Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine sommerplaner


Benedicte

Recommended Posts

Hva er dine planer for sommeren? Skal du være hjemme og slappe av, jobbe stort sett, reise rundt på hundeutstillinger eller ta turen til utlandet?

Jeg er midt i eksamenstiden og trenger noe å glede meg til, så her er mine planer!

Edit: Kanotur med overnatting med alle hundene i juni!

Først drar jeg til Roskilde festival i Danmark og blir der i litt over en uke. Satser på mye bra musikk, mange nye venner, mye alkohol og mye sol :ahappy: Skal blant annet se Kings of Leon, M.I.A og Bad Religion +++!

Mens jeg er her er Ikke hos oppdretter og skal blant annet til NKK Trondheim, som blir debututstillingen som junior :)

Deretter tas turen til Tyrkia i to uker sammen med min far og lillebror :ahappy:

AYTCPX11144_1_13.jpg?v=1

DER ER DET SPA :wub:

Rett fra Tyrkia til Hundeferie i Hemsedal, arrangert av Retrieverklubben. Spor og rundering står på programmet for vår del, og det er Ikke som er påmeldt :ahappy: Og det blir nok en del fjellturer også :wub:

sommer7-Hemsedal.jpg

Drar rett fra Hemsedal til NKKU sommerleir, hvor jeg og Maria skal være instruktører. Skal innom Oslo og levere Ikke som skal være med Jeanette på 4-dagersutstillingen i Danmark :D .... Litt flaut at Ikke da har stilt 5 ganger i junior og jeg har ikke vært der en eneste gang :icon_redface: På NKKU-leiren blir det nok mye hundetrening mellom øktene, og det er såklart veldig sosialt å være der :ahappy:

Deretter er planen å

1) Dra på Rondanetur med alle hundene og Maria. Vi skal fiske vår egen mat og sove i telt, tenk! :aww:

rondane_sommer_1.jpg

2) Dra hjem til Bergen og slappe av :)

Etter denne uken drar jeg til England og møter gamle venner og er på festival, som er tradisjon hvert år. Selvfølgelig kræsjer den alltid med aussieklubbens spesialutstilling!

Og så er det MH med Ikke og kullet hennes og NKK Bjerke i midten av august. Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Høyrest ut som ein travel somar :).

Eg skal jobbe fram til siste veka i juli. Deretter blir det 3 veker ferie, ingen planar, men håpar på nokre dagar i båt med mine foreldre. Veka etter ferien håpar eg på ei veke på langtransport (eg køyrer lastebil), og få med meg kona på tur, og dermed få ei ekstra veke med betalt "ferie" :ahappy: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal vel ha en åtte ukers obligatorisk praksis i sommerferien, så jeg skal være mye i England, men ellers så gleder jeg meg aller aller mest til å dra på hytten vår på fjellet sammen med familien. :) Der koser hundene seg også!

1IMG108_0802.jpg

1IMG_0882.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sommeren starter ved St. Hans, håper jeg at årets ferie innledes av en ukomplisert, enkel, smidig og fin fødsel fra X'ens side, og deretter håper jeg på åtte-ni uker med en gjeng velskapte og etter hvert velkonstruerte, veltegnede, velbygde og sjarmerende slike:

X6uker01.jpg

X'en seks uker gammel.

Og da er vel sommeren over?

Jeg har takket ja til et par ringsekretæroppdrag i sommer, ellers har jeg ingen øvrige spikrede planer. Men jeg kan alltids få satt opp et gjerde i hagen, malt soverommet, pusset opp stua, fullført i kjelleren, pakke ut esker og komme bedre i stand i huset... Om jeg skulle trenge avveksling fra valpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal slappe av i en hengekøya på Rena med gode bøker, bryte båndtvangen hver dag og ta meg en ridetur eller ti tenker jeg :) Dette gjelder for fellesferien, resten av sommeren er det jobb som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine planer? hm..

