Gå til innhold
Hundesonen.no

Whippetsnippet og dalmis?


Lola Pagola

Recommended Posts

Ah skjønner. Jeg har egentlig ingen fargepreferanser enda, annet enn jeg synes mørk brindle er veldig fint (slik som Nitro, djervekvinnen sin grey).

Jeg så heller ikke forskjell på dalmatinere før jeg fikk min egen. Alle hadde prikker og var like for min del (vel, noen mindre pene). Etter jeg fikk Casper, og ble engasjert i rasen, ser jeg jo lett at det er stooor forskjell, og vet hva jeg foretrekker iallefall. Så derfor regner jeg jo med at det egentlig er slik i alle raser, men foreløpig har jeg bare øyne for forskjellene hos dalmatiner, som sagt, en whippet er en whippet for meg :lol:

Ønsker nok ikke den "lille spisse" typen tror jeg, men har du noen eksempler på de forskjellige variantene?

Håper jeg får sett litt whippets i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å lete opp noen utenlandske bilder av den litt "spissere" typen som jeg kaller det, men finner da ikke noe fullgodt synes jeg :P Vil helst ikke linke direkte til norske oppdrettere for å vise forskjeller heller, men kan ta det på PM om du vil.

Imorgen får du nok sett mye fint vil jeg tro ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødbrindle (som Nitro) savner jeg på Whippet. Det er ikke den vanligste fargen, men de er ofte mer lyse og grå. Eller er mest hvite med mørkere brindle flekker, eller har mer spredte striper på kroppen. Ihvertfall det jeg har sett selv her og der på hjemmesider og på utstillinger. Jeg er jo en av de som er litt opptatt av farge på hund desverre :icon_redface:

Du får oppdatere når du har fått møtt på rasen på utstillingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du til Støren i morgen?

Jeg skal dit, og tar med Chaplin, det er pen whippetgutt det :D

Å jeg var der, men så ikke dette før nå, hadde vært koselig å hilst på!

Fikk hilst på en gjeng søte valper, utrolig sjarmerende!

Og virket som trondheim er full av whippeter, så en på hvert gatehjørne omtrent :lol: så en mann som kom med to whippeter på fortauet, så elegante. :wub: jeg kræsjet nesten sykkelen i en lyktestolpe da jeg snudde meg :lol:

Denne karen her har veldig fin farge synes jeg:

CSC_0272.jpg

Her er et par lekre mørkere hunder(random Flickr-whippeter);

5461759545_eb1fdba35d_m.jpg

5370205049_604a20390f_b.jpg

Nydelige! Likte veldig godt den øverste og nederste. Synes det er pent med hvite tegn i ansiktet.

Jeg er veldig glad i brindle, så tror det blir en slik en, i en eller annen fargevariant. Synes og de helt lyse er flotte. Burde jo egentlig få meg en sort og hvit en, så det blir bra matching :P

brdl-few2.jpg Dette er kanskje den mest vanlige fargen? Liker den godt iallefall.

Og denne: watermarkbrdl.jpg

Skikkelig rart dette her, at jeg faktisk har bestemt meg 95% for whippet om det blir en hund nr.2 av annen rase... det er så ulikt det jeg hadde forestilt meg, og egentlig litt kult å ha blitt betatt av rasen pga. gemytt og væremåte, ikke pga. utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei .

Jeg har mange forskjellige fargevarianter når det gjelder whippets. Om du kommer på Nkk Trondheim må du gjærne komme å hilse på og snakke whippet. Jeg skal bare stille to selv, men kommer nok flere fra mitt oppdrette. Kjempe gøy at du har fått øynene opp for whippet og du er hjertlig velkommen til å spørre meg om det du vil ang. rasen og om jeg ikke kan svare deg så skal jeg gjøre det ytterste for å hjelpe deg i å finne informasjon om det du lurer på:) Uansett lykke til i ønskene dine om å kanskje eie en av en fantastisk rase.

Klem

Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...