Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjelldronningen`s Leo


Krilo
 Share

Recommended Posts

Oioi... Børste støv av tråden litt montro.

Leo vokser sakte men sikkert til, han er fortsatt litt valpete og ikke helt ferdig utviklet, ligner på sin far der :P

Vi driver med litt forskjellig, litt agility hjemme i hagen, blodspor i skogen, treff, tur og lek med litt andre hunder. Og vi har akkurat fullført et rally lydighets kurs for nybegynnere, bare for gøy. Og det var super moro, flinke gutten lærer fort, og i en avsluttende uoffisiell konkuransevant vi hele greia, og hadde det vært ekte hadde vi visst fått opprykk. Sånt er moro, og gir mersmak til å fortsette å trene både det ene og det andre :)

Bilder hører jo med i en slik tråd, så slenger ut noen skikkelig "gode" kamera bilder siden det er det jeg har tilgang på fra senga hvor jeg har to lapper liggende mer eller mindre oppå meg :P

post-7697-0-56983000-1352157245_thumb.jp

Balder, en mellom snuser ann på 6 mnd som bor hos min mor, og Leo - de glade gutta!

post-7697-0-71964300-1352157377_thumb.jp

Leo prøver å invitere et ekorn til lek :lol:

post-7697-0-04951000-1352157453_thumb.jp

Og man har fine og behagelige sovestillinger :P

post-7697-0-17720400-1352157522_thumb.jp

Vi var heldige og fikk snø i 2 dager..

post-7697-0-04014700-1352157573_thumb.jp

Leo liiiiiiiiker seg i snøen og vil ikke komme inn :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg lever altså, jeg er bare litt opptatt med å være storebror om dagen. Det er skikkelig koselig Og siden vi må ha med sånn sak med hjul har folka mine funnet nye steder å gå tur, ene sted

En fin søndag med besøk Tandemhopping i hagen Leo er veldig glad i Milli, og skal helst gå tett i tett Fornøyd gladgutt

Bloggen er oppdatert med bilder fra dagen i dag! vi var en tur på Tjøme for å leke med jentene hans, nydelig vær og herlige lekekamerater som kooooooste seg maks http://leo-lapphund.blogspot.no/

Posted Images

Jeg skjønner meg ikke på sovestillingene til disse gutta, Thorvald ligger nesten alltid på rygg med beina i alle retninger :lol:

Og fiiine Leotass! Liker ekornbildene så godt :ahappy:

Det er noe med lappene tror jeg, Milli å lå på rygg med beina i alle retninger når hun var her :lol:

Ja, ekornbildene er herlige, da var han virkelig Leo i et nøtteskal gitt :P

Han er så fin! :wub:

Takk :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Tiden flyr...

Leo har flere kamerater, men noen leker han bedre med enn andre, Koda er en av dem :) De er veldig like både utsende og oppførsel, en finfin duo som gjør mye rart sammen :P

405973_10151394668990767_2026276315_n.jp

En helg i november 12, passet vi ei venninne av Leo, det var så koselig. Så kommer til å låne henne når snøen blir borte og vi kommer oss til fjellet :aww:

393126_10151383500945767_1761075999_n.jp

Leo syntes det var stor stas med slikt fint damebesøk, og begge hundene sov stort sett i senga vår hele helgen, sov de ikke i senga, så lekte de i senga :rofl:

60578_10151314466135767_1164980551_n.jpg

Det lapphunder kan best; sitte å følge med på verden :)

Tøffe fine gutter ligger henslengt i sofaen :cool:

74356_10151383500915767_1608666822_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi oppdatering :D

Kule tøffe Leo :) Ser ut som at han og Koda har det godt sammen!

Hihi, jeg er litt treg :P

Ja, de ha funnet tonen de 2 der :D veldig deilig å bare la de springe løs (Leo løs med line for han finner jo så mye fint å springe etter i skogen :P ) og så og si ikke tenke på at det blir bråk mellom de selvom Koda nå vokser til og blir mindre og mindre valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå, hvis noen skulle ha lyst til å se flere bilder, og ikke bare dårlige mobilbilder av den brune og hans venner, er det bare å gå inn på bloggen hans (med unntak av den øverste posten, der er det dårlige bilder gitt :pinch: ) og kose seg :ahappy:

http://leo-lapphund.blogspot.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vi tok turen til rasespesialen i går. En hyggelig dag med fine folk og enda finere hunder. Og vi dro hjem med en super slapphund som fikk Excellente i unghundklassen, det var mer enn vi håpet på siden vi synes han er litt liten og har litt lite pels. Men han fikk en strålende god kritikk av en veldig hyggelig og snill dommer, som var flink med hundene :) Og vi fikk også flere kommentarer på hvor stor og fin han er, og at han har et kraftig hode.. så tydelig lett å se seg blind på sin egen hund :P

post-7697-0-66355700-1362953331.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis :D :D
Takk :D

Eeeeeeeer så glad for at det gikk veien for dere og Leo for han er jo såå fin! Og oppførte seg supert :heart:

Skikkelig kult å treffe dere og være litt konkurrenter :D

Det er jeg å igrunn :D tror jeg bare må stole mer på han og på at han ikke er helt dust, for det er han tydeligvis ikke. Dog ble han noe høylydt på slutten av dagen når samboer var håndtlanger for Dronninga, da syntes Leo det blelitt vel lenge utlen "far'si" gitt.. Men det er liksom ikke noe å henge seg opp i :)

Og kjekt å se at han faktisk koste seg i ringen i går, var jo litt spent på de etter forrige utstillinga som var innendørs..