Jeg skal drive med dette de første 4 ukene i sommerferien:

thumb_Knarren_steinlegging_web_400_268.jpg

Og min eneste konkrete plan annet enn det, er NKK Trondheim.

Ellers driver jeg fortsatt og kanskjeplanlegger og tenker på om det kan skje noe annet morro i august. Blir vell en tur til sommerplassen vår også, Frøya :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på en ungdomsfestival i Jondal i lag med kjæresten min og Gunhild, hvor noen kompiser av meg skal spille. Der kommer vi nok til å slappe av i solen med hundene, gå tur, spise is og bade :D

IMG_2912.jpg

Deretter skal jeg jobbe på min onkel sitt hotel, gå fine turer i fjellet og ta bilder :)

37456_449852005609_733890609_6618421_4716618_n.jpg

Så skal jeg også på Hemsedal hundeferie hvor meg og Blondie skal gå agility :D Det blir nok også turer i fjellet der :)

toller.jpg

Så blir det masse jobbing igjen hjemme. Før jeg skal til Bjerke på utstilling og Papillon spesialen. Drar kanskje til Nesbyen også.

4876638834_ae8e17ac87_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye moro folk skal, da. Lengter tilbake til den gangen jeg var liten nok til å være med mamma og pappa på reise rundt hele verden. Bah. Studentbudsjett suger når det kommer til ferie!

Jeg skal jobbe litt gjennom hele sommeren, egentlig.

Siste uka i juni blir det kanskje en hyttetur til Østfold..

R%C3%A5de-2000-Oven-b.jpg

Andre uka i juli skal jeg en tur til Sandnes/Stavanger på sommertreff med portisklubben og for å være noen dager i sommerhuset i Egersund. Det blir da meg, Chessea og kjæresten min. Forhåpentlig vis får bertebikkja badet slik hun elsker, på strand etter strand!

egersund%20220.jpg

Chesseajobber.jpg

egersund%20124.jpg

Og deretter har jeg ikke lagt klare planer for noen ting som helst. Vurderer å dra en uke til Hammerfest med familien, og håper vi får gjort det. Har masse slektninger og familie der, og de vil veldig gjerne ha oss på besøk. Blir det noe av den turen skal vi kjøre bil - da får jeg kanskje sett større deler av Norge enn jeg noen gang har fått sett før! :D

hammerfest.jpg

Heldig vis har jeg 10,5 uker sommerferie i år, så jeg har plenty av tid til å ta ting litt som det kommer. Håååper jeg får spart opp til en uke i varmere strøk i august!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I like the tråd! :ahappy:

Ferien min starter med 3 dagers lydighetsleir hos Amokk sammen med Marie, og da skal Opsis bli flink, jeg skal bli flink og vi skal bli presset til å gjøre det vi burde :ahappy: Og det blir så klart sol og herlig selskap!

IMG_0411.jpg

Dagen etter jeg kommer hjem skal jeg, venninne og Mikkel på Harry Pottermatathon på Colusseum -> :D

post-5538-0-85658700-1307890872_thumb.jp

Så går det nå litt tid, før jeg, venninne og resten av EyeCandygjengen drar til Paris og WDS/VM i LP!

post-5538-0-92307100-1307891245_thumb.jp

Dagen etter jeg kommer hjem bærer det på Securitaskurs.

post-5538-0-90154400-1307891343_thumb.jp

( :lol: )

Så er jeg hjemme en stund, og skal forhåpentligvis skaffe meg litt penger.. Etter noen uker skal jeg være instruktør på NKKUs sommerleir sammen med Benedicte, det blir sosialt, gøy og forhåpentligvis mye hundetrening også på oss :ahappy:

Så blir det den beryktede Rondaneturen, og jeg er fortsatt spent på hvordan vi kommer oss opp dit siden ingen av oss klarer å ta lappen :lol: Men det løser seg som vanlig på en eller annen måte :ahappy: Se da, se så vakkert!

post-5538-0-68215500-1307891800_thumb.jp

Så skulle jeg gjerne vært en tur på Sandane, men det er ikke bare bare å komme seg dit heller uten lappen, så vi får se.

