Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine sommerplaner


Benedicte

Recommended Posts

Guest Jonna

labbis, hva gjør du med alle hundene når du reiser så mye? 3 uker hundefri ferie og 1 uke med bare én av tre hunder?

Oppdretteren har feks en av de :)

Ellers pleier folk med mange hunder ha venner og famillie å fordele de på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

labbis, hva gjør du med alle hundene når du reiser så mye? 3 uker hundefri ferie og 1 uke med bare én av tre hunder?

Her blir det en uke på fjellet med begge hundene, selv skal jeg en uke til England (mens gubben er hjemme med dyra) og han en uke til Bosnia på konferanse (mens jeg er hjemme med hundene...).

Fire uker hundefri ;) Valpen plasseres hos oppdretter den første uken og skal være hos Ingvild når jeg er i syden. Har ikke tenkt så mye på hvor de andre skal være enda, jeg har alltid hundepass hos mine foreldre i Bergen, så det ender nok med at jeg har Cita og Tia der :)

Edit: alle hundene er med til Hemsedal og alle er med på Rondanetur og alle steder som ikke inkluderer utlandet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med hundepassere. "Valpen" her i huset på 40 kilo er såppas krevende at han bør nok bli noe voksnere og mer veloppdragen før jeg kan overlate ham til mine foreldre... på en annen side hadde han nok fint tålt et kennelopphold ved behov. Men håper vi slipper det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva da? Jeg er så nysgjerrig at det renner av meg... :icon_redface: Forresten kan det bli en veldig koslig sommer med valp og roadtrip og flytting, du ska jo gjøre noe, men det er ikke superstressende :ahappy:

GOD SOMMER ALLE SAMMEN! :D

Litt usikker selv seru :P Er ei venninne av meg som skal hjelpe foreldre på Agilitystevne den 2.juli. Er vel Nidaros som arrangerer tror jeg,men var visst ikke bestemt om det skulle være på Stavsøra eller ikke. Så jeg får se :) Skal møte venninner på NKK Leangen så må se hvilken dag det blir på, for det er jo samme helg.

Tror det blir en koselig avslappende (sånn forutenom valpe"stress" osv).. Og det er godt å bare nyte sommeren hjemme! :D Satser på at vi får skikkelgi finvær i sommer. Valpen skal få være med på det meste som skjer av griling, bading og hilse på venner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simira: Jeg har hatt Tia hos bcAmira her inne på "Hundens ferie". Vet ikke om hun driver det enda, men Tia stortrivdes hvertfall der sist jeg var i syden :)

Takk for tips. :) Har fått stadig flere anbefalinger av Standal også. Nå foregår våre sydenferier stort sett vinterstid, så behovet er tidligst i november. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sommerferie i over to uker allerede, jeg. :lol: Skal til Tromsø og Malangen 24.-28. juni (med familien - vi skal fiske og drikke vin) og Hemsedal i uke 29 (jeg har ikke meldt på kurs, skal bare slappe av og gå turer i fjellet). Jeg skal passe Ikke to uker i juli, det gleder jeg meg til, for hun er søt. :wub: I slutten av juli flytter jeg til Ås, og samtidig får jeg også Tinka ned fra Trondheim. I alle de ukene jeg bare er her i Oslo skal jeg jobbe. Det er kjekt med litt ekstra penger inn på konto når man er student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simira: Jeg har hatt Tia hos bcAmira her inne på "Hundens ferie". Vet ikke om hun driver det enda, men Tia stortrivdes hvertfall der sist jeg var i syden :)

Holder ikke på med kennel noe offesielt, nei :hmm: . Men passer litt hunder i sommerferien når jeg er hjemme.

I slutten av juli flytter jeg til Ås, og samtidig får jeg også Tinka ned fra Trondheim.

Jippi! Enda en sonis til Ås! Flytter du til pentagon (studentboligene)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sommerferie i over to uker allerede, jeg. :lol: Skal til Tromsø og Malangen 24.-28. juni (med familien - vi skal fiske og drikke vin) og Hemsedal i uke 29 (jeg har ikke meldt på kurs, skal bare slappe av og gå turer i fjellet). Jeg skal passe Ikke to uker i juli, det gleder jeg meg til, for hun er søt. :wub: I slutten av juli flytter jeg til Ås, og samtidig får jeg også Tinka ned fra Trondheim. I alle de ukene jeg bare er her i Oslo skal jeg jobbe. Det er kjekt med litt ekstra penger inn på konto når man er student.

