Gå til innhold
Hundesonen.no

Raseklubber kan nå annonsere valper på Finn.no

Anette

Recommended Posts

Genialt. :)

Men jeg finner ikke dette inne på selve finn.no, jeg. Hvis man må gå på raseklubbens hjemmeside og finne link til oversikt derfra, går vinninga opp i spinninga tror jeg. Det burde være lettere tilgjengelig, for eksempel komme opp som søksalternativ i margen til venstre når man går inn på hunder til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knota litt med dette jeg og for ville se hvor lett det var å finne. Men om en søker på dachshund så kommer norsk dachshundklubb opp som forhandler når annonsene kommer opp. Altså når en får liste over alle annonsene med dachs så står norskdachshundklubb eller hva de nå heter som forhandler på de kullene som er godkjente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder raseklubber og finn, så jeg beagel-klubben gjorde noe genialt som flere burde herme etter. De hadde kostet på seg en annonse me overskriften "lyst på beagel-valp?" me et bilde av en super søt valp. I denne annonsen sto det kort og fin informasjon ifra valpeformidleren om hvem hunden passet til, hva kjøperne skulle se etter osv. Kjempe snedig! For det er jo faktisk svært få som vet om avlskrav osv., og hva er da bedre enn å starte me å gi informasjon der faktisk kjøperne er? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Dette hadde vært genialt om Finn.no hadde lagt ett nytt menypunkt under hunder som f.eks. kunne hete "Godkjent av raseklubb" - eller neo sånt. Da vil det jo være en viss forskjell liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men også hadde et merke eller noe foran på annonsen hvis man feks søker på dachs, som er godkjent i raseklubben..

Men det må jo være vanskelig å få til i virkeligheten? Er jo oppdretterne selv som legger ut annonsen, og mange kan jo skryte at det er godkjent og si at den er det, eller så må jo avlsrådet sitte og ordne dette på hver annonse.. Jeg skjønner liksom ikke hvordan de skal fikse dette rent praksis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror fortsatt for min rase at folk vil bruke raseklubben sin side og de som legges ut på finn er ansett som dårligere ..

Det er veldig forskjellig fra miljø til miljø har jeg skjønt. Så og si ingen bruker lenger min rase sin valpeformidling mens finn.no er "godkjent" å bruke. Valpene blir jo ikke mer seriøse av å ikke ligge på finn, som de blir mer useriøse av å ikke ligge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder raseklubber og finn, så jeg beagel-klubben gjorde noe genialt som flere burde herme etter. De hadde kostet på seg en annonse me overskriften "lyst på beagel-valp?" me et bilde av en super søt valp. I denne annonsen sto det kort og fin informasjon ifra valpeformidleren om hvem hunden passet til, hva kjøperne skulle se etter osv. Kjempe snedig! For det er jo faktisk svært få som vet om avlskrav osv., og hva er da bedre enn å starte me å gi informasjon der faktisk kjøperne er? =)

Har sett at den norske lundehundklubben har noe lignende. De legger ut generelle "lundehund til salgs"-annonser og linker til klubbens hjemmesider. Smart synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at den norske lundehundklubben har noe lignende. De legger ut generelle "lundehund til salgs"-annonser og linker til klubbens hjemmesider. Smart synes jeg. :)

Vet at noen i staffemiljøet også prøvde dette for en stund tilbake siden, annonser med informasjon om rasen. De annonsene ble enten ikke godkjent, eller slettet etter kort tid siden det ikke var salg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

briardklubben har (hadde) også en slik annonsen liggende ute på finn :)

Dette er annonser klubben har brukt å sette inn på annonsesider når vi har visst om useriøse kull på markedet (slik som det er ett av nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er annonser klubben har brukt å sette inn på annonsesider når vi har visst om useriøse kull på markedet (slik som det er ett av nå).

Jeg synes det er bra at generelt klubber legger ut slik annonser :) Flottings. (ble litt små nysgjerrig, ligger det useriøs-annonse på briardvalper ute på finn nå eller? Ikke at jeg har noen planer om og kjøpe briardvalp akkurat nå, men fint og lære mer om oppdretterne på rasen.)

Jeg finner ikke disse oppdrettssidene på finn.no, med mindre jeg trykket på linken fra NKK's side.. :icon_confused: Søkte på diverste raser på finn, men fant ikke noe av dette oppdrettergreiene. Er det bare dachoppdrettsvalper som ligger ute på den siden eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klubben for Ameriansk bulldog forsøkte gjentatte ganger å legge ut annonse på Finn for det var så mange tvilsomme "oppdrettere" som annonserte. Men de ble stanset hver gang. Men så annonserte de for refleksvest(?) med Amerikansk bulldog på og la inn en del informasjon i annonsen og den ble godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at generelt klubber legger ut slik annonser :) Flottings. (ble litt små nysgjerrig, ligger det useriøs-annonse på briardvalper ute på finn nå eller? Ikke at jeg har noen planer om og kjøpe briardvalp akkurat nå, men fint og lære mer om oppdretterne på rasen.)

Nei, det ligger ikke noen annonse ute nå - den ble fjernet omtrent samtidig som briardklubbens annonse kom ut faktisk. Jeg tror forøvrig ikke det trenger å være noe galt med valpene, men foreldrene er ikke HD-røntget (forøvrig ingen resultater på dem på noe vis) og dermed får de ikke registrert valpene før dette er i orden iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsene Norske Dachshundklubbers forbund har ute på FINN er enkelt og greit i steden for å ha annonsene liggende på NDF' s egne hjemmesider (på hjemmesiden finner man link til finn-annonsene)

Poenget var vel å nå et større publikum, samt å markere en viss forskjell mellom kull "formidlet av NDF" og øvrige FINN annonser.

Det mest positive, som jeg ser det, er nettop at det blir markert en forskjell. Om andre hundeklubber følger opp med samme opplegg, vil det etterhvert bli et merkbart skille på FINN mellom kull formidlet av raseklubber og øvrige kull??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsene Norske Dachshundklubbers forbund har ute på FINN er enkelt og greit i steden for å ha annonsene liggende på NDF' s egne hjemmesider (på hjemmesiden finner man link til finn-annonsene)

Poenget var vel å nå et større publikum, samt å markere en viss forskjell mellom kull "formidlet av NDF" og øvrige FINN annonser.

Det mest positive, som jeg ser det, er nettop at det blir markert en forskjell. Om andre hundeklubber følger opp med samme opplegg, vil det etterhvert bli et merkbart skille på FINN mellom kull formidlet av raseklubber og øvrige kull??

Nemlig. Jeg synes dette er en genial idé. Jeg tror rett og slett at det finnes valpekjøpere som ikke en gang vet at det finnes raseklubber som sørger for kvalitet, kanskje mange ikke en gang tenker over at useriøs avl kan gi deg en syk eller aggresiv hund. Jeg tror dette kan virke folkeopplysende jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...