Gå til innhold
Hundesonen.no

sko til utstilling


Monica123

Recommended Posts

Jeg har veldig brede fotblad (haha, heter det det?) og bruker str 38. Var innom økonomisko her for ett par dager siden, der hadde de mye sko som var flate men ikke altfor flate (blir de VELDIG flate er de vonde å gå på over lang tid syns jeg)

Jeg er ganske spesiell av meg fordi jeg kjøper gjerne sko som passe i str men litt trange i bredden, så tar jeg på meg sokker, og sprayer skoene fuktig og går med de ett par timer. :) Da sitter de som støpt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer disse som mine neste utstillingssko - de er passe pene, virker gode å løpe i, har trolig litt riller så en ikke sklir på vått gress eller glatte idrettsgulv, virker behagelige på foten - og koster ikke mer enn at de tåler å bli ødelagt i gjørma på NKK Bjerke, gjenglemt (jeg reiser ofte i andre sko enn jeg stiller i, særlig på vinteren) eller tygd på av en valp. De virker også greie å bruke til både bukse og skjørt, jeg vil ikke ha for grove joggesko til skjørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer disse som mine neste utstillingssko - de er passe pene, virker gode å løpe i, har trolig litt riller så en ikke sklir på vått gress eller glatte idrettsgulv, virker behagelige på foten - og koster ikke mer enn at de tåler å bli ødelagt i gjørma på NKK Bjerke, gjenglemt (jeg reiser ofte i andre sko enn jeg stiller i, særlig på vinteren) eller tygd på av en valp. De virker også greie å bruke til både bukse og skjørt, jeg vil ikke ha for grove joggesko til skjørt...

Ooo, de var lekre! :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer disse som mine neste utstillingssko - de er passe pene, virker gode å løpe i, har trolig litt riller så en ikke sklir på vått gress eller glatte idrettsgulv, virker behagelige på foten - og koster ikke mer enn at de tåler å bli ødelagt i gjørma på NKK Bjerke, gjenglemt (jeg reiser ofte i andre sko enn jeg stiller i, særlig på vinteren) eller tygd på av en valp. De virker også greie å bruke til både bukse og skjørt, jeg vil ikke ha for grove joggesko til skjørt...

De ligner litt på et par sko jeg har, sorte Puma. Jeg er kjempefornøyd med dem, og tror faktisk jeg har stilt i mine, men de er litt mer joggesko og passer bedre til bukser.

Helt enig i at de kan passe til skjørt! :)

Ellers kjøpte jeg mokasiner på en "billig" skobutikk, husker ikke hvilken da. Men de er da i ekte lære og passer mine føtter godt (jeg har også høy vrist og bred fot)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de skoene Emma linker til, de er de mine yndlingssko, så jeg har kjøpt dem i både hvitt og i svart!:D

De er dritgode og gå i, mitt førstevalg når jeg skal ut av huset. De er svært lette, smidige og omtrent former seg etter foten, i motsetning til en del andre joggesko-type sko, som lett blir for "klumpete" etter min smak.

Disse joggeskoene passer til leggings. Go'sko!

Puma HAR mye bra sko, de passer av en eller annen grunn alltid til min type fot! (str 35-36, men om jeg har lav eller høy vrist eller brede eller smale føtter aner jeg ikke :P )

Om noen vil sjekke ut en råbra NORSK skobutikk på nett så kan jeg anbefale http://www.brandos.no/!

Tusenvis av sko av alle mulige merker! Fraktfritt, og gratis retur hvis skoene mot formodning ikke skulle passe! Merkesko som f.eks. Puma sko til damer som vi snakket om her, og massevis av f.eks. ballerinasko i alle mulige merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen veldig lave, type ballerina sko i hvit, som jeg elsker! Kommer aldri til å klare å kaste dem. De er ikke noe særlig vonde heller, men jeg kan bli rød akkurat på siden av lilletåen av dem, men kjenner ikke noe vondter. Nå skal det sies at jeg har litt rar hud, så det kan være derfor jeg blir fort rød.

