Gå til innhold
Hundesonen.no

Angus & Alice


Guest Michellus
 Share

Recommended Posts

Satser på at det går bra! :D Det er så kult å se de jobbe skikkelig også! Kan tenke meg Bris digger rundering godt jeg, kun sett bilder og ser ut som han virkelig synes det er morsomt! Sett også hva du har skrevet og får virkelig følelsen av at dette blir veldig bra! Nesa hans må bare finne de rette tingene *ler*

Må bare få skrudd på den hersens nesa her hjemme for den fungerer ikke for øyeblikket, ellers løser mye seg her i kåken også.

Dekkenet er jeg skikkelig fornøyd med! Han er jo herr lyseblå, så selvfølgelig måtte han ha et lyseblått dekken :P

Jeg vil også ha flere bilder av Angus! Men jeg finner ikke lader til kamera. Og iPhone gir meg ikke bilder jeg er fornøyd med om dagene :P Flyttekaoset lar oss ikke ta bilder :(..

Hehe, det er bra du har trua! :D Bris setter pris på en heiagjeng! Så skal vi heie på Angus :D

Tenkte på lyseblå jeg også, rosa er ikke fint på han, orange er kjedelig gult er kjedelig.. :P Men vet ikke helt hva jeg vil skal stå på dekkenet enda.

Men altså, selv om du ikke er fornøyd med bildene, så er helt sikkert vi det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Halloo, oppdatering

Herlig å lese om all treningen dere driver med, rundering virker helt fantastisk!

Guest Michellus

Tips nummer 1 for en som har belger - slutt å gjør ting så ****** lett for han. OM du virkelig vil han skal skru på nesa så må du utfordre han på det. Det nytter ikke å gjøre ting lett for en belger - den velger ALLTID minste motstands vei om den kan og dersom den konstant får hjelp til å løse problemet så gidder den jo ikke å jobbe.

Så OM han har figurantsug i skogen så slutt med påvirkning og IKKE bli fristet til å lokke med lyd før han virker som han ikke skjønner pøcken og tar kontakt med deg - at han stopper der ute og ser uforstående ut må du regne med, men da skal du puste med magen og bare vente. De er ikke dumme ser du :)

Samme med godbiter hjemme - eller annet - han må for det første ha skikkelig sug på det han skal finne og så må du ha is i magen.

Hilsen meg som har gjort livet lett for belgeren men som lærte at han jobber når han må.

Jah, kommet frem til samme beslutning her :P Neste trening skal ha få utfordring med kun ukjente figuranter, vi satser på at det går veldig bra :) Har blitt ganske flink til å ha is i magen, så det skal ikke bli noe problem! Satser på at han løser oppgaven bra også :) Gleder oss hvert fall til neste trening for å se hva han gjør! Så kanskje jeg har en overværsøkende belger til neste neste gang? :P Hehe. Nei, men sånn seriøst utfordringer skal han få nå altså :) Han har forstått oppgaven, og da kan vi klaske på litt utfordringer :)

Hehe, det er bra du har trua! :D Bris setter pris på en heiagjeng! Så skal vi heie på Angus :D

Tenkte på lyseblå jeg også, rosa er ikke fint på han, orange er kjedelig gult er kjedelig.. :P Men vet ikke helt hva jeg vil skal stå på dekkenet enda.

Men altså, selv om du ikke er fornøyd med bildene, så er helt sikkert vi det :ahappy:

Lyseblå tenker jeg blir veldig fint til Bris! :) Men hva med noe sånt som denne her? Her kjører vi på med forslag :P

br105_oliven_groenn.JPG

Jeg er jo heldig der med tanke på at svart går til så og si alt :P haha!

