Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjelldronningen`s Leo


Krilo
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg lever altså, jeg er bare litt opptatt med å være storebror om dagen. Det er skikkelig koselig Og siden vi må ha med sånn sak med hjul har folka mine funnet nye steder å gå tur, ene sted

En fin søndag med besøk Tandemhopping i hagen Leo er veldig glad i Milli, og skal helst gå tett i tett Fornøyd gladgutt

Bloggen er oppdatert med bilder fra dagen i dag! vi var en tur på Tjøme for å leke med jentene hans, nydelig vær og herlige lekekamerater som kooooooste seg maks http://leo-lapphund.blogspot.no/

Posted Images

Da har Leo blitt 5 mnd. alt og jeg synes bare tiden flyr forni og han blir bare større og større og er fortsatt super herlig :wub:

Han elsker å gå turer i skogen, vi er litt kjipe og tørr ikke helt å la han springe helt løs selvom det ikke er båndtvang enda, redd for at han skal bli borte eller at ham skal møte på andre hunder som er løse og som kanskje ikke er like happy over å møte en litt ivrig valp, for Leo er ivrig han, han skal hilse på alt og alle og blir lettere frustrert når han ikke får lov til det. Men vi fester på han langline og lar han svinse rundt i den, og han koser seg han :)

På mandag skal vi begynne på grunnkurs, det blir moro og tror han har godt av det, få møtt flere hunder og lære seg å ikke leke og herje med de hele tiden. også blir det nok lærerikt for oss også, dette er videreføring av valpekurs, og går over 12 mandager. så det gleder vi oss til.

Og vi har en liten Norsk elgehund hann valp som nesten nabo, og han og Leo leker så fint sammen og det er så moro å se på de 2 :ahappy: han er vel blitt 14 uker nå så Leo er jo litt eldre enn han, men han er super flink og tilpasser leken etter minsten. og når jeg først skryter av han så kan jeg jo slenge på at han er kjempe flink med små babyer også og barn, og han faller fort til ro når vi er på nye steder og det er kjempe deilig. Han er irgunn en litt bedagelig fyr som tar livet på strak arm og det er veldig lite som faktisk er skummelt. og naboene våre har så og si aldri hørt han bjeffe :aww:

Spising er heller ikke noe problem lengre, han spiser kjempe godt så nå må vi være mer nøye på mengden vi gir enn vi måtte tidligere, nesten blitt et matvrak jo :lol: og endelig har vi funnet godbiter han liker, type provit godbiter, og i alle smakene, men den som er aller best er kylling/kalkun, så den brukes til utstillings godbit og på kurs (på kurset kommer vi nok til å ta med tubeost også, for sikkerhets skyld, den slår nemlig ALDRI feil :aww: )

Ellers så rusler dagene til med tur og utforsikng og litt lydighetøvelser vær dag, og litt annen hjernetrim som frysk kong, finne godbiter under ting, leke søking. og alene hjemme er fortsatt null problem, tror ikke han kunne brydd seg mindre gitt :lol: men han blir alikevel overlykkelig når vi kommer hjem. kommer stormende og springer dunt og rundt og skal ha kos :wub: er herlig å komme hjem til en sånn liten fyr altså!

Også må jeg jo slenge ut bilder av den nydelige store gutten vår som har blitt hele 5 mnd og har bodd hos oss i hele 3 mnd! (det føles som mye mye mye lengre altså) :wub:

IMG_3287.jpg

IMG_3296.jpg

Null problem å kjøre båt, kan jo like gjerne sove

IMG_2959.jpg

full fart er aller best!

IMG_3050.jpg

IMG_3007.jpg

IMG_3133.jpg

Sitter så majestestisk på toppen av fjellet :ahappy:

IMG_3061.jpg

og jeg er fryktelig søt..

IMG_3044.jpg

men ganske så tøff også :lol:

IMG_3167.jpg

IMG_3131.jpg

og vi er jo en ekte urhund, så alt av bær og spiselig i skogen og fjellet er nam! her smakte krekling fortreffelig!

og vi trener på å like vann, og det kommer seg veldig :ahappy:

post-7697-0-15689000-1314364132_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, på det bildet hvor han plukker bær, ser han jo rett og slett ut som en bjørn!