5184973654_0ccdd359e7.jpg

I tillegg så har jeg noen svarte mokasiner. De blir bitte litt vonde etter utallige timer (bruker de til å servere med, da gjerne opp til 10 timer med gåing). Men ikke noe særlig, tror jeg hadde fått vondt av å gå med sko så lenge uansett hvilken sko det var :P

5556379816_7e257d3bed.jpg

Begge disse er kjøpt på helt vanlige skobutikker. Tipper de hvite kommer fra skoringen og de svarte fra eurosko eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen sko som skal være gode å gå i uten å være typiske joggesko:

http://www.brandos.no/legero/sorrento-00895-96-anthrazit/a32246

http://www.brandos.no/geox/freccia-ball-a-11c0a01143-c1000-white/a29061

Ellers er jo geox kjent for å lage gode, pustende sko. Masse bra å velge i fra dem i alle fall. Alle utførelser og priser hos brandos (som jeg og anbefaler! Knallbra butikk!)

http://www.brandos.no/geox-damesko/c598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart disse er ikke blant de rimeligste variantene. Måtte blitt en investering, siden man forhåpentlig vis betaler for noe som varer en god stund.

Ja, helt til neste overraskende gjørmehøl på Bjerke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt til neste overraskende gjørmehøl på Bjerke :lol:

Går jo an å kun bruke dem på utstillinger innendørs, eller ha med andre sko om det blir gjørmete :)

Samt at det trenger faktisk ikke å være ren utstillingsko, kan jo bruke det til andre arrangementer også.

Jeg skjønner veldig godt at noen ikke bruker mye på utstillingsko, mens andre investerer litt mer, det er jo virkelig opp til hver enkelt! Folks økonomi er jo forskjellig også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo an å kun bruke dem på utstillinger innendørs, eller ha med andre sko om det blir gjørmete :)

Skal jeg brått ha flere skopar, gidder jeg I HVERT FALL ikke å bruke 700-800-1000 kroner per par. Det er sko, for svingende, ikke juveler eller elektronikk.

Og jeg løper ikke med muck boots eller slikt når jeg viser hund, da får jeg ikke med meg beina og får ikke vist hunden optimalt. Så jeg trenger lette sko for å kunne fly en del runder med henne. Eventuelt som på Bjerke, da jeg endte opp med å løpe i sokkelesten (fordi den ene skoen brått satt fast i gjørma, jeg nesten stupte framover, sparket av meg den andre skoen og løp videre).

Samt at det trenger faktisk ikke å være ren utstillingsko, kan jo bruke det til andre arrangementer også.

Ja? Jeg synes fremdeles ikke at slike sko er VERDT så mye penger, samme hvor ofte jeg bruker dem.

Jeg investerer i gode tursko, men penere sko skal ikke koste mer enn påmeldingsavgiften om jeg betaler for dem.

Jeg skjønner veldig godt at noen ikke bruker mye på utstillingsko, mens andre investerer litt mer, det er jo virkelig opp til hver enkelt! Folks økonomi er jo forskjellig også..

Jeg legger meg sjelden opp i andres lufting av VISA-kortet, sitt, men jeg steilet da jeg så prisen, siden jeg nettopp hadde linket til 300 kronerssko. Jeg titter aldri på så dyre sko, så jeg hadde "glemt" at det fantes sko med så høye priser :lol:

Men hey, noen bruker mye penger på sko, noen på klær, noen på sminke, noen på bil, noen på hest, noen på golf - vi er forskjellig. Og vi har forskjellige lommebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg brått ha flere skopar, gidder jeg I HVERT FALL ikke å bruke 700-800-1000 kroner per par. Det er sko, for svingende, ikke juveler eller elektronikk.

Og jeg løper ikke med muck boots eller slikt når jeg viser hund, da får jeg ikke med meg beina og får ikke vist hunden optimalt. Så jeg trenger lette sko for å kunne fly en del runder med henne. Eventuelt som på Bjerke, da jeg endte opp med å løpe i sokkelesten (fordi den ene skoen brått satt fast i gjørma, jeg nesten stupte framover, sparket av meg den andre skoen og løp videre).

Det er helt forståelig, og som jeg sa jeg forstår begge sidene, og selv de som kjøper noe midt imellom.

Man må jo rett og slett kjøpe sko til sitt bruk, og sin prisklass, og med sin egen begrunning på det.

Husker godt skoen som forsvant på Bjerke ja, der var det jo nesten ikke vits med sko, ihvertfall ikke innen tispene skulle inn i ringen :lol:

Ja? Jeg synes fremdeles ikke at slike sko er VERDT så mye penger, samme hvor ofte jeg bruker dem.

