Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpisen er født :-D

HHC

Recommended Posts

Som noen sikkert vet skal jeg ha en ny hund etter vi mistet vår eldste så tragisk i høst.. Rasen er vel ingen stor overraskelse - nok en flat. Denne gangen en svenske :)

Kort om foreldre:

Mamma Tyra, SE U(u)CH Black Mica's For Long Lasting Love

for_long_lasting_love8.jpg

(Bilde lånt fra kennel BM)

Tyra kommer fra et kull hvor alle 9 er HD-fri, 2 har HP på utstillings mens resten har CK, CACIB mm. flere er champions og noen jaktpremiert. Stamtavlen inneholder flere fremgangsrike hunder, og særlig tispelinjene på morssiden inneholder flere favoritter. Tyra selv har forutenom sitt championat blitt BIS på svenske flatcoated klubben sitt Clubshow.

Pappa Denver, Calzeat Causa Commotion At Flatcharm

denver_bis2_april2010_1.jpg

(Bildet lånt fra kennel Calzeat)

Denver er en egen eksport fra oppdretter som har vunnet flere RCC og RBIS bak den ikke så ukjente Vbos The Kentuckian (BIS på Crufts i år). Ble nettopp RBIS og hadde BIS-avlsgruppe på et show i UK med ca 400 påmeldte hunder. Denver ble også Top Sire i Engalnd i 2009 og en av hans dødtre Top puppy samme år.

Hans eneste søster (kun 2 i kullet) har også gjort det bra og ble blant annet nr 2 i Limit på Crufts i 2010. På Denver sin side finnes det flere dyktige dual-favoritter i stamtavlen

Begge 2 bærer svart og brunt (men ikke gult), og for noen dager siden kom 9 stk - 5 hanner (hvorav en brun) og 4 tisper (hvorav 1 brun) til verden. Og jeg gleder meg kjempe masse til å få en ny valpis i hus :D

tyravalper2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRUUUN flat? Det ække rekti det! :lol:

ØI! Bruuun flat er like riktig som svart! (har en selv faktisk, og hun er en skikkelig fining;)

Red; Også til Katrine da; Gratulerer med valp:) Skulle gjeerne vært i ditt sted (med en flatvalp altså...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen, gleder meg :D

Vi får se hvem som er lovende eksteriørmessig ovs. når de blir litt eldre. Brune er veldig fine de også, men for min del måå de være skikkelig mørkebrune. Rent utstillingsmessig er brunfargen vanskelig å holde fin i sommerperioden.

Gult fargegen er det en del flat'er som enda bærer - og det blir født gule valper av og til (både bevisst og ubevisst), men fargen er ikke godkjent og de blir født med avlsperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen sitter med forslag på noen engelske sitcoms som valpis kan hete på papiret blir jeg også glad! :D Absolutely fabulous er desverre tatt, men kikker litt på keeping up appearances, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen sitter med forslag på noen engelske sitcoms som valpis kan hete på papiret blir jeg også glad! :D Absolutely fabulous er desverre tatt, men kikker litt på keeping up appearances, hehe :P

Hva med Mr Bean? :whistle: Haha, neida! Likte forslaget ditt, spesielt siden han skal bli utstillingsstjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...