Han er kjempefin, elsker fargen hans :ahappy:

Hehe, ja han veksler veldig på å ligne på rev og bjørn, å nå som han har blitt mørkere igjen kunne vi like gjerne kalt han lupus lupus :lol:

Pappa synes forøvrig han minnet litt om en ulv her om dagen, vi har fått en rar blandings vi :aww:

Og tusen takk, vi er veldig enig :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig han er! :wub:

Takk :aww:

han er virkelig pen :wub:

nå rykket nettopp denne rasen godt opp på favorittlisten, elsket virkelig den brunfargen :wub: :wub: :wub: :wub:

Tusen takk! Skjønner jeg en godt, det er en nydig rase både av utsendet og oppførsel :wub:

Så nydelig han er! Og jeg foretrekker jo de mørke så det er et virkelig kompliment! Gleder meg til å møte han!

Takk :D ja, de mørke er veldig pene, og nå har han blitt ordentlig mørkebrun igjen, med mørk maske og litt lysere rundt ørene og på toppen av hodet, litt sånn frisyre aktig :P hvis du kommer til drammen på søndag må du komme bortom å si hei, vi er i ring 8 den dagen(de voksne lappene er i ring 5) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D ja, de mørke er veldig pene, og nå har han blitt ordentlig mørkebrun igjen, med mørk maske og litt lysere rundt ørene og på toppen av hodet, litt sånn frisyre aktig :P hvis du kommer til drammen på søndag må du komme bortom å si hei, vi er i ring 8 den dagen(de voksne lappene er i ring 5) :)

Hvis været tillater det tar jeg såklart en tur! Vet du når du skal stille, og når de voksne skal stille? Tenkte bruke den dagen på å sove lenge, men er det tidlig, så står jeg opp tidlig ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis været tillater det tar jeg såklart en tur! Vet du når du skal stille, og når de voksne skal stille? Tenkte bruke den dagen på å sove lenge, men er det tidlig, så står jeg opp tidlig ^^,

Vi skal stille kl 11, men i ring 8, pga dommerendringer er de fleste gruppe 5 valper flyttet til ring 8. De voksne skal i ringen kl 10 og i ring 1 :) ja, er spent på hvordan vær vi får på søndagen.. Får ta med regntøy..også kjekt at vi har ordentlig tur hund sånn at man ikke trenger å kle seg noe særlig annerledes enn til vanlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har glemt av denne tråden litt, men bloggen hans blir stadig oppdatert med fine bilder av lekende hunder, så bare å trykke på linken i signaturen om du vil se flere bilder av lapper i lek :)

Nå bikker Leo 8 mnd om noen få dager. og han vokser seg til, blir nok en kratfig liten kar, store fine poter og fin butt snute og en hale som så og si alltid ligger i en fin krøll over ryggen hans.

Han har også et bredt spekter av annsiktsutrykk, å det er så moro å se på bildene vi tar, så og si hvert bilde gjør han noe med annsiktet sitt.

Han synes fortsatt det er kjedelig å trene, pipeleker er hans store lidenskap så vi har skaffet oss en liten til å ha med på tur, han er mye mer ivrig på å komme til oss når vi piper og frister med den enn med diverse godbitet :P han kom faktisk når vi pep på han og han lekte med søstra si på søndag, da var vi mildt sagt imponerte over han!

et mål vi har nå er å lære inn apport sånn at vi kan leke ordentlig med pipeleken når han kommer, gir vi den til han nå så stikker han av med den og flytter seg når vi prøver å hente den igjen.. tips om innlæring av apport taes i mot med et stort takk :)

han har også fått øyne opp for det nye hundeprogrammet på tv norge, da sitter han forran tv'n og følger med, og når det er geiter der blir han ekstra ivrig. han har nemlig merket sine gamle instinkter og gjeter oss litt når vi er på tur. snuta skjønner han fortsatt ikke helt enda, lettest å bruke øyne ;)

også må jeg jo legge med noen bilder av vakre gutten vår også:

IMG_3619-1.jpg

koser seg på tur i skogen

IMG_3974-1.jpg

leker og koser seg med kullsøstra si

IMG_4034-1.jpg

og fryktelig trøtt og sliten gutt som ligger flatt ut på gulvet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo er utrolig herlig! (fast bloggsnoker her ;) ) Min er 3 uker yngre enn din, syns det er artig å følge andre lappegutter på samme alder :) Leo har blitt noe utrolig voksen i det siste! Men det er visst noe som skjer i den alderen de er nå har jeg skjønt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo er utrolig herlig! (fast bloggsnoker her ;) ) Min er 3 uker yngre enn din, syns det er artig å følge andre lappegutter på samme alder :) Leo har blitt noe utrolig voksen i det siste! Men det er visst noe som skjer i den alderen de er nå har jeg skjønt :P

Ja plutselig var han blitt nesten voksen, sånn over natta liksom.. Hehe.. Nå har han litt morsom pels, kort og lang om hverandre :P

Hvor er din lapp fra da? Har du også blogg? :)

