Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Oslo/Bjerke


Red Merle

Recommended Posts

Hvorfor ikke? Vi har hatt med alle våre dit, etter tur. I år er det Tinka sin tur. Kanskje hun trefer noen som blir glade for å se henne, kanskje hun blir glad for å se noen hun kjenner fra før, kanskje det skjer noe annet hyggelig. Blir hun (eller vi) slitne, er det da bare å sette seg på gresset et sted og la henne sove på fanget en stund. Karl Johan i Norway cup uka, derimot ... :(

skla dere på lørdag eller søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Syns du kan heie på meg ved Papillonringen også, Maria :aww:

Forresten. Jeg har hørt det er mye gjørme der. Jeg tenker jeg burde planlegge antrekket mitt før jeg drar dit. Jeg pleier nemlig å bruke hvite små sko, og det er kanskje ikke det beste om det er mye gjørme der. Noen klesanbefallinger?

Det kan være gjørmete hvis det har vært mye regn uka før.

I fjor var det grusomt, da løp jeg etter hvert barbeint - får mye bedre tak i søla med tærne, enn med sko. Skoene løp jeg av meg, de ble sittende fast i gjørma.

Jeg ville gått for noe brunt, gjørmebrunt :lol:

Unngå hvitt, det ser bare teit ut om du har blitt til en leverfarget dalmatiner etter 250 meter.

Men det kan være tørt og fint også, alt avhenger av været neste uke. I fjor drev de vel med noe graving på stedet, slik at det var ekstra oppkjørt og opptråket i den ene enden av banen (der vi hadde ring...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skla dere på lørdag eller søndag?

Kanskje vi er gærne og kommer begge dagene. Ia vil se agility. Jeg vil gjerne se tollerne og phalene, siden det er en helt ny rase for oss, men vi har ikke noe program og da er det vanskelig å planlegge. Liker å se BIS, også, men blir sur hvis en bishon frisèe vinner igjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi er gærne og kommer begge dagene. Ia vil se agility. Jeg vil gjerne se tollerne og phalene, siden det er en helt ny rase for oss, men vi har ikke noe program og da er det vanskelig å planlegge. Liker å se BIS, også, men blir sur hvis en bishon frisèe vinner igjen ...

Tinka er MYE større, sterkere, kulere og flottere enn noen phalene dere vil komme til å se på Bjerke, så om ikke annet, så blir dere bare enda mer forelska i frøkna! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi er gærne og kommer begge dagene. Ia vil se agility. Jeg vil gjerne se tollerne og phalene, siden det er en helt ny rase for oss, men vi har ikke noe program og da er det vanskelig å planlegge. Liker å se BIS, også, men blir sur hvis en bishon frisèe vinner igjen ...

Oi kanskje jeg er heldig og får hilse på Tinka på søndagen da for da hadde jeg tenkt meg innover med eller uten hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være gjørmete hvis det har vært mye regn uka før.

I fjor var det grusomt, da løp jeg etter hvert barbeint - får mye bedre tak i søla med tærne, enn med sko. Skoene løp jeg av meg, de ble sittende fast i gjørma.

Jeg ville gått for noe brunt, gjørmebrunt :lol:

Unngå hvitt, det ser bare teit ut om du har blitt til en leverfarget dalmatiner etter 250 meter.

Men det kan være tørt og fint også, alt avhenger av været neste uke. I fjor drev de vel med noe graving på stedet, slik at det var ekstra oppkjørt og opptråket i den ene enden av banen (der vi hadde ring...)

Hmm.. De eneste brune skoene jeg har er fjellsko :lol: Jeg har bare svarte eller hvite sko. Men det ser jo ut til å bli fint vær i Oslo den kommende uken, så det er jo lov å håpe. Klær ellers da? Jeg liker jo å stille i skjørt drakt, men tenkte faktisk å stille i kjole denne gangen. Men igjen, den er lys i fargen. Jeg tror ikke gjørmen spruter når jeg tripper rundt med min vesle papillon da :lol: Burde jeg velge noe annet enn den lyse kjølen min kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er MYE større, sterkere, kulere og flottere enn noen phalene dere vil komme til å se på Bjerke, så om ikke annet, så blir dere bare enda mer forelska i frøkna! :D

Så klart :D

Oi kanskje jeg er heldig og får hilse på Tinka på søndagen da for da hadde jeg tenkt meg innover med eller uten hund :D

Skal ikke se bort fra det. Men bør hun ikke ha med vaksinasjonskortet? I så fall må vi få det først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Bare 21 franske småtasser - og det er veldig lite - Hermine debuterer offisielt og jeg blir sendt alene til Bjerke med lille trollet. Vi får håpe dommeren liker frøken fryd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomsemann har meldt seg på og er klar. Her skal alle tisper sjekkes opp. :lol:

Finner vi Bomsen :wub: så skal det heies vilt :lol:

Syns du kan heie på meg ved Papillonringen også, Maria :aww:

Forresten. Jeg har hørt det er mye gjørme der. Jeg tenker jeg burde planlegge antrekket mitt før jeg drar dit. Jeg pleier nemlig å bruke hvite små sko, og det er kanskje ikke det beste om det er mye gjørme der. Noen klesanbefallinger?

