Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag gikk Issi og jeg LP1 på Alnabru. Issi fikk 181 poeng, 2 plass og opprykk Poengene ble som følger: Tannvisning: 10 Fellesdekk: 10 Lineføring: 8 Dekk fra holdt: 8,5 Innkalling fra sitt:

Idag dro vi på retrieverklubben og møtte til bronsemerkeprøve. Vi var 12 stk og vi var sistemann. Vi ventet lenge og Issi var veldig giret og trikset masse og ville. Så et par timer etter vi kom dit v

Issi fikk Excellent på rase spesialen Vært på Ag kurs Har lært seg og søvmme! Feiret 17 mai Vært i ansiktet mitt når jeg våkner Trent bakpartskontroll

Guest Jonna
Skrevet

Har hun litt tantegninger?

Ja, litt på bakben og over øyna :)

Hun er shadet, dvs ikke med fullverdig tan tegning til å bli registrert tan. Men hun har genet med seg som "skinner igjennom". :)

Skrevet

Ah, spennende! :D Lykke til!

Ser ut til at hun har kommet for å bli?

Ser nå sånn ut ;)

Thorstein har siste ordet å si om 2 dager, han må få møte henne først. Men vi er begge innstilt på at hun blir, han må bare få møte henne(han tvilte sterkt han mislikte henne :P )

Skrevet

Ser nå sånn ut ;)

Thorstein har siste ordet å si om 2 dager, han må få møte henne først. Men vi er begge innstilt på at hun blir, han må bare få møte henne(han tvilte sterkt han mislikte henne :P )

Hihi. Høres ikke ut som om hun kommer til å bli sparket ut av huset nei. :lol::)

Skrevet

Kelpier er en absolutt herlig rase å se på - nydelige er de! Kan ikke si jeg hadde hørt om rasen engang før jeg kom på Sonen, da ble jeg plutselig klar over rasen og kvalitetene.

Hadde jeg ikke allerede solgt hjertet mitt til sheltier, så.... :wub:

Gratulerer så mye med kelpien din iallefall, jeg håper dere får mange lykkelige år sammen, Anette! :-)

  • 3 weeks later...
Skrevet

Slenger inn resultatet her også jeg.

Visning av tenner: 10

Fellesdekk: 10

Lineføring: 6 Første langstrekket og svingen svimset hun og jeg måtte kommandere henne med igjen, slutten var veldig bra sa dommeren.

Dekk fra holdt: 5 måtte dobbeltkommandere ned, alt annet gikk bra.

Inkalling fra sitt: 8 Fin fart og skjev insitt.

Stå under marsj: 6 momentet stå var råbra men hun ville ikke være med før jeg dobbeltkommanderte (dette vi har sliti med på trening men fungerte til morran idag)

fritt hopp over hinder: 6 Issi satt (ingen sniking!) og jeg kalte inn og hun gikk bort til hinderet, tittet over det og hoppet over og gikk skjevt inn.

Kontroll over hunden på avstand: 0 her nullet vi fordi jeg fikk hun ikke opp i sitt, øvelsen som har vært spikret 100%, kom ut av ringen gjorde hun det med en gang.

Helhetsinntrykk 6

Totalsum: 126,0 og 3 premie :)

Skrevet

Trente på diskriminering av sitt,dekk,stå. Hun var i overkant ivrig i starten og gikk helt spinnvill men til slutt begynte hun å tenke og gjorde riktig. Så tok vi litt med å stå på target og oppi skål, samt løfte på labber og sitt,dekk stå til slutt som gikk knakandes bra!

Nå må jeg finne frem lp og triks bøkene for å finne på nye ting vi kan finne på!

Fine tøtta :wub:

Skrevet

Snakk om og være ivrig da! :lol: Ser ut som en herlig frøken og jobbe med!

Kjempemorsom, jeg klipte vekk masse for i starten bare var hun helt vill og sprang rundt og tok p ting og ristet på ben og var helt spinnvill :P Så når hodet roet seg var det litt lettere :P Etter økta krøp hun sammen i fanget mitt og var helt aww... det var godt det :wub:

Men jeg skal rote frem triks bøkene mine ol igjen så jeg kan finne på mer utfordringer til henne. LP øvelsene vil jeg gå på kurs for lp 2 programmet ol.

Ivrig tror jeg bare er mellomnavnet hennes :P om du ser rister hun masse på hodet, det er også et triks hun tilbyr, snu på hodet men hun sitter til slutt og bare rister på det :lol:

Skrevet

Får ikke til å se videoen jeg for hele nettlesern klikker, uten at jeg aner hvorfor.. Fikk til å se LP stevnevideoen.. hmm...

Hun ser veldig ivrig ut da! :D Og er så søt å lita! :wub: Synes dere er flinke jeg :)

  • 1 month later...
Skrevet

Issi har vært på sin første utstilling og fikk Very good og kritikken ble:

Meget god type, litt under middels stor. Utmerket hode og utrykk med godt kjønnspreg. Meget korrekt kropp. Skal ikke bli tyngre. Midells korrekt benstamme med bra vinkler. Litt avfallende kryss. Kunne vært lengre i lenden. Bra bevegelser som tåler mye større fart.

Planlagt NKK Bjerke og 4 * letohallen + norsk vinner. og 3 lp stevner for å få trent på konkuransesituasjonen :)

Anette%252520Henriksen%252520076%252520copy.jpg

Anette%252520Henriksen%252520071%252520copy.jpg

Anette%252520Henriksen%252520078%252520copy.jpg

Anette%252520Henriksen%252520083%252520copy.jpg

Anette%252520Henriksen%252520087%252520copy.jpg

Anette%252520Henriksen%252520093%252520copy.jpg

Anette%252520Henriksen%252520089%252520copy.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...