Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!


Benedicte

Recommended Posts

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Må vel nesten tørre å melde på klasse 1 med Kiter....! Wæ!

Du, hvis du kommer med Kiter i LP1, så synes jeg godt at jeg kan få starte i rekrutt med Aiko, altså, sjøl om hun er to år og kan alle øvelsene (bare ikke innenfor en lp-ring) og har starta lydighet to ganger!

Jeg vurderer å starte med knertis i rekrutt i alle fall, i håp om at der en pris for ivrigste eller søteste. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lille kamikaze påmeldt rekrutt! :punk:

Det står forresten på påmeldingssiden at avgift betales ved oppmøte. Kanskje dere skal vurdere å endre på dette, iogm at det er behov for litt kronasje før ting går av stabelen?

Labbis la ut i tråden at man kan betale til henne på konto på forhånd også mtp vi måtte hente ut litt rosetter og slikt.

Rosettene er klare, jeg må bare betale for de først så kan de hentes rett borti veien her :ahappy:

Folk kan begynne å betale påmeldingsavgift nå dersom de vil. Jeg husker ikke om jeg skrev om det var betaling på stevneplassen eller ikke, men det hadde vært supert om noen kunne ha betalt på forhånd til konto også slik at jeg kan betale for rosetter og en del andre småpremier :ahappy:

Merk betalingen med nicket ditt på sonen og hundens navn!

Kroner 50,- per hund til kontonummer 1201.15.22961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må man, for det trenger virkelig Lundii, og ikke minst jeg. :whistle: "Bli" er et relativt begrep, "dekk" betyr å nesten ha brystkassa/albuene nedi bakken, "på plass" kan av og til være både foran og bak meg, og ikke minst "sitt", som av og til betyr "dekk". :aww::icon_redface:

Okaj, takk! Den går på søndag også, altså? :D Da skal jeg vel kanskje klare å komme meg dit, ja. :ahappy:

Hihi! Nora kan på plass, men bare om jeg leder henne inn.. Er det lov i rekrutt? (A).

Fikk en 15kgs sekk med Eukanuba Working and Endurance fordi det var kommet et lite hull i den, som jeg bare tapet igjen.

Så vinneren av beste lineføring/fri ved fot vinner blant annet 15kg hundemat, så det er bare å trene :D

9190_Eukanuba_Kampanje_Working___endurance_kampanj_1.jpg

Tror ikke den kommer i rekruttklassen nei.. :devilbanana:

Inspirert av alle de modige sonisene meldte jeg på Günther i rekrutt :frantics: Ja, det er lov å le av oss :icon_redface:

Da er lille kamikaze påmeldt rekrutt! :punk:

Synes mange er veldig modige og kule som stiller med "ikke elitehunder" i rekrutt! Har veldig lyst å stille Nora, men mulig det er dårlig ide med tanke på "problemene" hennes? Også kan hun jo ikke sååå mye da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Nei, nei, nei, nei og nei :( Jeg kan ikke være med allikevel siden det er den eneste helga i måneden vi kan dra til Sarpsborg :( FU altså.. Anette, kan du melde av meg og Angus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke meldt meg på, siden jeg ikke har bestemt meg før nettopp. Deltakelse er også avhengig av dagsformen til både meg og Odin. Odin er væravhengig, og vi skal konkurrere dagen før. Er det best å melde meg på på forhånd og så trekke meg, eller melde på på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke meldt meg på, siden jeg ikke har bestemt meg før nettopp. Deltakelse er også avhengig av dagsformen til både meg og Odin. Odin er væravhengig, og vi skal konkurrere dagen før. Er det best å melde meg på på forhånd og så trekke meg, eller melde på på dagen?

Går ann å melde på på forhånd også bare trekke dere vettu :)

(siden du også kan betale på stedet)

Tall tatt ut ifra idag:

SM.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...