Ålreit da, får legge inn ett bilde vi tok her forleden. Angusplagerier siden det er jul snart. Ingen belgere ble skadet under tagningen av dette bildet, ei ble de heller plaget for lenge:
1470389_10202528728760662_424416925_n.jp

Har aldri ledd så mye i mitt liv :P Han var bare SÅ fornærma også, og det gjorde det hele 1000 ganger morsommere :P

Noe mer spennende eller mer seriøst har jeg ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Søt <3

Ja, enig med Belgerpia, ha is i magen :) Bris overrasket til og med instruktøren på kurset. Figuranten lå i skogen ganske så rett foran oss og Bris dro på skrå til venstre, slo på figuranten, endret retning og løp rett inn. Han var på jobb han, og vi som trodde han dro på jakt :heart: Instruktøren sa etterpå at han trodde Bris dro på jakt, men han jobba skikkelig godt han, hehe :) Bra både instruktøre og jeg hadde is i magen og ikke ødela for Bris :) Men er ikke alltid like lett å ha is i magen, hehe :)

Hmm, grågrønnaktig? Han kler jo sånne farger, men tenkte det var litt praktisk med litt knæsj farge på tjenestetegnet? :) Men kom gjerne med forslag. Jeg elsker turkis da, sånn ordentlig turkis, ikke lyseblå men mer havgrønn, men er så vanskelig å få noe i den fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Angus er en skikkelig pen gutt! Moro at dere koser dere med treninga :)

Og tips nr 2: Belgere er veldig ofte naturlige overværshunder, men om de får muligheten har de veldig lett for å gå på syn. Funker det, gjør de det. Yngste min er egentlig veldig god på overvær, men plutselig oppdaga vi at han hadde begynt å gå på syn. Etter litt snakking med dem jeg trener med viser det seg at de har vært dårlige på å gjemme seg en periode så han hadde fått noen løsninger på syn. Mer skulle det ikke til for at han valgte syn fremfor nesa. En periode med godt sjulte figuranter (under kamuflasjedekke) igjen løste det problemet. Jeg bruker synspåvirkning jeg også i starten, men jeg er veldig forsiktig med å bruke det for lenge/ofte.

Og ang lyd; Nå er jeg ikke sikker på om jeg missforsto hvordan du tenkte å bruke det, men vær veldig forsiktig med å prøve å sende han og så gi han lyd dersom han ikke får det til. Da får du fort en hund som later som han ikke får til for å få lyden som gjør det enkelt. Enten lyd på forhånd eller ingen lyd i det hele tatt. Så jeg ville definitivt ikke gitt lyd sånn som BP forklarer. Om han ikke skjønner pøkken og tar kontakt med deg, så prøv å sende på nytt, vent han ut og se om han får til å løse det selv eller hjelp han med å gå han ut. Men å gi lyd når han tar kontakt med deg ville jeg ikke gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Hahaha! Søt <3

Ja, enig med Belgerpia, ha is i magen :) Bris overrasket til og med instruktøren på kurset. Figuranten lå i skogen ganske så rett foran oss og Bris dro på skrå til venstre, slo på figuranten, endret retning og løp rett inn. Han var på jobb han, og vi som trodde han dro på jakt :heart: Instruktøren sa etterpå at han trodde Bris dro på jakt, men han jobba skikkelig godt han, hehe :) Bra både instruktøre og jeg hadde is i magen og ikke ødela for Bris :) Men er ikke alltid like lett å ha is i magen, hehe :)

Hmm, grågrønnaktig? Han kler jo sånne farger, men tenkte det var litt praktisk med litt knæsj farge på tjenestetegnet? :) Men kom gjerne med forslag. Jeg elsker turkis da, sånn ordentlig turkis, ikke lyseblå men mer havgrønn, men er så vanskelig å få noe i den fargen.

Herlige Bris :D Sånn skal det gjøres tenker jeg! Is har jeg fått masser av etter en stund med Angus, spesielt når han tar seg noen 300 meters avstikkere på jordene fordi han bare mååå sjekke noe ut *ler* Så skal ikke bli noe problem å overføre litt is til runderinga tenker jeg :P

Nei, altså tenkte på farger som går til Bris :) Tjenestetegnet vet jeg ikke om skal ha noen funksjon annet enn at det skal signalisere at hunden er på jobb. Tenker du på så det er lettere å se han jobbe i skogen? Jeg tenker jo at alle ordentlige guttebasser må ha rosa :aww:

Edit: Fargen jeg søkte på var olivengrønn, om den dukket opp som grågrønn er jo det feil :P haha

Angus er en skikkelig pen gutt! Moro at dere koser dere med treninga :)

Og tips nr 2: Belgere er veldig ofte naturlige overværshunder, men om de får muligheten har de veldig lett for å gå på syn. Funker det, gjør de det. Yngste min er egentlig veldig god på overvær, men plutselig oppdaga vi at han hadde begynt å gå på syn. Etter litt snakking med dem jeg trener med viser det seg at de har vært dårlige på å gjemme seg en periode så han hadde fått noen løsninger på syn. Mer skulle det ikke til for at han valgte syn fremfor nesa. En periode med godt sjulte figuranter (under kamuflasjedekke) igjen løste det problemet. Jeg bruker synspåvirkning jeg også i starten, men jeg er veldig forsiktig med å bruke det for lenge/ofte.

Og ang lyd; Nå er jeg ikke sikker på om jeg missforsto hvordan du tenkte å bruke det, men vær veldig forsiktig med å prøve å sende han og så gi han lyd dersom han ikke får det til. Da får du fort en hund som later som han ikke får til for å få lyden som gjør det enkelt. Enten lyd på forhånd eller ingen lyd i det hele tatt. Så jeg ville definitivt ikke gitt lyd sånn som BP forklarer. Om han ikke skjønner pøkken og tar kontakt med deg, så prøv å sende på nytt, vent han ut og se om han får til å løse det selv eller hjelp han med å gå han ut. Men å gi lyd når han tar kontakt med deg ville jeg ikke gjort.

Han har blitt så fin :D Så fornøyd med han om dagene, gir alt han har, stakkars :P

Det var en god idé, å gjemme seg ordentlig! Mener en av de jeg trener med har en sånn type duk som vi sikkert kan bruke til det formålet. Angus er ikke så flink på overvær, men vi skal nå få trigga den søksmåten på han også :)

Planen var at, om han virkelig ikke forstår en dritt og tar kontakt med meg, så skal han kalles inn og sendes på nytt med en lydpåvirkning. Og da tenker jeg etter mye venting ut, og at jeg er sikker på at ingenting skjer. Jeg tenker samme som deg, at han ikke får en lydpåvirkning mens han søker, for da regner han med at den kommer. Kjenner han såpass godt at jeg vet at det hadde gått den veien om vi hadde gjort det sånn :P Gleder meg til å se hva som skjer på neste trening :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Herlige Bris :D Sånn skal det gjøres tenker jeg! Is har jeg fått masser av etter en stund med Angus, spesielt når han tar seg noen 300 meters avstikkere på jordene fordi han bare mååå sjekke noe ut *ler* Så skal ikke bli noe problem å overføre litt is til runderinga tenker jeg :P

Nei, altså tenkte på farger som går til Bris :) Tjenestetegnet vet jeg ikke om skal ha noen funksjon annet enn at det skal signalisere at hunden er på jobb. Tenker du på så det er lettere å se han jobbe i skogen? Jeg tenker jo at alle ordentlige guttebasser må ha rosa :aww:

Edit: Fargen jeg søkte på var olivengrønn, om den dukket opp som grågrønn er jo det feil :P haha

Han har blitt så fin :D Så fornøyd med han om dagene, gir alt han har, stakkars :P

Det var en god idé, å gjemme seg ordentlig! Mener en av de jeg trener med har en sånn type duk som vi sikkert kan bruke til det formålet. Angus er ikke så flink på overvær, men vi skal nå få trigga den søksmåten på han også :)

Planen var at, om han virkelig ikke forstår en dritt og tar kontakt med meg, så skal han kalles inn og sendes på nytt med en lydpåvirkning. Og da tenker jeg etter mye venting ut, og at jeg er sikker på at ingenting skjer. Jeg tenker samme som deg, at han ikke får en lydpåvirkning mens han søker, for da regner han med at den kommer. Kjenner han såpass godt at jeg vet at det hadde gått den veien om vi hadde gjort det sånn :P Gleder meg til å se hva som skjer på neste trening :ahappy:

Bare sånn hint - en ting er å utfordre han, men det gjør ingenting om det er figuranter han kjenner eventuelt mennesker han er veldig glad i sånn de første gangene han må JOBBE for å finne dem :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige Bris :D Sånn skal det gjøres tenker jeg! Is har jeg fått masser av etter en stund med Angus, spesielt når han tar seg noen 300 meters avstikkere på jordene fordi han bare mååå sjekke noe ut *ler* Så skal ikke bli noe problem å overføre litt is til runderinga tenker jeg :P

Nei, altså tenkte på farger som går til Bris :) Tjenestetegnet vet jeg ikke om skal ha noen funksjon annet enn at det skal signalisere at hunden er på jobb. Tenker du på så det er lettere å se han jobbe i skogen? Jeg tenker jo at alle ordentlige guttebasser må ha rosa :aww:

Edit: Fargen jeg søkte på var olivengrønn, om den dukket opp som grågrønn er jo det feil :P haha

Han har blitt så fin :D Så fornøyd med han om dagene, gir alt han har, stakkars :P

Det var en god idé, å gjemme seg ordentlig! Mener en av de jeg trener med har en sånn type duk som vi sikkert kan bruke til det formålet. Angus er ikke så flink på overvær, men vi skal nå få trigga den søksmåten på han også :)

Planen var at, om han virkelig ikke forstår en dritt og tar kontakt med meg, så skal han kalles inn og sendes på nytt med en lydpåvirkning. Og da tenker jeg etter mye venting ut, og at jeg er sikker på at ingenting skjer. Jeg tenker samme som deg, at han ikke får en lydpåvirkning mens han søker, for da regner han med at den kommer. Kjenner han såpass godt at jeg vet at det hadde gått den veien om vi hadde gjort det sånn :P Gleder meg til å se hva som skjer på neste trening :ahappy:

Ja, jeg bruker det bare på han for at han skal koble dekkenet til å rundere og ikke løpe villmann ;) Men er jo greit med en knæsj farge så han synes godt :D Og nei, ikke rosa, jeg er ikke glad i rosa :P Har noen klær med rosa på, men det er ikke frivillig, det er fordi det ikke var noen andre alternativer :P

Det er bra du har is i magen, tenker det kommer til å gå bra med dere på trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest Michellus

Hadde litt snø her forleden som forsvant like fort den kom. Fikk tatt noen bilder av en bolle som koste seg noe veldig i snøen :)

1530394_10202797802047326_1660467790_n.j

Såå glad i pinnen sin da :heart:

1480528_10202797801567314_1720631439_n.j

Dette er favorittleken til Angus. Fang snøen paps og mams sparker opp :P

1231336_10202797801647316_1221635644_n.j

Man blir en snøboll etter å ha lekt masse i snøen :heart:

Ellers har vi feira jul (no shit Sherlock), og jeg fikk tatt et lite julebilde foran treet til svigermor.

1480486_10202767033718137_1369412711_n.j

Han så utrolig lite fornøyd ut når han måtte ha på seg lua :P

1480680_10202767476369203_1301867856_n.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jobb + mobil = null multiquoting, men vi prøver læll :P

@MegaMarie Det blir rockeduoen sin tenker jeg :D Angus etter Angus Young fra AC/DC (gubbens favorittband) og Alice etter Alice Cooper (min/mitt favoritt artistband). Herlig at Tidi også elsker den leken :D Angus er forøvrig veldig glad i kelpier, spesielt Mikke og Gneis, så de kunne sikkert hatt det ordentlig moro :ahappy:

@Cavalierflat Han blir skikkelig fornærma når man tar den på han :P Hele bikkja oser "f*en ta deg" :P Men takk, han er jo søt med den :P

@Vimsan Jaaa det er jeg også spent på :heart: Nå er det søren meg straks 6 dager igjen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

I dag henter vi henne. I dag får Angus en søster. Fra i dag blir det liv i stugu! For spesielt interesserte kommer historien om hvordan Alice blr vår.

