Gå til innhold
Hundesonen.no

Et nytt og bedre liv!


Bananen

Recommended Posts

Jepp - her skal det bli et nytt og bedre liv!

Etter mye jobb og sånn i det siste, har motivasjonen for å gå tur-tur vært rimelig laber. Men nå er det andre boller uansett. Nå har jeg lastet ned en appsak til iPoden som tracker det jeg gjør (Walk Watch, om noen er interesserte!), motiverende sak. :) Jeg skal ha minst en time tur hver dag, sånn egentlig. Men den var ikke sånn superlang i dag, og vi gikk ikke superfort. Lommert ute ...

Er DU med?

Her er mine "stats" med bilde fra i dag. :)

5909692110_51df8ae1bb_z.jpg5909691880_74e778194e_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Treningsapps er kult, men, det er vel ikke den faktisk ruten? Rett strek og over hustak å sånt?

Har ikke ipåddnn GPS kanskje?

Du har ikke android eller iphone eller noe med gps i seg?

Jeg bruker RunKeeper (Android og iphåwn), (det gjør også Kine og Miriam på sonen)

alle slike apps er stort sett det samme oppmuntrende og informerende. :)

Men når man bruker samme app, så kan man se og dele aktivitetene med hverandre via nettsidene..

Nettsidene lager forøvrig også statistikker og altmulig av informasjonen din.

Når GPS er på så skal det være nøyaktig på metern, når jeg zoomer inn ser jeg hvilken side av veien jeg har gått på.

runkeeper_eksempel.jpeg

Av nedturer så er det det at batteriet blir tomt av en 3timers tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsapps er kult, men, det er vel ikke den faktisk ruten? Rett strek og over hustak å sånt?

Har ikke ipåddnn GPS kanskje?

Du har ikke android eller iphone eller noe med gps i seg?

Jeg bruker RunKeeper (Android og iphåwn), (det gjør også Kine og Miriam på sonen)

alle slike apps er stort sett det samme oppmuntrende og informerende. :)

Men når man bruker samme app, så kan man se og dele aktivitetene med hverandre via nettsidene..

Nettsidene lager forøvrig også statistikker og altmulig av informasjonen din.

Når GPS er på så skal det være nøyaktig på metern, når jeg zoomer inn ser jeg hvilken side av veien jeg har gått på.

Av nedturer så er det det at batteriet blir tomt av en 3timers tur...

Jeg har RunKeeper, men jeg var ikke heeelt happy med den, og Walk Watch sparer batteri, siden jeg kan ha iPod-en i "hvilemodus". Derfor jeg lot være å ta den. ;) Men jeg ser nå når jeg zoomer, at den gikk laaangt lenger ned enn hva jeg gjorde ... hm. Får teste RunKeeper på samme ruta i morgen.

EDIT: Ser visst at jeg kan ha skjermsparer på der også. I RunKeeper, altså. Teste i morgen, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt, jeg som er så slapp på å gå tur (fant jo ut grunnen nå da i hvertfall :rolleyes2: )

Så kanskje dette kan hjelpe meg litt i hvertfall :) Skal absolutt prøve.

Men hvordan får dere bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker runkeeper, så denne tråden skal jeg og bli med på! Er ganske lei av tur selv for tiden, bare samme gamle rutene... men blir litt morsommere når jeg kan se hvor langt jeg går, og presse meg litt ekstra så jeg kommer opp i ett bra tall :P

ot. men Tore, hvordan har du fått den skrifttypen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahaaaaa jeg leser Runke Per hver gang :lol:

OMG det har jeg faktisk ikke gjort noen gang, merkelig nok, jeg er flink til å lese slike ting feil :icon_redface: men NÅ er det slutt på det ja... kommer til å fnise hver gang noen nevner/skriver runkeeper nå... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Glad for å se at det ikke bare er meg som sliter skikkelig med å lese Runkeeper korrekt - det blir Runke Per samma søren og det værste er at det er like morsomt hver gang liksom. :icon_redface: Jeg trenger seriøst ett liv.

Ellers så gidder jeg ikke ha apper for dette og hint, ei heller noe mer fancy enn en skritt-teller - løpypenettet i skogen her er skiltet og så lenge man vet hvor man er/skal så vet man hvor langt man har gått. Turene i nærmiljøet har jeg målt med bilen til sånn ca. kilometer så jeg har liksom fullt koll.

Her gås det minimum 5 kilometer pr. dag - ofte mer. Jeg vet hvor jeg har gått, jeg vet hvor jeg bor og kjenner nærmiljøet liksom he he he he he

I dag blir det ikke tur da, bulldoggen er skikkelig skikkelig dårlig i magen - så dårlig at jeg bare jeg får ut ett par annonser skal reise hjem til henne og vurdere veterinær faktisk. Våkna av at hele soverrommet var fullt av flytende bæsj faktisk - hun er pigg da, men det spruter bare ut av henne stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere kartet fra RunKeeper (hjelper det..? ) inn på dataen da ? :icon_confused: Jeg er nok desverre førdt i feil århundre (årtusen?), og intet naturtalent hva angår tekniske dingser :lol:

Når du er ferdig med å gå og har kommet hjem sender runke-per infoen på nett, og inn på din egen profil på runkeeper. Der kommer det opp kart, hvor fort du har gått, hvor langt, ditt og datt. Kjempeenkelt, du bare trykker på en knapp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for å se at det ikke bare er meg som sliter skikkelig med å lese Runkeeper korrekt - det blir Runke Per samma søren og det værste er at det er like morsomt hver gang liksom. :icon_redface: Jeg trenger seriøst ett liv.