Er uke 29 den uka "alle" sonisene skal til Hemsedal? Er det dit du skal?

Vi har jo hytte der oppe, og jeg har en del fri den uka (dvs, skal jobbe to dager dersom det er nok å gjøre). Kanskje vi tar med hundene opp en tur for litt fjellturer, hvis været er bra! Begynner å bli litt kjent oppi der også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker selv seru :P Er ei venninne av meg som skal hjelpe foreldre på Agilitystevne den 2.juli. Er vel Nidaros som arrangerer tror jeg,men var visst ikke bestemt om det skulle være på Stavsøra eller ikke. Så jeg får se :) Skal møte venninner på NKK Leangen så må se hvilken dag det blir på, for det er jo samme helg.

Dette blir nok litt OT, meeen.

Nidaros og selbu arrangerer stevne 2 juli ja, og det skal være på leangen i 2 ringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo glemt å skrive at jeg skal ha besøk av Margrete også, at tonjeM og co skal innom, at gråtass skal innom, vimsan kommer nok en tur, Marie kommer nok og hilser på hesten sin, argyros kommer vel når sommern går mot høst og ja i det heletatt, jeg kommer ikke til å kjede meg i sommer. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ingen ting fastsatt men håper på å få meldt meg på til tur til Hjerkin med fuglehund trening med Rypejentene.

Satser på å få brukt kanoen endel i sommer.

Reise opp til Kalhovd med kano fiskestang, telt og hundene hadde heller ikke vært dumt.

Så var det målet å få trent hundene til lydighet kl 1 og apport. Ja der må jeg få satt i gang så jeg kunne deltatt på konkuranser i slutten av sommeren forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir nok litt OT, meeen.

Nidaros og selbu arrangerer stevne 2 juli ja, og det skal være på leangen i 2 ringer :)

Ok! Venninna mi var litt usikker og jeg ante ingenting om det, men da vet jeg det! :D Da kan jeg treffe alle jeg vil uansett for da er alle samlet på samme sted. Blir morro å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg planer om å gå på Hardangervidda. Ikke helt sikker på når, eller hvordan jeg skal legge turen. Men det kommer. Jeg må og testpakke sekken med tyngde, og se hvor tung sekk jeg klarer å bære, for så å kunne bestemme lengden (har problemer med ryggen).

Du vet det er mulig å få sent ryggsekken fra hytte til hytte? Så slipper man å drasse på full opppakning rundt på Hardangervidda da det er et virkelig slit på sommer'n, vel som på vinter :lol: . En kompis og meg har planer om det, hvis vi får ut fingerene snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette liker jeg! Jeg skal for første gang siden jeg gikk på ungdomsskolen ha 5 ukers sammenhengende ferie, og jeg holder på å daue av entusiasme!

Planen er som følger:

Første helga i juli skal knertmonsteret og jeg på agilitykurs med GiLabb. Jeg er på jobb 4. og 5. juli for å være tilgjengelige for forsmådde masterstudenter som ikke får opptak til programmene våre, og reiser opp til Espa med Aiko en av de dagene for å levere henne til oppdretter. Aiko skal nemlig på ferie dit mens Imouto og jeg drar til Paris med EyeCandygjengen, for å stille ut på World Dog Show og fransk vinner. Vi kommer hjem 11. juli, og da blir jeg hjemme noen dager, og det er mulig vi drar på telttur i nordmarka.

Resten av juli er vi i Vestfold, hvor vi har sommerhus i Tvedalen utenfor Larvik. Der skal vi gå blodspor, plukke flått, leke oss med denne: cross20country20-20kickbike_green.jpg, spise vannmelon og markjordbær, bli brun og tjukk, og svømme masse.

Siste helga i juli reiser Marianne og jeg til Ransäter for å stille ut Marvin og Imouto der i tre dager. Aiko er som vanlig med som maskot, mens Villa er hos Caroline og får bebiser.

