Gå til innhold
Hundesonen.no

Chocomate`s Cafè Latte - Issi


Anette
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Idag gikk Issi og jeg LP1 på Alnabru. Issi fikk 181 poeng, 2 plass og opprykk Poengene ble som følger: Tannvisning: 10 Fellesdekk: 10 Lineføring: 8 Dekk fra holdt: 8,5 Innkalling fra sitt:

Idag dro vi på retrieverklubben og møtte til bronsemerkeprøve. Vi var 12 stk og vi var sistemann. Vi ventet lenge og Issi var veldig giret og trikset masse og ville. Så et par timer etter vi kom dit v

Issi fikk Excellent på rase spesialen Vært på Ag kurs Har lært seg og søvmme! Feiret 17 mai Vært i ansiktet mitt når jeg våkner Trent bakpartskontroll

http://www.youtube.com/watch?v=D5pt8DXui0Y

her var vi på LP stevne etter å ha hatt hun en måned for å trene på konkuransesetting og se hvoordan vi var i konkuransesetting, vi lærte mye og mye vi ikke skal gjøre siden :P Har trent mye med leking og jobbet med at alt er gøy og leking er alt, skal starte i lp igjen i høst håper jeg :)

Øvelsene

Visning av tenner: 10

Fellesdekk: 10

Lineføring: 6 Første langstrekket og svingen svimset hun og jeg måtte kommandere henne med igjen, slutten var veldig bra sa dommeren.

Dekk fra holdt: 5 måtte dobbeltkommandere ned, alt annet gikk bra.

Inkalling fra sitt: 8 Fin fart og skjev insitt.

Stå under marsj: 6 momentet stå var råbra men hun ville ikke være med før jeg dobbeltkommanderte (dette vi har sliti med på trening men fungerte til morran idag)

fritt hopp over hinder: 6 Issi satt (ingen sniking!) og jeg kalte inn og hun gikk bort til hinderet, tittet over det og hoppet over og gikk skjevt inn.

Kontroll over hunden på avstand: 0 her nullet vi fordi jeg fikk hun ikke opp i sitt, øvelsen som har vært spikret 100%, kom ut av ringen gjorde hun det med en gang. Når hun la seg så var hun helt blank i blikket og borte og jeg avbrøt øvelsen og fullførte med sitt dekk innat kroppen.

Helhetsinntrykk 6

Veldig fornøyd med dagen, men surt å nulle på den, det var helt på slutten og jeg merket hun var helt borte og knapt fikk kontakt. Men god trening! Nå trenger vi å trene mer på lengre kjeder før belønning og konkuransetrening, for hun kan alle momenter og sånt. Også lærte jeg at hun burde ligget i bur eller bilen for det ble veldig lang ventetid og hun ble stresset og sliten.

Søsteren gikk veldig jevnt med Issi og fikk noen poeng mer og nullet også på avstand.

Totalsum: 126,0 og 3 premie

Amiga og Issi :wub:

DSC_0565.JPG

DSC_0551.JPG

284783_10150726893645464_804145463_19552106_7021978_n.jpg

Vi stilte i Moss i slutten av juli og fikk blått, vi løp vist sakte og rart men hun han likte henne veldig ellers, så stilte vi på NKK bjerke nå i helga og hun fikk gult, dommeren likte henne ikke :lol:

Men blir runderingskurs med janson og Mikke hos Amokk i oktober, samt SonenMesterskapet og noen utstillinger på Leto!

304064_10150743077970464_804145463_19752645_130491_n.jpg

Issi NKK Bjerke helgen

304191_10150741087640464_804145463_19724627_2834923_n.jpg

306835_10150741087795464_804145463_19724630_1909777_n.jpg

Litt søte er de jo :wub:

308034_10150741088010464_804145463_19724637_4861210_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Issi har vært på SonenMesterskapet og gått rekrutt og lp 1 :banana:

Rekrutt:

Visning av tenner 10

Lineføring 9

Innkalling fra sitt 9,5

Dekk fra holdt 10

Enkeltdekk 1 min 9,5 (snuser)

helhetsinntryk 10

96,5 poeng. et skarve halt poeng fra å dele pallplassene ;) Kjempestolt av snuppa som virkelig digget det.

