Gå til innhold
Hundesonen.no

Kuma og Lizzy


:)Kine
 Share

Recommended Posts

Lille frøkna har blitt 4 måneder! Alt går veldig bra. På lørdagen var hun med på brygge i Tønsberg for sosialiseringen og kontakttreningen sin skyld. Masse folk og hunder, men lille jenta er mest opptatt av meg(evt baconosten). Kjempedeilig å ikke ha en oversosial hund! Hun lå under bordet og sov mens samboer og jeg spiste lunsj. :)

post-1573-0-36083400-1309877799_thumb.jp

post-1573-0-15366700-1309877767_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har fått oss et nytt familiemedlem! Lizzy er en 3 år gammel amerikansk bulldog. Vi har hatt hun i to uker nå, og er utrolig fornøyde. Hun er veldig stødig på både folk og andre hunder. H

Kuma har tatt bronsjemerket i dag! :bananas: Det var veldig varmt med 25 grader i skyggen, så alle hundene var veldig påvirket av det. Kuma, som vanligvis har fvf som favorittøvelse, ville ikke gå,

En liten oppdatering herfra. Lizzy har kommet i mye bedre form og fått pels. Nå er det lenge siden vi har fått spørsmål om hun er en dalmatiner. Kuma og Lizzy har blitt BFF's. De ELSKE

Posted Images

  • 2 months later...

Takk! :wub:

Kuma ble et halvt år 10. september. Da var vi på shiibatreff på østlandet med 20 andre shibaer. :D

Det går fortsatt topp! Jeg er utrolig fornøyd! Vi går nå grunnferdighetskurs i lydighet (eller noe sånt..) Og har siste kurskveld til onsdagen. Neste blir da videregående kurset i lydighet i slutten av oktober. Hun er virkelig topp (for meg) å trene med. Hun er veldig rolig og konsentrert. Og jobber ganske annerledes fra de andre hundene på kurset. Det er liksom enten/eller med en shiba. :P

Jeg jobber konstant med motivasjonen hennes.(Ikke at det er noe problem foreløpig). Og vi trener fortsatt kontakt hver eneste dag. :)

Hun kan være litt usikker på fremmede hunder, så det utnytter jeg litt i lydighetstreningen ved at hun aldri får sjekket det ut. Kontakt med meg er viktig da! Jeg kan gå akkurat hvor jeg vil med hun i fvf på trening, selv om noen av hundene der er litt småskumle.

Vi gikk på skibergfjellet forrige helg.

P1080143.JPG

Det ble litt for langt for små føtter, så hun måtte sitte litt i sekken.

P1080149.JPG

Tuppa:

P1080101.JPG

P1080099.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herreguuud så vakker :wub:

Taakk! :D

Der fant jeg deg :banana: Har hørt sagn og myter om at det skulle være en til shiba-Kuma her på forumet, og endelig fant jeg henne. Heisann. Nydelig valp du har <3

Hahaha! Så bra hunde- og navn-smak du har! ;):D

Ja, jeg synes hun er ganske nydelig selv! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Kuma er 8 måneder om 8 dager! Hun er nå endelig ferdig med den første løpetiden, så i går fikk hun løpe litt løs med Boris for første gang på 4 uker. Det syntes hun var kult, så det var full fart hele veien. Hun var litt gretten og slapp når hun hadde løpetid, så det er deilig å ha vanlige Kuma tilbake igjen. :D

P1000376.JPG

P1000599.JPG

P1000640.JPG

P1000467.JPG

I kjent stil. :D

P1000488.JPG

Litt oppmerksomhetssyk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ææ! Jeg er valpesjuk igjen! Kuma er ikke engang et år, og jeg begynner å få lyst på en hund til. Jeg synes det er helt utrolig. Det tok 5 år etter Boris før jeg ville ha ny valp. Shibaen er litt for enkel som valp altså. Man går dessverre(??) glipp av å gå lei. :P

Ellers så er det lite nytt med frøkna. Jeg har fortsatt ikke meldt meg på noe nytt kurs. Nå er det snart 3 måneder siden det forrige kurset. Og når jeg ikke går kurs, så sliter jeg med motivasjon for å trene. :/ Du vet det er for lenge siden du har trent når shibaen din tilbyr fvf på tur i skogen når hun går løst. :P

Kuma leker med Bonzo:

P1020225.JPG

P1020432+%25282%2529.jpg

Hun elsker snø!

