Gå til innhold
Hundesonen.no

OODKs LP-stevne 18. juni

SFX

Recommended Posts

Skrevet

18. juni arrangerer Oslo og omegn dressurklubb lydighetsstevne på Brekke i Maridalen, Oslo. Påmeldingsfristen er til tirsdag, 31. mai, så det er enda mulig å melde seg på.

Dommer klasse 1 og 2 er Bent Zärnblom, dommer klasse 3 og elite er Øystein Ødegård.

Gressunderlag.

Manusfrist i Hundesport gikk oss hus forbi, men vi håper likevel at mange vil komme på dette koselige stevnet, for eksempel sonens LP-utøvere!

Vi kjører også gratis deltagelse for førere under 16 år - en må betale på forhånd, men får påmeldingsavgiften refundert i sekretariatet.

Noen som skal delta? Jeg synes det er et rolig og fint stevne å delta på, og anbefaler det gjerne.

Guest Springthing
Skrevet

Jeg vil veldig gjerne melde meg på, men er litt nervøs for at hun kan få løpetid akkurat i de tider. Er det mulig å få stille med løpetispe? Jeg vet det er lov på noen stevner, hvis man starter helt sist. Og dersom ikke - er det mulig å få refundert påmeldingsavgiften om løpetiden skulle komme?

Skrevet

Hadde ikke fått med meg det, selv om jeg egentlig visste. Mulig jeg kommer for "stevnesosialisering" med Kovu, trenger at han er sliten på kvelden...

Skrevet

Jeg vil veldig gjerne melde meg på, men er litt nervøs for at hun kan få løpetid akkurat i de tider. Er det mulig å få stille med løpetispe? Jeg vet det er lov på noen stevner, hvis man starter helt sist. Og dersom ikke - er det mulig å få refundert påmeldingsavgiften om løpetiden skulle komme?

Det er etter NKKs offisielle lydighetsregler ikke mulighet til å delta med løpetidstispe i klasse 1 til og med klasse 3.

Hvorvidt du får refundert påmeldingsavgiften vet jeg ikke, men jeg skal sjekke det.

Guest Springthing
Skrevet

Det er etter NKKs offisielle lydighetsregler ikke mulighet til å delta med løpetidstispe i klasse 1 til og med klasse 3.

Hvorvidt du får refundert påmeldingsavgiften vet jeg ikke, men jeg skal sjekke det.

Supert - da avventer jeg påmelding til jeg vet mer.

Skrevet

Jeg skal purre opp svar, har ikke hørt noe.

Men påmeldingsfristen er forlenget til 8. juni, for etternølere som trenger et spark bak - veldig koselig stevne og rolige omgivelser å starte i, synes i hvert fall jeg.

Skrevet

Yey! Da får jeg meldt på, for jeg får penger i morgen :)

Må bare tenke på hvem jeg skal melde på...

Ikke i klasse 1, Tia i klasse 3 og Cita i elite.

Vær så god, da slapp du å tenke på det. :aww:

Skrevet

Yey! Da får jeg meldt på, for jeg får penger i morgen :)

Må bare tenke på hvem jeg skal melde på...

Jeg vurderer å melde på men det er corgiens dag someplace i gokk østfold også.. lp... eller corgi dag... llpppp.... da må vi jo få trent på hinder da :whistle:

Skrevet

Jeg har nå fått svar om at hunder i klasse 1-2-3 får pengene refundert ved løpetid. De i eliteklasse får jo starte.

Guest Springthing
Skrevet

Jeg har nå fått svar om at hunder i klasse 1-2-3 får pengene refundert ved løpetid. De i eliteklasse får jo starte.

Så bra! Hadde havna på at jeg hadde meldt meg på uansett og heller latt pengene være, men da stiller vi i alle fall!

Gleder oss!

Skrevet

Hmm.. Kanskje jeg skal melde på her alikevel...?

Men på NKKs terminliste står det at Bent Zärnblom skal dømme i kl. 1 og 3 og Øystein Ødegård i kl. 2 og elite. Hva stemmer egentlig?

Skrevet

Hmm.. Kanskje jeg skal melde på her alikevel...?

Men på NKKs terminliste står det at Bent Zärnblom skal dømme i kl. 1 og 3 og Øystein Ødegård i kl. 2 og elite. Hva stemmer egentlig?

Det er jeg som har skrevet feil, for det du sier står i både annonsen og i terminlista. Så da har jeg blingset - beklager det!

Skrevet

Ikke i klasse 1, Tia i klasse 3 og Cita i elite.

Vær så god, da slapp du å tenke på det. :aww:

:lol: Takk! Men er så redd for at elite kræsjer med LP3 og LP1 ... :whistle:

Skrevet

Det er jeg som har skrevet feil, for det du sier står i både annonsen og i terminlista. Så da har jeg blingset - beklager det!

Den er grei :ahappy: Tror jeg må melde på her jeg altså :)

Skrevet

:lol: Takk! Men er så redd for at elite kræsjer med LP3 og LP1 ... :whistle:

Neida, OODK gjør alt de kan for å være smidig for de påmeldte, og bytter på rekkefølger der det trengs.

Den er grei :ahappy: Tror jeg må melde på her jeg altså :)

Ja, gjør det! Jeg synes i hvert fall det er et fint og rolig stevne.

Skrevet

Når var frist etc? *svimehue*

For jeg vil prøve å starte med Issi og ta det som en trening, tror ikke vi skal ha for høye forhåpninger med tanke på hvor mye tid som går til Amiga for tiden :whistle:

Og labbis skal jo gå med alle hundene, jeg vil se på :P

Skrevet

Neida, OODK gjør alt de kan for å være smidig for de påmeldte, og bytter på rekkefølger der det trengs.

Da var jeg overtalt :P

... bare synd jeg ikke har tid til å gjøre tre hunder konkurranseklare innen det - midt i eksamenslesingen og en hund som ikke har trent på ca ett år :whistle:

Skrevet

Da var jeg overtalt :P

... bare synd jeg ikke har tid til å gjøre tre hunder konkurranseklare innen det - midt i eksamenslesingen og en hund som ikke har trent på ca ett år :whistle:

Hey, Cita er jo godt trent hun, om det var hun du tenkte på! Jeg har jo trent henne for deg, så hvis ikke dere får førstepremien deres nå, så vet ikke jeg :aww:

Vi kommer nok som heiagjeng tipper jeg :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...