Koselig med blogg lesere altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja plutselig var han blitt nesten voksen, sånn over natta liksom.. Hehe.. Nå har han litt morsom pels, kort og lang om hverandre :P

Hvor er din lapp fra da? Har du også blogg? :)

Koselig med blogg lesere altså :)

Nei, ikke blogg her, hadde aldri klart å holde liv i den :P Men liker veldig godt å lese om lappene rundt om, så er veldig glad for alle som holder på! :D Han er fra Hakasitas, født 18 april. Og ser ca sånn ut: 390659_10150967503455341_752455340_22007046_405490413_n.jpg

(dog pleier han å ha litt lengre bein, men her står han liksom nedi mosen :P Han er ikke SÅ lavstilt, hehe. Dachslapp!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke blogg her, hadde aldri klart å holde liv i den :P Men liker veldig godt å lese om lappene rundt om, så er veldig glad for alle som holder på! :D Han er fra Hakasitas, født 18 april. Og ser ca sånn ut: 390659_10150967503455341_752455340_22007046_405490413_n.jpg

(dog pleier han å ha litt lengre bein, men her står han liksom nedi mosen :P Han er ikke SÅ lavstilt, hehe. Dachslapp!)

så flott han er! :) hihi, dachslapp, Leo digger mose :P

ja er vedig moro å lese om andre lapper, virker som det er et stort og godt lappemiljø i norge, det liker vi veldig godt! har tenkt oss på biri utstillinga til sommeren, har dere tenkt noe på det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott han er! :) hihi, dachslapp, Leo digger mose :P

ja er vedig moro å lese om andre lapper, virker som det er et stort og godt lappemiljø i norge, det liker vi veldig godt! har tenkt oss på biri utstillinga til sommeren, har dere tenkt noe på det? :)

Haha, mose er fantastisk ja. En tur vi var i skogen kom vi over et lite område med bare mose. Tok et halvt minutt ellernoe før masse av mosen var rivd opp og kasta rundt av en overlykkelig pelsdott.... Egentlig syns dyret her at alt i skogen er supert, for det kan jo spises på! Trær, kongler, mose, gress etc etc, har forskjellsbehandler vi ingen :P

Nja, hvis vi tilfeldigvis er i området kommer vi nok innom, men vi bor i Trondheim og er ikke superduperutstillingsinteressert, selv om vi har tenkt oss på et par stk etter hvert som han vokser til. Men kanskje! Vet du når den Biri er?

I Trondheim er det temmelig aktivt lapphundmiljø, hvor vi prøver å ha treff minst en gang i måneden, i tillegg til litt utenom. Og det er kjempekoselig! De siste treffene i høst har det vært over 20 lapphunder på, så ingen tvil om at rasen vår vokser! Var flest finske da, men også et par lapske og svenske, litt ålreit å se de rasene også :) Og i tillegg bor også både broren, mammaen og pappaen til min i Trondheim, så vi treffes litt utenom. Innmari koselig! Dette er mor (fremst til venstre), far (bakerst til venstre), sønn (fremst høyre) og sønn (og bakerst høyre, det er han her som er min) fra tidligere i høst; https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/311898_10150886058745341_752455340_21529698_1779599476_n.jpg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mose er fantastisk ja. En tur vi var i skogen kom vi over et lite område med bare mose. Tok et halvt minutt ellernoe før masse av mosen var rivd opp og kasta rundt av en overlykkelig pelsdott.... Egentlig syns dyret her at alt i skogen er supert, for det kan jo spises på! Trær, kongler, mose, gress etc etc, har forskjellsbehandler vi ingen :P

Nja, hvis vi tilfeldigvis er i området kommer vi nok innom, men vi bor i Trondheim og er ikke superduperutstillingsinteressert, selv om vi har tenkt oss på et par stk etter hvert som han vokser til. Men kanskje! Vet du når den Biri er?

I Trondheim er det temmelig aktivt lapphundmiljø, hvor vi prøver å ha treff minst en gang i måneden, i tillegg til litt utenom. Og det er kjempekoselig! De siste treffene i høst har det vært over 20 lapphunder på, så ingen tvil om at rasen vår vokser! Var flest finske da, men også et par lapske og svenske, litt ålreit å se de rasene også :) Og i tillegg bor også både broren, mammaen og pappaen til min i Trondheim, så vi treffes litt utenom. Innmari koselig! Dette er mor (fremst til venstre), far (bakerst til venstre), sønn (fremst høyre) og sønn (og bakerst høyre, det er han her som er min) fra tidligere i høst; https://fbcdn-sphoto...779599476_n.jpg :)

Biri er den 11. august i år :) vi har hvert på 3 utstillinger med Leo som valp, neste vi skal på nå blir nok ikke før i februar, å da teller jo plutselig resultatet ordentlig også, så det blir jo litt mer spennende da igrunn.