P1020360.JPG

P1020344.JPG

Det her er de to dyra mine i et nøtteskall. Kuma som synes alt er superkult og er overalt på en gang. Og Boris som egentlig bare er litt kald, og litt sulten, og det er litt kjedelig, og har en lillesøster som maser. Og vil egentlig inn å sove...

P1020321.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææ! Jeg er valpesjuk igjen! Kuma er ikke engang et år, og jeg begynner å få lyst på en hund til. Jeg synes det er helt utrolig. Det tok 5 år etter Boris før jeg ville ha ny valp. Shibaen er litt for enkel som valp altså. Man går dessverre(??) glipp av å gå lei. :P

Hehe, jeg skulle gjerne beholdt shibavalpelynnet hele livet deres, jeg! Nå har jeg jo egentlig en kjempediger valp på 2.5 år som veier nesten 12 kg og som liksom skal være den voksne og sindige, som lykkelig prøver å leke med alt hun ser, men hun er jo litt spesiell, den der Aiko... :P Hvis jeg kan få komme med et lite og velmenende råd, så ville jeg definitivt venta til Kuma er ca 2 år. Det skjer mye med de fornuftige, greie og rolige frøknene idet de bikker året og de får valp å passe på, altså. :ahappy: Jeg hadde ALDRI sagt ja til å få Imouto på det tidspunktet jeg gjorde, hadde det ikke vært for at Aiko var en så ekstremt grei og enkel hund, og Imouto skulle være en erstatningsvalp. Ikke for det, vi har det helt fantastisk sammen, men jeg merker jo at jeg gjerne skulle hatt litt mer oppdragerstøtte fra Aiko. Hun var veldig flink mens Imouto var valp, men har nå retirert fullstendig til valpestadiet. :rolleyes2:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel grunn til at de som har shiba plutselig har 2 -3 stk (eller 4 i mitt tilfelle) :lol:

Hu er veldig søt altså (eller begge er da) :)

Ja, jeg skjønner godt at det er lett å si ja til en til. :) Må jo være herlig med en flokk og når man har muligheten.

Og takk! :)

Hehe, jeg skulle gjerne beholdt shibavalpelynnet hele livet deres, jeg! Nå har jeg jo egentlig en kjempediger valp på 2.5 år som veier nesten 12 kg og som liksom skal være den voksne og sindige, som lykkelig prøver å leke med alt hun ser, men hun er jo litt spesiell, den der Aiko... :P Hvis jeg kan få komme med et lite og velmenende råd, så ville jeg definitivt venta til Kuma er ca 2 år. Det skjer mye med de fornuftige, greie og rolige frøknene idet de bikker året og de får valp å passe på, altså. :ahappy: Jeg hadde ALDRI sagt ja til å få Imouto på det tidspunktet jeg gjorde, hadde det ikke vært for at Aiko var en så ekstremt grei og enkel hund, og Imouto skulle være en erstatningsvalp. Ikke for det, vi har det helt fantastisk sammen, men jeg merker jo at jeg gjerne skulle hatt litt mer oppdragerstøtte fra Aiko. Hun var veldig flink mens Imouto var valp, men har nå retirert fullstendig til valpestadiet. :rolleyes2:

Hehe.. Måtte le litt av det jeg markerte.

Nei, to hunder holder for meg altså! Det går nok flere år før neste hunden kommer i hus. Jeg ser jo hvor mye Boris og Kuma påvirker hverandre selv om det er 5 års aldersforskjell. Jeg var klar over at hun kom til å herme mye etter han, men jeg visste virkelig ikke at det var vanlig at den voksne hunden skal ta etter valpen. :P

Kuma er jo absolutt aktiv nok til å være med på alt jeg har lyst til å teste av hundesporter, så jeg har nok å holde på med. :)

Ellers så føler jeg at jeg går litt og venter på at Kuma skal bli "unghund". Dette er jo min første tispe og en heeeelt annerledes unghundperiode fra det jeg er vant med. Men det skjer vel noen forandringer rundt andre løpetid?

Akkurat nå er jeg nok litt valpesjuk pga de små basenjibildene som blir lagt ut på sonen, og basenji skal jeg nok aldri ha. Jeg har fått litt nok av nesten-nakenhunder. Det er nok vanskelig å gå tilbake etter å ha eid en hund med fantastisk shibapels. Men jeg kan jo drømme. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg tror shiba må være verdens mest utspekulerte rase. Ihvertfall reven min.

