Gå til innhold
Hundesonen.no

Navnetråd

Tonje

Recommended Posts

Skrevet

Siden jeg forhåpentligvis får valp i løpet av året så kan jeg jo starte med å tenke på navn.

Det blir hannhund og siden Felix har navn fra Harry Potter (felixir) så hadde det jo vært litt kult med enda et HP-navn. Jeg har bare lest bøkene på norsk så kan ikke dere som har lest dem på engelsk komme med noen navn eller uttrykk ?

Det MÅ jo ikke være et HP-navn, så andre forslag mottas også med takk :)

Skrevet

Albus? Det vurderte jeg faktisk til Avalon, men det ble litt for likt Sirius. Ellers er detteen superfin nerdeside :ahappy:

Mja mjo, ikke det fineste navnet i boka synes jeg også vet jeg av en whippet som heter det. Men tusen takk for linken, der skal det nerdes! :)

Skrevet

Albus? Det vurderte jeg faktisk til Avalon, men det ble litt for likt Sirius. Ellers er detteen superfin nerdeside :ahappy:

Mja mjo, ikke det fineste navnet i boka synes jeg også vet jeg av en whippet som heter det. Men tusen takk for linken, der skal det nerdes! :)

Ingvild: Noldus er jo kallenavnet til Felix det :lol:

Skrevet

ÅÅh, jeg er sååå hardbarka harry potter fan som du får det. Kanskje jeg har noen tips å komme med etter at jeg har lest for *nte gang dødstalismanene, denne gangen på engelsk ;) hehe.

Men Noldus er jo bare fantastisk da, synd du kaller felix for noldus, for det hadde gjort seg! Hvilken rase skal du ha? :D

red* kom på noen navn

Ulfrik (Albus Percival Wulfric-ulfrik) Brian Dumbledore) og Styx eller Lee (laffen styx=lee jordan), elleeer Oliver (wood), Percy, Charlie, Bill - wiltersen. Eller trylleformel, Nox :P

Det er noen som kanskje egner seg :)

Skrevet

Lupus<3

har vert harryfan siden jeg var 6 i sommer er det 10 år siden yay, og hvorfor ikke feire med siste del av dødstalismanene nattpremiere(om jeg ikke får med meg nattpremieren er seg så død, siden jeg reiser til grand canaria dagen etter)

sorry litt ot :icon_redface:

Skrevet

Takk for mange fine forslag :) Det er en sheltie jeg skal ha denne gangen, så noe noldusnavn kan den jo ikke da, det er whippetene det :P

Skrevet

Takk for mange fine forslag :) Det er en sheltie jeg skal ha denne gangen, så noe noldusnavn kan den jo ikke da, det er whippetene det :P

Haha, jeg bomma kraftig..! :P Morro med sheltie da :) Har ikke lest bøkene så jeg kan ikke andre navn enn de i filmene..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen ko potente hundetrening og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
    • Å, så herlig! Jeg har siklet på den rasen innimellom. Arbeidshund med en del vokt, jeg har hørt den beskrevet som en blanding av rottweiler og berner sennen? Håper du poster her og oppdaterer, veldig spennende!
    • Født 13.04.26 i Litauen, en hyggelig og pen frøken som vi håper skal bli en fin turkompis, familiehund og kanskje treningspartner i lydighet.  Vi får se. Helt ny rase for oss, så vanskelig å vite helt hva man skal forvente, men så langt ser det iallefall veldig bra ut. Snart vært i Norge i 3 uker. 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...