Gå til innhold
Hundesonen.no

Redigere videosnutter

MonicaT

Recommended Posts

Hei.

Jeg har filmet noen video snutter og lurer på hva slags redigeringsprogram dere bruker ? Jeg bruker et som fulgte med pc'n, men vet ikke hvor bra det egentlig er. Pr nå har jeg bare lagt inn tekst på forsiden, men skal prøve å koble flere videoer sammen og med tekst.

Programmet heter Windows Movie Maker

Tar gjerne i mot tips om det er andre bra programmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows Live Movie Maker er nyeste versjonen. Det er helt ok til enkle redigeringer, tekst og musikk ol

Jeg bruker personling Cyberlink PowerDirector fordi jeg kjøpte en pakke med det og noen andre programmer noen år siden. Et mye tyngre og vanskeligere program men jeg liker det tungvindt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraet mitt lagrer filmer i .mov-format. Jeg klarer ikke å åpne disse i verken Windows Movie Maker eller i Cyberlink PowerDirector. Er det noe jeg gjør galt? Eller noe jeg kan gjøre for å endre på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum. Jeg får se litt nærmere på det. Har ikke prøvd mer enn i sånn tre minutter. :whistle: Cyberlink "finner" ikke filene når jeg prøver å importere. Dvs. hvis jeg trykker på "import media file" så vises ikke filene mine i mappen jeg velger. Og .mov står ikke som alternativ under "files of type: all media files". Og det går ikke an å trykke på "files of type: all files".

Windos Movie maker sier at de ikke støtter filtyper av det formatet når jeg forsøker å åpne dem i programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Adobe Premier Elements til videoer jeg filmer selv...

Pinacle MovieStudio HD til import av VHS å slikt...

Windows Moviemaker til det simpleste...

Samsung har en god app på Galaxy S2 "Videoskaper" :rolleyes2: for å redigere mobilvideoene direkte på telefonen, legge til musikk å klippe å overganger å slikt, fungere strålende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Final Cut Express bruker jeg på Macen. Har god erfaring med Sony Vegas også.

Powers: Jeg har nylig satt meg inn i dette, så kan ikke emne heeelt! Det kan hende du må konvertere filene, før de kan redigeres i programmet du bruker. Jeg trodde mov. var en både kjent og ofte brukt format..

Min situasjon er vertfall slik at jeg har et Sony video kamera, som jeg kobler til Macen. Kameraet filmer i MPEG, noe som Final Cut ikke støtter. Jeg må da laste ned et program som konverterer filene til et som FC støtter. Det er litt tungvindt i starter, men etter man har bestemt for hvilken innstillinger man ønsker å bruke, så får det som smør.

Anbefaler deg å søke opp ord som konverting/konventere etc på google, så kan du se om det går inn under samme situasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...