Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjelldronningen`s Leo


Krilo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg lever altså, jeg er bare litt opptatt med å være storebror om dagen. Det er skikkelig koselig Og siden vi må ha med sånn sak med hjul har folka mine funnet nye steder å gå tur, ene sted

En fin søndag med besøk Tandemhopping i hagen Leo er veldig glad i Milli, og skal helst gå tett i tett Fornøyd gladgutt

Bloggen er oppdatert med bilder fra dagen i dag! vi var en tur på Tjøme for å leke med jentene hans, nydelig vær og herlige lekekamerater som kooooooste seg maks http://leo-lapphund.blogspot.no/

Posted Images

Haha, må le av stå-på-pinne-bildet :lol:

Knallfin er han :wub:

Haha, jeg tenkte, "hmm, han hopper på stubber og sånn, prøve med den, tenkte at det ble for høyt og smalt for han", men jaggu kom han opp, og så stolt han ble da! :lol:

Takk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slang sammen et lite blodspor til Leo i kveld, han gikk fint på og lykken var (igjen) stor når han fant kloven på spor slutt..

IMG_2705_zps7fc3227c.jpg

IMG_2707_zps6b0c5b3c.jpg

Leo får bære kloven hjem, og når vi kommer hjem står det faste herje og kose seg med kloven ritualet for tur..

601922_10151682969350767_2017658968_n.jp

Lykken er en rådrklov :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så flink han er som hopper! Her er fokuset mest på å gå under, for alt i verden :D

Takk, han synes det er utrolig morsomt å hoppe! :D men har ikke prøvd med veldig høye (les: høyden de skal bruke i konkuranser) enda da, så får se om han hopper eller løper under da :P

Har han ikke fått sansen for å hoppe enda? Har du høye hindere da eller? Kanskje det er lettere å få han til å hoppe m de er litt lavere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det moro på agility kurs denne helgen :D

Leo virkelig elsker det, han smiler med hele seg og viser tydelig at dette er gøy! :jump:

Første gang vi hopper hoppene stilt inn på rett høyde for konkuranser.

Lett som en plett, hilsen Leo :cool:

995670_10152011689299152_1692841401_n.jp

5554_10152011689489152_1389445489_n.jpg

969592_10152011689554152_1487406742_n.jp

Godt med en liten hvil i skyggen :heart:

972006_10152011689269152_29264472_n.jpg

Langlina henger egentlig mest på for min følelse av sikkerhet, jeg er teit å klarer ikke helt å stole på han helt løs... Eneste gang han tuslet vekk når han var helt løs et par ganger i dag var når han luntet til skyggeplassen sin under benken :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fjellet i våre :heart: - er!

I helgen var vi på hytta, og her følger en haug med bilder fra nettopp denne helgen.

Vi dro opp på fredag etter at samboer var ferdig på jobb, vi begynte å gå fra setra 20.00, og det var stort sett yr og tåke hele veien til båten, det tar ca 1 time å gå fra setra og til båten. Så det ble ikke stort med bilder fra den turen, men noen iPhone bilder fikk jeg tatt, en lykkelig lapphund fant snø! og det gjør ikke noe med kløv da :P

IMG_2870_zps9a819703.jpg

IMG_2885_zpsd4105410.jpg

IMG_2886_zps8b883cc5.jpg

IMG_2889_zps6f235fd7.jpg

Det er så festlig å se på han når han driver å koooooser seg med snøen, aker og holder på :lol:

På lørdag var det ikke strålende sol, men det gjør da ikke noe, ut på tur, og mellom 4 og 5 timer vandret vi rundt i fjellet :D

P6293316_zpsf737b3cd.jpg

P6293327_zpse966d58f.jpg

Fint å få øvd litt på innkalling, han begynner å imponere meg, og jeg begynner sakte men sikkert å stole på han gitt :ahappy:

P6293362_zpscfbb637c.jpg

Det blåser godt på toppen i dag!

