Gå til innhold
Hundesonen.no

West Side Story`s Yes!


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Da har vi prøvd oss på et oppstillingsbildet igjen. Det var ikke enkelt, men enklere denne gangen. Hun har litt for høyt hode her, men jeg liker holdningen hun får av det. Det var uansett det bildet hvor hun stod mest parallelt med beina, og det bildet jeg holdt halen hennes best på. Selv om jeg ikke holder den riktig her heller.

Joya 4 mnd

6005134148_7f7a0611f0_z.jpg

Jeg syns det er vanskelig å finne ut hvilken farge jeg ville brukt på klær når jeg skal stille henne. Jeg har hørt at brunt og grått kan gå sammen, mens mamma er helt frelst på at jeg skal stille henne i sorte klær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Joyasan har klippet seg Nå har jeg fått vite nøyaktig hvor mange ganger Joya har konkurrert. Joya har startet i klasse 1 fire ganger, hvor hun har vunnet klassen 3 av gangene og fått første

Lille Joya har fått løpetid og er jo nesten blitt en voksen dame da! Jeg vet ikke helt om jeg tror på det når jeg ser dette bildet her.. Mamma tror ikke hun blir stort større enn det hun er nå.

Lenge siden jeg har oppdatert her! Har ikke tatt noen nye bilder, men det skal jeg få fikset en dag. Siden sist har mamma og Joya startet LP 1 et par ganger. Usikker på hvor mange ganger de er oppi

  • 4 weeks later...

Takk, rottmaneier :ahappy:

Joya er blitt 5 måneder, og jeg har egentlig ikke tatt noe særlig mer bilder enn oppstillingsbilder av henne :whistle: Dårlig jeg er. Men det kommer, det kommer. Her er ihvertfall oppstillingsbilde igjen. Syns hun kom fint frem i gråfargene :)

6100240668_6173836af3_z.jpg

Jeg syns hun har en veldig fin kropp, spesielt fronten hennes syns jeg ser meget bra ut. Hun er også godt vinklet både bak og fremme. Jeg syns også overlinjen hennes er fin. Oppdretteren har sagt mye bra om henne, så jeg er spent på hvordan valpeshowet går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takk, Yodel! :ahappy: Hun har bittfeil nå om dagen, men flere erfarne oppdrettere som vi har snakket med sier det kan forandre på seg enda. Til å begynne med hadde hun riktig bitt, men to tenner var underbitt, men nå har kjeven forandret seg så alt er underbitt. Hun fikk også en dobbel hjørnetann som hun har trekt. Så om bittet hennes blir feil, så er helgens utstilling hennes første og siste, med mindre mamma vil ha en blåsløyfe på henne i fremtiden. Blir bittet korrekt, så blir det ikke den siste :ahappy:

Endelig litt flere bilder! Joya er full fres og skikkelig bompibjørn ute i hagen, så bildene blir deretter :lol:

6174562341_fc90a8ba4b_z.jpg

6174562105_d41158a193_z.jpg

6175089440_1523c5febf_z.jpg

6175089676_922355ceb8_z.jpg

"Mamma, hu er plagsom!"

6175088760_429dc8f757_z.jpg

"Im gonna get'sha"

6174561473_ce8faf383b_z.jpg

Ett søtt bilde fikk jeg til, da :lol:

6175088470_506b0f0074_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joya var på valpeshow i helgen! Hun oppførte seg eksemplarisk! Hun travet som bare det, og stod ganske pent. Hun var ikke så glad i at jeg flyttet på beina hennes, så hun trakk de hele tiden til seg igjen. På bordet rundsleiket hun dommeren og hadde ikke tid til å stå i ro :lol: Hun endte opp med å bli 2 beste valp i 4-6 mnd med denne kritikken:

Herlig hode og utrykk. Noe urent bitt, vel ansatte ører, god hald. Kunne ønske noe bedre tilstrekkelig skulder. Kraftig kropp for alder. Kort i lende partiet. Kunne ønske en tanke bedre viklet bakpart. God pels og poter. Utmerket temperament.

Jeg håper bittet hennes blir riktig med tiden, for hun virker som en herlig hund å stille, og det virker som at hun kommer til å bli en pen dame! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Joya er blitt 7 mnd gammel og er i følge mamma blitt en mye snillere hund

*mumler noe om de oppspiste skoene mine og hullet i tapeten* :whistle:

Bittet ser ikke ut til å rette seg, så hun forblir nok mamma sin lydighetshund, og intet mer enn det. Veldig trist, for hun er en veldig pen cocker, og det ser ut som hun blir på den lette enden av skalaen (selv om hun er litt tjukk nå da :lol: ) og ikke så alt for stor, noe som mange av cockerne nå til dags er.