Så moro med sånne arrangerte treff med så mange lapper da! det burde vi fått til her også igrunn, begynner å bli en del lapper her ja. og ja, rasen vår vokser virkelig fort nå! hadde aldri hørt eller sett en lapphund før vi bestemte oss for å skaffe hund og begynte å lete etter rasen til oss, ble jo solgt med engang av denne, så er ikke så rart at flere følger etter, er jo en herlig rase. og morsomt at det er så mange forskjelloge farger og tegninger :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da var det kanskje greit å oppdatere siden til Leo litt, han har jo rukket og bli hele 10 mnd. nå, stor kar :)

Han var jo egentlig en uper grei hund i valpetiden, og han er stort sett det nå i fjortistiden også. merket litt til løpetidstress her om dagen, men gikk fort over for nå heldigvis. litt tulling i ny og ne, men ikke værre enn at vi kan be han gå på plassen sin når vi er inne, ute er det litt værre, kontakt er fortsatt teit ute synes han, men dette jobber vi veldig aktivt med, og vi ser fremgang. og i dag imponerte han meg på turen, han kom på innkalling vær gang (dog ikke den suuuuper raskeste farten), gikk jeg langt unna kom han selv løpende i rasende fart. og det som imponerte mest var når han faktisk bjeffet, han hørte det kom noen, jeg kalte han inn, og jammen meg kom han sprintene til meg, hadde jeg aldri trodd, derfor jeg har på langline nå som turområdene har blitt litt mindre etter snøen falt... men han imponerte ikke veldig da vi skulle forbi denne hunden med eier, da skulle han på død og liv bort å hilse, logrer jo med hele seg den gutten når det kommer mennesker, men han haler og drar og er klin umulig å få kontakt med. men det jobber vi også med, og han har virkelig blitt bedre den siste tiden, prøver å bruke kinderegg meteoden, tror det er det som funker best på han.

Alt i alt er han en herlig hund på 10 mnd. som egentlig er ganske flink til ganske mye, men han er en unghund.

Bilder :D

Endelig kom det snø nå i helgen

post-7697-0-91378200-1327523565.jpg

IMG_4818.jpg

IMG_4812.jpg

IMG_4782.jpg

IMG_4781.jpg

IMG_4780.jpg

IMG_4841.jpg

Pipeleke er Leo sin absolutt favoritt ting her i verden, og denne lilla her får han kun når vi er på tur, så den er ekstra stas og en ekstra god grunn til å komme når vi roper han inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fine Leo! Vi jobber med akkurat det samme som dere for tida, kontakt med andre hunder i nærheten. Utfordrende, men vi ser noe fremskritt iblant. Selv om han jevnt over er en enkel kar han her og, så kjenner jeg at det blir litt godt når han lander litt mer og blir mer voksen :P Selv om de har sin sjarm disse ungfjottene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere :D lapphunder er utrolig flotte og gode hunder, og tror ikke Leo er noeunntak, selvom han er litt sånn selektiv døv og blind til tider, og litt bajas unghund rundt andre :P gleder meg en liten smule til han forhåpentligvis vokser det av seg, og husker det han lærer under denne perioden ;) men har hørt fra flere at lappene, særlig hannene bruker goooood tid på å bli ordentlig voksne da.. Hehe..

Får ikke til å multi qoute, sitter på phonen... Men

Aslan, litt "godt" å lese at det ikke bare er vi som må jobbe litt ekstra på de tingene om dagen, en glemmer fort at det mest sannsynlug er en fase han skal gjennom mår man sitter og holder han i kort bånd og prøver å få fokuset på seg når de andre hundene bate tusler forbi uten å bry seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslan, litt "godt" å lese at det ikke bare er vi som må jobbe litt ekstra på de tingene om dagen, en glemmer fort at det mest sannsynlug er en fase han skal gjennom mår man sitter og holder han i kort bånd og prøver å få fokuset på seg når de andre hundene bate tusler forbi uten å bry seg :P

Haha, ohjess, kjenner følelsen så INNMARI godt. Vi passer mammaen til Thorvald nå i helga, og jeg skal innrømme at det til tider er godt å gå med en hund som ikke er bajas :P Ikke at jeg ville byttet bort bajasen min for alt i verden, men, fint med avveksling ellerno :P

Men heldigvis er de sånn her så lenge de er innendørs; http://i25.photobucket.com/albums/c90/Kluss/sitathorvald2.jpg?t=1327610558 og da er det liksom ikke noe problem, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...