Gå til innhold
Hundesonen.no

HUNDEFOLK!


Gigi

Recommended Posts

Vi er de som elsker å slenge dritt rundt oss

Vi er de som dra hunden vår bort til porten til naboen slik at den skal få pisse

Vi er de som kjører milvis for å finne oss ei skiløype, slik at hunden vår kan være til en pest og en plage for naturelskere i kondomdresser

Vi er de som setter vekkeklokken til 06.00 hver søndagsmorgen,slik at vi kan tilfredsstille oss med den gleden av å vite at når vi slipper ut hunden, vil den bjeffe og vekke naboen.

Vi er sadister som oppsøker alt det vi kan finne av offentlige arenaer, slik at vi kan slippe løs hunden og se at den skremmer likskiten ut av alle barn og eldre

Vi oppnår en glede av en annen verden, når hunden vår får hoppe på, sikle på og bjeffe på vår medborgere

Vi ligger på lur bak enhver busk og stein og venter på alt av vilt og sau skal komme frem, slik at vi kan få se hunden vår jakte og drepe.... og drepe...

Vi er de som hver dag, når vi kommer hjem fra jobb, blir møtt med en overstrømmende kjærlig hilsen, som sår ingen tvil om hvor høyt vi er elsket og savnet

Vi er de som blir elsket og tilgitt hver dag

Vi blir sett opp til, tatt hånd om, beskyttet av et vesen som vil ofre livet sitt for å få være sammen med akkurat "oss"

Vi er de som uansett hvor og hvordan vi ferdes i livet vårt, blir vi fulgt av en lojal venn som aldri svikter

Vi er de som sitter alene sammen med hunden vår, stryker over den varme pelsen og vet at dette er den eneste nærkontakten vi får den dagen.... men vi vet at vi får den... ALLTID

Vi er de som må, og ofte flere ganger i livet, sitte ved siden av det kjæreste vi har, stryke over en elsket en og se livet ebbe ut, og vite at det er "vår" avgjørelse, at "vi" bestemte at nå er "ditt" liv ikke lengre et verdig liv.... og vi gjør det av kjærlighet...

Vi er de som da i etterkant må møte verden som vanlig, som ikke har lov til å sørge...

Vi er hundefolk.... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer glatt at jeg synes den der er helt snål. For først er teksten ironisk (håper jeg i alle fall inderlig), før den plutselig går over til å være sippete og klisstete søt-ekkel.. :icon_confused: Og så lurer man jo på om det siste bare er tull, siden det første forhåpentligvis var det?? :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg innrømmer glatt at jeg synes den der er helt snål. For først er teksten ironisk (håper jeg i alle fall inderlig), før den plutselig går over til å være sippete og klisstete søt-ekkel.. :icon_confused: Og så lurer man jo på om det siste bare er tull, siden det første forhåpentligvis var det?? :rolleyes2:

Oh goody, jeg begynnte å lure på om jeg var den eneste som syns at hele saken var skikkelig klam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.... OMG...ja, det er vel noe som heter ytringsfrihet.... så da kan jeg vel henge meg på den... for de som ikke skjønte det, så er første del ironi.... og andre del faktisk slik jeg føler overfor mine hunder... så at dere opplever det som "en klam sak", så.... eh... ja, vi ser vel ulikt på ting da.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg ikke er alene om å mene den teksten er teit :lol:

Starte teksten med ironi (håper jeg! Ellers skjønner jeg godt at hundefolk er hatet, og da er jeg glad jeg ikke kjenner meg igjen :D ), for så å gå over til mer "alvorlige" ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Puhhhhh*. Jeg var ikke alene om å synes teksten var litt rar, altså... Det ble en litt merkelig blanding av noe jeg HÅPER var ironisk - og så litt kliss til slutt (nei, jeg er ikke sånn tilhenger av klissete ting, jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer glatt at jeg synes den der er helt snål. For først er teksten ironisk (håper jeg i alle fall inderlig), før den plutselig går over til å være sippete og klisstete søt-ekkel.. :icon_confused: Og så lurer man jo på om det siste bare er tull, siden det første forhåpentligvis var det?? :rolleyes2:

Haha, helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at de hunde eierene som blir sett på som slike tragiske tilfeller av plagsomme mennesker som blir framstilt i startinnlegget, de har gjort en dårlig reklamejobb for seg og sine. Det hjelper så lite å elske hunden sin så nesegrust, om naboene venter på første mulighet til å få den avlivd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten er jo bare fæl... Det er alt man ikke har lyst til å være og prøver å unngå. Samt at man irriterer seg over andre som har slikt hundehold...

Og avlivningsprosessen og alle kvalene i forhold til det, er det overhodet ikke noe romantisk over.

Mulig det er ironi, men ikke spesielt bra utført isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg faktisk veldig lettet og glad når jeg logget meg inn her på hundesonen i dag, for jeg ser her nå at de mange har skjønt meningen med konstruktiv kritikk og det er noe jeg kjøper glatt, for jeg er nemlig ikke noen forfatter jeg (men det har vel dere sikkert allerede skjønt :D ) Jeg ble faktisk veldig lei meg i går, det var langt fra morro å høre at hvordan jeg tenker om hundene mine er ekkelt, kvalmt, klissete osv.... Det var et slag under beltet for min del.... Nå skriver jeg dette her med tanke på de som skjønte poenget, bare så det er sagt!

Satt en dag her på jobb og irriterte meg fryktelig over hvordan vi hundefolk blir fremstilt og at "første del" kunne oppfattes som noe helt annet enn ironisk, falt meg overhodet ikke inn!! Vet ikke om dette er noe jeg burde beklage eller ikke...

For å sette ting på spissen, eller kall det fra det ytterpunktet til det andre, så valgte jeg å sette ord på hvordan jeg ser på mine hunder.

Det hele var egentlig mer ment for de som ikke liker hunder,at kanskje noen der skjønte poenget, men så tenkte jeg at det kunne være morro for andre hundefolk også, for de måtte jo i hvert fall skjønne meningen med det.... så feil kan man ta :D:D

Takk til Margrethe som faktisk skjønte at dette kunne virke sårende, til enkelte andre så må jeg få lov til å si at det går an å vinkle det dere skriver og mener på en litt annen måte enkelte ganger, det hadde ikke skadet å sjekket hva meningen min var, før dere satte i gang. Håper at det hele er basert på mine dårlige skriveferdigheter og ikke et stort behov her inne for å finne noen å hakke på, uten først sjekke fakta...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld Gigi, jeg tenkte ikke på at dette var noe du hadde skrevet selv. Jeg trodde du la ut en tekst du hadde funnet et eller annet sted, og da må det jo være greit at folk sier hva de mener om den. Ellers er det jo teksten som blir kritisert, ikke tankene dine, det er to forskjellige ting. Ikke meneingen å såre i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI OI OI!! Det hadde faktisk ikke falt meg inn overhodet at dere tenkte det bare var en tekst jeg hadde funnet!! Snakk om å kaste stein i glasshus!! Tok dette sååååååååååå personlig jeg vettu... :icon_redface::icon_redface:

Noe som jeg da selvsagt beklager :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...