Gå til innhold
Hundesonen.no

Veterinær i Trondheim

Mari

Recommended Posts

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hvem skal jeg ringe?

mener du veterinærvakta?

Den offentlig smådyrvakten går på rundgang mellom flere klinikker i Trondheimsregionen. Vakten går alle dager fra kl. 16:00 til påfølgende dag kl. 08:00, og i helgene samt på bevegelige helligdager.

Ring 4848VAKT (48488258) for å få kontakt med vakthavende veterinær.

Skrevet

Nei nei. Ingen hast heldigvis. :) Jeg formulerte meg klumsete. Jeg trenger bare å finne en flink veterinær nå som jeg har flyttet til Trondheim. Men takk for raskt og fint svar sånn om det nå var fare på ferde. :)

Skrevet

Jøss, det var entydig. Genialt at det ikke er lange biten fra der vi bor heller. Takk folkens! :)

Skrevet

Katrine på Heimdal

De andre er dyktige de også, men er det noe utenom "rutine" ber jeg om Katrine.

Kathrin :aww:

Her går det også kun i Heimdal :) Brukt de til mye forskjellig, rutinekontroller, div røntgen, div ultralyd, entropionoperasjon, magedreiningoperasjon, keisersnitt, klotrekking, konsultasjoner om allergi, epilepsi, borrelia, livmorbetennelse osv osv.. Like fornøyd med alt. :)

Skrevet

Tralala, er jeg den eneste som ikke bruker heimdal? Men har hørt veldig mye positivt fra heimdal da :)

Nei, jeg bruker ikke Heimdal. Jeg har dessverre ikke noe god erfaring med de. Men jeg vet om veldig mange som bruker Heimdal og som er veldig fornøyd :)

Skrevet

Jeg har stort sett brukt Strinda og er fornøyd med de (Lite prat på dem da, må spørre mye selv føler jeg), men nå sist dro jeg hos Heimdal for å vaksinere valpen og syntes det var like ok der. Har også vært der med tidligere hunder.

Skrevet

Jeg bruker heller ikke Heimdal lengre, brukte de før, men har ikke så god erfaring med de desverre. :hmm: Men har hørt mange som er fornøyde også. :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Hey, tråd om akkurat det jeg skulle lage tråd om.

Ser ut som Heimdal er et godt valg (-1), men finnes det noe bra sånn litt nærmere sentrum? Type gåavstand? Til vaksiner og sånn hadde det vært greit å bare ha noen å poppe innom, uten å måtte ta buss. Stort pluss om de er gode på andre ting og selvsagt, og ikke minst hyggelige.

Eller blir nærmeste moholt eller byåsen kanskje? Er den i (eller heter det på? som 50% trønder burde jeg vel vite det) byåsen bra?

Og sånn uansett, hvis det skulle finnes en veterinær sentrumsnært, fører denne Hill's? Hadde vært fint med en forhandler i nærheten, de på byhaven (?) måtte bestille inn og det tok en uke, og dyrebutikken på solsiden har det heller ikke inne til hund og må hende på lade i morgen. Så hadde jo vært fint med noen som har ting inne hele tiden.

Vel, som dere skjønner ønsker jeg at alt skal være sånn ca 5 meter unna meg :lol:

(vogh var da og skammelig dyrt her i trøndertawn, like greit å ikke ha fryserplass.)

Skrevet

Har vært endel med kattene der tidligere(Heimdal), men etter at vi har hatt kontakt med de med hunden, så har vi kuttet de ut. Dette pga Snøfugl (vet) er elendig med hund. (de andre har vi ikke erfaring med på hund)

Så vi gikk over til vet på Stjørdal for vi viste de var gode. Men begynte å bruke byåsen etter at vår forrige hund ble avlivet.(skiftet da vi ikke hadde behov for spesialkompetansen på øyne lengre og det var litt langt å kjøre for 'vanlig' sjekk) Godt fornøyd med byåsen og vet de sitter på endel mer kunnskap på f.eks problemadferd på hund enn de fleste.

(vogh var da og skammelig dyrt her i trøndertawn, like greit å ikke ha fryserplass.)

vogh? - hva er prisen du er vandt med da?

Skrevet

Så rart at denne ble bumpet akkurat i dag. Jeg skal til Heimdal med Fyda i dag klokken fire faktisk.

De siste dagene har hun hatt ganske nedsatt allmenntilstand. Jeg er jo så damaged goods at jeg tror hun har kreft og at hun ikke blir med hjem igjen. Noen ganger tror jeg at det hadde vært best om jeg ikke hadde hatt hund, for akkurat når det kommer til sykdom og sånt så er jeg så irrasjonell at jeg er redd det går utover hunden. :hmm:

Lola, jeg tenkte å sjekke om vi kunne gått sammen flere og bestilt V&H en gang jeg (når jeg er tom f.eks? :ahappy: ). Før kjøpte jeg fra produsent og betalte 150 kroner blokka. Her er virkeligheten en helt annen ser jeg. Men om vi er mange og bestiller mye så har vi definitivt makten til å skvise prisen ned til noe i nærheten iallfall.

Skrevet

Syns ikke 230,- pr blokk er så ille ved kjøp av 5 blokker jeg da men.

Vel, det er jo over 50% mer enn det jeg har betalt tidligere, så det er klart det er en prisøkning jeg vil merke. Det er fortsatt et billig fôr liksom, det er ikke det jeg sier. Men vi har ca 70 kilo i fryseren, så det skal holde en stund det.

Skrevet

Så rart at denne ble bumpet akkurat i dag. Jeg skal til Heimdal med Fyda i dag klokken fire faktisk.

De siste dagene har hun hatt ganske nedsatt allmenntilstand. Jeg er jo så damaged goods at jeg tror hun har kreft og at hun ikke blir med hjem igjen. Noen ganger tror jeg at det hadde vært best om jeg ikke hadde hatt hund, for akkurat når det kommer til sykdom og sånt så er jeg så irrasjonell at jeg er redd det går utover hunden. :hmm:

:hug:

Lola, jeg tenkte å sjekke om vi kunne gått sammen flere og bestilt V&H en gang jeg (når jeg er tom f.eks? :ahappy: ). Før kjøpte jeg fra produsent og betalte 150 kroner blokka. Her er virkeligheten en helt annen ser jeg. Men om vi er mange og bestiller mye så har vi definitivt makten til å skvise prisen ned til noe i nærheten iallfall.

Før det kom forhandlere av V&H nordover så brukte jeg å kjøpe hos Jaros Hund på Melhus.

Skrevet

:hug:

Takk snuppa. :)

Før det kom forhandlere av V&H nordover så brukte jeg å kjøpe hos Jaros Hund på Melhus.

Det blir de eller Troll. Vi får se hvem som vil gi oss best pris. Vi er allerede tre som går sammen, og tenkte jeg skulle hive ut et varsko her også før jeg tar ringerunden. Da bør vi være opp i noen hundre kilo og ha noe å slå i bordet med. Vi får se. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...