Gå til innhold
Hundesonen.no

Veterinær i Trondheim


Mari

Recommended Posts

Oj... ser det har blitt en diskusjon. Ja, JEG mener han er elendig. Vet flere som har samme erfaring med han og når så mange anbefaler klinikken, så advarer jeg imot han utifra egen erfaring. (klinikken i seg selv har jeg som sagt ikke annen erfaring med når det gjelder hund) Samme klinikk fikk også god kritikk her OG personer ble nevnt i positivt omtale. Livet er slik at alt er ikke positivt bestandig og syns det er på sin plass å advare. Det er flere enn de som poster her som leser også.

Det er vel opp til TS og høre på gode kritikker og negative. Jeg vil ikke gå inn på hva det dreide seg om, men vi snakket flere ganger med han OG innhentet dokumentasjon og fikk bekreftet vårt syn av spesialister på hvorfor vi mente hva vi mente og likevel holdt han på sitt syn, så vi nektet han å behandle hunden og følgelig skiftet klinikk.

Ikke alle klarer å si noe til en dyrlege, de tror på alt disse sier - kanskje spesielt de som leser her og som ikke er registrert. Så det å si det i PM blir for spinkelt når så mange leser her (både registrerte og gjester) - "åja, DEN klinikken anbefaler de ja". Det er bra det at folk har gode erfaringer, men at de skal få dårlige uten å være litt obs hvis de får han syns jeg blir litt synd når 'alle' anbefaler de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Se avsnitt 2 over. Hadde ikke vi vist endel om skaden/sykdommen før vi tok kontakt, så hadde vi nok gått gjennom operasjon som han ville - hvordan skulle vi da ha vist bedre ... han er dyrlege liksom. Men det nektet vi og ville løse det uten operasjon, noe han nektet å gjøre.(hans måte var absolutt nødvendig i følge han) Selv etter dokumentasjon på hvorfor vår løsning var best og fra spesialister. Så han ville operere uten grunn. Ble til at vi dro på Stjørdal og fikk en av de ledende i landet på feltet til å behandle hunden uten operasjon og det fungerte utmerket. Når han ikke vil høre på eksperter på området og heller gjøre langt mere drastiske ting unødvendig, så vil jeg si det er elendig.

Flere ting også, men det holder med dette eksemplet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lola: vi bruker byåsen og er veldig fornøyd. Den absolutt beste oppå der er Eivind Arntzen, en fantastisk veterinær! Forøvrig er det en fin gåtur til byåsen dyreklinikk fra sentrum hvertfall :)

Heimdal bruker vi aldri, dette pga Snøfugl som er nevnt tidligere her. Og vi bruker heller ikke strinda smådyrklinikk.

Jeg var jo også en av de som "hengte" ut en vet på Heimdal (sit. over). Og dette er min personlige mening, jeg tviler ikke et sekund på at han er faglig dyktig. men på vår hund bommet han såpass grovt i diagnose at jeg fikk skrekken. Og selv om veterinærer bare er mennesker som alle oss andre, og faktisk kan gjøre feil de også, så har jeg ikke siden brukt dem. Det er dyrene mine, så jeg tar ingen sjanser, det er ikke dermed sagt at han ikke kan faget sitt liksom. Men jeg godtar ikke engang én feilbehandling/diagnose på dyrene mine, da dropper jeg veterinæren. Dette kunne jeg selvfølgelig også skrevet når jeg først svarte her, for å ikke gi et dårlig rykte/bilde av en vet. som helt sikkert er kjempedyktig. Akkurat det samme med Strinda + dårlig kundebehandling. Og dette er ikke uthenging, for det er ikke sånn at jeg sier til folk at de ikke skal dra til den og den, jeg bare velger å ikke bruke dem selv, og har noen dårlige erfaringer som bakgrunn for det.

Jeg ser jo at enkelte har dårlig erfaring med byåsen her inne, men jeg slutter ikke bruke dem allikevel, for jeg trives med dem. :) Erfaringer bør deles når det er snakk om at noen skal behandle ditt evt syke dyr. Hvis jeg skulle benyttet meg av en vet. og spurte hva folk syntes om dem, så håper jeg virkelig folk hadde vært ærlige i sine utsagn liksom, det er livet til mine kjæreste!

Så kort oppsummert, jeg tror nok han er faglig veldig dyktig, utifra hvor stor mengde som bruker han, men at han hadde en liten glipp (som igjen, alle kan ha), og jeg er hysterisk når det kommer til dyrene mine og behandling av dem, dermed bruker jeg ikke dem :lol: Hønemor på høyt plan vett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ingen har hengt ut folk her, dette er jo en tråd der erfaringer deles, og det vil alltid være positive og negative erfaringer med samme sak.

Jeg forstår det jo slik som at byåsen og heimdal begge er gode valg, selv om noen har hatt dårlige opplevelser her og der. Kan nok hende jeg prøver byåsen i første omgang, da det er nærmere, og at vi forhåpentligvis og bank i bordet uansett ikke trenger hjelp til alvorlige ting, jeg tenker først og fremst på hverdagslige ting som potekutt (vel, har aldri dratt til vet. av den grunn), muskelstrekk og andre små filleting. Og da er det for meg viktig at personene som skal ta imot oss er hyggelige og imøtekommende, og liker dyr og jobben sin, og gir både meg og hunden en hyggelig opplevelse av å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Trøndelag dyreklinikk ved skovgård i 16 år nå og er strålende fornøyd :) Forrige hunden min hadde veldig mye helse problemer og var der "hele tiden".

