Gå til innhold
Hundesonen.no

Ransäter 29 - 31 juli

Symra&Pippin

Recommended Posts

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg kommer :)

Stiller Oliver, Fredrik, Eros, Gross, Odin og Bella.

:lol:

Er du blekksprut, du? Flere av disse skal jo i samme klasse - lykke til! :lol:

Det er ikke mye om å gjøre skal jeg si deg :D :D

Men Toril har sagt at hun skal stille den selv, vi vil se Toril i ringen!

Ikke hvis det er en Mona ledig nei :D :D

Guest Dratini
Skrevet

Yoshi ble NUCH i Drammen, så lurer på hvor lang tid det tar før championatet blir registrert? Er klar over at påmeldingen med rimeligst pris går ut til helgen, men skulle gjerne ha stilt i champion-klassen og ikke åpen hvis mulig ;).

For å få registrert Nuch må du selv søke inne på "min side" på nkk's side. Championatet kommer ikke automatisk inn i dogWeb :aww:

--------

Lykke til alle som skal avgårde :thumbs:

• 2 weeks later...
Skrevet

Påmeldingsfristen er utvida, og går ut imorgen.

Sitter og tripper og har veeeldig lyst å melde på... :) Men, prisene som er oppgitt er pr dag, ikke sant?

Edit kl. 14.31: Vi kommer fredag og lørdag :icon_redface::D

Skrevet

Påmeldingsfristen er utvida, og går ut imorgen.

Sitter og tripper og har veeeldig lyst å melde på... :) Men, prisene som er oppgitt er pr dag, ikke sant?

Edit kl. 14.31: Vi kommer fredag og lørdag :icon_redface::D

Det var skikkelig dårlig gjort å skrive det der. Nå fikk man jo plutselig lyst! :blink:

Skrevet

For å få registrert Nuch må du selv søke inne på "min side" på nkk's side. Championatet kommer ikke automatisk inn i dogWeb :aww:

--------

Lykke til alle som skal avgårde :thumbs:

Fikset det på dogweb, men det tok litt lenger tid enn ønskelig, da NKK tullet det til med den siste utstillingen. Enden på visen ble i hvert fall bra, vi rakk å sende stamtavlen med NUCH-tittelen til SKK og da får vi stille i championklassen :).

• 2 weeks later...
Skrevet

Slik det ser ut nå blir det ikke juniordebut på Uva her likevel :( Snart fri for pels hun, så da tror jeg vi dropper å stille. Skal ikke konkludere med noe som helst riktig ennå, men like greit å skru ned forventningene først som sist.. :hmm:

Skrevet

Endelig er PM ute!

76 bernere på fredag, 77 på lørdag og 61 på søndag. Slettes ikke så mange som fryktet/forventet! :) Gleder meg jeg!

Skrevet

Helt klart langt flere hunder påmeldt i alle mine tre raser her enn på 4 dagers utstillinga i Vejen...

Men 4 dager frista liksom mer enn 3, selv om det var satt opp gpde dommere. :lol:

Uansett, lykke til alle som skal dit!

Skrevet

Det står ikke egne antall for valper. Vil det da si at når det står 30 stk på fredag, så er dette inkludert valper også? Slik at man ikke vet hvor mange valper og voksne det er?

Skrevet

men det er jo veldig mange raser som ikke har noen valper, eller bare en eller to, noe som er veldig lite? men kan jo være at det er få valper påmeldt til utstillingen da ;)

Skrevet

Jeg har ikke fått noen PM, jeg. :aww: Og på siden til utstillinga evner jeg ikke å finne informasjon om akkurat det heller...

Kan noen sjekke shiba alle dager for meg? Takk takk. :)

Edit: Å lese ringfordelig er en god ide... :icon_redface:

Edit 2: Er det lov å bli ****** grinete når de har bytta ut den japanske dommeren som gjorde at jeg meldte på i utgangspunktet, med en SVENSKE?!? Da blir det svensk, norsk og dansk dommer på oss. Herregud, dødsinternasjonalt. :P

Guest Jonna
Skrevet

På min rase har de satt opp 3 stk svenske dommere.. som ikke akkurat har dømt rasen lite før heller. Så det er kun 3 stk påmeldte pr dag. :o

(mens vi i Dk ligger på 8-12 påmeldte)

Skrevet

Jeg har ikke fått noen PM, jeg. :aww: Og på siden til utstillinga evner jeg ikke å finne informasjon om akkurat det heller...

Kan noen sjekke shiba alle dager for meg? Takk takk. :)

Edit: Å lese ringfordelig er en god ide... :icon_redface:

Edit 2: Er det lov å bli ****** grinete når de har bytta ut den japanske dommeren som gjorde at jeg meldte på i utgangspunktet, med en SVENSKE?!? Da blir det svensk, norsk og dansk dommer på oss. Herregud, dødsinternasjonalt. :P

Irriterende da!

Vi har også bare nordiske dommere, men det er jo det jeg vil, ettersom rasen er dansk/svensk :P

Skrevet

Jeg har fortsatt ikke fått noen pm, og vi drar tidlig på dagen tirsdag. Sånt er alltid så stressende. Jeg har bekreftelsen jeg fikk på påmeldingen og programmet kan jo lastes ned. Startnummere får jeg vel om nødvendig i sekretariatet som i Norge?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...