Regn på Bjerke = Regndress og langstøvler. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Vi har hatt med alle våre dit, etter tur. I år er det Tinka sin tur. Kanskje hun trefer noen som blir glade for å se henne, kanskje hun blir glad for å se noen hun kjenner fra før, kanskje det skjer noe annet hyggelig. Blir hun (eller vi) slitne, er det da bare å sette seg på gresset et sted og la henne sove på fanget en stund. Karl Johan i Norway cup uka, derimot ... :(

Dere må komme ja :D

Tinka er MYE større, sterkere, kulere og flottere enn noen phalene dere vil komme til å se på Bjerke, så om ikke annet, så blir dere bare enda mer forelska i frøkna! :D

Ååå hyggelig ord :) Tanten og onkelen til typen har faktisk en papillon som er ala Tinka størrelse, men ingenting slår henne.

Skal ikke se bort fra det. Men bør hun ikke ha med vaksinasjonskortet? I så fall må vi få det først...

Da syntes jeg dere skal komme på lørdagen! For da kan jeg jo bare ta det med, evt. kan jeg jo bare sende det i posten på forhånd, så man er sikret.

Har også endel utstyr dere gjerne må få med om dere ønsker, er jo bare å se igjennom hva dere ønsker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må komme ja :D

Ååå hyggelig ord :) Tanten og onkelen til typen har faktisk en papillon som er ala Tinka størrelse, men ingenting slår henne.

Da syntes jeg dere skal komme på lørdagen! For da kan jeg jo bare ta det med, evt. kan jeg jo bare sende det i posten på forhånd, så man er sikret.

Har også endel utstyr dere gjerne må få med om dere ønsker, er jo bare å se igjennom hva dere ønsker :D

Ja, lurt. Når på lørdagen er du der? Utstyr er alltid nyttig. Marianne vil sikkert gjerne ha igjen den gule puppiaen sin snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Vi har hatt med alle våre dit, etter tur. I år er det Tinka sin tur. Kanskje hun trefer noen som blir glade for å se henne, kanskje hun blir glad for å se noen hun kjenner fra før, kanskje det skjer noe annet hyggelig. Blir hun (eller vi) slitne, er det da bare å sette seg på gresset et sted og la henne sove på fanget en stund. Karl Johan i Norway cup uka, derimot ... :(

Jeg synes det er unødvendig å utsette en hund for så mye stress og mas om man ikke må. Selv om din hund er grei er det tettpakket med stressede hunder - noen fungerer greit, mange fungerer slett ikke greit, og enkelte er ikke greie i det hele tatt. Jeg tar ikke med hundene på Karl Johan om sommeren heller jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg vist bestilt en gang, skal inn i å hjelpe til i en oppdretter gruppe hvor "Black is back" (håper ikke det er varmt den dagen :lol:)

:D. Tror muligens det er mulig å stille i kortermet t-skjorte altså - om man har *ler*. Og vi er veldig glade for hjelp i ringen!!

Jeg synes det er unødvendig å utsette en hund for så mye stress og mas om man ikke må. Selv om din hund er grei er det tettpakket med stressede hunder - noen fungerer greit, mange fungerer slett ikke greit, og enkelte er ikke greie i det hele tatt. Jeg tar ikke med hundene på Karl Johan om sommeren heller jeg da...

Du kan ikke ha vært på de utstillingene jeg har vært på, for jeg synes jeg stort sett ser veltilpassede og avslappa hunder på utstillinger, jeg... men om man har som utgangspunkt at utstilling er stress, så blir vel hunden også automatisk påvirket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lurt. Når på lørdagen er du der? Utstyr er alltid nyttig. Marianne vil sikkert gjerne ha igjen den gule puppiaen sin snart :D

Har oppmøte kl 11, så ser litt an på været når jeg kommer. Er det steikende sol, så drøyer jeg den nok så lenge jeg kan, er det mer kjølig og overskyet så er jeg nok der i 9-tiden.

Men jeg tror jeg sender vaksinasjonskortet i posten, da er man sikret, i tilfelle noe skulle stoppe meg i å komme eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 papilloner på spesialen, og den begynner klokken 08:00 :o Syykt! Har oppmøte 08:30 da. Det står forøvrig fremdeles at den avholdes på Bjerke, ved "Drammen" Syd. Så da tipper jeg vi faktisk skal være der som alle de andre er også. Men vi har jo bare en ring, så det er sikkert ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo å ha med hund som ikke skal delta, så ser ikke jeg problemet. Syns det har gått bra hver gang jeg har hatt med meg hund på Bjerke. Der har man hvertfall litt mulighet til å trekke seg unna litt, om man ønsker det.

