Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg hvor du skal/har vært på ferie :)

LilleZara

Recommended Posts

I sommer blir det ingen tur på meg... :icon_cry: Må bruke pengene på teite ting som ny terasse og slikt.. :aww:

Så,siden jeg blir sittende her i gode gamle Norge,så vil jeg gjerne kose meg med dine feriebilder,eller bilder av plassen du skal til :ahappy: Du kan vise et bilde eller fler som du selv har tatt,eller du kan poste bilde av landet/plassen som du har funnet på nettet :) Trenger ikke være noe personlig eller noe.

Gleder meg til å se! :D

Jeg skal til Berlin i desember,så jeg legger inn det som bilde :)

Berlin_Winter.jpg

1213951549.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

228395_10150584098590371_785245370_18229271_5150898_n.jpg

Her er vi og blir mesteparten av sommeren og høsten og vinteren med :lol: Ytre del Kreta er bare herlig nå om sommeren :)

Scilosfjell1.jpg

På sensommeren blir det nok en Lillehammertur, med dagsturer på fjellet.

IMG_6511.jpg

Lillehammer <3

Scilos051.jpg

Men i morgen skal jeg til Rena en tur og hilse på denne damen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi ikke har reist ennå, må det bli google-bilder av mitt reisemål Kragerø i år.

Vi hadde i grunnen bare to krav.

1. hunden måtte kunne være med

2. sjø

Vi hadde egentlig et tredje punkt også, og det var sol, men.... :lol:

åå, der er det så fint! har hvert der vær eneste sommer siden jeg var lita! gleder meg til nok en sommer der i år (selvom det ikke blir like lenge som når man gikk på skolen å hadde masse fri...)

dere må kose dere kjempe masse, nydelig sommersted!

Her har vi vært:

1.jpg

6.jpg

Agia Marina på Kreta.

ah, Kreta, vakkert sted med deilig vann, sol og alt som hører med :D flott hotell dere bodde på! vi skulle egentlig til Kreta i år igjen, men vil ikke dra fra herr valp allerede nå liksom, får bli neste år :aww:

selv blir det litt turer på fjellet i nærheten av haukeli, en tur på hytta like ved kragerø og ikke stort mere enn det i år igrun. men koselig skal det bli :)

bilder fikk jeg ikke til å laste opp nå gitt, de som lå på denne dataen var for store og har visst ikke tid til å forminske de nå.. se om jeg får lagt til senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeei,bilder! :banana:

Godt å se at det ikke bare jeg som bare skal være i Norge i sommer :) Kan være nydelig her også (når det ikke regner :rolleyes2:

@Poter: Åhh,der så det nydelig ut! Er ikke misunnelig i det heletatt! :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg vært:

5897906640_aa2f54d4a0_z.jpg

5897336141_663972e9d5_z.jpg

5897332503_e55dbfe2be_z.jpg

(Troms)

Hit skal jeg neste uke:

hemsedal-sommer-heis.jpg

sommer7-Hemsedal.jpg

Bilder+og+snutter+fra+Hemsedal+-+rundering+og+spor+uke+29,+Ellie+670.jpg

(Hemsedal)

Hit flytter jeg i slutten av juli:

umb_campus.jpg

DSC_0194.JPG

img_4873be7014746.jpg

(Ås i Akershus)

Også håper jeg at det kanskje kanskje kanskje kan bli en tur hit i begynnelsen av september:

kefalonia2-large.jpg

5.jpg

Smallest_taverna_in_greece-Medium.jpg

(Hellas. Er ikke så nøye hvor det er, bare de har en taverna eller to og krystallklart vann, så er jeg fornøyd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært på jobb jeg... uff :lol:

Satser på å ta det igjen i September - men Ingvild - du bekymrer deg ikke for økonomien i Hellas? Hvordan er rettigheter ifht streikende, må du betale eget hotell om flyene ikke kan gå? Hvor store opptøyer er det i sentrale områder? Hvor stor er oddsen for å bli fast på ei øy fordi båtkjørerene plutselig finner ut de skal streike? Fersk mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å ta det igjen i September - men Ingvild - du bekymrer deg ikke for økonomien i Hellas? Hvordan er rettigheter ifht streikende, må du betale eget hotell om flyene ikke kan gå? Hvor store opptøyer er det i sentrale områder? Hvor stor er oddsen for å bli fast på ei øy fordi båtkjørerene plutselig finner ut de skal streike? Fersk mat?

Nesj da. Jeg skal ned og drive u-hjelp jeg! :lol: Fra spøk til alvor: Hvis det blir tur, blir det chartertur, og da ordner det seg uansett. Jeg hadde faktisk bestilt Egypt-tur i vinter, men det ble ikke noe av pga opptøyene og vips var Apollo raske med å sette pengene tilbake på konto. Det hender det er en generalstreik i ny og ne, men det overlever man. Grekerne vet hvor viktige turistene er for dem, så de verste streikene og de alvorligste opptøyene finner uansett sted i områder hvor det stort sett bare er grekere + de største byene. Jeg har ikke tenkt meg til Athen, liksom. Søsteren min og kjæresten hennes dro nedover nå for en ukes tid siden, og de dro helt på egenhånd (fløy til Thessaloniki og busset derfra til en landsby hvor foreldrene hans har et hus), og selv der er det ikke noe problem med streikende eller opprørske folk.

Og skulle jeg bli strandet en dag eller fem ekstra i Hellas, er ikke det det verste som kan skje, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en uke ferie i år, og har blant annet fått med meg disse stedene..

post-3422-0-95047800-1310384413_thumb.jp

Innseilingen til en vakker uthavn..

post-3422-0-61047200-1310384414_thumb.jp

Der går det an å hoppe fra god høyde og om man vil..

post-3422-0-34881700-1310384413_thumb.jp

Det beste er at alle disse stedene er innenfor 20 mil hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hundelivet:

Paris.

5929779127_5cf6576f68.jpg

Honfleur. Min kjæreste studerte i Caen, Normandie, og jeg var på besøk en uke. Vi dro litt rundt, til Rouen, Le Havre, og lille pensjonistbyen Honfleur.

5929779333_483e8d4a73.jpg

Roma.

5929779541_3904c56bd6.jpg

Tivoli. Et par timer med tog utenfor Roma.

5929779889_ff824d9585.jpg

Bordeaux.

5930337724_8496bd6e51.jpg

Saint-Emilion. Vindistrikt utenfor Bordeaux.

5929779769_284f882eae.jpg

Ellers har jeg vært på noen klassiske sydenturer også, men fant ikke bilder. Har enda ikke vært utenfor Europa. Foretrekker byturer, for å oppleve kultur og historie. Istanbul er trolig neste mål, men skulle gjerne tatt en tur til Toscana og fått med meg Firenze og Siena også. Bodde og studerte et halvt år i Paris. Vi fikk hund da vi kom hjem til Norge, i fjor sommer, og har siden den gang ikke vært på noen turer. Blir heller tur i fjellet her hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...