P6293368_zpsf0f18ef8.jpg

P6293382_zps4bbe3ee7.jpg

Nyter fjellet, roen og naturen :wub:

IMG_2915_zps4163d516.jpg

IMG_2921_zpsa179a898.jpg

Etter litt mat og hvile på hytta, bar det ut på fisketur i det lille vannet som hytta ligger ved, vi fikk 5 flotte ørreter :drool:

Og Leo tok det hele med ro..

P6293393_zps8df2c1a9.jpg

P6293400_zps056b34a6.jpg

På søndag var vi litt heldigere med været, ikke noe yr. Så da tok vi turen til et vann som ligger litt lengre oppe i fjellet for å prøve fiskelykken der, det tar ca 1 time å gå ditt.

Deilig å vassee litt :ahappy:

P6303419_zpsec3d64ff.jpg

Og jammen fikk vi ikke fisk (2 ørreter fikk vi) og Leo hjelper gladelig til med å få opp fisken :lol:

P6303438_zps8a7a56ff.jpg

P6303440_zpsd0042d8a.jpg

P6303445_zps2b555d30.jpg

mmm, fin fisk!

P6303456_zpsdabc0e71.jpg

Skal dere ikke få mere fisk til meg da? :rofl:

P6303467_zps9d2fbee3.jpg

Etter noen timer der måtte vi gå ned igjen til hytta, spise, pakke oss ut og reise hjemover igjen.. :no:

Vi hadde i det minste litt bedre vær på tilbaketuren..

Kjekk gutt med ny kløv :wub:

P6303488_zps4fc04b3a.jpg

Jeg ser sauer! De vil jeg hilse på, og de vil garantert hilse på meg! for det gjør jo sauene til Gry :P

P6303513_zps046e9e06.jpg

Og man må hoppe opp på alle høyder :lol:

P6303518_zps1963be8b.jpg

P6303531_zps989560cb.jpg

Da er det 1 uke med jobb, før 3 uker ferie venter, og vi kommer garantert til å bruke mange av de dagene på fjellet :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin tur da! :) :) Så kjempedeilig ut!

Fine fjompen! :wub:

Var en veldig fin tur, og det er kjempe deilig der, stille og rolig, bare nyte naturen, det er godt av og til det :) flinke pappaen til samboer som bygde hytte der for mange årsiden! :)

Takk, han er ikke så værst han fjompen min :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin tur! Jeg vil også! Men må vente på ferie jeg også :/

Den kløven var jo fin! Var den grei å ha med å gjøre? Jeg syntes de blir så store og klumpete jeg :P Tror bikkja bryr seg minimalt men!

Vi prøver å få dratt på en av hyttene på fjellet så fort vi har en ledig helg og været ikke er meldt ekstremt dårlig, digger å være der, og Leo blir helt her-vil-jeg-bo-for-alltid! :D

den er egentlig veldig fin, ganske kul, minner om vanlige sekker, den ligner på den jeg selv har :P det var litt knot helt i starten med å få stilt den inn riktig, og å skjønne hvilke reimer som gjorde hva (det er bruksanvisning, men det er kjedelig å lese, så samboer gjorde det til slutt.. :P )

Inne er den altfor stor og ruvende, kan ikke bevege seg, ute er det hopp og sprett og rett på, han enser ikke at han er dobbelt så stor ute med den på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vi har nå hatt 3 uker med ferie, og av de 3 ukene har vi kun vært hjemme i 5 dager.. Vi har med andre ord gjort mye forskjellig denne ferien, og Leo var selvfølgelig med, det var kameraet også.. Så her kommer et lite bilderas fra disse ukene :)

Først tok vi turen til min families hytte som ligger på en øy. På vår side av den øya er det ingen andre hytter så her får hundene virkelig boltret seg og kost seg.