Så da ble vi jo høye i hatten og meldte oss på i kl1 :whistle:

Merket hun var fluehode og sliten men vi gjennomførte med bedre poengsum enn sist og akkurat innen opprykk!

Visning av tenner: 10

Fellesdekk 2min: 9 (reiste seg når jeg kom tilbake :o )

Lineføring: 8

Dekk fra holdt: 10

Innkalling fra sitt: 9

Stå under marsj: 9

Hopp og hinder: 9

Avstandskommandering: 0

Helhetsinntrykk: 9

Som sagt, en del fluer ute og gikk og hun var sliten og på avstanden ga hun opp :P Jeg var veldig glad for stå under marsj og hopp og hinder som vi overhodet ikke har trent på på flere mnd.

Nå må vi vel bare få startet offisielt i høst da :whistle:

I tillegg har vi trent en del i det siste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Prater litt med meg selv ser det ut til :whistle:

Siden sist har vi stilt ut på Norsk Vinner og vant åpne klassen med rødt og ck :D

Romjulsutstillingen fikk hun rødt, ck, beste tispe og ble BIR med cert :D jubelen stod i taket :D

De siste ukene har vi fått trent litt mer jevnt med Marie og Marianne og hun kommer seg bra :D Hun er fortsatt svimette til tider men begynner virkelig å forstå ting når hun ikke overtenker :D

Legger ved film fra rutetrening idag :D vil gjerne ha kommentarer :)

måtte fjerne lyden på filmen for man hørte bare brøl fra wyller greiene, nrk folkene bak oss og bilene :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prater litt med meg selv ser det ut til :whistle:

Siden sist har vi stilt ut på Norsk Vinner og vant åpne klassen med rødt og ck :D

Romjulsutstillingen fikk hun rødt, ck, beste tispe og ble BIR med cert :D jubelen stod i taket :D

De siste ukene har vi fått trent litt mer jevnt med Marie og Marianne og hun kommer seg bra :D Hun er fortsatt svimette til tider men begynner virkelig å forstå ting når hun ikke overtenker :D

Legger ved film fra rutetrening idag :D vil gjerne ha kommentarer :)

måtte fjerne lyden på filmen for man hørte bare brøl fra wyller greiene, nrk folkene bak oss og bilene :P

Prøvde å svare, men maskina bare henger seg opp. Prøver igjen.

Dere er kjempeflinke :)

Men du, hvorfor kaster du ballen (?) helt over på andre siden av banen på begynnelsen der dere trener rute? Hun springer jo gjennom ruta, men så ser det ut som hun springer 100 meter til. Er det meningen?

Trener dere der SM var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å svare, men maskina bare henger seg opp. Prøver igjen.

Dere er kjempeflinke :)

Men du, hvorfor kaster du ballen (?) helt over på andre siden av banen på begynnelsen der dere trener rute? Hun springer jo gjennom ruta, men så ser det ut som hun springer 100 meter til. Er det meningen?

Trener dere der SM var?

Jeg kaster ball/leke langt forbi for å få høy fart ja. Marie hjalp til og kastet på tidl. treninger. Kjører et par med høy fart igjennom, så kjører jeg jo en gang til men da roper stå. Man blir belønt på farta ut til ruta og jeg vil ha høy fart og intensitet, at hun da stopper på utsiden ol blir min feil og vi skal shape mer inn hvor plassen "i" ruta her etterhvert. Men fra å lunte ut i skritt til full gallopper og forventer belønning så er jeg kjempeglad :D så ja helt med vilje :D

Ja vi trener der SM var, er 5 min hjemmefra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra! Herlighet, hun er jo en HELT annen hund nå enn når du fikk henne. Så leken og "på"!

Jeg ville kanskje ha løpt inn i ruten og lekt med henne der etter at du har kastet ballen, så hun vet at det er der det skal "skje".