Sånn helt i slutten av min fantastisk lange og deilige ferie skal jeg til Junior NM i LP/AG i Bergen, for å heie i hvert fall, og etter det to dagers kurs i LP med Thomas Stokke :ahappy: Det blir saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal egentlig ingenting? Kanskje jeg stikker av et par dager til hytta med mamma mens Tulip er her så hun kan passe dyrehagen, men har ikke bestemt meg for noe enda. :aww:

Dvs. Ligge i hengekøyen min hele fellesferien og skravle med Tulip, og så blir det vel turer med hunder og hester, og masse gjerdeoppsetting og sånt, målet er å ha orden på ting før høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ! Elsker denne tråden! Jeg skal jobbe MANGE uker, men har lagt opp til mange billige og veldig fine feriemål!

Først: VM i lydighet i Paris! (edit: byttet bilde)

256710_10150196998346426_613116425_7369132_1115034_o.jpg

Her er det norske lagets hunder med laglederen :ahappy:

Så er det den årlige cowboyfesten hjemme hos meg :ahappy: Et av årets moromste arrangementer som jeg arrangerer sammen med søstra og broren min!

cowboy.jpg

Videre er planen å dra på en fjelltur med Trine og hundene til Aurlandsdalen, (evt kanotur i femundsmarka) en ukes tid :D

natur.jpg

EDIT: Jeg tror jeg kun kommer til å ta med av mine hunder på denne turen. Har planer om å bo litt i telt og litt på DNT-hytter, så er greit å ikke ha en svær hundeflokk med. Dessuten er det nok litt sau rundt om, så må ha de å bånd. 2 bordere og 1 aussie festet til sekken er ikke så greit i bratt terreng...! I kano er der heller ikke så greit med 4 hunder (trine har også 1)! :lol:

Ellers blir det jobbing hjemme på gården:

vestreteien.png

... og jobb på hundeleir:

4804833_1296850.jpg?force=1&6&

Ellers satser jeg på mye tid til kiting:

Sesongaapning-i-kabelparken_ordinary_265.jpg

OG turer på fjorden med båt/wakeboard eller kajakk:

kajakk_miljo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blir det den beryktede Rondaneturen, og jeg er fortsatt spent på hvordan vi kommer oss opp dit siden ingen av oss klarer å ta lappen :lol: Men det løser seg som vanlig på en eller annen måte :ahappy: Se da, se så vakkert!

post-5538-0-68215500-1307891800_thumb.jp

Ta evt toget til Hjerkinn, og så går dere ned til Otta. Dvs det er buss siste stykket ned til Otta, og derifra kan dere ta toget tilbake til Oslo. Turen tar 5-6 dager.

Her skal det jobbes i sommer, men siden jeg jobber bare annen hver uke, så blir det tid til sommeraktiviteter også.

lysbryter2.JPG

Denne uken er det sporkurs med Jan Gyllensteen.

jeg%20t%e4vling.jpg-for-web-large.jpg

Så er det Potterton med Maria og Maria-venninne! :D

Harry-Potter-and-the-Half-Blood-Prince.jpg

Så har jeg planer om å gå på Hardangervidda. Ikke helt sikker på når, eller hvordan jeg skal legge turen. Men det kommer. Jeg må og testpakke sekken med tyngde, og se hvor tung sekk jeg klarer å bære, for så å kunne bestemme lengden (har problemer med ryggen).

haarteigen.jpg

August så er det SM i bruks.

