Gå til innhold
Hundesonen.no

Nala problematikk!

Enits

Recommended Posts

Ja, jeg mener det. Jeg synes ikke hun skal avlives fordi hun har havnet på feil sted, og du har åpenbart ikke kapasitet til å jobbe med henne eller vente på riktig hjem.

Så om alternativet er at hun blir avlivet, så kan hun heller komme hit.

Jeg har ikke fått noe svar enda, fra SPCA Hordaland.

Du kan jo snakke med disse? Ser ut til at de har fosterhjem i Bergen.

http://www.hundehjelpen.net/Kontakt-oss--.html

Hundehjelpen tar 1500 for å ta imot hunden. Og jeg føler ikke at det er aktuelt med et omplasseringssenter heller. Om hun skal til noen så blir det deg Argyros, fordi jeg vet du kan klare det, og at hun faktisk vil være i hjemmeomgivelser uten mye bråk og støy osv. type stress og usikkerhet i hverdagen og slikt altså.

Men må uansett isåfall finne en måte å få henne ned dit på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 274
  • Created
  • Siste svar

Ta'a med nedover når du skal til Oslo da, så ordner det seg alltids med frakt ned til Argyros.

Må bare få ordnet så jeg får henne med på toget da. Var det en her som kunne ringe de å skaffe plass? eller finne på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundehjelpen tar 1500 for å ta imot hunden. Og jeg føler ikke at det er aktuelt med et omplasseringssenter heller. Om hun skal til noen så blir det deg Argyros, fordi jeg vet du kan klare det, og at hun faktisk vil være i hjemmeomgivelser uten mye bråk og støy osv. type stress og usikkerhet i hverdagen og slikt altså.

Men må uansett isåfall finne en måte å få henne ned dit på.

Tja, det skader jo ikke å snakke med dem og si som sant er at du ikke har penger og at det er noe av problemet. Det er ikke "senter" verken hos SPCA eller de jeg linket til over, men krise/fosterhjem.

Poenget mitt er at jeg er ikke noe slags unikum, og det er heller ikke Nala.

Men tilbudet står ved lag.

Dog har jeg ingen planer om å havne i noe tull med de som nettopp hadde henne med tanke på underskrevne kontrakter og pengegjeld, så det må du finne ut hva du skal gjøre med og jeg vil helst se papirer på at det er i orden (mellom deg og dem), slik at du lovlig kan gi henne videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det skader jo ikke å snakke med dem og si som sant er at du ikke har penger og at det er noe av problemet. Det er ikke "senter" verken hos SPCA eller de jeg linket til over, men krise/fosterhjem.

Poenget mitt er at jeg er ikke noe slags unikum, og det er heller ikke Nala.

Men tilbudet står ved lag.

Dog har jeg ingen planer om å havne i noe tull med de som nettopp hadde henne med tanke på underskrevne kontrakter og pengegjeld, så det må du finne ut hva du skal gjøre med og jeg vil helst se papirer på at det er i orden (mellom deg og dem), slik at du lovlig kan gi henne videre.

Nei, men har fortsatt ingen "garanti" for at et fosterhjem via hundehjelpen vil vite hva de driver med, og hvor seriøst de tar det og hvor mye de er villig til å gi.

Nei, nala står på meg, og jeg kan få de til å skrive under på et papir som sier at nala er min osv om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har fortsatt ingen "garanti" for at et fosterhjem via hundehjelpen vil vite hva de driver med, og hvor seriøst de tar det og hvor mye de er villig til å gi.

Nei, nala står på meg, og jeg kan få de til å skrive under på et papir som sier at nala er min osv om det hjelper.

Neivel.

Ja, om hun skal hit må det foreligge papir på at de ikke har noe eierskap overfor Nala og at eventuelle krav skal rettes mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, ser ut som det løser seg :) Her har du fått flere tilbud og ideer. OM jeg ikke har hatt Milla (som var noe Nala lignende, hun skulle bli avliva om det ikke funka hos oss.), har jeg sterk vurdert og tatt til meg Nala og hatt henne her for "rehabilitering" sammen med oss her i skogen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempelett å fikse togbillett med hund. Ring til NSB og si at du vil bytte billetten din til hundevognen, fordi du har med en hund. Jeg har alltid mine hunder i bur på toget, og da betaler jeg ikke for de.

Billetten går pga. størrelsen, ikke hvorvidt hunden er i bur eller ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billetten går pga. størrelsen, ikke hvorvidt hunden er i bur eller ikke. ;)

Det vet jeg veldig godt, men jeg har fortsatt hunder langt over 40 cm. Men i bur tar de ikke mer plass enn koffertene mine som jeg har stående på samme sted, og samtlige konduktører bryr seg ikke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bur på toget. Så da kan det hende du må betale for henne. Jeg kjøper jo alltid til hundevognen, men det er ikke sjeldent jeg sitter ved siden av folk som bestilte feil og trenger å få bytte der og da. Det pleier aldri å være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt folk snike med hund uten bur også. Bur eller ikke, så skal man i prinsippet betale når hunden er over 40 cm. Det er barnebillett, så koster ikke all verden. Ta med et pledd som hunden kan ligge på. Si fra om det ikke er nok fra folk her som dekker billetten.

Du kan ringe nsb kundeservice og si at du skal ha med hund og må ha plass i hundevogn. Det burde være uproblematisk, også med minipris (vi pleier å reise med minipris + hund vanligvis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<------ :P

Teite meg. :P

Om Nala kommer til Oslo tirsdag, så kan jeg godt møte Enits på Oslo S og så kjøre henne ned til deg om det passer for alle parter og ingen andre kan kjøre henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen steder å ha nala om jeg får henne med til oslo. Det er dessverre forbudt å ha dyr i blokken hos min mor, og de er veldig streng på det. :(

Men når kommer du til Oslo da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite meg. :P

Om Nala kommer til Oslo tirsdag, så kan jeg godt møte Enits på Oslo S og så kjøre henne ned til deg om det passer for alle parter og ingen andre kan kjøre henne.

Er du sendt fra himmelen? Jeg kommer frem onsdag morgen 1. juni halv 7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sendt fra himmelen? Jeg kommer frem onsdag morgen 1. juni halv 7 :)

Da møter jeg deg på Oslo S klokka da, og så kjører jeg henne til Argyros. Trenger bare å vite hva toget ditt heter, så jeg finner deg lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da møter jeg deg på Oslo S klokka da, og så kjører jeg henne til Argyros. Trenger bare å vite hva toget ditt heter, så jeg finner deg lett.

Det står ikke hva toget heter :P Men jeg kommer fra Bergen. Kan jo evt møte deg utenfor med parkeringen ved siden av der flytoget er? den parkeringen ut mot operahuset liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...