Jeg investerer i gode tursko, men penere sko skal ikke koste mer enn påmeldingsavgiften om jeg betaler for dem.

Skjønner deg godt altså, men poenget mitt er jo at det faktisk ikke er feil å kjøpe dyre sko heller. Og at Maria sitt forslag til Monica123 var helt kurant, det er ikke ment som noe angrep til deg, for jeg syntes skoene du linket til var et kjempegodt alternativ også.

Regner også at de fleste bruker så lite penger som mulig, for så bra ting som mulig. Altså i russetiden brukte jeg et bare billig joggesko, fordi jeg visste at de kom til å måtte kastes i etterkant, men til pensko så vet jeg at jeg har de i mange år fremover.

Jeg legger meg sjelden opp i andres lufting av VISA-kortet, sitt, men jeg steilet da jeg så prisen, siden jeg nettopp hadde linket til 300 kronerssko. Jeg titter aldri på så dyre sko, så jeg hadde "glemt" at det fantes sko med så høye priser :lol:

Men hey, noen bruker mye penger på sko, noen på klær, noen på sminke, noen på bil, noen på hest, noen på golf - vi er forskjellig. Og vi har forskjellige lommebøker.

Nettopp, jeg har høyhelte sko og støvletter til over 1000-lappen. Jeg kan vel trygt si at jeg har pensko til mer verdi en bilen min, men det er nå slik min prioritering har vært. Mye heller et par høyhelte som jeg trives i og kan ha på meg hele kvelden, enn et bare billige som ikke passer godt på foten min til noen hundringser.

Dette gjelder jo hundeutstyr også, jeg kjøper heller dyre lærbånd som varer ut hundens liv, enn å kjøpe ørten nylonbånd. Hva som er mest økonomisk kan sikkert diskuteres, for om jeg mister det dyre båndet etter to måneder, så ble det plutselig ikke så god investering allikevel. Slikt gjelder jo sko også, og solbriller..

Det er nå Monica123 sitt valg hvilke sko hun velger å kjøpe. Det kommer jo helt an på hennes tiltenkte bruksområde (utenom utstilling), økonomi, passform, osv osv.

Og derfor er det bra at folk kommer med vidt forskjellige tips, både billige og dårlige, billige og bra (som jeg regner Emma sitt forslag som), dyrt og bra osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå Monica123 sitt valg hvilke sko hun velger å kjøpe.

Og det har heldigvis ingen sagt noe annet om i denne tråden heller, ellers hadde det jo vært et trist samfunn vi lever i?

Djeezes, Siri Eveline, jeg kom med et spontant utrop om at jeg synes de skoene var dyre. Skal vi la saken ligge med det, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det har heldigvis ingen sagt noe annet om i denne tråden heller, ellers hadde det jo vært et trist samfunn vi lever i?

Djeezes, Siri Eveline, jeg kom med et spontant utrop om at jeg synes de skoene var dyre. Skal vi la saken ligge med det, eller?

Slapp nu av da :) Det er du som bryter ut om at du I HVERT FALL ikke å bruke 700-800-1000 kroner per par. Hadde forstått det om det var din tråd, og du spurte om tips til rimelig utstillingsko, men nå er ikke det tilfelle.

Og det var en negativ kommentar til et godt forslag.

Men jeg gleder meg bare til å se hva slags sko Monica ender opp med jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke besvim nå Emma, men jeg hadde fort bladd opp kronene disse skoene koster, fordi jeg virkelig likte dem :-) Men jeg har ikke særlig mye penger for tiden, så da tar jeg meg ikke råd til de :-)

Vi er alle forskjellige heldigvis, får en si, ellers hadde verden blitt kjedelig. Men sko er nok en av de tingene veldig, veldig mange damer har dilla på og bruker mest penger på, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om hvor eg kan får tak i flate pensko med demping? Er det bare Ecco som er alternativet? Skal brukes både til utstilling og jobb.

Spør på skobutikken om de har såle som demper. Funker ihvertfall kjempebra på mine føtter. Jeg blir vanligvis fort sliten i ryggen og får vondt i føttene hvis jeg går med flate sko, men med sånne såler går det mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...