Ellers så gidder jeg ikke ha apper for dette og hint, ei heller noe mer fancy enn en skritt-teller - løpypenettet i skogen her er skiltet og så lenge man vet hvor man er/skal så vet man hvor langt man har gått. Turene i nærmiljøet har jeg målt med bilen til sånn ca. kilometer så jeg har liksom fullt koll.

Her gås det minimum 5 kilometer pr. dag - ofte mer. Jeg vet hvor jeg har gått, jeg vet hvor jeg bor og kjenner nærmiljøet liksom he he he he he

I dag blir det ikke tur da, bulldoggen er skikkelig skikkelig dårlig i magen - så dårlig at jeg bare jeg får ut ett par annonser skal reise hjem til henne og vurdere veterinær faktisk. Våkna av at hele soverrommet var fullt av flytende bæsj faktisk - hun er pigg da, men det spruter bare ut av henne stakkars.

Hehe! Jeg MÅTTE ha no' sånt, da jeg gikk meg lettere vill i Totens mange skoger. Her om dagen vandret jeg i 4 timer i skogen, til jeg ga opp og måtte ringe sambo. Fant et gatenavn og et husnummer, og vips, der kom han etter en liten stund. :lol:

Du TRENGER jo strengt talt ikke no' fancy app for å gå tur, altså. Men JEG synes det er motiverende å ha den på iPoden (mest fordi jeg gikk meg bort, ja!), så vet jeg hvor jeg kan gå neste gang jeg holder på å gå meg vill, men allikevel ikke vet hvor jeg er. ;) Heck - neste gang. Ta med deg skritteller'n, and show me your steps!

RunkePer har jeg faktisk aldri lest ... og min hørsel og min hjerne pleier å lese mye rart, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Toreee! Nå har jeg testet RunKeeper, men jeg går fortsatt i vinkler og over hustak der også ... jeg GJØR jo ikke! What on earth ...? :blink: Kan det ha noe med at GPS-signalet er dårlig av og til? Det er jo ulogisk, for jeg går jo ikke akkurat der den sier jeg gjør heller ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig på hjemmesiden til Runkeeper å endre til km ?

For jeg har km på tlf men når jeg ser på rutene på nettet så kommer det MI.

I hvertfall, her er min å cosmo sin fra i dag.

(er det mulig å dele det på en lettere måte enn å copy+paste i paint og opplaste her?:P

Jeg orker ikke å gå så langt uten å hvile, så vi går heller flere korte turer enn en veldig lang. Tlf min er teit å vil ikke finne signal før ute på veien, så vi hadde gått ca 7 min også før signalet. Men derimot holder signalet helt hjem, teit :lol:

post-6273-0-96936000-1310039740_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tlf min er teit å vil ikke finne signal før ute på veien, så vi hadde gått ca 7 min også før signalet. Men derimot holder signalet helt hjem, teit :lol:

Det er kanskje fordi den må ha litt tid på å hente inn satelittsignalene før den kan begynne å logge :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du det til å vise hvor du går på stien, Kaja? Min vil bare gå i vinkler, den ... :/

Den bare gjør det, hehe :P

Det er kanskje fordi den må ha litt tid på å hente inn satelittsignalene før den kan begynne å logge :).

Det var ikke så dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ot. men Tore, hvordan har du fått den skrifttypen?

Jeg har samsung, jeg kan ha hvilken skrifttype jeg måtte ønske. :)

(Android 2.3.3, Samsung Galaxy S2 sånn spesifikt)

Argh! Toreee! Nå har jeg testet RunKeeper, men jeg går fortsatt i vinkler og over hustak der også ... jeg GJØR jo ikke! What on earth ...? :blink: Kan det ha noe med at GPS-signalet er dårlig av og til? Det er jo ulogisk, for jeg går jo ikke akkurat der den sier jeg gjør heller ...

heeeeeelt sikker på at ipåddens GPS er slått på (og at den i det heletatt har GPS)? At den ikke går etter wi-fi posisjonering eller mobilsignaler...?

Jeg har aldri hatt problemer med å få GPS possisjon.. tar maks 30sekunder fra jeg slår på til den har min possisjon...

Kjøp deg android... :aww:

Edit :

BTW, dere får ikke GPS signaler innendørs (til vanlig) må være ute å vente på satelitter med "fri sikt"..

Så ille som ananananbananan har jeg ikke sett med en fungerende GPS, det må være annen posisjonering som brukes.

Men Apple har det jo med å gjøre ting "litt anderledes"... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Mitt personlige bidrag til at jeg skal begynne med ett nytt og bedre liv er at jeg gjerne skulle gått ned 8 kg, men jeg er glad i mat og godis, så det er et problem å holde seg unna. Jeg er forøvrig også veldig lat, så jeg går med bikkjene og kjører hest, men trener ikke. Nå har jeg prøvd å gå over til Atkins måltidserstatter når jeg har lyst på godis og det hjelper jo litt på søtsuget, men jeg blir litt kvalm og veldig sulten etterpå... Jeg orker ikke diett oppleggm, jeg vil bare spise "vanlig" sunn mat. Spiser en del grønnsaker, salat, fisk, egg, kjøtt og poteter. Problemet er bare at jeg spiser så mye av det pluss sjokolade, potetgull, is, brus... u name it. ARGH selvdisiplin kom til meg!

Disse fancy kartene tror jeg ikke funker her da vi bare går i skauen og forøvrig har jeg ikke ny tlf.. Mne det hadde jo vært motiverende da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...