Bedre å ha med hund på Bjerke enn på andre innendørsutstillinger.

Ser ut som om jeg dukker på lørdagen om været ikke blir for ille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er unødvendig å utsette en hund for så mye stress og mas om man ikke må. Selv om din hund er grei er det tettpakket med stressede hunder - noen fungerer greit, mange fungerer slett ikke greit, og enkelte er ikke greie i det hele tatt. Jeg tar ikke med hundene på Karl Johan om sommeren heller jeg da...

Våre hunder hilser ikke på fremmede hunder, de. Selv på Bjerke går det helt fint å ta hensyn til både andre og sin egen hund. For oss er det en anledning til å møte andre soniser, få snakke med andre med "våre" raser, spise hamburger og vaffel :icon_redface: ,, kose oss ved LPringen, dumpe ned med hundefolk man ikke har snakket med på evigheter og for en normalt utrustet hund, ser jeg ikke det store traumet i å være med på dette. Fibi er ikke med mer, for for henne ble det litt i meste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D. Tror muligens det er mulig å stille i kortermet t-skjorte altså - om man har *ler*. Og vi er veldig glade for hjelp i ringen!

Du kan ikke ha vært på de utstillingene jeg har vært på, for jeg synes jeg stort sett ser veltilpassede og avslappa hunder på utstillinger, jeg... men om man har som utgangspunkt at utstilling er stress, så blir vel hunden også automatisk påvirket...

Jeg er ofte innom Bjerke fordi vi bor her. Det er sjelden jeg orker å bli lenge... visst er det mange avslappa hunder som er vant til dette - og like mange hunder som er stresset, ukomfortable med så mye folk og dyr rundt seg, stressede eiere som påvirker osv. Av de utstillingene jeg har vært på, er vel Bjerke den verste, selv om det klart ikke blir like ille som i fjor. Jeg har vært på mange mindre utstillinger som er langt mer avslappende, noen av de kunne jeg glatt tatt med begge hundene på - selv Odin som ikke akkurat digger å ha masse fremmede hunder rundt seg. Men slik som det vanligvis er på Bjerke ser jeg ingen grunn til å ta med hunden "for kos". Da tar jeg heller en tur i skogen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre hunder hilser ikke på fremmede hunder, de. Selv på Bjerke går det helt fint å ta hensyn til både andre og sin egen hund. For oss er det en anledning til å møte andre soniser, få snakke med andre med "våre" raser, spise hamburger og vaffel :icon_redface: ,, kose oss ved LPringen, dumpe ned med hundefolk man ikke har snakket med på evigheter og for en normalt utrustet hund, ser jeg ikke det store traumet i å være med på dette. Fibi er ikke med mer, for for henne ble det litt i meste laget.

Det er mulig det bare er Odin som ser så uskyldig ut med knurringen sin at folk synes hundene kan hilse. :P Jeg har aldri vært på Bjerke med hund uten å oppleve minst et par konfrontasjoner med Odin (2 ganger utstilling 1 gang sosialisering) tross at jeg er mye på vakt på grunn av at han er usikker... Jeg har heller aldri vært på Bjerke, med eller uten hund, uten å se mer enn nok av hunder som hisser opp hverandre, glefser, bjeffer, stresser og en og annen slosskamp. Jada, de fleste hilser sikkert pent og that's it. Men langt fra alle.

Red: Jeg pleier dog ikke henge rundt lp-ringen, men har inntrykk av at det er litt roligere der enn i "utstillingsdelen". Hvis man ikke har behov for å trenge seg gjennom langs tettpakkede utstillingsringer er det definitivt enklere å ha med hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det bare er Odin som ser så uskyldig ut med knurringen sin at folk synes hundene kan hilse. :P Jeg har aldri vært på Bjerke med hund uten å oppleve minst et par konfrontasjoner med Odin (2 ganger utstilling 1 gang sosialisering) tross at jeg er mye på vakt på grunn av at han er usikker... Jeg har heller aldri vært på Bjerke, med eller uten hund, uten å se mer enn nok av hunder som hisser opp hverandre, glefser, bjeffer, stresser og en og annen slosskamp. Jada, de fleste hilser sikkert pent og that's it. Men langt fra alle.

Vår usikre hund tar vi heller ikke med på Bjerke, selv om hun var aldeles rolig og hilsbar den gangen hun var med. Fikk du med deg at våre hunder ikke hilser på fremmede hunder? På et sted som Bjerke er det lurt. Så det at din hund ikke har det trivelig der, betyr da ikke at alle andres har det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...