SBK_SM2011.jpg

Og så får jeg se hva resten av sommeren bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye gøy folk skal :) Jeg er akkurat ferdig med eksamen og skal slappe av frem til den 27 juni, da skal jeg være leder for språkreise i tre uker. Vi skal til Paris og Bournemouth, samt et par dager i London og litt slikt :ahappy: Etter det har jeg ikke greid å skaffe meg jobb, så da blir det fri frem til midten av august. Håper på nydelig vær så dagene kan brukes til fjellturer, båtturer med grilling og slike sommerslige ting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har sommeren blitt snudd på hodet og Amiga skal ikke være med på noe som betyr at WDS og hemsedal for vår del er avlyst og vi skal vel bare være i Lørenskog, håper jeg finner et kurs og dra på med Issi men Amiga skal absolutt ingenting for å bli helt bra igjen :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye gøy folk skal! *misunnelig*

Jeg skal først og fremst jobbe:

LostSubtitles.png

Skal kanskje en tur til Sverige for å møte Rinas oppdretter med hunder, men det er veldig kanskjekanskje:

69331_158382380862306_100000716341603_335427_3444257_n.jpg

Håper å få tid til litt hundetrening:

225860_10150252867345883_610475882_9634455_5825161_n.jpg

Og kanskje ta en tur til USA, og feks få badet litt i Stillehavet:

180838_10150151028195883_610475882_8971349_2073294_n.jpg

n610475882_925225_733.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede tyvstarta sommerferien med ei uke i sol og sommer i fiiiiine Tallin, jeg, gubben og to av hundene.

093.jpg

Gamlebyen.

Og selvfølgelig med innlagt utstilling... :icon_redface:

Med temperaturer opp imot 30 grader ble det en deilig start på sommern for blåfrosne nordlenninger, og det ble mye bading for hundene!

070.jpg

Videre blir det ei helg i Nord-Sverige,også hundeutstilling.

Så noen uker hjemme, forhåpentligvis i godvær så vi virkelig kan få kommet oss ut i marka med hundene, før den virkelige ferien tar til.

Ferien er i år som i fjor utstillinger i helgene, og turisme i ukedagene. :lol:

Vi starter med 4 dager utstilling i Vejen, Danmark, der vi til sammen skal inn i ringen 12 ganger fordelt på alle 4 hundene.

Regner med det blir hele familien i arbeide, for å få kabalen til å gå opp.

Blir ei uke i leid hus i Danmark.

Siste kvelden i Danmark reiser Dina og vår datter hjem, og dagen etter forlater vi Danmark.

Øst-Europa gav mersmak som ferieland, derfor har vi valgt å reise til Litauen via Tyskland og Polen.

Første helga i august er hundene meldt på Baltisk vinner 2011, samt Druskininkai cup i Litauen.

Da tar vi oss samtidig noen dager i Vilnius, før vi legger veien til Tallin i Estland, og videre med båt til Helsingfors.

Så avslutter vi ferien sør i Finland med dobble utstilling i Joensu hvor Linus og Gåttfred skal i ilden.

Og så er det dessverre slutt etter 3 1/2 uke... sukk.

Mye hundeutstillinger.

Men vi er flinke til å bruke resten av tiden på å oppleve andre ting.

Og vi sitter ikke på utstillingsplassen fra 8 til 17 heller liksom.

Når hundene er med går vi langt mer enn ellers, og det er utrolig hva vi har fått sett de siste årene.

Så ferie uten hundene er for oss uaktuelt pr nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lengte etter lange fjellturer i nydelige omgivelser!* Jeg er misunnelig på alle dere som skal på det!

Jeg skal jobbe ut juni, så skal jeg på NKK Trondheim og noe agilitygreier på Stavsøra tror jeg. Så skal jeg kanskje en tur til namskogan med ei venninne eller to - Roadtrip opp dit :P Det blir koselig! Etter det skal jeg bare tilbringe sommeren med ny valpis, sosialiserong og miljøtrening. Så skal jeg flytte ned til Oslo i slutten av juli/begynnelsen av august og stelle istand i den nye leiligheten! :D Gleder meg! En finfin sommer selv om man ikke skal noe spesielt på ferie osv. Grille, bade, sole, leke med valp osv! det blir digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lengte etter lange fjellturer i nydelige omgivelser!* Jeg er misunnelig på alle dere som skal på det!

