Gå til innhold
Hundesonen.no

Finn-annonse, hund blir ikke omplassert som "byhund"


madam mim

Recommended Posts

Leste en annonse på Finn, det var ******s-hundeomplassering som hadde en voksen Labrador til omplassering. Jeg stussa på denne formuleringen:

** blir ikke omplassert som by hund. Vi ønsker at han skal komme til noen som har hage og kan gi han den mosjonen han trenger.

Kjenner at jeg som har bodd øde i 15 år (med inngjerdet hage til hundene) og som nå skal bli fisefin byfrøken i Gamlebyen (:lol: ) ble en smule provosert av tankegangen til ******s-hundeomplassering.

Er forøvrig ikke lett å lage en smart overskrift. Det lyktes ikke helt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry damen. Nå som du blir forfinet frue på beste østkant så kan hundene dine bare si adjøss til tilstrekkelig mosjon. Det er ikke mulig å gi hunder mosjon uten hage, det er noe alle vet.

Stakkar Fyda. :(

4722181644_e3933bf0b3_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det betyr jo ikke at de mener at hagen er utslagsgivende for at folk kan gi ham den mosjonen han trenger. Kanskje denne hunden er veldig glad i å være ute hele tiden f.eks?

Isåfall er vel dét mer relevant å skrive i annonsen. Det dikterer mye av hundeholdet det, om man har utehund eller innehund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt tilfelle får mine hunder mer mosjon og aktivisering nå som vi bor landlig og har hage, kontra når jeg bodde i by og ikke hadde hage. Man må jobbe mer for å få aktivisert hunden i by, og det kan være mer rungvindt å reise for å komme til roligere, folketomme områder.

Det er ihvertfall min erfaring. Det kommer an på hvor man bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmnja, jeg ser ikke helt problemet med annonsen? Setningsoppbygningen kunne vært bedre (men vi er da alle med våre feil? ;) ).

Jeg tolker den slik, med min tolkning i bold:

"** blir ikke omplassert som byshund. Vi ønsker at han skal komme til noen som har hage, og som på en generell (og urelatert basis ifht hagen) kan gi han den mosjonen han trenger"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja isåfall er jo annonsen litt knapp. Men poenget mitt var egentlig at det på en måte kan være et tilfelle av "vent ikke drep ham nå" kommasaken. Nei fy søren nå er jeg dårlig til å ordlegge meg her, men noen som skjønner hva jeg mener? :icon_redface:

Jeg har bodd i både by og på landet med hund, og er vel egentlig ingen forskjell på aktivitetsnivå. MEN, nå som vi har hage, så ser jeg jo hvor godt han trives med å være ute store deler av dagen, kikke på naboer, sove i solen osv. så jeg må jo si at HVIS jeg måtte ha omplassert ham en gang (skjer aldri) så ville jeg jo sikkert ønsket at han kom til et sted med hage, selv om ikke det sier noe om hvor mye aktivisering hunden får.

Mitt inntrykk er nesten at byhunder oftere får mer tur enn land-hunder som bare vaser rundt på tunet, i byen uten hage må man jo gå ut med hunden for at den skal tisse, kan ikke bare åpne hagedøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at vi tolker forskjellig og at jeg leste annonsen som Fanden leser Bibelen. :icon_redface::D

Jeg må si at jeg tolket annonsen dithen at han ikke omplasseres som byhund fordi kun de med hage kunne gi han den mosjonen han trenger + at jeg leste mellom linjene: hage = mosjon. Det er nemlig ingen automatikk i noe slikt i mine ører. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg mosjonerte mye mer da jeg hadde hund i blokk, i forhold til hus. Nå går jeg egentlig bare en eneste lang tur hver dag, i forhold til hver gang jeg var ute i blokk, gikk jeg alltid mer tur enn "nødvendig".

Altså, Pøbel får tur, men det er liksom litt annerledes, på en måte. Vi har jo en stor uteplass, og snill huseier som lar oss bruke hagen deres, og der går det hurramegrundt med hundene deres også nesten hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry damen. Nå som du blir forfinet frue på beste østkant så kan hundene dine bare si adjøss til tilstrekkelig mosjon. Det er ikke mulig å gi hunder mosjon uten hage, det er noe alle vet.

Du, det der kunne du sagt meg før det var for sent. Kunne ikke jeg vite, azz :blink: *tvinner blonde hårlokker og slafser tyggis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som ikke har hage har nå bestandig dratt til parker,plener,og nå mest til store plena det er der søstra mi bor når det er fint vær.Er jo ute hele dagen untatt de vanlige turene når det er fint vær.Så trenger ikke alltid egen hage for det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt sannhet i det. Altfor lett å hive bikkjene ut i hagen i stedet for å gå en liten tur med dem. :P Men samtidig, om byen ikke er Oslo så er det jo mange som bor "i byen" med hage da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det slik at hunden er driiitredd biler og trafikk, så derfor kan den ikke bo i byen. Og siden hunden er redd for trafikken så er den heeelt sikket redd for mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer egentlig uavhengig av annonsen men mine leilighetshunder får masse mosjon. :)

Og vi har ikke hage, men de liker å ligge ute i sola på verandaen å kikke ned på folk som går forbi, en mulighet de har akkurat slik som Casper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder hadde fått like mye mosjon av meg, samme hvor jeg hadde bodd. Men det er ingen tvil om at det å kunne være ute store deler av dagen i TILLEGG, er noe veldig mange hunder setter meget stor pris på.

Det er og en meget stor fordel med hage når man er syk, eller er skadet, med hund. Jeg er glad mine hunder kan ligge ute på plen før og etter trening, enn inne i en stue. Er en hund vant til dette, så vil det være en nedtur å havne i en leilighet i 4 etasje ett sted. Noe mine hunder kan skrive under på, da vi jo har bodd borte litt opp gjennom åra.

Forøvrig gjelder dette eiern deres også :D Trappeoppgang og asvalt på alle sider er IKKE ett liv alle trives med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt sannhet i det. Altfor lett å hive bikkjene ut i hagen i stedet for å gå en liten tur med dem. :P Men samtidig, om byen ikke er Oslo så er det jo mange som bor "i byen" med hage da.

Mens 95% eller noe av Oslos befolkning har mindre enn 300 meter til en av byens mange parker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...