Balder er nok Leo sin aller aller aller bestekompis her i verden :heart: de fikk mange fine dager sammen:

page1_zps2b1bad13.jpg

page2_zps26cf8dbd.jpg

page3_zpsd0d9c0e4.jpg

Texas er mamma sin omplassering hund, han er 4 år, og Leo er ikke 100% trygg på han enda, de går super fint sammen side ved side på turer i bånd, men løs blir Leo usikker. Så vi brukte disse dagene til å trene på dette, og det kom seg veldig fort :)

page4_zpse464da63.jpg

Og når man ferierer på en øy er det naturlig at det blir en del båtturer, og Leo virkelig elsker å kjøre båt :cool:

page5_zps369a3d36.jpg

En annen naturlig ting når man er på en øy er at det blir mye bading og vassing, og da må man tørke seg godt... på håndkle...

page5_zps2d22442f.jpg

Og etter disse herlige dagene hadde vi noen få hjemme før vi pakket sekkene og dro til hytta på fjellet:

page6_zpsbb739555.jpg

page7_zpsc93c2010.jpg

page6_zps517289a5.jpg

Etter nydelige dager med strålende sol på fjellet var det bare å pakke ut av sekkene, vaske det som måtte vaskes og pakke bilen, for nå skulle vi ut på langtur :D

Vi startet med en overnatting på hytta i Grungedal før vi kjørte over Haukeli, gjennom Odda til Utne og over fjorden med ferje, og overnattet på hotell i Gudvangen, dagen etter kjørte vi innom Flåm og Aurlandsfjorden, og opp den smale svingete veien hvor vi fikk en utrolig flott utsikt, videre over fjellet og forbi Lærdak hvor vi overnattet i en søt liten roooosa campinghytte ( :lol: ), dagen etter det kjørte vi over Filefjell, gjennom Vang (svippet oppom Tyin og gikk en tur der) og til Vaset hvor vi overnattet hos jentene til Leo, dagen etter det kjørte vi Panoramavegen, stoppet opp ved et kjent fjell (jeg er elendig med stedsnavn :P ) og gikk inn til et vann med jentene til Leo før vi satte oss i bilen igjen og kjørte hjem. Og masse stopper underveis for å lufte Leo og oss.

En fantastisk flott tur, med ekstremt nydelig natur og lanskap. Jeg liker fjordene i Norge jeg :heart: og Leo var en drøm å ha med seg, slo seg til ro overalt og nøt oppmerksomheten fra andre turister :ahappy:

Odda

page1_zpsaf70e974.jpg

Utne, venter på og er på ferja

page2_zps5ccdee30.jpg

Gudvangen

page3_zpsda9a4c57.jpg

vi fant snø! deilig nydelig snø!

page4_zpsd7eecf84.jpg

Og endelig kom vi frem til jentene til Leo, det var nok det beste på hele turen for Leo.

Super-søss! :heart:

page5_zps26faa1c4.jpg

Dronninga heiv seg også med på leken..

page7_zps0e0d75f8.jpg

Og herlig tur den siste dagen :)

page6_zpsc455c073.jpg

Så i hele går hadde vi en hund som stort sett lå sånn her :lol:

IMG_3049_zps02a067eb.jpg

Og My var kjempefornøyd med å få igjen broren sin :wub: (veldig blurry bildet men...)

IMG_3087_zps668b9dab.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Awww, for en koselig oppdatering! :D Herlige Leo! Selv om jeg er skuffa over at dere ikke vart trøndere, esse :shifty::ahappy:

Btw tror jeg Leos blogg har liggi litt vel lenge i brakk nå... :ahappy:

Det var nesten vi kjørte til Bergen da når vi så værmeldingen for helga, men da hadde ikke Leo fått møtt jentene sine.. Også ble det fint vær likevel :P men neste år har samboer sagt vi kan dra opp til Nord ;)

I know, det er egentlig samboers "ansvar" og han var litt lei en periode..men kaaaaan hende det skjer noe snart :shifty:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...