Når vi kommer hjem derfra stikker vi Sølen hvor Marianne har hytte, for å gå enda mer spor og jakte på bjørn. Første helga i august skal jeg igjen på agilitykurs med knertis, og da er Aiko selvsagt også med, og skal gå blodspor på ettermiddagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig Sandra! En skikkelig deilig hundeferie med andre ord. Har du kjøpt kickbiken?

Jeg har også nå planlagt en kanotur med hele fire hunder før jeg drar til Roskilde! Turen går til Enebakk, og vi skal overnatte på en liten øy der :ahappy:

kanotur1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal jeg for første gang på himla mange år ha 3 uker sommerferie sammenhengende :D Starter ferien med landstreff og spesial utstillingen for Breton Klubben. Jeg har ansvaret for utstillingen og skal være ringsekretær også. Blir spennende.

Deretter skal mamma og jeg farte nedover svenskekysten, en tur innom Danmark og kanskje Tyskland. Vi får se hvor vi havner :lol: Hundene skal være med.

Deretter blir det en tur på hytta, muligens en tur til Sverige på fasan trening med Amigo. Ferien avsluttes med noen dager på Risør trebåt festvial.

Deretter skal jeg jobbe noen dager før jeg reiser til Frankrike på landstreffet dems. Breton kommer fra Frankrike, så gleder meg til å se de franske hundene.

*puh*

Denne sommeren kommer til å gå fort.

Om to uker skal jeg på fjelltur i Vassfaret med tur innom Bjørneparken først. Det gleder jeg meg til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det er mulig å få sent ryggsekken fra hytte til hytte? Så slipper man å drasse på full opppakning rundt på Hardangervidda da det er et virkelig slit på sommer'n, vel som på vinter :lol: . En kompis og meg har planer om det, hvis vi får ut fingerene snart...

Nei, det visste jeg ikke. :ahappy: Så om ryggen min slår seg supervrang, så kan jeg jo få sendt avgårde sekken dit. Selv om jeg helst ikke ønsker å være hytteavhengig da. Men det er jo en utmerket mulighet! Takker for tips!

All den kanopadlesnakket fikk meg til å ønske å dra på kanotur plutselig og nå. Lurer på om jeg skal prøve å legge inn det i sommer også. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen dager slår vi ut håret i hagen min for en forsinket 20-års feiring! Bobler og god mat står på menyen, sammen med alt for mye alkohol.... :whistle:

Over helgen setter jeg meg på flyet til Stockholm for å ta valpisene i nærmere øyesyn, iiiiik :D:D ¨

Et par dager etter det setter vi kursen mot Barcelona

Barcelona2.jpg

hvor vi et par dager etter det stiger ombord i denne doningen :D:D:D:D

MSC_Fantasia_460.jpg

Skal bo på en suite øverst foran på båten, ikke å forakte :innocent:

MSC-Cruises31.jpg

669_3_media.jpg

Her har de også spa, Benedicte ;)

Med denne "kjerra" skal jeg blant annet innom Marsielle,Roma,Malta, Genova - Tunis utgår desverre pga omstendighetene der :(

Men jeg har allerede funnet mange fordeler med å bo på suite, 24/7 roomservice, egen butler, mulighet for egen fotograf/sjåfør på utflukt, gratis minibar, gratis alkohol til middagen hver dag, eget soldekk, egen restaurant. ÅÅÅ, gleder meg så, noen år siden sist jeg var på cruise!

Så når jeg kommer hjem setter vi nesa hjemover, pakker om til bobil og setter nesa mot WDS 2011. Deretter koser vi oss noen dager i Frankrike før vi på nytt setter nesa hjemover.

Så henter vi VALPIS :D

Så er det jobb resten av sommeren :( Med noen utstillinger innimellom, offcourse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig Sandra! En skikkelig deilig hundeferie med andre ord. Har du kjøpt kickbiken?

Når jeg nå har skaffa meg disse bikkjene, så må jeg jo nesten være sammen med dem også, synes jeg. :)

Kjøper kickbiken på denne lønna. Tenker den blir ekstra fin når jeg om noen år har en fresk aussie til å dra i front... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...