Gå til innhold
Hundesonen.no

Påsketreff

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

Så koselig dere må ha hatt det :) Ane, Ingvild og Fibi traff forresten Miriam og Josie på Oslo S (trodde du det var Solo siden du slapp henne bortil, Miriam?), så da var de nesten bittelitt på treff de også, da :D Her er det svært stille med pensjonisthund og guttehund, så det er synd vi ikke fikk til å komme.

*Vil hoppe med Peggy* :lol:

Ja, jeg glemte meg litt og så var jeg ikke helt sikker på hvem av dem det var :icon_redface: Men du verden, så flink hun var! Hun sa jo ingenting hun! Hadde jeg ikke visst det fra før så hadde jeg aldri gjettet at hun ikke liker Josie :P Skylder litt på hodepinen som kom da jeg satte meg på bussen, der var varmeanlegget kaputt, og det var sånn ca 30 grader der inne.

Hunden min er utladet, og her er mitt knippe med bilder fra dagen:

Bare å låne bilder til blogger osv! :ahappy:

Fikk ikke med meg navnene på hundene, men en av hundene til Iner:

DSC01224.jpg

Mikke:

DSC01228.jpg

DSC01229.jpg

Søte Tinka:

DSC01230.jpg

DSC01231.jpg

Tesh:

DSC01235.jpg

DSC01239.jpg

Sitte i fanget:

DSC01244.jpg

Dobbel lengde shiba:

DSC01238.jpg

Knertmonster:

DSC01242.jpg

DSC01247.jpg

DSC01251.jpg

Yaris med det gode sovehjertet:

DSC01245.jpg

DSC01252.jpg

DSC01268.jpg

Det var de jeg hadde :ahappy: Tok noen av Imouto når hun fant ut at frihet var fint, men de ble så rare fordi det ikke er mulig å ta flere bilder i slengen med den linsa jeg hadde i dag.

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Monica, du tar såå fine bilder! Vi hadde det helt strålende! Og vi gleder oss til å se mer bilder. :)

Edit: Miriam tar også fine bilder! (Og vi kan godt se rømmende Imouto i alle fall en gang, altså). :P

Skrevet

Så masse herlige bilder :D

Så ut som et supert treff, i nydelig vær, og med deilige hunder :wub:

Et lite spørsmål; Var dere like ved/bak Ekeberg skole?

Skrevet

Så masse herlige bilder :D

Så ut som et supert treff, i nydelig vær, og med deilige hunder :wub:

Et lite spørsmål; Var dere like ved/bak Ekeberg skole?

Jepp, den ligger litt bak mot høyre på bildene :)

Skrevet

Jepp, den ligger litt bak mot høyre på bildene :)

Da kjente jeg meg igjen, syns det var noe kjent med bakgrunnen på bildene jo! Gamle barneskolen min det :wub:

Skrevet

Hyggelig treff med alle damene. Og det var faktisk en annen mann som stakk hodet inn en liten stund, selv om "eieren" av han ikke så ut som hadde god nok innkalling på han hele tiden. :lol:

Skrevet

Monica, du tar såå fine bilder! Vi hadde det helt strålende! Og vi gleder oss til å se mer bilder. :)

Takk :ahappy:

Jeg får ikke sett de siste bildene til Monica :(

Yaris ser bløøt ut, Bocca er kul! Og Mikke så vakker ut :wub: Skikkelig rød!

Her vises alle bildene mine, så prøve å oppdatere evt?

Og ja, Bocca er kul. Lille hunden, store bitepølsa :ahappy:

Skrevet

Hyggelig treff med alle damene. Og det var faktisk en annen mann som stakk hodet inn en liten stund, selv om "eieren" av han ikke så ut som hadde god nok innkalling på han hele tiden. :lol:

Om du mener mannen i andre enden av Caius sitt bånd, tror nemlig du flirte litt i skjegget over "kan du bli ferdig med tekstinga og GÅ" kommentaren min, så er'n ikke min asså :lol: Men ellers har du helt rett, innkallingen er heller dårlig på den der, har jobbet med den i ca 10 år :lol:

Skrevet

Takk for flott treff og fantastiske bilder folkens! Mine kommer også imorgen, men er ikke mange altså!