Hun har kutta seg på poten.

P1020566.JPG

Vi har vært hos vetten med det. Der fikk vidunderbarnet mitt masse skryt av veterinæren. ;) Helt klart shibaen med best gemytt som hun hadde vært borti. Jeg tror ikke det skal så mye til, for jeg har tidligere hørt litt forskjellig om shibaer hos veterinærer, men jeg tar den rosen jeg kan få! :lol::P Hun oppførte seg ihvertfall kjempebra mens veterinæren drev å pirka nedi såret. Så selve behandlingen har ikke vært noe problem. Det er derimot et annet problem. Et MEGAPROBLEM! Hun må gå med POTESOKK ute! :o :o Mayday sier Kuma! MAKS DYREMISHANDLING!

Vi bruker sånne ballong-sokker som det har vært tråd om her på sonen før. Det er det eneste som holder seg på for å si det sånn. ;) Men er Kuma lenge nok uten tilsyn, så forsvinner sokken. Vrenger den av seg på tur. Later som hun bare skal leke med Boris, også vops er sokken borte! Men da er det jo bare å ta på sokken igjen. Smarte disse menneskene. ;) Her en dag fant hun derimot løsningen for det og. Hun vrengte av seg sokken, snudde rompa til og BÆSJA på den! :twisted::devilbanana:

Trenger kanskje ikke fortelle at hun fikk gå barbeint hele veien hjem igjen...

Fornøyd hund:

P1020568.JPG

Synes hun fortjener litt magekos:

P1020575.JPG

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Vi var i Moss og så på agility og lydighet i går. Mange flinke hunder! Jeg var litt nysgjerrig på hva Kuma syntes om hele greiene. Det var første gang hun var med på noe sånt. Hun reagerte slik hun alltid reagerer når hun er et sted hun ikke synes er kjempekult. Hun ville sove.. Dette lover jo bra til jeg skal gå med hun! Det var mye viktigere å kose seg i sola enn å jobbe. Og hilse på alle de slitsomme hundene og menneskene? Neeh.. Gadd ikke det. Papillon (her på sonen) kom innom og kosa litt med hun. Og det syntes hun var litt deilig da, men ellers så var hun ganske uinteressert. :P

Vi møtte også han vi trener hos for øyeblikket. Kuma og han har ikke helt finni tonen. Jeg ser at han synes det er kjemperart at jeg vil ha en hund som ikke blir sprettball bare fordi noen vil hilse på hun. Jeg synes jo det er deilig å gå med en hund som er mest fornøyd med sine egne familiemedlemmer. :)

P1030455.JPG

Kuma nyter sola!

P1030453.JPG

...men hun syntes det var litt mye bråk når de skulle snakke i mikrofonen.

P1030369.JPG

Også tok vi noen bilder da vi var på fisketur på lørdag:

P1030256.JPG

P1030296.JPG

P1030282.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, så utspekulert med potesokken sin, da! Hvordan går det med beinet? :)

Sprettball, ja... Det er Kuro, det. :P Trodde jeg skulle få en hund som ikke var så interessert i folk jeg, men det stemte ikke, gitt.

Kuma er kjempeflott. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, så utspekulert med potesokken sin, da! Hvordan går det med beinet? :)

Sprettball, ja... Det er Kuro, det. :P Trodde jeg skulle få en hund som ikke var så interessert i folk jeg, men det stemte ikke, gitt.

Kuma er kjempeflott. :wub:

Haha! Men han er jo ikke så gammel enda. Det kommer nok. :) Kuma var litt mer sosial da hun var yngre. Men nå er det bare kjentfolk som får hun til å leke sprettball. :P

Foten har blitt helt bra igjen. Såret grodde veldig fint. :)

Hun er så søøøøt :) Hyggelig å hilse på dere :)

Ja, det var veldig hyggelig at du kom bort! Artig å se dere konkurrere og. :) Dere hadde en utrolig fin kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote nam

Ja, det var veldig hyggelig at du kom bort! Artig å se dere konkurrere og. :) Dere hadde en utrolig fin kontakt!

Tusen takk, selvom det ikke gikk så bra :icon_redface: Det er egentlig kontakten som er "problemet", se på hinderne og ikke meg din tulling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Gratulerer så mye @Debbie😍 Dette blir bra! 
    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...