April '13 ble det født et groenendaelkull i Norge. Jeg fulgte med, jeg følger jo med hele tiden på hva folk planlegger og sånt. Det var et veldig sikleverdig kull, en kombinasjon midt i blinken ift hva jeg ønsker meg. Jeg og sambis hadde dog blitt enige om å ikke få hund nr to før vi hadde flyttet til Rakkestad. Jeg slo fra meg hele kullet og prøvde å glemme det så hardt som jeg klarte. Vanskelig var det da jeg hadde tispeeier på facebook og hun var veldig flink til å kjøre på med videoklipp, bilder og generelle oppdateringer om hvordan alt sto til med valpene. Spesielt en fanget mitt interesse, hun med det røde halsbåndet. Det var noe skikkelig spesielt med henne.

Tiden gikk og tispeeier hadde problemer med å få solgt alle valpene. Hun "Miss Red" var igjen. Jeg hadde så ****** lyst til å reise og hente henne hele tiden, men det passet bare ikke. Så, da hun ble 5 måneder, ble hun solgt til en dame som har hatt groenendael i over 40 år. Jeg var lettet, knust, men selvfølgelig mest glad for at valpen hadde funnet et hjem. Veldig surt var det dog.

Plutselig var det november og vi var opptatte med flytting. Endelig skulle vi flytte til noe veldig mye større helt uten sopp og mugg. Siden Nederlandplanene hadde gått i dass, la jeg merke til at Nanduhria skulle ha to kull i '14. Meldte meg derfor inn i facebookgruppa dems og presenterte meg. Snakket en del med oppdretter og tispeeier for å få så mye info som mulig. Alt jeg fikk høre gjorde meg sikrere på at det var valp etter Haizee vi skulle ha. En dag tikker det dog inn en privat melding fra nåværende eier til Miss Red. Hun så hva jeg hadde skrevet i Nanduhriagruppa og lurte på om vi ville ta over henne. Spesielt var det den ene hannhunden hun har fra før som ikke likte Miss Red i det hele tatt. Etter masse snakk med sambis, budsjettlegging og planlegging ble vi enige om at JA vi ville gjerne ha henne. Senere ble vi enige om pris, dato for henting og all that good stuff, og det endte jo med at vi henter henne i morgen. Tenk så rart. Tispen jeg virkelig ville ha fra så og si det øyeblikket jeg så henne kommer tilbake til meg.. Det føles så fantastisk ut :)

Så da kan jeg få presentere Alice! Her kommer noen praktiske opplysninger:

Navn: Nanduhria's Istion

Født: 4/4-13

Faren: BH IPO3 KORAD Lann Morian Kepler. Ham har bestått politiets L-test, har opprykk til lägre klass spor, 3 klasse lydighet, bestått IPO3, godkjent mental og eksteriørdel og dermed KORAD. Han virker som en skikkelig ålreit fyr! Han har hvert fall bevist at han takler det meste :P

Moren: Nanduhria's Hasufel. Opprykk til klasse to lydighet, gjennomført en super MH og en flott FA. Personlighetsmessig digger jeg virkelig den hunden!

Alice og jeg skal satse på NBF, lydiget og kanskje RIK (RSP og RRP). Har allerede lovet eieren til Hasufel at vi skal møtes på FMBB, men vi får se hvordan det går :P Først skal vi bli kjent med hverandre og ha det gøy sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Gratulerer så masse og lykke til! :D

*mumle noe om å håpe på en dusj med bilder og videoer*

Passer perfekt at et av nyttårsforsettene mine er å bli myyye bedre på det :D Bilder og videoer skal bli!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Da har jeg hatt henne riktignok ikke lenge, men jeg begynner å få en liten idé om hvordan hun er, det lille jeg ser, hun åpner seg nok mer etter hvert som tiden går.

