Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!


Benedicte

Recommended Posts

Men bor ikke du i Oslo nå?

Da kan du ta Østerås banen til Røa, og buss 41 (sørkedalen til stasjonen etter bogstad gård, som heter Strøm. Da må du gå litt tilbake, men det er en liten søt gangvei der :) ) *finne rute til deg*

Hvorfor så mange kart?

Jo, bor i Oslo, men er jo nada kjent. Hvor går østeråsbanen fra? :P og takk!

Takk, Margrete!

Astrid, skal vi dra sammen? :)

Ja, veldig gjerne! Send meg en mld, nr står i forrige innlegget. :) hvor treffes vi, og når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Etter en god leting i skaper så har jeg veldig lite som jeg kan bake med og liten mulighet til å komme meg til butikk. Men vi overlever kanskje med 5 som ordner mat og ting og tang?

Går sikkert bra... Jeg tenkte å ta med pølse, og engangsgrill osv... Og muffins.. :P Er sikkert ingen som får til å ta med en større grill, men de som vil kan få låne min! :D Så snill er jeg faktisk! :lol:

Men noen som vet om det er toaletter vi kan bruke der? Regner med hytta kommer til å være stengt?

Og så kommer jeg sikkert til å være der en god stund utover dagen jeg, for Håvard skal nerde litt Magic, og det kan ta sin tid.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en god leting i skaper så har jeg veldig lite som jeg kan bake med og liten mulighet til å komme meg til butikk. Men vi overlever kanskje med 5 som ordner mat og ting og tang?

Det går så bra. så :)

Går sikkert bra... Jeg tenkte å ta med pølse, og engangsgrill osv... Og muffins.. :P Er sikkert ingen som får til å ta med en større grill, men de som vil kan få låne min! :D Så snill er jeg faktisk! :lol:

Men noen som vet om det er toaletter vi kan bruke der? Regner med hytta kommer til å være stengt?

Og så kommer jeg sikkert til å være der en god stund utover dagen jeg, for Håvard skal nerde litt Magic, og det kan ta sin tid.. :P

Det er sikkert do på Bogstad Camping. Skal vi si at man tar med seg det man ønsker selv utover kaker? Kjenner at organiseringsnerven min er litt brkt opp etter alle årene som korpsmamma, fotballmamma, snart skal vi på leirskolemamma, kunstløpmamma, hvite bussermamma, men jeg gjør det gjerne, hvis det er noe mer jeg kan brukes til, altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organisering av bespisning:

Bakere:

AnetteH

Kaja - T&C

Hundeheidi

pippin

Rovekrullen

Maria

.

Ser det greit ut? Maria, nå er du på lista. :D Fremdeles trenger vi noen kaffe- og kakaobryggere. Dere med store termoser har nå muilgheten til å få brukt dem. Kopp kan vi jo ta med selv :)

Hvis dere i kakegruppa blir enige dere imellom om at noen tar med pølsemat og grill og slikt i steden, er jeg veldig for det. Vi kan jo betale ti kroner pølsa og fort tjene inn igjen utgifter samt bygge en sonenkonto, men det er ganske styrete med pølse, brød, lomper, sennep, ketchup, grill, pølsekype, servietter, evt kull og tennvæske.

Den er grei, jeg tar med eplekake (og noen servietter til å ha kakestykker på) :) Flott hvis noen andre tar med pølser o.l., da jeg må dra ganske tidlig på morgenen for å rekke frem, og er gjerne litt mer distrè om morgenen enn ellers, og det er da fare for at jeg kan glemme saker og ting :P

Edit: jeg kan alltids ta med meg varmt vann og kakaoposer, hvis det er en grei løsning? ... hvis vannet holder seg varmt så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står kanskje ikke Sørkedalen, men campingskilt står det.

For en som kan det er det dritenkelt, men for en som aldri har kjørt der før er det litt vanskeligere - først er det tre filer å velge mellom for å komme på ringveien (du skal den i midten), så er det smedstadkrysset og ligge i riktig fil der samtidig som man ser etter skilt og andre biler. Så er det alle de småveiene oppover og forbi Huseby.. nok til å bli forvirret om man er litt stresset.

Jeg ville heller kjørt forbi avkjøringen til ringveien (fornebu, smedstad) forbi den neste (lysaker) og så lagt meg i høyre og tatt av til Vækerø rett etter tunnellen. Der er det også flere felt, men du skal hele tiden ligge i høyre også ta til høyre i en rundkjøring som er der.

