Gå til innhold
Hundesonen.no

Reserve cert

MonicaT

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Jeg har skjønt at det er egen rosett for reserve cert, men er det virkelig nødvendig ??

Mulig jeg ikke helt skjønner vitsen med den, men meg om det :aww:

Hva mener du ? Er det en "fin" rosett og en du vil ha ( alle vil ha cert så klart, men vil du ha en fysisk rosett for denne plassen eller hadde det holdt med sløyfe)

Guest Dratini
Skrevet

Nei:) Bare unødige utgifter for klubbene:( (men her går dog alt utenom BIS og prøvevinner-rosetter i søpla :) )

Da synes jeg du heller skulle gjøre som flere jeg vet om. Når hundene til de vinner rosetter som eieren ikke kommer til å ta vare på, så går de til sekretariatet og leverer tilbake rosetten, så kan heller arrangøren spare de kronene med å heller gi rosettene til den angitte plassering ved neste arrangement.

Og de virker heller ikke utakknemlige, er bare hyggelige og sier ærlig at de ikke trenger rosetten(e ) de har vunnet.

Skrevet

Hei.

Jeg har skjønt at det er egen rosett for reserve cert, men er det virkelig nødvendig ??

Hva mener du ? Er det en "fin" rosett og en du vil ha ( alle vil ha cert så klart, men vil du ha en fysisk rosett for denne plassen eller hadde det holdt med sløyfe)

På NKK i helgen kunne en kjøpe rosetten, men fikk den ikkje i ringen. Kun BIR/BIM som ble delt ut. Mulig det er sånn på vanlige utstillinger også?

Skrevet

Vi har rosett for reserve-CACIB, hvorfor skulle det ikke være rosett for reserve-certet også? Selv om begge bekrefter den sure plassen bak det gjeve, er det likevel i mange raser såpass stor konkurranse at det faktisk gøy å kunne vise at en var høyt oppe i kampen om heder og ære (i mine øyne er disse en del av hederen og æren på min rase - med vanligvis 40 påmeldte tisper skal i hvert fall ikke jeg klage over å bli tredje beste tispe med reserve-cert, for eksempel).

Jeg kjøper CK-rosetten, HP når vi hadde det, og jeg kommer selvfølgelig til å kjøpe reserve-certet også - jeg liker rosetter på veggen, jeg :lol:

Senest i går sa jeg til en bekjent at jeg nesten håper jeg får reserve-cert en dag, for det er en rosett jeg ikke har, og det er morsomt med mange forskjellige på tavla :ahappy:

Skrevet

De eneste rosettene man får i dag (uansett utstilling nesten) er jo BIR/BIM og championatrosetten. Resten kjøper man jo - og da får jo folk avgjøre selv om de vil bruke penger på det eller ikke :)

Skrevet

Jeg blir glad for alle rosetter, hadde blitt glad for reserveCERT rosett og, stas det da :D

Om Nico får res-cert så tror jeg faktisk jeg vil ha EN sløyfe med det også :) Jeg kjøpte jo CK-sløyfa når han fikk CK, selv om den ikke er av så veldig betydning. Men tror ikke jeg kommer til å kjøpe flere CK-sløyfer da, men en ville jeg jo ha når jeg ikke fikk noe annet i boks. Så vil jeg nok ha en res-cert sløyfe også :) Så håper jeg cert-sløyfa kommer også, men det er jeg mer lysten på! :D

Skrevet

Hei.

Jeg kjøpte rosetten første gang vi fikk res.cert, bare fordi det var moro med noe nytt :aww: Men nå ligger den bare slengt i ei skuffe en plass, så så spennende var den liksom.. Andre gangen kjøpte jeg ikke, selv om det var på en NKK utstilling, og kommer ikke til å kjøpe den i framtiden heller.

Jeg er så sær og kravstor at jeg synes HP er skikkelig dritt, så den rosetten kjøper jeg aldri, og det er lenge siden jeg sluttet å kjøpe CK rosetter(bortsett fra på MyDog, for de var så store og fine :P). Certsløyfene kjøper jeg derimot enda. Foreløpig iallefall. :)

Jeg kommer også til å kjøpe res.CACIB og CACIB rosetter, om vi skulle få det noen gang.