Og takk for flotte kommentarer og Yaris-gullet :D *stolt*

Han fikk knallsosialisering og har nå møtt hunder fra alle gruppene utenom 4 og 6, og det på første dagen hans med meg! (for de som fikk med seg at det ikke var noen terriere der, så dukket det opp en liten sort terrier valpsak og en voksen boston terrier når Monica123 og jeg pakket sammen).

Skrevet

Om du mener mannen i andre enden av Caius sitt bånd, tror nemlig du flirte litt i skjegget over "kan du bli ferdig med tekstinga og GÅ" kommentaren min, så er'n ikke min asså :lol: Men ellers har du helt rett, innkallingen er heller dårlig på den der, har jobbet med den i ca 10 år :lol:

Jeg måtte ta meg sammen for å ikke sprute ut i latter faktisk. :lol: Men den innkallingen var tragisk ja, men litt unnskyldt siden han ikke er din da. :P

Skrevet

Neste gang er det bare å sørge for at jeg ikke er bortreist :aww: Men det så herlig ut, og nydelige bilder!

Yaris får en ekstra :wub: av meg han. :ahappy:

Skrevet

Neste gang er det bare å sørge for at jeg ikke er bortreist :aww: Men det så herlig ut, og nydelige bilder!

Yaris får en ekstra :wub: av meg han. :ahappy:

Denne påsken har du gått glipp av supert sonistreff og to klikkerdager i Hønefoss! :P

Skrevet

Jeg måtte ta meg sammen for å ikke sprute ut i latter faktisk. :lol: Men den innkallingen var tragisk ja, men litt unnskyldt siden han ikke er din da. :P

Du skulle ikke tatt deg sammen, et skikkelig latterkick hadde vært helt på sin plass nemlig :lol: Men den fulgte jo etter da...omsider.... :rolleyes2:

Skrevet

Denne påsken har du gått glipp av supert sonistreff og to klikkerdager i Hønefoss! :P

Jeg vet! (og jeg fant til slutt invitasjonen på face, jeg hadde til og med svart på den jeg, uten å huske det :icon_redface: ) MEN, jeg har fått meg den supergjengen å trene med her jeg (du hadde vært så misunnelig), så jeg er ikke så lei meg likevel :aww:

Skrevet

Du skulle ikke tatt deg sammen, et skikkelig latterkick hadde vært helt på sin plass nemlig :lol: Men den fulgte jo etter da...omsider.... :rolleyes2:

Ha ha. Du må nok gjøre noe med belønningskvaliteten for å få litt hurtigere innkalling på han. :P

Jeg vet! (og jeg fant til slutt invitasjonen på face, jeg hadde til og med svart på den jeg, uten å huske det :icon_redface: ) MEN, jeg har fått meg den supergjengen å trene med her jeg (du hadde vært så misunnelig), så jeg er ikke så lei meg likevel :aww:

Søren og. Og jeg som tenkte jeg skulle gni det inn... :P

Skrevet

Ha ha. Du må nok gjøre noe med belønningskvaliteten for å få litt hurtigere innkalling på han. :P

Hadde det ikke vært for at han hadde bilnøklene hadde jeg igrunn gitt f... Men skal huske det til neste gang, da kan jeg jo be en av de unge, vakre jentene gå foran :lol:

Skrevet

Takk for et flott treff og her kommer fler bilder beklager hvis jeg ikke husker navnene på alle :icon_redface:

Caroline og Satea

carolineogsatea.jpg

Grim og ?

grimr.jpg

Grim

grim1.jpg

Josie

josiex.jpg

Knertmonstret

knertemonsteret.jpg

Marvin

marvine.jpg

Mikke

mikke.jpg

Dele opp

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...