Reisen hjem fra Sverige var helt grei. Hun satt litt sånn her :| i baksetet på veien hjem, men ikke noe lyd eller panikk. Nysgjerrig er hun og veldig glad i mat. Vel fremme hos Svigermor (hun passa Angus) tok jeg henne ut av bilen og ga henne godbiter og etter det var hun min og jeg var hennes :heart: Møtet med Angus var belgerfyllt, de liker hverandre godt altså. Angus liker Alice ekstra godt siden hun har løpetid :P Mer om det lenger ned.

Til nå av det jeg har sett er hun både lik og ulik Angus. Med fremmede er hun veldig uinteressert, men ikke redd eller aggressiv. Hun synes bare ikke folk er noe å bry seg om før de evt har godbiter på seg, først da tar hun ordentlig kontakt. Angus er alles bestevenn, kort og greit :P

Hun er også en liten vakthund, hvor Angus er velkomstkomité. Det beskriver dem greit på det punktet :P

Leken hennes er ikke så bra akkurat nå. Hun liker å leke, men den kunne vært bedre. Jeg tror ikke forrige eier lekte så mye med henne, men det skal vi alltids få fikset på ;) Til nå liker hun jaktlek veldig bra og pipeleker er en hit. Jeg skal prøve å få opp kampleken hos henne i tillegg. Lek er alltid en ****** fin belønning så jeg må nesten ha den der.

Hun er stødig som et fjell! Ingenting er farlig mener hun og ingenting kan skremme henne.

Treningsmessig er har hun en fantastisk konsentrasjon, selv med forstyrrelser. Har ikke trent så mye med henne enda, men bare tullet litt rundt og konsentrasjonen er def på plass.

Hun har også et utrolig godt språk! Har ikke sett på maken! Til og med Angus respekterer henne til en viss grad, nå lukter jo hu veldig godt også, så han sliter med å respektere hva gi **** betyr, men vi hjelper til så godt vi kan.

Alt i alt utrolig fornøyd med det jeg har sett hittil. Hun er det jeg ville ha i hund nr to :ahappy:

Løpetid ja. Hun var på dag 4 når vi hentet henne og den intakte tullingen synes det var veldig stas. Det endte først med godt over et døgn i full stress, han ville IKKE gi slipp på hvor hun var. Vi tenkte kanskje det var lurt å la de sove separert, men det var kanskje det dummeste vi kunne gjøre. Han MÅ vite hvor hun er og se henne for å kunne slappe av. Sist natt la jeg henne i bur ved siden av senga (hun sov med en gang og slappet fint av der inne) og lot Angus være løs i hele leiligheten. DA sov han godt og slappet av. Nice! Da fortsetter vi der til løpetiden er over. Han er veldig på henne, men jeg stopper han når han går for langt. Han har allerede bitt meg 5 ganger i ren frustrasjon, så noe gjør jeg nok riktig på den fronten :P I går ble det så ille at jeg vurderte å enten sende henne tilbake eller kastrere han der og da, men jeg glemmer jo at hun er ny og at hun samtidig har løpetid så det er jo ikke så rart at han holder på som han gjør. Jeg er dog spent på å se hvordan han er når løpetiden er ferdig.. Vi gleder oss veldig til den driten er ferdig (bare to uker igjen, woohoo). De går nå godt sammen og vi koser oss som "to-barns foreldre" :)

1545692_10202862268698952_909188456_n.jp

En time med ro. Det var godt kan du si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg eeeeelsker at hun er så crazy etter mat! Og for en konsentrasjon hun har! Det er jo helt sykt å se og kjenne! Jeg er jo vant med Herr Kresenboll, så at hun nesten jobber for flis er jo helt uvant! Konsentrasjonen hennes rundt forstyrrelser har jeg også fått gratis, hun er lett å trene på alle måter. Angus har jo begynt å komme seg til hektene nå og ber om kos her og der når hun sover og ikke vil ha oppmerksomhet fra han. Stådagene nærmer seg med stormskritt og jeg er veldig nysgjerrig på om hun blir tøsete, eller om ingenting skjer da dette tross alt er hennes første løpetid.

1238728_10202877229152954_2123914246_n.j

Jeg har to fine boller :heart: Også hater jeg at bildet ble uklart som fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...