Skrevet

Kjøper alt som kan kjøpes jeg :icon_redface: Kjøper fortsatt CK sløyfer og Res cert sløyfer (har bare fått en hitill da :lol: ) På My dog kjøpte jeg tilogmed plasseringssløyfer og rødsløyfer siden jeg trodde jeg ikke kom til å dra med meg fler hjem :icon_redface: Men dagen etter fikk vi nå kjøpt ei HP, en CK, et CERT og BIM sløyfe :lol: (fikk de to siste da vel og merke :lol: ) Jeg synes det er stas med slufser, men har slutta med å kjøpe rødsløyfa da :lol:

Skrevet

Kjøper alt som kan kjøpes jeg :icon_redface: Kjøper fortsatt CK sløyfer og Res cert sløyfer (har bare fått en hitill da :lol: ) På My dog kjøpte jeg tilogmed plasseringssløyfer og rødsløyfer siden jeg trodde jeg ikke kom til å dra med meg fler hjem :icon_redface: Men dagen etter fikk vi nå kjøpt ei HP, en CK, et CERT og BIM sløyfe :lol: (fikk de to siste da vel og merke :lol: ) Jeg synes det er stas med slufser, men har slutta med å kjøpe rødsløyfa da :lol:

Får man kjøpt rødsløyfa også?? :)

Skrevet

Får man kjøpt rødsløyfa også?? :)

På noen utstillinger, men det er ikke alle som har det.

Og folkens, kan vi ikke være enig om at det smale båndet en får utdelt av ringsekretær i ringen heter sløyfe, mens den runde saken med cirka tre lange og brede bånd på seg heter rosett? :aww:

Rosett:

1001var.jpg

Skrevet

Jeg kjøpte rosetten første gang vi fikk res.cert, bare fordi det var moro med noe nytt :aww: Men nå ligger den bare slengt i ei skuffe en plass, så så spennende var den liksom.. Andre gangen kjøpte jeg ikke, selv om det var på en NKK utstilling, og kommer ikke til å kjøpe den i framtiden heller.

Jeg er så sær og kravstor at jeg synes HP er skikkelig dritt, så den rosetten kjøper jeg aldri, og det er lenge siden jeg sluttet å kjøpe CK rosetter(bortsett fra på MyDog, for de var så store og fine :P). Certsløyfene kjøper jeg derimot enda. Foreløpig iallefall. :)

Jeg kommer også til å kjøpe res.CACIB og CACIB rosetter, om vi skulle få det noen gang.

Nå er det jo bare avl og oppdrett som tildeles HP, så da slipper du å tenke mer på det :P Får jeg HP igjen i avl eller oppdrett skal jeg absolutt ha HP-rosett altså, den er mye mer stas enn den gamle, vanlige HP'en.

Skrevet

hadde jeg noen gang fått res cert på Maja, så hadde jeg selvfølgelig kjøpt den!

Hadde kjøpt CK om vi fikk det også jeg. Men jeg er litt sånn rosett-freak da... :wub:

Skrevet

Har ett reserve-cert på Eikou fra Helsinki i 2006... Den skiller seg ut, den ene lyseblåe rosetten på veggen.

Akkurat dette reserve certet var morsomt å få siden det sa noe om kvaliteten på min hund ift til andre. Det var Eurovinner, så det var ikke BTK/BHK.

Får se om det blir noen flere reserve-cert etterhvert. OG så får jeg vurdere fra gang til gang om jeg kjøper rosetten.

Skrevet

Endelig skal jeg somle meg til å svare, MonicaT, med tanke på at det er jakthundutstillinger (regner med at det gjelder alle?) så er faktisk et CERT, og da også et reserveCERT endel verdt, for det sier også at hunden har jaktpremie og er pen :)

Og er det en spesial, f.eks. Breton-spesial, så er det jo faktisk storCERTET vi snakker om, og det henger jo egentlig litt høyere enn det småcertene. Det jeg prøver å si, er ihvertfall at om jeg skulle få reserveCERT på Yaris, hadde jeg skaffet rosettene. Og mange med jakthund stiller ikke så mye hund, så da er det jo litt morro å spare de rosettene man faktisk får.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...