på om jeg skal melde på!

Link til annonsen:

http://www.bsbk.org/bilder/bsbk_uts_11.pdf

Jeg tror jeg skal melde på Ikke for Paula Heikkinen Lehkonen og lurer på om noen har erfaring med henne fra før?

Min bror sin rottweilertispe debuterer også i ringen, og det kan hende jeg trenger en veldig flink handler (Kathriiiine? :whistle: ).

Cita skal gå elite, Tia skal muligens gå LP3 og Ikke muligens LP2 :ahappy:

Alt dette er lørdagen, og så er det rett hjem og arrangere sonenmesterskapet i Oslo :ahappy:

Min erfaring med henne er at hun er streng :D og ønsker beinstamme og korrekt str. Men hyggelig dame ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Benedicte. Klarer du alt det på en dag? :o

Jeg skal stille Joya på valpeshow på lørdag og Charliotte sin Casper her inne på søndag. Jeg skal også kanskje stille min onkel sin Shiba på søndagen også. Blondie dropper jeg, for vi trenger ingenting derfra og ellers hadde det blitt veldig mange å stille på søndagen. + Dommeren liker sikkert ikke henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSBK arrangerer sitt årlige arrangement med utstilling, valpeshow og lydighet. Hvem kommer?

Jeg lurer på om jeg skal melde på!

Link til annonsen:

http://www.bsbk.org/bilder/bsbk_uts_11.pdf

Jeg tror jeg skal melde på Ikke for Paula Heikkinen Lehkonen og lurer på om noen har erfaring med henne fra før?

*klippe*

Stilte for Paula på NKK Bergen, hyggelig dame, flink med hundene og vet hva hun vil ha. Obs på at hun bruker pipeball for å se uttrykket til hunden :P

Ailo fikk denne kritikken:

Ganske stor - kraftig - maskulin, korrekte proporsjoner. Något bred skalle, vel utfylt neseparti. Mørka øgon, bra øron, bra reisning + overlinje + brystkorg. Vel ansatt og velbåren svans. Velvinklet bak, vakker pels. Något løsa frambensrørsler.

Resultat: Excellent, 1akk, CK, Res. Cert, 2BHK, CACIB.

Tror neppe vi stiller, håper på storcert i løpet av ett par utstillinger, og da er han champ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg kommmer... jeg er nødt for å stille for en nederlandsk dommer siden Amigo skal inventeres (komme på den nederlandske avlshundlista) - han har stilt for èn men det må være to.

Er det noen av dere som kjenner til Rony Doedijns?

Paula har jeg stilt for på BSBK på valpeshow og da satte hun opp Amigo som BIG2. Husker ikke så mye av hva hun så etter, men hun var en hyggelig dame :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSBK arrangerer sitt årlige arrangement med utstilling, valpeshow og lydighet. Hvem kommer?

Jeg lurer på om jeg skal melde på!

Link til annonsen:

http://www.bsbk.org/bilder/bsbk_uts_11.pdf

Jeg tror jeg skal melde på Ikke for Paula Heikkinen Lehkonen og lurer på om noen har erfaring med henne fra før?

Min bror sin rottweilertispe debuterer også i ringen, og det kan hende jeg trenger en veldig flink handler (Kathriiiine? :whistle: ).

Cita skal gå elite, Tia skal muligens gå LP3 og Ikke muligens LP2 :ahappy:

Alt dette er lørdagen, og så er det rett hjem og arrangere sonenmesterskapet i Oslo :ahappy:

:lol::lol:

Skal se hva jeg kan få til ;)

Drar over da det er Frank Bjerklund som dømmer flat på spesialen :D

Dessuten trenger sikkert lille Ace Pace all treningen han kan få :)

Edit: Samme dommer på lørdagen når jeg tenker meg om, Benedicte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å starte lp1 med Aiko, men sjøl om fluer og sommerfugler og sånt har roa seg litt etter sommeren, har sikkert bladene begynt å danse, og det er få ting som er bedre å leke med enn blader, så da kan jeg heller ikke starte... *Oppgitt* Dersom hun ikke får blått på Bjerke, kan jeg jo stille henne ut her, men jeg vil jo helst at det skal være veldig mange shibaer til stede, sånn at hun ikke synes så godt, hehe. Dersom jeg stiller trollbolla, må jeg jo også ta med knertmonsteret, for å forsvare påmeldingsavgifta. *Tenke tenke*