Og takk! :D

Moro å konkurere mot dere ja, moro med så mange "kjent" folk i ringen :)

Ps, Leo hilser til Thorvald, og lurer på om han virkelig liker de godbitene sine? :P:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Det er jeg å igrunn :D tror jeg bare må stole mer på han og på at han ikke er helt dust, for det er han tydeligvis ikke. Dog ble han noe høylydt på slutten av dagen når samboer var håndtlanger for Dronninga, da syntes Leo det blelitt vel lenge utlen "far'si" gitt.. Men det er liksom ikke noe å henge seg opp i :)

Og kjekt å se at han faktisk koste seg i ringen i går, var jo litt spent på de etter forrige utstillinga som var innendørs..

Og takk! :D

Moro å konkurere mot dere ja, moro med så mange "kjent" folk i ringen :)

Ps, Leo hilser til Thorvald, og lurer på om han virkelig liker de godbitene sine? :P:lol:

Ja, vi var jo nesten bare kjentsfolk i ringen :P Jeg og Birks eier satt bare å skravla hele tida, og samme var det når jeg var inne med tispene og havna vedsiden av Tjorvelorva :) Jeg liker rasespesialer jeg :) Må snart tørre å dra på NKK-utstilling dog :P

Thorvald hilser tilbake til Leo og sier at han til tider tviler :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Bildespam!

Det minker på snø her nå, noe Leo tydeligvis merker.. Han skal nemlig grave, rulle og gni seg bortover bakken hele tiden om dagen :P godt han er søt, for turene tar litt lengre tid enn planlagt av og til :lol:

IMG_2303_zpsab9b7671.jpg

IMG_2312_zpsa3782a92.jpg

IMG_2315_zps2b028072.jpg

IMG_2311_zpsb5158f82.jpg

IMG_2306_zps745e92d0.jpg

Det her er bare latterlig herlig, han lå sånn leeeeenge før han gadd å komme :lol:

IMG_2318_zps4ec60907.jpg

I påska var vi på fjellet, jeg tok ikke stort med bilder, og bildene samboer tok er på en annen pc. Men ett par bilder fikk jeg tatt.

Koser seg på toppen av fjellet.

IMG_2250_zpsf0a428fc.jpg

Og kule lapphund gutter kjører scooter opp til hytta :cool:

IMG_2252_zpsb6497318.jpg

Mandag for en uke siden var mamma innom med Balder, han er straks 1 år, og en av bestisene til leo :ahappy:

IMG_2264_zps77e7f629.jpg

IMG_2262_zps4cce7c95.jpg

IMG_2260_zps92c65eae.jpg

Til mandag begynner vi på videregående kurs i rally lydighet, det gleder vi oss til! :bananas:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så fin daa! :D Nesten ikke snø igjen her! :(

Scooter og greier, lå han i ro da? :P

Masse snø igjen her, eller ikke full vinter, men samboer får fortsatt gått på ski de fleste steder enda :P

Ja, faktisk, han var litt urolig ed engang vi startet opp, da rykket det jo litt til i sleda, men så roet han seg, ville helst oppå meg for å få sett mest mulig da :P gliste hele veien til hytta og la hele vekta si over på ene beinet mitt, så jeg hadde en litt ubehagelig tur opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse snø igjen her, eller ikke full vinter, men samboer får fortsatt gått på ski de fleste steder enda :P

Ja, faktisk, han var litt urolig ed engang vi startet opp, da rykket det jo litt til i sleda, men så roet han seg, ville helst oppå meg for å få sett mest mulig da :P gliste hele veien til hytta og la hele vekta si over på ene beinet mitt, så jeg hadde en litt ubehagelig tur opp :P

Haha, artig da! :) Liker vel vinden i fjeset!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Sånn går nu dagan..

Vi turer, trener og koser oss :)

Veldig fornøyd for å ha funnet rådyrkloven og bært/lekt med den helt hjem

image_zps2e05e9ee.jpg

Sover sammen med My :heart:

image_zps0710829c.jpg

Synes det er unødvendig at det begynte å regne...

image_zps115014fc.jpg

På tur med de aller besteste i verden!

image_zpsb6ba5a93.jpg

Blid og fornøyd i hagen :wub:

image_zps6fe282bf.jpg

På tur med verdensbeste halv-storebror!

image_zps2b90467d.jpg

I kjent slække stil... :P

image_zps8d15dfc0.jpg

Super happy for å få trene litt agility :D

image_zps933cda1b.jpg

På tur med bestekompisen, og den nye snuseren som har flyttet inn hos bestekompisen :)

image_zps83c3203d.jpg

Trøtt i trynet :lol:

image_zpsf11bdfc0.jpg

Sammen med kull søstra si :heart:

image_zpsade91cd1.jpg

Gjør triks og er super stolt :lol:

image_zpsb0b7b354.jpg

Med andre ord, vi har finefine dager sammen, alltid :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...