Jeg skal jobbe ut juni, så skal jeg på NKK Trondheim og noe agilitygreier på Stavsøra tror jeg. Så skal jeg kanskje en tur til namskogan med ei venninne eller to - Roadtrip opp dit :P Det blir koselig! Etter det skal jeg bare tilbringe sommeren med ny valpis, sosialiserong og miljøtrening. Så skal jeg flytte ned til Oslo i slutten av juli/begynnelsen av august og stelle istand i den nye leiligheten! :D Gleder meg! En finfin sommer selv om man ikke skal noe spesielt på ferie osv. Grille, bade, sole, leke med valp osv! det blir digg!

Hva da? Jeg er så nysgjerrig at det renner av meg... :icon_redface: Forresten kan det bli en veldig koslig sommer med valp og roadtrip og flytting, du ska jo gjøre noe, men det er ikke superstressende :ahappy:

GOD SOMMER ALLE SAMMEN! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hmm første jeg skal er på LP Läger i Sverige med Heidi Bilkvam som instruktør:

logoforslag%20gr%F8nn%20bakgrunn.jpg-for-web-xlarge.jpg

Samtidig som jeg er der skal jeg kjøre en time videre på ett Kelpie treff hvor to Australske oppdrettere er på besøk.

halaska-jacob-ayers-rock-australia.jpg

Så skal jeg være hjelper/fotograf/lære litt på retriverjakt stevne:

Jakt(1)lite.JPG

Da har jeg kommert til den "vireklige" ferien som blir utstilling og telttur 6 dager i Danmark hvor jeg og Siri skal få oss lik grilldress! Siri skal drikke øl og jeg skal røyke.

_grilldress_768_244313x.jpg-for-web-normal.jpg

På returen skal jeg innom ett kennel läger og titte på denne kjekke karen om han kommer, om ikke han er der så dropper vi det.

IMG_5732.jpg

Sist håper jeg at vi avslutter sommeren med ett NM i spor.. men det vet jeg ikke 100% enda.

(en NM hund in the making :P Talli ca 3 mnd )

fy54C.tmp.jpg

Så kort sagt, denne sommeren kommer til å gå veldig-veldig fort *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nesten ingeting jeg. Det kjenner jeg litt på nå vet jeg. Ungene har jo den ære av å se frem til 8 innmari lange uker med ferie uten å ha noe ekstra å gjøre.

Far og datter reiser til Stamsund for å hilse på farmor:

81NOR-04-08-StamsundHarborCodRorbu.jpg

Guttebarnet og jeg må finne på noe her.. men HVA??

Så reiser guttevalpen opp for å være med onkel og tante i Gravdal noen uker senere:

LOFOTEN,%20Gravdal-Leknes_018.jpg

Samtidig som han er der er pikebarnet (så yndig det hørtes ut) på sommerleir på Langedrag

41673.jpg

Så mens småtrollene er på sine ferier, skal jeg prøve å lirke med meg gubben til en eller annen storby. Jeg har lyst til å se Firence jeg:

firenze.jpg

Til slutt var min tur til å reise til Elverum og inn i de dype skoger for å gå meg vill og få Asti til å forstå at det er faktisk kjempeartig å leke med meg både til skogs og på plen!

dsc_0080.jpg?w=510

Innimellom alt dette skal jeg helt klart en tur til Anette på Rena:

2003-09-22_kart_02.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

labbis, hva gjør du med alle hundene når du reiser så mye? 3 uker hundefri ferie og 1 uke med bare én av tre hunder?

Her blir det en uke på fjellet med begge hundene, selv skal jeg en uke til England (mens gubben er hjemme med dyra) og han en uke til Bosnia på konferanse (mens jeg er hjemme med hundene...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...