Edit: La akkurat merke til at det er i Bergen, så da slipper jeg å tenke noe mer på det, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å starte lp1 med Aiko, men sjøl om fluer og sommerfugler og sånt har roa seg litt etter sommeren, har sikkert bladene begynt å danse, og det er få ting som er bedre å leke med enn blader, så da kan jeg heller ikke starte... *Oppgitt* Dersom hun ikke får blått på Bjerke, kan jeg jo stille henne ut her, men jeg vil jo helst at det skal være veldig mange shibaer til stede, sånn at hun ikke synes så godt, hehe. Dersom jeg stiller trollbolla, må jeg jo også ta med knertmonsteret, for å forsvare påmeldingsavgifta. *Tenke tenke*

Edit: La akkurat merke til at det er i Bergen, så da slipper jeg å tenke noe mer på det, haha!

:lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men Sonenmesterskapet er søndagen :) Jeg skal hit lørdag.

Du skal ha for å være optimistisk i det minste. :lol: Nattoget tilbake til Oslo da, eller?

(Hvis du bestemmer deg for å bare stille to av hundene dine, kan jeg ha den tredje, så slipper du å dra med deg alle fram og tilbake. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som kjenner til Rony Doedijns?

Jeg har stilt for ham to ganger, og liker ham veldig godt. Han er mild og behagelig med hundene, du får lange og gode kritikker, og jeg var veldig enig med hvordan han vurderte X'en, men var lettere sjokkskadet av hva han klarte å gjøre med Even.

X'en fikk flat rød, og i en diger åpen klasse var hun den siste som ble takket av før plassering (og vi var reelt den siste, for vi var fem hunder som løp et par runder før han sto igjen med fire), og han kicket på det som er feilene hennes, men klarte også å vise at hun har kvaliteter. Veldig fair. Sympatisk, ung mann som virker som om han kan jobben sin. Han var ikke glad i høye haleføringer, han brukte skalaen, og delte ikke ut CK i hytt og pine. Men med 30-40 påmeldte bernere skal ikke alle ha CK, og det var særdeles varierende kvalitet på det som var påmeldt, etter min mening.

Even klarte han å sette til BIS2 veteran, og det var vel tredje gang jeg begynte å grine i en utstillingsring i løpet av min lange karriere. Jeg leste at han selv har drevet med blant annet miniatyrhundraser, men han klarte å se forbi dem i BIS-finalen, og klarte å se kvalitetene til min Even selv om han overhode ikke løp like bra som mini'ene. Så jeg fikk inntrykk av at han klarte å se hunden som rase, ikke bare sette opp en shower.

Jeg stiller gjerne for ham igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSBK arrangerer sitt årlige arrangement med utstilling, valpeshow og lydighet. Hvem kommer?

Jeg lurer på om jeg skal melde på!

Link til annonsen:

http://www.bsbk.org/bilder/bsbk_uts_11.pdf

Jeg tror jeg skal melde på Ikke for Paula Heikkinen Lehkonen og lurer på om noen har erfaring med henne fra før?

Min bror sin rottweilertispe debuterer også i ringen, og det kan hende jeg trenger en veldig flink handler (Kathriiiine? :whistle: ).

Cita skal gå elite, Tia skal muligens gå LP3 og Ikke muligens LP2 :ahappy:

Alt dette er lørdagen, og så er det rett hjem og arrangere sonenmesterskapet i Oslo :ahappy:

Jeg har stilt for Paula, hun er veldig fin med hunder og nervøse handlere som debuterer! :D

Brukte god tid, og forklarte masse til en grønnskolling som ikke visste noenting.

En dommer jeg mer enn gjerne stiller for i fremtiden! :ahappy:

Kan finne frem kritikken om du vil, tror jeg har den på loftet. :)

Kommer nok oppom en tur lørdagen for å titte på gruppene, evnt før hvis jeg klarer å grine meg til litt avspasering! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...