Og når du trener innkalling uten innkomst: jeg ville ha kastet leken bak meg på min venstre side, der hunden egentlig skal inn og sette seg i utgangsstillingen. Bevegelsen med å kaste den rundt på høyre side blir så stor at hun kan lese veldig tidlig om hun skal få løpe direkte til leke eller om hun skal sette seg inn (da får man fort en hund som bremser ned før den kommer helt inn for å se om leken kommer på den siden eller om hun skal løpe inn på venstre side).

Også ville jeg ha lekt mer ned på bakken, så hun slipper å hoppe opp for å nappe i den. Kanskje bruke et enda lengre tau på leken slik at hun får jaget den langs bakken. Det trigger ofte jaktdriften mer, det er mindre belastende for hundens nakke oooog hunden får ofte et bedre grep! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra! Herlighet, hun er jo en HELT annen hund nå enn når du fikk henne. Så leken og "på"!

Jeg ville kanskje ha løpt inn i ruten og lekt med henne der etter at du har kastet ballen, så hun vet at det er der det skal "skje".

Jeg prøver å bli flinkere (marie kjefter :P ) men hun har en liten tendens til å ville førti runder først selv, og så prøver vi å ende i ruta og ender leken der.

Og når du trener innkalling uten innkomst: jeg ville ha kastet leken bak meg på min venstre side, der hunden egentlig skal inn og sette seg i utgangsstillingen. Bevegelsen med å kaste den rundt på høyre side blir så stor at hun kan lese veldig tidlig om hun skal få løpe direkte til leke eller om hun skal sette seg inn (da får man fort en hund som bremser ned før den kommer helt inn for å se om leken kommer på den siden eller om hun skal løpe inn på venstre side).

så det i etterkant ja :icon_redface: Må bli flink til å kaste rett ut bak (hun bremser ofte veldig hardt også :P )

Også ville jeg ha lekt mer ned på bakken, så hun slipper å hoppe opp for å nappe i den. Kanskje bruke et enda lengre tau på leken slik at hun får jaget den langs bakken. Det trigger ofte jaktdriften mer, det er mindre belastende for hundens nakke oooog hunden får ofte et bedre grep! :)

Ja, vi prøvde en leke hun eeelsker som vi fant igjen idag, men den er litt kort og hun vil helst henge i strikken og ikke i sauen. Men har er en liten haug leker i baggen så vi bytter på fra store lange til korte små alt ettersom. Og jeg ser og har skjønt jeg må bli litt mer som Marie og Marianne, på bakken :P Blir nok lettere om et par mnd tid når hodet ikke triller om jeg bøyer meg :P

Takk for kommentarer :D er gull verdt å trene med marie og marianne, får masse input og hjelp begge veier. Og hun har blitt en helt annen hund :D selvom svimeristehue slår til i ny og ne :P

Hadde masse på hjertet men må fare nå! får se om jeg husker resten etterpå :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Idag dro vi på retrieverklubben og møtte til bronsemerkeprøve. Vi var 12 stk og vi var sistemann. Vi ventet lenge og Issi var veldig giret og trikset masse og ville. Så et par timer etter vi kom dit var det vår tur og vi begynte. Hun gikk som ei klokke og eneste som ble trekk for ble dobbeltkommando på ned dekk og to skjeve sitter. Dommeren roste masse og jeg stod nesten og grein når vi var ferdige så glade var vi. Dommeren syntes det var en fryd å se hun og meg sammen og så lykkelig og glad den lille kroppen var.

Vi fikk 172/180 poeng og ble dagens beste ekvipasje :D:banana:

Poengene:

Visning av tenner: 10

Lineføring: 9,5 (en skjev innsitt)

Dekk fra Holdt: 8 (måtte dobbeltkommandere neddekk da hun snudde på hodet og ignorerte meg :P

Innkalling fra sitt: 9 (skjev innsitt, rettet seg opp)

Stå under marsj: 10 (dagens beste og hun syntes det var en fryd og var super flott utført)

Enkeltdekk 1 min: 10 (ble tatt som fellesdekk)

Helhetsinntrykk: 10

:banana:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...