Greie dyrlegeasistenter og dyrleger(særlig ei dame) Litt dyrerer enn hos noen andre har jeg hørt men,siden jeg er så fornøyd fortsetter jeg gå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har tidligere brukt Heimdal og vært fornøyd med dem. Har røntget begge hundene der, pluss en vanlig sjekk. Da jeg skulle operere øynene til min eldste fikk jeg anbefalt Stjørdal og jeg kommer alltid til å bruke de fremover. Aldri før har jeg følt å bli tatt så vare på. Nå har bikkja mi vært der 3 ganger, første gangen øyeoperasjon pluss tannsten (da satt vi i nesten 2 timer og snakka om alt som hadde skjedd i livet til bikkja), andre gangen pga urinveisinfeksjon. De synes det var litt merkelig at han hadde det, så de ville sjekke det opp. Fant cyster i prostata og ble operert med en gang. Et par uker etterpå tiset han blod og jeg ringte inn på nytt. Fikk time, og fant ut at han hadde nyreproblemer. Røntget ryggen hans igjen bare for å se utviklinga (har spondylose) og han forklarte NØYE hvordan ryggen burde se ut, hvor forkalkningene var osv. Det gjorde de ingen av gangene på Heimdal.

Ingen over, ingen ved siden av! Og dere som synes det er langt å kjøre, så er det 12 mil til Trheim fra meg, og ca 16 mil til Stjørdal, EN vei. Men det er det helt klart verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere brukt Heimdal og vært fornøyd med dem. Har røntget begge hundene der, pluss en vanlig sjekk. Da jeg skulle operere øynene til min eldste fikk jeg anbefalt Stjørdal og jeg kommer alltid til å bruke de fremover. Aldri før har jeg følt å bli tatt så vare på. Nå har bikkja mi vært der 3 ganger, første gangen øyeoperasjon pluss tannsten (da satt vi i nesten 2 timer og snakka om alt som hadde skjedd i livet til bikkja), andre gangen pga urinveisinfeksjon. De synes det var litt merkelig at han hadde det, så de ville sjekke det opp. Fant cyster i prostata og ble operert med en gang. Et par uker etterpå tiset han blod og jeg ringte inn på nytt. Fikk time, og fant ut at han hadde nyreproblemer. Røntget ryggen hans igjen bare for å se utviklinga (har spondylose) og han forklarte NøYE hvordan ryggen burde se ut, hvor forkalkningene var osv. Det gjorde de ingen av gangene på Heimdal. Ingen over, ingen ved siden av! Og dere som synes det er langt å kjøre, så er det 12 mil til Trheim fra meg, og ca 16 mil til Stjørdal, EN vei. Men det er det helt klart verdt.

Skal til dyrlegen på mandag, og det høres ut som jeg skal til et bra dyrlegekontor. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker, og har alltid brukt Heimdal. De fleste er vell okei til småting. Snøfugl er jeg veldig fornøyd med og han skal være veldig flink på røntging. Viss jeg ikke skulle brukt heimdal ville jeg satsa på stjørdal og Trondheim dyrehospital kommer jeg aldrig til og bruke uansett. Pga dårlige erfaringer og sinsyke priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hive meg på denne tråden selv om jeg ikke bor i Trondheim lenger.

Jeg har brukt både Byåsen (korsbåndsoperasjon og akutt skade på katt), Heimdal (øyelysning 2x + diagnosering av hund med personlighetsforandring) og Trøndelag Dyreklinikk (tenner, rehab og no småtteri +), og har vært fornøyd med de alle utenom Byåsen. Byåsen hadde elendig oppfølging etter operasjon og endte med å ta med meg hunden til Trøndelag dyreklinikk hvor jeg fikk hjelp på dagen, tapping av blod og væske i op.sår og oppfølging pr.telefon i 3 uker før vi kunne begynne rehab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Var på Trønderlag dyreklinikk - skovgård i dag! De var fantastisk flinke og rolige, fikk mye skryt tiltross for at jeg var redd jeg skulle få kjeft for å ikke ha fått dyret vaksinert på 2 år.. De fokuserte mest på det jeg hadde gjort riktig, og var saklige når det kom til ting jeg hadde gjort feil.

Hunden min har slitt med kløe i baken en stund, vi har vært hos veterinærer på begge stedene vi har bodd tidligere og lurt på hva det har kunnet være..

Har tilogmed spurt spesifikt om hun kunne ha fulle analkjertler, og svaret var nei av alle .. de var vist tomme! Fikk tilogmed "lampeskjerm" til å ha på dyret av en av veterinærene så hun ikke skulle klø... Så jeg har bare smurt henne og prøvd å hjelpe henne med kløen.

På skovgård så veterinæren med engang at analkjertelen var full og betent, så han tømte og barberte henne, samt ga resept på en salve. Fikk også beskjed om at de skulle vært tømt regelmessig for flere år siden...

Skal til kontroll og vaksinering om 10 dager for at han skal se om hun har blitt bedre.. og for første gang gruer jeg meg faktisk ikke for å ta henne med til veterinær, han på skovgård var trivelig og koslig i tillegg til å være flink i faget sitt.. Han var saklig og ikke forhåndsdømmende når jeg lurte på ting som kanskje "alle burde vite".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...