Hun er fremdeles veldig søt! :wub:

6285172421_24e6c9babe_z.jpg

6285172607_165ab0521a_z.jpg

6285691674_491d15ee50_z.jpg

Jeg må se å få filmet henne en gang hun og mamma trener lydighet :) Hun er veldig flink! Også må jeg få tatt et oppstillingsbilde der pelsen er stelt og pen, bare så dere kan få se hva utstillingsringen går glipp av :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... må spørre hvor nabohunden hvor den er fra. Er nemlig slik hund som dette, på akkurat denne alderen, rett nedi gaten her (fortalte vel deg det i sommer). Hun er mer svart, kun ørlite hvitt på. Veldig leken og energisk liten jente, som blir frustrert om vi går forbi huset deres og hun ikke får hilse på Hermes :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... må spørre hvor nabohunden hvor den er fra. Er nemlig slik hund som dette, på akkurat denne alderen, rett nedi gaten her (fortalte vel deg det i sommer). Hun er mer svart, kun ørlite hvitt på. Veldig leken og energisk liten jente, som blir frustrert om vi går forbi huset deres og hun ikke får hilse på Hermes :)

Det var kun en tispe i dette kullet, og det er Joya. Så hun kan ikke være fra denne oppdretteren da. Og ja, du fortalte det en gang før :)

Takk, Ane :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Akkurat nå om dagen passer jeg Joya for mine foreldre mens de er i varmere strøk. Hun er en enormt energifull valp med skikkelig dårlig avknapp :lol: Hun klarer virkelig ikke å falle til ro med mindre hun blir fysisk stanset. Hun har ødelagt to ledninger den tiden jeg har passet henne, noe hun så vidt jeg vet aldri har gjort før, og ledningene var selvfølgelig mine også :getlost: Hun har først nå denne uken klart å gå opp trappene. Før har hun aldri gått lengre enn til første steget, men ettersom at jeg må opp for å fikse meg på badet og slikt, så må bare hun følge etter, for flokken forlater jo henne!

6346493021_216bb3dd80_z.jpg

Bustetroll

Hun er veldig lydig ellers og er blitt kjempe flink i lydighet :) Gleder meg til jeg kan få filmet henne og vise dere! Hun er fremdeles like pen, og jeg er fremdeles like lei meg for at hun ikke blir noe utstillingshund. Den jenten der kan virkelig showe! I dag eller i morgen skal hun få være med på agilitytrening og prøve seg litt i det også. Hun er veldig kul hund å belønne, hun elsker lek, så jeg tror det kan bli kjekt å trene henne i agility :ahappy:

6346492713_81ac9024d9_z.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lille Joya har fått løpetid og er jo nesten blitt en voksen dame da! Jeg vet ikke helt om jeg tror på det når jeg ser dette bildet her..

6419844983_f7eaffae21_z.jpg

Mamma tror ikke hun blir stort større enn det hun er nå. Hun er en liten cocker i forhold til det som er der ute nå, men hun er innenfor standaren tror jeg :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nå holder Joya på til å skifte pels, og den nye pelsen som kommer ut er veldig lys i forhold til den andre! Jeg tror hun kommer til å bli en lekker dame!

6527787571_d292eaa042_z.jpg

Man kan se fremme på halsen hvor lys hun er blitt. Pelsen skifter seg sakte men sikkert ut fremme og trekker seg bakover.

6527787985_a713d1d3ae_z.jpg

Slik ser hun ut oppe på ryggen.

Jeg tror hun kommer til å bli veldig lik sin søster, Snø :) Hun er fra et annet kull.

291715_2378562504680_1269162374_32755463_1353141333_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

På tide med en oppdatering kanskje.

Joya ble 1 år for noen dager siden, jippi! :cheer: Gratulerer til henne!

Hun er superkul å trene med, for hun er veldig flink til å tilby forskjellige adferder og hun eeelsker lek og drakamp! Det er så enkelt å bare kunne ta med seg ut en fille, og hun syns det er døøøds gøy! :ahappy:

7051513067_be53f7be61_z.jpg

Stor dame blitt! :aww:

Neste måned skal mamma starte bronsemerke med henne og jeg skal gå sporkurs med henne :D Utenom det trener jeg litt agility med henne. Vi er ikke kommet så lang, men vi har begynt å prøve å shape in slalomen baklengs, hun kan hoppe, vi har trent litt handling og føring, hun har fått prøve seg på tunnel og felthinder og det virker lovende så langt :) Jeg gleder meg til fortsettelsen!

6905421432_43e131baa8_z.jpg

Joya mener at gresset er blitt for langt igjen..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Det vet jeg, Marie :D Og gjett om jeg gleder meg! Jeg kan se hun spore som en gud over alt! Jeg vedder på at den bikkjen kunne gått spor på asfalt :D I tillegg er hun så lett å belønne, så det er og veldig morsomt, og en stor forandring fra hva jeg har med å gjøre til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I dag var Joya med på agilitytrening! Jeg syns hun er utrolig flink mtp hvor lite trening hun har hatt! :ahappy: Dette ser bra ut!

Jeg er egentlig veldig usikker på hvilken grunnleggende ting man burde trene i agility. Med Blondie så utviklet vi oss på en måte samtidig. Blondie er egentlig veldig dårlig grunntrent i agility. Jeg tenker fremadsending er viktig å trene, trene mer på handling biten, også selvfølgelig hindrene og kommandoene på dem. Så håper jeg farten kommer etterhvert som hun blir tryggere :) Hvis noen har noen gode tips til ting vi bør trene på, så bare kom med dem!

Hun blir veldig usikker når andre hunder bjeffer mens vi trener, så jeg er spent på hvordan hun vil gjøre det på en mer folksom trening, og hvordan hun vil gjøre det på en konkurranse... De er ikke akkurat stille, disse agilityhundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Hun er veldig grei å trene med! Slår seg på med en gang du sier dere skal trene, og gir seg ikke før du sier at du er ferdig :D Det er deilig. Slippe å kjempe om fokuset til hunden.

Så moro at du skal gå agilitykurs da! :D Det blir sikkert kjempe gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...