Da kommer du på en vei som går oppover i en slak sving, så er det et lyskryss over noen trikkeskinner hvor det blir 40 en stund, så kommer du til en rundkjøring som du skal rett frem i (høyre felt) og derfra er det bare å kjøre rett frem oppover og oppover - så er du i røakrysset som du skal rett frem i (venstre felt uvanlig nok..) derfra er det også bare rett frem helt til du er fremme. :)

Tar ca 20 min fra Sandvika til Bogstad hvis det ikke er mye trafikk. :)

Okay, NÅ ble jeg stressa :lol:

Det der hørtes bare kjempekomplisert ut! Noen som kan veien som vil sitte på? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, NÅ ble jeg stressa :lol:

Det der hørtes bare kjempekomplisert ut! Noen som kan veien som vil sitte på? :whistle:

Haha, ja jeg kjente at jeg ble litt småstressa jeg å :lol: Men med hjelp av kart fra 1881 skal jeg sikkert greie det, og roter jeg meg bort må jeg få ringt noen som kan guide meg på riktig vei... Her i dalen er det jo bare en vei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempeenkelt! Jeg holder en knapp på å kjøre av til Smestad, følg skiltene til Bogstad Camping. Har du kommet deg dit, hold rett frem og ikke kjør av til campingen. Du skal ha golfbanen på venstre side. Kjør litt til, så ser du Bogstadvannet (stort vann) på venstre side og stor parkeringsplass på høyre side, litt til og du har Bogstad gård på venstre side, litt til og du får en gressslette på venstre side, DA skal du bremse ned, blinke til høyre og vips der er du! Da slipper du Lilleaker og alt det styret der. Altså følg skilt til Bogstad Camping. Bitteliten omvei i forhold til Lysaker og Lilleaker, men jeg har trua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja jeg kjente at jeg ble litt småstressa jeg å :lol: Men med hjelp av kart fra 1881 skal jeg sikkert greie det, og roter jeg meg bort må jeg få ringt noen som kan guide meg på riktig vei... Her i dalen er det jo bare en vei :P

:lol: Godt det ikke bare er meg :whistle:

Det er kjempeenkelt! Jeg holder en knapp på å kjøre av til Smestad, følg skiltene til Bogstad Camping. Har du kommet deg dit, hold rett frem og ikke kjør av til campingen. Du skal ha golfbanen på venstre side. Kjør litt til, så ser du Bogstadvannet (stort vann) på venstre side og stor parkeringsplass på høyre side, litt til og du har Bogstad gård på venstre side, litt til og du får en gressslette på venstre side, DA skal du bremse ned, blinke til høyre og vips der er du! Da slipper du Lilleaker og alt det styret der. Altså følg skilt til Bogstad Camping. Bitteliten omvei i forhold til Lysaker og Lilleaker, men jeg har trua!

Okay, nå ble jeg litt roligere igjen! Kjører av E18 der det er skilta til Smestad altså? Og så er det skilta mot Bogstad Camping derfra? Det hørtes greit ut :)

Jeg har faktisk funnet fram til stevne aleine på ukjent sted før altså, så bør jo kunne klare det :P

Anette: Får vi vite hvilket nr vi er i klassen, i dag, eller må vi vente til i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Får vi vite hvilket nr vi er i klassen, i dag, eller må vi vente til i morgen?

Jeg kan legge ut katalogen her om Labbis sier jeg får lov :P

Har printet ut kopi til alle startende og besøkende.

Labbis jeg har et lite klappbord, kan høre om Maria kan ta den med. for jeg tror marvin sin bil er megafull :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper litt at vi får vite det idag jeg :P Selv om jeg kommer til å bli MER stressa av det :P

Snart på butikken å handle engangsgrill osv... Skal jeg kjøpe med en ekstra eller? Kjøper med en del pølse osv også, så kan den som vil få lage seg det.. Jeg spiser kanskje to, og har sikkert med over 20-30 :lol: Vi skal jo kose oss også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååååååååååh jeg vil å være med!! Jeg sitter på hytta å er sur, hadde vært mye hyggeligere å være hos dere.

Mon tro om man bør sette opp skilt helt fra Sandvika og opp, og ett fra Alnabru og opp, og ett til fra Tusenfryd opp opp :P Kløner! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååååååååååh jeg vil å være med!! Jeg sitter på hytta å er sur, hadde vært mye hyggeligere å være hos dere.

KOM DEG NÅ NED FRA HYTTA DAAAA :aww:

Du skal jo sitte og se påååååå!

Katalogen:

Har prøvd å fordele folk med flere hunder spredt :)

Sonenkatalogferdig.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og nileser reglementet her. Om ruta i klasse 2 står det "For å oppnå høyeste karakter er ett

av kravene at det ikke blir gitt mer enn 2 kommanderinger under øvelsen.". Betyr det at man kan gi 2 kommandoer og fremdeles få 10?

Ja, men det blir da "ruten" og "stå!" (f.eks). Gir du flere kommandoer for å dirigere hunden kommer trekkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...