Gå til innhold
Hundesonen.no

Angus & Alice

Guest Michellus

Recommended Posts

• Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Halloo, oppdatering

Herlig å lese om all treningen dere driver med, rundering virker helt fantastisk!

Guest janson
Skrevet

M E R B I L D E R

Jaaa!

Gratulerer med valp! Han ser virkelig herlig ut. :wub: Ser forøvrig at du planlegger å melde deg inn i FBK. Ålreit med flere av de litt yngre! ;)

Guest Michellus
Skrevet

Bilder kommer etterhvert se :P Må bare få tatt først xD

Og takk :D

Jaaaa, tenkte å kanskje melde meg inn der siden det er nærmest :)

Guest Michellus
Skrevet

Tusen takk dere :D Han er kjempesøt altså :aww:

Han har blitt ganske varm i trøya si nå, og er ikke redd for å teste ut hvordan man får oppmerksomheten til mor og far. Dessuten har båndet blitt akseptert, og gangen er ikke skummel lenger :D Jeg må innrømme at det er deilig å ha en relativt myk hund. Beskjeder går inn veldig lett der og da, og med oppfølging, vil han nok bli verdens mest perfekte hund *kvalmt skryt* Jeg venter fortsatt på at ørene skal reise seg da :P

Et par bilder:

mms_img75470-1.jpg

Klø meg på magen aaa. Pliiis aaaa...

16052011069.jpg

Ehm.. Ja, hva kan jeg si. Han ser morsom ut når han sover :lol:

Guest Michellus
Skrevet

Tusen takk :D

Angus gleder seg til å herje med Casper også :D

Guest Michellus
Skrevet

Kan vel ta en oppdatering her nå :ahappy:

Angus, som nå har blitt 10 uker, har nå vært hos oss i en uke, og hittil har alt gått ganske bra. Ganger er ikke skumle lenger, og båndet er heller ikke ekkelt å ha på. Jeg har smått begynt med trening, og for tiden trener vi kontakt, gå pent i bånd, innkalling, sitt og ikke bite på ting som ikke er lov :lol: Treningen går ganske bra. Han er veldig lærevillig og konsentrerer seg veldig når vi trener. Har funnet ut at han jobber for godbit bedre enn lek, for han er litt vanskelig å leke med altså :P Men vi satser på at det snur seg etter hvert :)

Vi har vært på besøk hos svigermor og det tok han på strak arm og synes det var kjempemorsomt! Han likser seg godt nedi Sarpsborg den gubben :D

Angus har også fått opp matlysten sin og har gått fra å være en hobbyanorektiker på tørrfôr til å bli en nesten glupsk ulv på råfôring. Det liker vi selvsagt veldig godt :D

Når det kommer til andre hunder er han veldig respektfull. Mot andre valper, derimot, er han utrolig røff. Litt for røff etter min mening :lol:

Om dagene venter jeg på at ørene skal reise seg. Når han ligger og sover så er de oppe :lol:

IMG_0432.jpg

• 2 weeks later...
Guest Michellus
Skrevet

Gutten har rukket å bli 11 uker allerede og dumme mamma har ikke oppdatert her føles det ut som. Gutten vokser for hver dag som går jo :lol:

Om dagen jobber vi masse med kontakt og det tar han veldig fort synes jeg. Ellers leker vi også masse sammen og siden han nå har blitt ordentlig husvarm så er det lettere å kommunisere med han. Rensligheten har forbedret seg, men han har fortsatt noen uhell. Han har dog forstått at dører leder til "ute", så om han har uhell så er det som regel utenfor dører. Han biter så og si nesten ikke på oss lenger, og om han skulle gjøre det så er det i lek hvor det ser ut som (etter å ha bitt oss) at han skjønner at vi ikke liker det og slutter kjapt med det. Utseendemessig er han den minste hannhunden i både høyden og lengden, han er noe mer kvadratisk. I forhold til utstilling vet jeg ikke om dette er bra eller dårlig, men i mors øyne er han den peneste uansett :lol::wub:

Han er en utrolig trygg, sterk, tøff, god, snill [insert ekkelt skryt further] og vi kunne ikke bedt om en bedre valp :wub:

30052011080.jpg

Begge ørene har også kommet opp, så for dagene nå så ser det ut som om han har et tak på hodet :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
    • Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...