Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Hva er hvilken dag? Har lyst til å stille kl 1 eller rekrutt med Odin, men skal gå rally på Hellerudsletta på lørdag.

Er det hensiktsmessig å gå kl 1 når man må stå over en øvelse og mest sannsynlig nuller på to?

• Svar 630
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Det blir bare søndag og det er bare lydighet :)

Ja du kan helt fint gå om du nuller, jeg vet at Amiga antageligvis nuller på noe men jeg tar det som en god trening :) Det er uoffisielt og koselig!

Skrevet

Må vel nesten tørre å melde på klasse 1 med Kiter....! Wæ!

Du, hvis du kommer med Kiter i LP1, så synes jeg godt at jeg kan få starte i rekrutt med Aiko, altså, sjøl om hun er to år og kan alle øvelsene (bare ikke innenfor en lp-ring) og har starta lydighet to ganger!

Jeg vurderer å starte med knertis i rekrutt i alle fall, i håp om at der en pris for ivrigste eller søteste. :wub:

Skrevet

Jeg kan sikkert vurdere Kovu i rekrutt hvis jeg skal gå med Odin i klasse 1. Jeg har aldri startet, vært eller sett på lp før, så dette blir spennende!

Skrevet

Da er lille kamikaze påmeldt rekrutt! :punk:

Det står forresten på påmeldingssiden at avgift betales ved oppmøte. Kanskje dere skal vurdere å endre på dette, iogm at det er behov for litt kronasje før ting går av stabelen?

Skrevet

Det står forresten på påmeldingssiden at avgift betales ved oppmøte. Kanskje dere skal vurdere å endre på dette, iogm at det er behov for litt kronasje før ting går av stabelen?

Labbis la ut i tråden at man kan betale til henne på konto på forhånd også mtp vi måtte hente ut litt rosetter og slikt.

Rosettene er klare, jeg må bare betale for de først så kan de hentes rett borti veien her :ahappy:

Folk kan begynne å betale påmeldingsavgift nå dersom de vil. Jeg husker ikke om jeg skrev om det var betaling på stevneplassen eller ikke, men det hadde vært supert om noen kunne ha betalt på forhånd til konto også slik at jeg kan betale for rosetter og en del andre småpremier :ahappy:

Merk betalingen med nicket ditt på sonen og hundens navn!

Kroner 50,- per hund til kontonummer 1201.15.22961

Skrevet

Ja, det må man, for det trenger virkelig Lundii, og ikke minst jeg. :whistle: "Bli" er et relativt begrep, "dekk" betyr å nesten ha brystkassa/albuene nedi bakken, "på plass" kan av og til være både foran og bak meg, og ikke minst "sitt", som av og til betyr "dekk". :aww::icon_redface:

Okaj, takk! Den går på søndag også, altså? :D Da skal jeg vel kanskje klare å komme meg dit, ja. :ahappy:

Hihi! Nora kan på plass, men bare om jeg leder henne inn.. Er det lov i rekrutt? (A).

Fikk en 15kgs sekk med Eukanuba Working and Endurance fordi det var kommet et lite hull i den, som jeg bare tapet igjen.

Så vinneren av beste lineføring/fri ved fot vinner blant annet 15kg hundemat, så det er bare å trene :D

9190_Eukanuba_Kampanje_Working___endurance_kampanj_1.jpg

Tror ikke den kommer i rekruttklassen nei.. :devilbanana:

Inspirert av alle de modige sonisene meldte jeg på Günther i rekrutt :frantics: Ja, det er lov å le av oss :icon_redface:

Synes mange er veldig modige og kule som stiller med "ikke elitehunder" i rekrutt! Har veldig lyst å stille Nora, men mulig det er dårlig ide med tanke på "problemene" hennes? Også kan hun jo ikke sååå mye da :P

Skrevet

Nettet mitt hang seg opp etter at jeg sendte påmeldinga. Anette, kunne du sjekket at jeg faktisk fikk sendt påmeldinga til Günther?

han er med.

jeg skal oppdatere senere. Når jeg er litt mer med..

41 påmeldte :)

Guest Michellus
Skrevet

Nei, nei, nei, nei og nei :( Jeg kan ikke være med allikevel siden det er den eneste helga i måneden vi kan dra til Sarpsborg :( FU altså.. Anette, kan du melde av meg og Angus?

Skrevet

Nei, nei, nei, nei og nei :( Jeg kan ikke være med allikevel siden det er den eneste helga i måneden vi kan dra til Sarpsborg :( FU altså.. Anette, kan du melde av meg og Angus?

Tror ikke vi kan være med heller denne gangen ... :(

ordnet :hmm:

Skrevet

Jeg har ikke meldt meg på, siden jeg ikke har bestemt meg før nettopp. Deltakelse er også avhengig av dagsformen til både meg og Odin. Odin er væravhengig, og vi skal konkurrere dagen før. Er det best å melde meg på på forhånd og så trekke meg, eller melde på på dagen?

Skrevet

Hvor mange er påmeldt i hver klasse? :)

Det lurer jeg på også!

Kunne det kommet en liten oversikt, kanskje? :)

Skrevet

Jeg har ikke meldt meg på, siden jeg ikke har bestemt meg før nettopp. Deltakelse er også avhengig av dagsformen til både meg og Odin. Odin er væravhengig, og vi skal konkurrere dagen før. Er det best å melde meg på på forhånd og så trekke meg, eller melde på på dagen?

Går ann å melde på på forhånd også bare trekke dere vettu :)

(siden du også kan betale på stedet)

Tall tatt ut ifra idag:

SM.jpg

Skrevet

Går ann å melde på på forhånd også bare trekke dere vettu :)

(siden du også kan betale på stedet)

Tall tatt ut ifra idag:

SM.jpg

Takk! Uff :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...